Games die hun tijdperk typeerden

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Games die hun tijdperk typeerden

27 mei 2020, 20:42

OldSchool schreef:
27 mei 2020, 20:08
Je hebt grotendeels wel gelijk, zeker vanuit het hier en nu bekeken, maar in die tijd waren het wel soortgelijke games, maar probeerden de meesten het toch net even anders te doen. En er werd toch telkens wel een schepje bovenop gedaan vond ik. Zo was Decent weer opnieuw bijzonder door de extra mogelijkheid van omhoog en omlaag te gaan. Met veel plezier gespeeld!
Klopt, dat probeerde ze ook wel hoor, zoals Shadow Warrior met ninja-invloeden, maar idd als je er nu naar kijkt, typeert het wel heel erg die tijd.
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

28 mei 2020, 09:39

Apenheul schreef:
27 mei 2020, 20:26
Dynamike schreef: Een ander ding is de tijd van nu. Elke game moet een f#cking tussen-2-objecten-door momentje hebben. Resident Evil 7, Final Fantasy 7 Remake, Star Wars Jedi: Fallen Order en ook in de Unreal 5 demo van 2 weken geleden zagen we dat de hoofdpersoon zich zijdelings in een spleet tussen twee stukken berg probeert te wurmen.
Ik zag het voor het eerst in FFXV, maar kwam het afgelopen jaar ook tegen in Astral Chain en Atelier Ryza. Zeer irritant patroon inderdaad!
Volgens mij begon dit met Uncharted en de Tomb Raider reboots. The Last of us 2 zal er ook wel vol mee zitten. Ik snap dat dit een soort beleving creeerd maar het haalt je inderdaad uit de gameplay. Hoe je tegenwoordig beschoten wordt en daar op reageerd in hetzelfde type games vind ik dan wel weer een mooie toevoegin. ook dan ontbreken animaties deels je spel controle maar je kunt toch nog iets en voegt het echt wel iets toe als: nu moet ik echt snel in cover gaan.
Galious
Moderator
Moderator

28 mei 2020, 14:16

Ik last dat het tussen-2-objecten-door momentje veel gebruikt wordt om laadtijden te maskeren. Toen dat momentje getoond werd in de Unreal 5 demo was er dan ook meteen de vraag of we daar next gen nog steeds mee te maken zouden krijgen, maar in die demo was het volgens Epic puur bedoeld om het detail in close-up te tonen.

https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... ine-5-demo
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

28 mei 2020, 17:30

Wat ik zelf overigens een erg irritant ding van deze tijd vind, is het we-must-have-a-talk/walk momentje. Dat de game controle grotendeels van de speler wegneemt en je tot langzaam lopen verplicht terwijl je character met een npc praat. Ugh.
nmkl pjkl ftmch
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

28 mei 2020, 17:44

Galious schreef:
28 mei 2020, 17:30
Wat ik zelf overigens een erg irritant ding van deze tijd vind, is het we-must-have-a-talk/walk momentje. Dat de game controle grotendeels van de speler wegneemt en je tot langzaam lopen verplicht terwijl je character met een npc praat. Ugh.
Ook heel herkenbaar :lol:

Afbeelding
kingoftherain

28 mei 2020, 17:57

Galious schreef:
28 mei 2020, 14:16
Ik last dat het tussen-2-objecten-door momentje veel gebruikt wordt om laadtijden te maskeren.
Dat inderdaad, ja. Ik heb er op zich geen hekel aan, maar je ziet het inderdaad vaker de laatste tijd.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
segatarian

28 mei 2020, 19:15

Herkenbare games zitten erbij.
Sommige games blijven eeuwig bij zoals warcraft 2 etc.

Maar eentje die ik niet eens zoveel heb gespeeld maar wel een start up was voor de het 3d vecht genre is Virtua Fighter toen deze in 1993 voor de arcade uitkwam.

Terug naar “Retro gaming”