Console mods

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
the_knives

Console mods

30 apr 2020, 10:49

Ik laat dus mijn nieuw aangeschafte PC engine Duo R modden (RGB/scart). Ik heb me eigenlijk nog nooit eerder in het modden verdiept. Ik zat gisteren een beetje te zoeken op internet, en al snel bleek dat er ontzettend veel mogelijkheden zijn op dit gebied. Vooral de NES RGB/scart mod leek me ook wel wat.

Nu ben ik, als mod-noob, benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik ben daarom benieuwd welke consoles jullie gemod hebben, wat voor mods dat dan zijn, en of je ze aan andere zou aanraden.
Don Cannoli 79

Re: Console mods

30 apr 2020, 11:18

Ja er zijn echt een hoop mods te vinden voor onze oude consoles. Sommige mensen houden alles het liefst origineel maar ik vind het beide wel cool. Origineel is leuk maar met mods vaak leuker !
We hadden hier ooit al eens een topic over.
viewtopic.php?p=227170#p227170

Ik heb zelf een Mega Drive met regio switch , jailbar fix en cpu overclock switch.
En nu eindelijk(of eigenlijk volgende maand) ga ik mijn Dreamcast modden met GDEMU en een andere PSU. Eigenlijk dus zoals de OP in dat topic ook heeft.

En ik zit met smart te wachten op de 'Satiator' mod van Dr. Abbrasive voor de Saturn. Hiermee kun je saturn games via SD kaart spelen met behoud van de originele disc drive.
the_knives

30 apr 2020, 13:23

Wow, thanks voor de link! Sommige zaken die daar besproken worden komen mij redelijk 'hardcore' over, er gaat iig een wereld voor mij open.
Don Cannoli 79

30 apr 2020, 18:45

:thumbup1:
Ha , ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik doe zelf echt alleen plug and play mods. Die GDEMU met andere PSU voor de Dreamcast ziet er ingewikkeld uit maar is echt heel simpel. Komt geen soldeerwerk of zo aan te pas. Die mod kun je prima uitvoeren als je via YouTube filmpje kijkt hoe het moet.

Die Mega Drive met mods die ik heb , die heb ik zo gekocht. Zou daar zelf niet gauw aan beginnen. Ik kan niet solderen en dat kleine priegelwerk ligt mij totaal niet.

Terug naar “Retro gaming”