Verzamel je ook andere dingen dan Computers en games.

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
Niets

Re: Verzamel je ook andere dingen dan Computers en games.

06 jan 2017, 15:51

arjen1981 schreef:Ja echt wel. Ik heb er ook wel eens aan gedacht. Maar blijf er bij we wonen daarvoor in het verkeefde land. Als je soms ziet wat youtubers in japan voor prachtige laserdiks uit de hard offs en book offs halen.... Jaloers.
Tja, het is dan ook een format dat met name in Japan mateloos populair was en in de rest van de wereld nogal mwah is verspreid. Nu ben ik zelf een (voormalig) anime gek en veel van de oudere series zijn vaak alleen via Laserdiscs te verkrijgen. Dus ik overweeg het zeker! Zo is er bijvoorbeeld een hele goede Ghibli verzameling.

Sowieso zijn er vaak versies te krijgen via dit format die niet, niet meer of lastig via andere wegen te krijgen zijn. Zo is er de Terminator 2 met bioscoop geluid die ik nog graag zou willen en de Star Wars originele trilogie zonder computer effecten.

Ooit, als ik tijd en geld heb, ga ik dit doen.
"Earth" without art is just "eh"...
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

06 jan 2017, 17:27

Goed plan!
jack-deejz

06 jan 2017, 17:44

Niets schreef:Sowieso zijn er vaak versies te krijgen via dit format die niet, niet meer of lastig via andere wegen te krijgen zijn. Zo is er de Terminator 2 met bioscoop geluid die ik nog graag zou willen en de Star Wars originele trilogie zonder computer effecten.
Tja, wat een afknapper was dat toen ik Star Wars: Return Of The Jedi kocht, met een enhanced edition en een originele versie erop, stond er geschreven op de hoes. Ik de originele versie kijken, was het feestelijke einde totaal aangepast!
Buffalo? No, tatanka.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

06 jan 2017, 18:26

Terminator 2 = altijd winnen
segatarian

07 jan 2017, 16:17

laserdisc is cult inderdaad, grappig ding.
er bestaat ook nog een perperdure pioneer active laser, een laserdisc console met megacd en megadrive modules ervoor.
Niets

12 jan 2017, 23:15

segatarian schreef:laserdisc is cult inderdaad, grappig ding.
er bestaat ook nog een perperdure pioneer active laser, een laserdisc console met megacd en megadrive modules ervoor.
Ja, daar kan je ook een pc-engine en/of een karaoke module instoppen toch?

Wel lachen als je daar ooit een van tegen zou komen in het wild :wub2:
"Earth" without art is just "eh"...
segatarian

24 jan 2017, 17:33

ja klopt, misschien nog wel meer..
ravengames
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Classicsingaming

25 jan 2017, 20:04

Tom schreef:Mooie momenten verzamel ik. Hebben we die al gehad hier in het topic? :)

En anders telefoonnummers.
Moet je vaker in de fessa komen in Maastricht hehe heb je iedere donderdag genoeg nummers te pakken :lol:
Klik hier voor mijn store! http://www.ebay.nl/usr/classicsingaming

Like de Facebook pagina voor 10% korting!: www.facebook.com/classicsingaming
ravengames
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Classicsingaming

25 jan 2017, 20:07

Niets schreef:Ik verzamel nog niets, maar misschien dat ik in de toekomst nog aan een Laserdisc verzameling ga beginnen.

Ik bedoel, kom op:

Afbeelding

Da's toch vet?
Moet je wel oppassen met discrot, schijnt dat die krengen daar mega last van hebben.
Klik hier voor mijn store! http://www.ebay.nl/usr/classicsingaming

Like de Facebook pagina voor 10% korting!: www.facebook.com/classicsingaming
Koldur

05 feb 2017, 15:12

Bamilolly schreef:Wellicht off topic! @koldur en Henkie, ik ga begin juni ook de ring of Kerry doen. Moet je skellig Michael al van te voren boeken in nl of kun je dit daar ter plaatse nog doen?
Sinds dat het voor Star Wars is gebruikt om te filmen, moet je bijna een half jaar van te voren reserveren! Wij hadden toevallig het geluk dat er een annulering was, maar anders was het niet gelukt. Alle mensen in ons bootje hadden zes maanden of nog langer geleden geboekt. De mensen die zes maanden van te voren hadden geboekt, konden die week niet eens meer een dag kiezen. Dus wees gewaarschuwd!
maartenkoster

01 nov 2017, 16:20

Leuk dat de topic nogsteeds gebruikt wordt. :happy:

Ik wiste niet dat er mensen op Button Bashers zijn die ook andere dingen verzamelen dan Videogames. Na dit jaar heb ik een bedoel verzamel dingen als Computers Besturingsystemen achter de rug. De beurs van Maart bezit ik Windows 3.0 en MS DOS 5.0 :happy:

Afbeelding

Ook bezit ik Apple producten. Heb nu ook een Imac G3 bondi blue en het werkt perfect met Mac OS 9.2 heelaas gebrandt. Moet de installatie cd op de kop tikken.

Afbeelding

Geweldig. Ik hoop echt dat er meer mensen zijn die andere verzamel projecten hebben. :thumbup1:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Its all about games. Generation to Generation. :drool: :drool:
Jalf

10 nov 2017, 10:11

Naast videogames verzamel ik van alles van The Rolling Stones. Om het behapbaar en betaalbaar te houden beperk ik me wel tot officiële uitgaven. En net als bij games is het onmogelijk om alles te verzamelen. Dat houdt het leuk (want oneindig), maar soms ook frustrerend.

Toen ik hiermee begon (eind jaren 80) waren cassettebandjes nog alive and kicking. Dat was zeg maar mijn main medium. Ik heb dus bijna alle albums nog op originele tapes. Om die collectie actueel te houden heb ik tot diep in de jaren 90 albums nog op cassette gekocht. Soms geïmporteerd uit Zuid Amerika of Japan omdat ze hier niet meer uitgebracht werden. Dat was nog een hele klus zonder internet. Dan ging ik met de bus naar Groningen om het

Daarnaast begon ik toen met het verzamelen van hun vinyl albums en singles. Die werden toen redelijk massaal gedumpt toen de CD op kwam. Momenteel zijn vinyl prijzen weer heel hoog. Een nieuw album is op vinyl makkelijk 10-15 euro duurder dan de CD versie. Dat was rond 1992 precies andersom. En later natuurlijk CD's. The Stones zijn de afgelopen jaren een paar keer van platenmaatschappij veranderd en de nieuwe ging de library vanaf 1971 dan weer opnieuw uitbrengen. En nu zijn er natuurlijk 40 of 50 jarige jubileumuitgaven van die albums met demotracks en andere rariteiten.. Sommige albums heb ik bijvoorbeeld wel 6 keer op CD alleen al. Met al die heruitgaven zakt je de moed op een gegeven moment wel in de schoenen trouwens. Je hebt die albums al, maar er wordt steeds net genoeg toegevoegd of opgepoetst om je toch weer in de buidel te laten tasten. De laatste jaren is de band natuurlijk niet zo productief meer, maar brengen ze steeds heel slim onuitgebrachte tracks of live shows uit in mooie uitgaven met CD/LP + DVD/BR boxen. Heb zo geen foto's bij de hand, maar zal binnenkort wel een keer wat spul op de foto zetten...
Ik doe niet aan onderschriften.
Dr. Drips
Contacteer:

10 nov 2017, 20:51

Afbeelding
My favorite is on the far left.
to bad my collection always diminishes over time...
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Afbeelding
maartenkoster

01 aug 2019, 16:03

Afbeelding

Ik heb nu ook een Dr Pepper collectie. Die glazen zijn van Kerst 1977 en 1979. :happy: :happy: :happy:

Afbeelding

Een collectie Lego sets. Voornamelijk veel sets uit 1974 tot 2004.

Afbeelding

Een verzameling Vinyl platen. Anime natuurlijk. :thumbup1:

Afbeelding

Een Platenspeler die ik van mijn moeder overgenomen heb. Tegenwoordig ben ik aan het sparen voor een Soundmaster PL-186 :tongue2:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

01 aug 2019, 18:26

Tof topic :). Ik verzamel actief games op dit moment. Ik heb wel nog oude collecties, zoals de platen collectie, mijn comics en bijbehorende collector’s cards. Hel, ik heb zelfs mijn postzegel verzameling van mij kindertijd nog.

Jep, ik heb moeite met afstand doen van dingen :)
segatarian

01 aug 2019, 18:48

Leuk allemaal.
Lego heb ik ook uit de kast gehaald, al m'n sets aan het controleren op compleetheid.
Wil mijn system sets kado doen aan kinderen.
M'n technisch Lego hou ik nog.
Laatst truck 8868 opnieuw opgebouwd.
Wat een project zeg..

Ik kan nu ook wel voorzichtig stellen dat ik oude munten verzamel.
Alles wat ik swinters uit de grond haal belanden de mooiste exemplaren in een map.
Helaas woon ik te noordelijk voor Romeinse munten, maar toch al aardig wat munten tussen 1607 TM 2e wereld oorlog uit de grond gehaald
kingoftherain

01 aug 2019, 19:04

Op het moment ben ik voornamelijk bezig met games, maar ik heb ook een aardige verzameling comics, maar dan grootendeels in verzamelbundels (oftewel trade paperbacks en hardcovers). Dat ligt nu even op z'n gat, maar soms heb ik weer van die vlagen dat ik regelmatig naar stripwinkels ga of online wat bestel. Comic Con in Utrecht in maart is sowieso altijd vaste prik. Het meeste is superheldens strips (nét wat meer DC dan Marvel), maar er zit ook Star Wars (Dark Horse / Marvel), Tomb Raider (Top Cow / Dark Horse), World Of Warcraft (Wildstorm / DC) en andere dingen tussen. Ook heb ik nog een verzameling single issues (de originele comics dus) van Image uit hun beginjaren (niet op foto), de tijd waarin wat ze uitbrachten als troep wordt beschouwd. Waarom ik dat heb? Begon als een grapje. Ik wilde nou weleens weten waarom iedereen altijd zo afgaf op Rob Liefeld.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kingoftherain op 09 mei 2020, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
OldSchool
Contacteer:

01 aug 2019, 19:53

Begin jaren van Image waren toch wel cool? Ik heb de complete eerste serie van Dearhblow en de grote WildStorm cross-over van rond de 20 delen. Ik vond WildStorm altijd erg cool.
marxkemp
Contacteer:

01 aug 2019, 21:42

Zojuist één van mijn eigen oude toys in de gamecave gezet. Ook even naar de huidige prijs gekeken van deze gi joe snow cat..
Misschien haal ik er wel meer te voorschijn vanuit de schuur. Ik vind het wel in de gameroom passen!Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

01 aug 2019, 22:08

kingoftherain schreef:Op het moment ben ik voornamelijk bezig met games, maar ik heb ook een aardige verzameling comics, maar dan grootendeels in verzamelbundels (oftewel trade paperbacks en hardcovers). Dat ligt nu even op z'n gat, maar soms heb ik weer van die vlagen dat ik regelmatig naar stripwinkels ga of online wat bestel. Comic Con in Utrecht in maart is sowieso altijd vaste prik. Het meeste is superheldens strips (nét wat meer DC dan Marvel), maar er zit ook Star Wars (Dark Horse / Marvel), Tomb Raider (Top Cow / Dark Horse), World Of Warcraft (Wildstorm / DC) en andere dingen tussen. Ook heb ik nog een verzameling single issues (de originele comics dus) van Image uit hun beginjaren (niet op foto), de tijd waarin wat ze uitbrachten als troep wordt beschouwd. Waarom ik dat heb? Begon als een grapje. Ik wilde nou weleens weten waarom iedereen altijd zo afgaf op Rob Liefeld.
De beginjaren van Image waren juist goed. Door hun succes gingen ze echter veel te snel uitbreiden en holde de kwaliteit van hun output achteruit. Het werd kwantiteit over kwaliteit. En Rob Liefeld in a nutshell:

Afbeelding

It's not a toomah! It's muscles! :laugh:
nmkl pjkl ftmch
Gebruikersnaam

02 aug 2019, 01:33

Ik verzamel niks buiten games om, maar als ik het kon. Dan verzamelde ik bijvoorbeeld Snorfietsen, klassieke auto's en klassieke buitenboordmotoren. Allemaal dingen die ook mijn interesse hebben, wat betreft snorfietsen/scooters, Vespa en Peugeot's alsook oude Saxonettes, sowieso fietsen met hulpmotoren vind ik lachen. Auto's, oude diesels, zoals Mercedes 300d uit de jaren 70, oude Mercedes busjes. Oude sleepboten vind ik ook geniaal.

Maarja.. Als.. Dus als ik veel ruimte had, en geld natuurlijk. Een kleine verzameling van snorfietsen zou nog kunnen.
Bekend vlooienmarkt creep.
Mark

02 aug 2019, 08:15

@kingoftherain vette verzameling zeg! Ziet er indrukwekkend uit.

Ik heb naast mijn game verzameling nog een bescheiden verzameling (retro) voetbalshirts. Het enige doel dat ik daar heb is om van alle 32 teams van WK 98 een shirt (uit of thuis) te bemachtigen, XL (moet ze wel kunnen dragen) en met een naam erop. Heb er nu welgeteld... 3. Schiet nog niet echt op dus, maar die krengen zijn vaak 70 tot 150 per stuk. Rustig aan. Verder heb ik denk ik een shirt of 15, voornamelijk van het Russische team. Die hebben altijd mooie shirts vind ik.
HeatherGrace

02 aug 2019, 12:21

kingoftherain schreef:Op het moment ben ik voornamelijk bezig met games, maar ik heb ook een aardige verzameling comics, maar dan grootendeels in verzamelbundels (oftewel trade paperbacks en hardcovers). Dat ligt nu even op z'n gat, maar soms heb ik weer van die vlagen dat ik regelmatig naar stripwinkels ga of online wat bestel. Comic Con in Utrecht in maart is sowieso altijd vaste prik. Het meeste is superheldens strips (nét wat meer DC dan Marvel), maar er zit ook Star Wars (Dark Horse / Marvel), Tomb Raider (Top Cow / Dark Horse), World Of Warcraft (Wildstorm / DC) en andere dingen tussen. Ook heb ik nog een verzameling single issues (de originele comics dus) van Image uit hun beginjaren (niet op foto), de tijd waarin wat ze uitbrachten als troep wordt beschouwd. Waarom ik dat heb? Begon als een grapje. Ik wilde nou weleens weten waarom iedereen altijd zo afgaf op Rob Liefeld.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Zo, dat ziet er echt vet uit zeg! Mooie setup zo :smile:
Afbeelding
maartenkoster

02 aug 2019, 13:39

Zag ook net dat Soyo Oka de album Simcity voor de SNES op Vinyl heeft gepubliceerd. :happy: :happy: :happy:

Afbeelding

Album cover.

Weet iemand enig idee waar ik deze LP kan kopen. Discogs heeft de Album in de te koop status geblokt. :mad1:

Afbeelding

Deze LP speler krijg ik op mijn verjaardag. Maar het kan ook deze zijn zie onder.

Afbeelding

Ik zit me af te vragen of de laatste LP speler een volume knop heeft. :doh:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
synergy

02 aug 2019, 14:39

maartenkoster schreef:Zag ook net dat Soyo Oka de album Simcity voor de SNES op Vinyl heeft gepubliceerd. :happy: :happy: :happy:

Afbeelding

Album cover.

Weet iemand enig idee waar ik deze LP kan kopen. Discogs heeft de Album in de te koop status geblokt. :mad1:
Deze vinyl van SimCity is een bootleg, dus niet officieel uitgebracht en daarom is het niet te koop op Discogs (die staan verkoop van bootlegs niet toe).

De beste optie is eBay, maar helaas zijn de prijzen aan de extreem hoge kant.

https://www.ebay.com/itm/Soyo-Oka-SimCi ... SwyutcoP7d

Terug naar “Verzamelpraat”