TurboGrafx-16 Mini is aangekondigd

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Don Cannoli 79

Re: TurboGrafx-16 Mini is aangekondigd

14 jul 2019, 18:52

arjen1981 schreef:
Don Cannoli 79 schreef:Ginga Fukei Densetsu Sapphire

Oh Sapphire had ik zo snel ff over het hoofd gezien. Dat maakt de line-up nog een stukkie beter !
Ja helemaal omdat je er zo 2000 voor moet neerleggen als je deze wilt spelen op echte hardware! Ik ben echt verbaasd over hoeveel rommel er ook op staat. Maar als je dat weg denkt hou je nog altijd 25 hele mooie titels over die je niet snel ergens anders speelt. Dit is echt een prachtige mini console daarmee!
Mja, best een prijzig spelletje. Zie net op Ebay dat je er al 1 kan kopen voor € 859,95. Das een koopje ! :wink: Als je het verder op originele hardware zou willen spelen zou je nog een repro van die game kunnen overwegen maar die gaan ook al over de € 100,- zie ik. Voor een repro !
Of anders zelf cd-tje burnen.
Don Cannoli 79

14 jul 2019, 18:57

koekiemonster schreef:Gekke vraag. Iemand enig idee hoe ik al die mini consoles met hdmi kan aansluiten op een scartingang?
Vind dat geen gekke vraag. Zou ik ook wel willen weten. Ik denk dat je een HDMI naar scart converter moet hebben maar of dat werkt met die mini's durf ik niet te zeggen.

Hier voorbeeld : https://www.moogo.nl/?utm_source=hdmisc ... artadapter.

Volgens de omschrijving werkt hij iig met Xbox one en PS4

Ik hoor graag of het gelukt is. :wink:
Zwarteziel

14 jul 2019, 20:02

Er zijn inderdaad HDMI naar SCART-converters, maar ik begrijp dat die niet allemaal zonder problemen zijn. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar wellicht is dit artikel nuttig!
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

14 jul 2019, 20:15

Zwarteziel schreef:Er zijn inderdaad HDMI naar SCART-converters, maar ik begrijp dat die niet allemaal zonder problemen zijn. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar wellicht is dit artikel nuttig!
Interessant, maar ik ben op zoek naar hdmi naar scartkabels en niet omgekeerd.
- portable-games.nl
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

14 jul 2019, 20:24

Hier heeft iemand een Switch aangesloten op een CRT TV. Ik kan me voorstellen dat dit ook met de mini's moet werken.

Het is alleen wat lastig te zien wat hij precies voor adapter gebruikt, maar hij had het over 13 Britse pond ofzo. Daar kun je nog wel een experimentje voor wagen.
Don Cannoli 79

14 jul 2019, 20:27

Op YouTube kun je ook wel filmpjes vinden.

Hier iemand met een Toshiba CRT die HDMI heeft dus dat telt niet.

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=roCrnGcLKjo&t=196s[/Youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=roCrnGcLKjo&t=196s

En deze gebruikt geen scart maar een HD naar AV converter . Wat hier opvalt is dat de aspect ratio op een 4:3 crt dan niet goed is. In de comments wordt er aangegeven dat ie het niet beter krijgt. Dus als je voor CRT gaat dan moet het wel een 16:9 zijn.
Flozem

14 jul 2019, 20:27

https://www.bol.com/nl/p/coretek-hdmi-n ... 082705356/

In ieder geval een verfrissend eerlijke product beschrijving... waarschijnlijk niet bruikbaar ivm input lag.
Gozert
Moderator
Moderator

14 jul 2019, 22:36

Of je gaat helemaal loco, zoals LGR. :D

Zwarteziel

14 jul 2019, 22:38

koekiemonster schreef: Interessant, maar ik ben op zoek naar hdmi naar scartkabels en niet omgekeerd.
Ja, ik begreep het. Hoewel het artikel als titel 'Scart to HDMI' heeft, worden een aantal converters genoemd die de andere kant opgaan. Dit zijn dus echter producten die worden afgeraden, omdat ze geen RGB ondersteunen. Helpt wellicht bij het maken van keuzes :)
Galious
Moderator
Moderator

15 jul 2019, 14:56

In tegenstelling tot eerdere berichten gaat de PC Engine Mini in Europa geen € 89,99 kosten, maar € 109,99.
nmkl pjkl ftmch
MHZ

15 jul 2019, 15:21

Eigenlijk heb niet veel met de look SuperGrafx, ik ken de TurboGrafx als die clunky USA versie. Maar een PC Engine zoals die als eerst is uitgebracht in Japan mag ik ook wel. Dat wordt dus importeren.
Don Cannoli 79

15 jul 2019, 15:24

Galious schreef:In tegenstelling tot eerdere berichten gaat de PC Engine Mini in Europa geen € 89,99 kosten, maar € 109,99.
Hmm, ik vond die € 89,95 al wel hoog genoeg eigenlijk. Ik zie op de Konami website https://www.konami.com/games/pcemini/eu/en/dat het met 1 controller is. Dus komen er eventueel nog kosten voor een tweede controller bij. Ik hoef er persoonlijk niet persé een 2de controller bij te hebben. Ik ken toch niemand die ook maar enig idee heeft wat een Core grafx mini is :smile: maar voor € 109,99 mag je toch wel 2 controllers verwachten vind ik.

Gelukkig heeft die wel standaard 2 aansluitingen voor controllers. Dat is wel beter als bij het origineel.

Ik weet het nog niet, voorlopig pre-order ik nog helemaal niets.
Galious
Moderator
Moderator

15 jul 2019, 15:25

De prijzen voor de accessoires zijn ook bekend. Een losse controller kost € 24,99 en de multitap kost € 29,99.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

15 jul 2019, 15:29

Don Cannoli 79 schreef:Ik weet het nog niet, voorlopig pre-order ik nog helemaal niets.
Idem. Ik wil eerst wel wat meer zien en weten over de kwaliteit van de console en vooral van de emulatie, zeker voor deze prijzen. Weinig vertrouwen in Konami, al worden de controller en multitap naar verluidt door Hori gemaakt.
nmkl pjkl ftmch
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

15 jul 2019, 15:34

Hmm, ik vind die prijzen net te hoog eigenlijk. Zeker als je naar de concurrentie kijkt, met bame de Sega Megadrive die voor 79.99 levert.
- portable-games.nl
Pius

15 jul 2019, 16:59

koekiemonster schreef:Hmm, ik vind die prijzen net te hoog eigenlijk. Zeker als je naar de concurrentie kijkt, met bame de Sega Megadrive die voor 79.99 levert.
Of de SNES mini voor diezelfde prijs. Ik vind 110 euro ook te veel. Dan sla ik hem over denk ik.
"Come back when you can put up a fight."
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jul 2019, 17:32

Dan toch liever de grote C64 voor mij ^_^
gekkehenkie

15 jul 2019, 21:23

Ik ben helemaal niet bekend met dit systeem maar twijfelde toch heel even. Bomberman '93 staat toch heel hoog aangeschreven. Maar om daar dan meer dan 200 euro voor uit te geven om hem multiplayer te kunnen spelen is me toch iets te gortig.
Consider yourself a hero.
Tamerlane

15 jul 2019, 22:41

Beetje teleurgesteld in de prijzen inderdaad en dat het amazon only is. Mocht het na previews / hands-on sessies een goed ding blijken dan preorder ik het wellicht alsnog... maar dan zonder accessoires
WonderZwaan

15 jul 2019, 23:42

gekkehenkie schreef:Ik ben helemaal niet bekend met dit systeem maar twijfelde toch heel even. Bomberman '93 staat toch heel hoog aangeschreven. Maar om daar dan meer dan 200 euro voor uit te geven om hem multiplayer te kunnen spelen is me toch iets te gortig.
Mocht je toevallig een Wii U hebben staan, Bomberman '93 staat ook gewoon op virtual console voor iets van 5 a 6 Euro ofzo, inclusief multiplayer support voor 5 mensen. Ik heb 't vervolg op Wii U gekocht en dat is een prima uitvoering. Goeie emulatie, leuk ook dat die oude Bombermans een verhaalmodus hebben met een wereldje of 5.
Gebruikersnaam

16 jul 2019, 00:30

Pius schreef:
koekiemonster schreef:Hmm, ik vind die prijzen net te hoog eigenlijk. Zeker als je naar de concurrentie kijkt, met bame de Sega Megadrive die voor 79.99 levert.
Of de SNES mini voor diezelfde prijs. Ik vind 110 euro ook te veel. Dan sla ik hem over denk ik.
Ik zag de SNES mini @ Mediamarkt voor 110 euro... En dan doodleuk ''je gaat toch niet te veel betalen'' Als slogan.. Nee, inderdaad ga ik niet te veel betalen, daarom koop ik hem ook niet! :lol:
Bekend vlooienmarkt creep.
Gebruikersnaam

16 jul 2019, 00:32

Ik heb nooit een Turbografx 16 gehad ofzo, en volgens mij werd die ook nauwelijks verkocht (hier in Europa, werd hij uberhaupt in NL verkocht?) Maar zo'n mini lijkt mij wel lachen. Ik wacht echter wel totdat ze tweedehands op MP worden geknald, van mensen die impulsief zo'n ding kochten en er na 2 weken klaar mee zijn.

Al hoewel ik denk dat dat minder gaat voorkomen met de TG16, omdat het een console is waar weinig mensen van gehoort hebben (in de casual sfeer zeg maar)
Bekend vlooienmarkt creep.
Gozert
Moderator
Moderator

16 jul 2019, 00:58

Volgens mij was de PC Engine enkel een ding in Frankrijk, met hier en daar wat zeldzame winkels in de rest van Europa. Ik heb in ieder geval in Nederland er nooit iets van vernomen. Volgens mij wist ik voor 2005 ofzo niet eens van dat apparaat af. Ik vind het wel een interessante console, maar ik vind deze Mini versie zelf voorlopig nog niet echt aantrekkelijk. Hij is aardig prijzig, zeker vergeleken met de 'concurrentie', en ik vind die Engelse en Japanse verdeling nogal raar... Prima dat je enkele Japanse exclusives toevoegt (graag zelfs!), maar waarom moeten sommige games die ook in het Engels verschenen per se in het Japans geleverd worden? :confused1:
gekkehenkie

16 jul 2019, 14:41

WonderZwaan schreef:
gekkehenkie schreef:Ik ben helemaal niet bekend met dit systeem maar twijfelde toch heel even. Bomberman '93 staat toch heel hoog aangeschreven. Maar om daar dan meer dan 200 euro voor uit te geven om hem multiplayer te kunnen spelen is me toch iets te gortig.
Mocht je toevallig een Wii U hebben staan, Bomberman '93 staat ook gewoon op virtual console voor iets van 5 a 6 Euro ofzo, inclusief multiplayer support voor 5 mensen. Ik heb 't vervolg op Wii U gekocht en dat is een prima uitvoering. Goeie emulatie, leuk ook dat die oude Bombermans een verhaalmodus hebben met een wereldje of 5.
Thanks, maar geen moderne systemen hier :blushing: . Ik vermaak me wel met de Mega Driveversie. Inderdaad goede verhaalmodus.
Consider yourself a hero.
sparky
eBay gebruikersnaam: sidious_nl

16 jul 2019, 16:42

Gozert schreef:Volgens mij was de PC Engine enkel een ding in Frankrijk, met hier en daar wat zeldzame winkels in de rest van Europa. Ik heb in ieder geval in Nederland er nooit iets van vernomen. Volgens mij wist ik voor 2005 ofzo niet eens van dat apparaat af. Ik vind het wel een interessante console, maar ik vind deze Mini versie zelf voorlopig nog niet echt aantrekkelijk. Hij is aardig prijzig, zeker vergeleken met de 'concurrentie', en ik vind die Engelse en Japanse verdeling nogal raar... Prima dat je enkele Japanse exclusives toevoegt (graag zelfs!), maar waarom moeten sommige games die ook in het Engels verschenen per se in het Japans geleverd worden? :confused1:
In Nederland was hij wel verkrijgbaar bij een een aantal goede import gameshops destijds, zowel de pce als de turbografx. Oa. Dimension plus in Groningen. Ik heb mijn Turbo Express destijds zelfs gewoon bij mijn lokale Intertoys besteld! Zij konden hem toen leveren via Omega Electronics, een distributeur in Limburg die destijds heel groot was in de verkoop van import games. Veel bekendheid had het hier inderdaad helaas niet. Frankrijk heeft altijd al een veel grotere Japan cultuur gehad op games en vooral ook anime/manga gebied en daar werd de PCE inderdaad best veel verkocht.

Terug naar “Retro gaming”