MISTer FPGA console

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: MISTer FPGA console

23 apr 2020, 19:56

helemaal waar :) en dat maakt het ook zo leuk om bij elkaar te kijken wat we ervan maken!
Als tiener droomde ik altijd weg... wat nu als ik ALLE snes spellen ooit zou hebben! en nu heb je (zo ongeveer) alles op een mini snesje voor je staan, haha. heel bijzondere tijd leven we in wat dat betreft. ik blijf je topic met veel aandacht volgen :)
Echt heel tof hoe uitgebreid je verslag doet van alle voor- en nadelen, opties etc. Thanks daarvoor :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Don Cannoli 79

26 apr 2020, 11:10

Zo te lezen zijn er dus hier en daar nog wat dingetjes die aan sommige cores verbeterd kunnen worden. Maar al met al dus al echt hele mooie resultaten. Echt cool dat de community steeds met updates en verbeteringen komt.
jack-deejz

09 mei 2020, 12:59

Het gedoe met de Japanse Samurai Spirits voor de Mega Drive lag blijkbaar aan mijn usb hub. Heb verder geen last meer gehad van het verdwijnen van mijn inputs.

Status (zoals het er nu voor staat bij mij):

Mega Drive/Genesis core
X-Men 2: Clone Wars (geen geluid)
125 games goed werkend

SNES core
geen probleem gevallen (ook de games met add-on chips lijken geen problemen te vertonen)
125 games goed werkend

NES core
Commando (vertoont glitches)
Famicom Wars (start niet goed op)
105 games goed werkend

PC-Engine/TurboGrafx-16 core
Street Fighter II': Champion Edition (vertoont in sommige stages af en toe heel kort wat glitches)
+ een aantal games die dit ook, maar in lichtere mate vertonen (spelen verder allemaal goed)
51 games goed werkend (met soms wat lichte glitches dus)

Vectrex core
geen probleem gevallen
21 games goed werkend

Atari 2600 core
sommige games doen het helemaal niet, maar de games die het doen werken perfect lijkt het
11 games goed werkend

Ik ga niet zomaar alle games downloaden en proberen en laat het hier dus eerst bij. Later komt Neo Geo en ander spul wel aan de beurt.
Buffalo? No, tatanka.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

09 mei 2020, 17:23

Zo te lezen heb jij je goed vermaakt. Wat een games heb je geprobeerd zeg. Kun je nu ook gemakkelijk wisselen tussen de verschillende cores? Of is dat een kwestie van memory card er uit en andere memory card er in en opnieuw booten ofzo?
jack-deejz

13 mei 2020, 17:11

Ja, ik vermaak me goed ermee! Heb de meeste games eventjes snel geprobeerd, maar ook al wat games verder gespeeld of uitgespeeld en niets vreemds vernomen. Toch lijkt soms de NES core bepaalde tonen in de muziek iets te ruw af te kappen als die bepaalde toon stopt. Kan ook zijn dat het bij die games hoort, want heb al bijna 30 jaar niet geen originele NES aangeraakt. Het valt me voornamelijk op bij Double Dragon II en Batman, waarin sommige tonen stoppen (of soms beginnen) met een zacht "tikje". Hoort dit zo?

Wisselen tussen verschillende cores is makkelijk, sd kaar hoeft er niet uit. Gewoon even booten en dan via het menu een andere core opstarten. In feite secondewerk, maar ik doe hiermee rustig aan voor de zekerheid.
Buffalo? No, tatanka.
jack-deejz

22 mei 2020, 21:28

Support voor de MiSTer blijft maar komen. Alle cores die ik gebruik hebben in de afgelopen 2 weken eens of al meerdere keren een update gekregen. Eén van die updates is dat de PC-Engine/TurboGrafx-16 core nu niet alleen flink is verbeterd, maar ook CD games kan draaien, met support voor arcade card games. Heb ondertussen vijf games geprobeerd, waaronder Rondo Of Blood, Gate Of Thunder en Winds Of Thunder, de Japanse versie van Lords Of Thunder. Lijken perfect te spelen en heb geen gekke dingen gezien. SuperGrafx games konden al gespeeld worden en met deze laatste update erbij is nu de gehele PC-Engine/TurboGrafx-16 library beschikbaar.

Verder heb ik de Neo Geo core ook maar eens toegevoegd en ben er ZEER blij mee. Gelijk een hoop games geprobeerd en een stuk Metal Slug X gespeeld. Speelt heerlijk met een usb 6 button Mega Drive controller van Retro-Bit.

Hieronder een filmpje over de TGFX16 core update:

https://www.youtube.com/watch?v=IkqlbJ5-6Go&t=632s
Buffalo? No, tatanka.
Don Cannoli 79

23 mei 2020, 09:47

Dat is wel heel cool he met support voor de CD games! Ik had dat YT filmpje toevaliig ook al bekeken.

Neo Geo is natuurlijk echt een must. Zoveel lekkere games voor te vinden en Metal Slug X is daar een heel goed voorbeeld van.

De Retro Bit 6 Button is een fijne controller. De D-pad en de buttons voelen als de 'real deal' alleen heb ik in sommige gevallen wat problemen.

Ik heb de wireless 2.4Ghz versie en bijvoorbeeld bij de onlangs verschenen game Ultracore op de Mega Drive doet ie rare dingen. Hij ziet hem niet echt als een 6 button controller en hij geeft zelf de input 'up' bij deuren zodat ie constant in- en uitloopt. De game wordt helaas zo onspeelbaar met die controller. En bijvoorbeeld Xeno Crisis wordt op de Mega Drive wel als 6 button herkend maar op Mega Drive mini niet.
Dus op de Mega Drive , de MD mini maar ook op de PC en PI3 loop ik tegen problemen aan. De controller werd in eerste instantie als generic 6 button pad gezien maar later als Switch controller en soms als standaard 3 button pad ookal staat ie echt in 6 button mode.

Kon er online geen oplossing voor vinden en het lijkt erop dat ik gewoon zo'n maandagochtend controller heb ontvangen helaas. Ik heb nog garantie maar ben eigenlijk te lui om in actie te komen.

Jij geen issues gehad?
jack-deejz

24 mei 2020, 20:37

Geen idee. Geen ervaring eigenlijk met wireless controllers, behalve dan PlayStation en Xbox. Oh ja, en heb een wireless muis. Voor de rest alles bedraad, vooral voor retro. Ik weet wel dat er een aantal Mega Drive spellen zijn waarbij je de mode knop ingedrukt moet houden tijdens het opstarten, anders is de besturing helemaal van slag. Dit zijn maar een paar games. Ik weet niet of Ultracore daar één van is, dacht het niet zo. Mijn ervaringen met de bedraade Sega/Retro-Bit controllers zijn over het algemeen goed. Heb er een stuk of negen in totaal in mijn bezit gehad, heb er nu nog vier. Eentje had het zomaar begeven en een andere vond ik de knoppen minder aanvoelen, een beetje lam of zo, lichtjes. De anderen geen problemen mee gehad, een paar verkocht en weggeven. De kwaliteitscontrole mag in ieder geval nog wat beter vind ik, maar verder niks te klagen.

Trouwens de Mega-CD core ook nog even toegevoegd. Werkt erg goed, maar het beeld is iets donkerder dan die van de Mega Drive core. Dit zijn twee aparte cores, ondanks dezelfde opties hebben, en werken dus apart i.p.v. met b.v. de PC-Engine core CD's kunnen laden. Heb alleen Snatcher (US) voor de Mega-CD core en heb de PC-Engine CD games terug gebracht van vijf naar drie. Die CD games vreten geheugen. Met vijf zit je al gauw over de twee gieg.

Capcom CPS1 core is next! Het is al aangekondigd dat deze in de komende weken officieel zal verschijnen, misschien nog iets later.
Buffalo? No, tatanka.

Terug naar “Retro gaming”