10 - Star Wars Costume Building

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
Fing3r

Re: 04 - Star Wars Costume Building

29 jun 2020, 08:50

Weer lekker wat vooruitgang geboekt!
Afbeelding
KillingRaptor

29 jun 2020, 11:15

Ziet er inderdaad beter en beter uit zo!
Afbeelding
HeatherGrace

29 jun 2020, 14:37

Bedankt heren! Momenteel ben ik langzaam wat gaatjes aan het dichten. Die zijn nu duidelijk te zien omdat ze zwart zijn gebleven, de kleur die de fiberglass origineel had. :smile:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

29 jun 2020, 21:30

weet je... ik vind deze saga op zichzelf eigenlijk spannender dan de starwars franchise zélf, haha. het wordt echt heel gaaf zie ik wel. Altijd mooi om een passieproject te volgen.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
HeatherGrace

30 jun 2020, 10:32

Haha, dankjewel. :)
Mijn vader doet het vaak eventjes voor en dan neem ik het over met de boodschap: "Joh. Als je een foutje maakt, dan kan ik het altijd weer fixen. Dus ga maar lekker." Ik begin er ook wel lol in te krijgen om te plamuren enzo!
Afbeelding
kingoftherain

30 jun 2020, 17:29

En al doende leert men, toch?
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
HeatherGrace

Re: 05 - Star Wars Costume Building

02 jul 2020, 14:09

Afbeelding

"Two there should be. No more no less. One to embody power, the other to crave it."
- Darth Bane

De afgelopen week zijn we weer druk bezig geweest in de avonden! Mijn vader laat me inmiddels ook een beetje mijn eigen gang gaan. Hij geeft instructies en langzaam probeer ik die goed uit te voeren als een echte Padawan learner!

Alles heeft nu meerdere keren in de spuitplamuur gestaan. Tussendoor zoek ik alle gaatjes op, vul die met de hand, schuur ze na drogen weer terug en zet ze weer in de spuitplamuur. Rinse and repeat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En af en toe is het echt monnikenwerk. Dan is het bijna real life ZBrush!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vader zit uiteraard ook niet stil. Hij gaat momenteel verder met de helm en daarnaast helpt hij ook met het wegwerken van een aantal deuken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn alvast gereed!

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

Re: 05 - Star Wars Costume Building

02 jul 2020, 18:48

Watching leads to doing.
Doing leads to learning.
Learning leads to knowing.
And knowing is half the battle.

Geeeeee Aaaaaaaiiiii Jooooooeeeee!!!!

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
HeatherGrace

Re: 06 - Star Wars Costume Building

12 jul 2020, 16:15

Afbeelding

"Somebody has to save our skins."
- Princess Leia Organa

Na veel geschuurd te hebben en dingen bijgewerkt waren we tevreden genoeg om alles in primer te zetten. Een harde laag om als ons voorwerk met plamuur eeuwig vast te maken... tenminste, daar gaan we voor! Nu kun je alles weer mooi egaal zien. Er zijn nog wat gaatjes waar ik de kriebels van krijg, maar voor nu moet het eerst een tijdje uitharden en proberen we het weer egaal te schuren!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen de bucket loopt nu iets achter omdat mijn vader ontdekte dat de 'trident' hier net een tikkie scheef liep. We zijn beiden net iets meer perfectionistisch dan goed voor ons is. Maar hé, daar bewust van zijn is half the battle. Geeeee Aaaaaaaiiii Jooooeeee!!!

Afbeelding
Afbeelding
Mark

12 jul 2020, 21:06

Afbeelding

Zo voelt het in retrospect tenminste als ik terugkijk op de momenten dat mijn ouders zich altijd met mijn hobby bemoeiden, haha.
toejam

13 jul 2020, 08:25

De vaart zit er lekker in. De trots die je uitstraalt reflecteert ook in de kwaliteit van het werk. En als je dan ook de juiste spullen er bij kunt vinden is het helemaal the sky is the limit. Hopelijk weet je straks nog wel dat wij je al van voor die tijd kenden :lol: Die laarzen en handschoenen zijn wel een hele mooie kers op die spreekwoordelijke taart natuurlijk.
Yo, homeboy gimme five!
HeatherGrace

20 jul 2020, 21:17

Mark schreef:
12 jul 2020, 21:06
Zo voelt het in retrospect tenminste als ik terugkijk op de momenten dat mijn ouders zich altijd met mijn hobby bemoeiden, haha.
Haha, absoluut. Al bemoei ik me stiekem nu met mijn vader's hobby, voor wie dit bijna hetzelfde is als het restoreren van een klassieke auto, zijn hobbie. :smile:
toejam schreef:De vaart zit er lekker in. De trots die je uitstraalt reflecteert ook in de kwaliteit van het werk. En als je dan ook de juiste spullen er bij kunt vinden is het helemaal the sky is the limit. Hopelijk weet je straks nog wel dat wij je al van voor die tijd kenden :lol: Die laarzen en handschoenen zijn wel een hele mooie kers op die spreekwoordelijke taart natuurlijk.
Thanks!
Natuurlijk! Misschien neem ik de hele hopsa ooit mee naar een Bonami beurs. :innocent:
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 07 - Star Wars Costume Building

20 jul 2020, 21:30

Afbeelding

"What about the droid?"
- Unkar Plutt

Terwijl alles nog ligt uit te harden is er weer een pakje met iets anders binnen gekomen! Deze heeft er een aantal maanden over gedaan, maar was zeker het wachten waard! Qua accessoires zat ik qua budget te twijfelen tussen de rifle en de ID-10 'Dio' droid. Uiteindelijk koos ik natuurlijk voor de droid omdat ik die unieker vind, maar inmiddels is een Duits 501st lid al bezig met het printen van een rifle! Het lijkt me toch fijn om mijn handen ook ergens kwijt te kunnen, haha.

Maar vandaag heb ik dus Dio ontvangen uit Amerika! De droid welke achterop Iden's rug bevestigd zit tot hij nodig is om een deur te hacken of iets dergelijks.

Afbeelding

En ook dit is weer exact dezelfde uitrusting als actrice Janina Gavankar ontvangen heeft! Ik keek ongeveer hetzelfde als zij toen ik mijn kitje opende.

Afbeelding

Dus hier is mijn super schattige 3D geprinte Dio mét LED kit!

Afbeelding

Afbeelding

En ik hou ook wel van verkopers met humor.

Afbeelding

Het zal even duren voor we bij de optionele componenten aankomen, maar het wordt vast heel tof om een echte droid in elkaar te zetten!
Afbeelding
Fing3r

21 jul 2020, 08:35

Dat is weer een mooie toevoeging, nu nog een drone inbouwen en hij kan echt met je meevliegen :tongue3: Kan mij het gevoel van zo'n pakketje openen goed voorstellen, alsof het kerst/sinterklaas is :cool:
Afbeelding
KillingRaptor

21 jul 2020, 08:45

Dat is heel erg vet! Zoals Fing3r al zei zou een drone inbouwen het echt helemaal afmaken, hoe cool zou het niet zijn als hij met je kan meevliegen?
Afbeelding
HeatherGrace

21 jul 2020, 19:53

Thanks beiden! Ik heb dezelfde gedachte gehad, maar ik denk niet dat we de fannetjes goed kunnen verbergen. Al is het wel heel licht materiaal, dus het zou kunnen, maar er mag niet zomaar een nieuwe onderdeel zichtbaar zijn volgens de regelementen. Waarschijnlijk beland ie in de eerste instantie toch op de rug. :smile:

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

21 jul 2020, 20:38

YES! Thát is the droid you're looking for!
Ziet er weer goed uit. Er komt wel veel meer bij kijken dan ik dacht, maar zelf zul je er goed op voorbereid zijn.

HeatherGrace

21 jul 2020, 23:22

kingoftherain schreef:
21 jul 2020, 20:38
YES! Thát is the droid you're looking for!
Ziet er weer goed uit. Er komt wel veel meer bij kijken dan ik dacht, maar zelf zul je er goed op voorbereid zijn.
Afbeelding

Gelukkig is de droid één van de optionele componenten, maar ik vond het wel heel tof om te hebben. Dus ik kan wel al goedgekeurt worden zonder en deze later afmaken. :smile:
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 08 - Star Wars Costume Building

31 jul 2020, 20:16

Afbeelding

”Do. Or do not. There is no try.”
- Yoda

Vandaag waren we van plan om nogmaals een coat te geven aan alle onderdelen en ook een eerste coating voor de helm. Het bleek echter veel te warm, dus om niet stil te staan heb ik wat optionele onderdelen erbij gepakt.

Daarnaast had ik alles weer opnieuw geschuurd, maar kwam hier en daar nog wat pitjes tegen. Die heb ik, denk ik, nu voor de laatste keer weggewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen begon mijn vader met het rechttrekken van de schots en scheve chestbox.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna hebben we nog iets anders leuk uitgeprobeerd. Op de helm zitten twee "Imperial disks". Deze zaten al op de helm en konden we spuiten met iets zilver of chrome-achtigs. Mijn vader wilde kijken of hij ze niet zelf in elkaar kon zetten met écht metaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat is hem gelukt! Dus ook de twee "oxygen mask connectors" die vooraan op de helm te vinden zullen zijn gaat hij proberen zelf in elkaar te zetten. Staat toch een stuk mooier dan fiberglas overspuiten!

Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

02 aug 2020, 15:24

Ziet er weer goed uit. En echt metaal is altijd beter dan een namaak glansje. Jammer van de warmte, maar het koelt vanzelf wel weer eens af!
Afbeelding
KillingRaptor

02 aug 2020, 19:05

Begint er al goed uit te zien hé zo! Ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat.
Afbeelding
HeatherGrace

02 aug 2020, 21:42

Fing3r schreef:
02 aug 2020, 15:24
Ziet er weer goed uit. En echt metaal is altijd beter dan een namaak glansje. Jammer van de warmte, maar het koelt vanzelf wel weer eens af!
Thanks! Zulke details maken het inderdaad wel toffer. :smile:
KillingRaptor schreef: Begint er al goed uit te zien hé zo! Ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat.
Ik ben inderdaad ook heel erg benieuwd hoe alles straks in elkaar past! We komen steeds dichterbij.
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 09 - Star Wars Costume Building

02 aug 2020, 21:52

Afbeelding

”A lightsaber - any weapon - only achieves worth in how it is wielded - in the effort, the struggle of one who holds it.”
- Kreia

Vandaag was het toch genoeg afgekoeld om een nieuwe laag aan te brengen! Een aantal van deze onderdelen bleken dat toch nodig te hebben. Omdat dit een zeer flexibele vorm van fiberglass is waren er op sommige plekken wat scheuren ontstaan. Erg jammer, want nu moeten we weer twee weken wachten tot het genoeg gehardt is!

Afbeelding

De Thermal Destonator is één van mijn favoriete projecten geweest. Deze had super veel gaatjes en pitjes én sommige details heb ik met de hand moeten bijwerken omdat er wat was afgebroken. Nu bij te zien dat ie helemaal netjes is. :smile:

Afbeelding

Ook de helm heeft een eerste laag gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vader heeft ook de discs eraf geschuurd zodat zijn metalen versies erop kunnen worden bevestigd.

Afbeelding

Deze zijn wel allemaal klaar om zwart gespoten te worden!

Afbeelding

En ook de discs zijn schoongemaakt en ingespoten zodat ze niet kunnen roesten.

Afbeelding

De volgende stap is om ook voor de helm al dit soort gaatjes op te vullen. Voor de rest is dat nu gebeurt, maar de helm heb ik nog niet aangezeten om te zien wat al gevuld werd door de vele coatings. Elke dag maar een paar delen doen denk ik zo!

Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

02 aug 2020, 22:33

Begint er al heel netjes uit te zien, ik wordt ook steeds nieuwsgieriger naar het eindresultaat.
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

02 aug 2020, 23:01

Respect hoor. Wat een tijd gaat daar inzitten! Maaar je zult altijd de reward hebben dat jullie het zélf gedaan hebben. Gaaf!

Terug naar “Verzamelpraat”