C64 mini

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
marxkemp
Contacteer:

Re: C64 mini

21 feb 2020, 19:21

Prive erg druk, maar wel even tijd gehad om aan de caroussel games toe te voegen.

Mis ik nog must haves?

https://pastebin.com/UJjUPuHa
toejam

22 feb 2020, 10:02

Ja, 1000 en 1 maar ik zou eerst deze gaan spelen ;)
Yo, homeboy gimme five!
marxkemp
Contacteer:

22 feb 2020, 11:14

De toegevoegde games heb ik allemaal een level gespeeld, zodat ik de controls kon aanpassen naar de (crappy) joystick.

Hoe minder ik de virtual keyboard hoef te starten des te beter.

Voor sommige games ook maar een versie met trainer gepakt. Speelt toch wat fijner voor als je wilt zien hoe en wat.

Ik kan er nog een stuk of 10 kwijt en hopelijk zo compleet dat de c64mini eigenaren tevreden zijn wanneer ze mijn firmware update ook willen gebruiken.
toejam

22 feb 2020, 12:48

Oke, 10 stuks die je mist en naar mijn idee toch wel must haves zijn.

Knight 'n Grail
Pains 'n Aches
Millie and Molly
Sam's Journey
Luftrauserz
Guns 'n Ghosts
Daffy Duck
Planet Golf
Joe Gunn
Yo, homeboy gimme five!
marxkemp
Contacteer:

22 feb 2020, 13:34

Wow, dat zijn stuk voor stuk games die ik wil proberen. Ik ga kijken of ik ze kan vinden.

Voor de liefhebbers heb ik een video waarin je de update ziet. Geleende chinese elgato werkt prima.

https://youtu.be/ZuB32YMy_Q8
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 feb 2020, 13:50

ik heb je YouTube filmpje gezien... ik vermoed dat bij mij hij nadat het nieuwe eraf is tóch gauw stof gaat vergaren, maar het is wel heel gaaf en je hebt er al veel leuks opstaan. Heb je eigenlijk de versie met het werkend toetsenbord, de latere uitgave?
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
marxkemp
Contacteer:

22 feb 2020, 14:11

Ik heb de mini, niet de maxi. €25, dus leuk om te modificeren en anderen op weg te helpen. Door games intern toe te voegen kan je nog steeds een keyboard aansluiten naast de joystick. De maxi is mij een te duur stofnest.

Aztec Challenge is jeugdsentiment voor mijn oudere zus en ik. Onze ouders zijn er niet meer, maar zij hebben altijd computers in huis gehaald.

Hij gaat een keer stof happen, maar dat is met al mn projectjes. Ik speel 100 games 10 minuten ipv 10 games 100 uur.

Ik hoopte al dat iemand met meer games kwam en in toejams adviezen zitten wat recente c64 games. Dat is toch fun en interressant dat er nog steeds aan gewerkt wordt!

Ook een cheap Usb gamepad gekocht die je aan de praat kan krijgen. Nu laat ik m door een maatje (kunst)schilderen. Hij vroeg of ik de kleuren door kon geven dus ik stuurde m dit plaatje.

Plus nu weet ik hoe een game capture device een beetje werkt.

Wat ik wil zeggen is dat ik veel meer uit de hobby haal dan games spelen.Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 feb 2020, 14:18

marxkemp schreef:
22 feb 2020, 14:11
Ik heb de mini, niet de maxi. €25, dus leuk om te modificeren en anderen op weg te helpen. Door games intern toe te voegen kan je nog steeds een keyboard aansluiten naast de joystick. De maxi is mij een te duur stofnest.

Aztec Challenge is jeugdsentiment voor mijn oudere zus en ik. Onze ouders zijn er niet meer, maar zij hebben altijd computers in huis gehaald.

Hij gaat een keer stof happen, maar dat is met al mn projectjes. Ik speel 100 games 10 minuten ipv 10 games 100 uur.

Ik hoopte al dat iemand met meer games kwam en in toejams adviezen zitten wat recente c64 games. Dat is toch fun en interressant dat er nog steeds aan gewerkt wordt!

Ook een cheap Usb gamepad gekocht die je aan de praat kan krijgen. Nu laat ik m door een maatje (kunst)schilderen. Hij vroeg of ik de kleuren door kon geven dus ik stuurde m dit plaatje.

Plus nu weet ik hoe een game capture device een beetje werkt.

Wat ik wil zeggen is dat ik veel meer uit de hobby haal dan games spelen.Afbeelding
25 euro is een hele mooie prijs voor zoiets ja. en ik herken het wel om meer uit de hobby te halen dan de games zelf... ik heb ook de grootste lol met de pies en mijn arcadekastje, urenlang bezig met de juiste artwork voor mijn arcadekastje, stickers kopen voor nep cartridges op de retroflag snes mini case... dat soort dingetjes zijn vaak net zo leuk of zelfs leuker dan de games zelf.

De gekozen kleuren zien er wel gaaf uit op de usb controller :) hopelijk wordt het zoals je hoopt. :thumbup1:

Ik heb zelf nog nooit een gamecapture device gebruikt, dus gaaf dat je daar ook eens mee hebt kunnen experimenteren. Ik volg je project in ieder geval eens hier vanaf de zijkant, vind het erg interessant. Leuk dat je mensen ermee helpt, en erover post zodat (bvb) ik toch een beetje mee kan spieken! :wink:
Dat maakt mij een heel onschuldige voyeur geloof ik, haha.

over het stofhappen... ik merk dat bij mij ook hoor... ik heb nu mijn ps3 en xb1 de laatste 2 maanden echt nauwelijks aangeraakt, omdat ik met de vita en de neo geo mini even in de weer ben. Is ook niet erg, komt wel weer dat ik de rest bespeel en dit weer even wegzet. helemaal leuk dat je, wanneer dat gebeurd, soms projecten hebt die ook leuk op de shelf staan. Daar is de c64 mini zeker een vb van ! en de grote is dan wel even erg lomp en log natuurlijk.
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

23 feb 2020, 16:48

Speciaal voor jou de laatste update, dankzij de tips van toejam. Geen beurs vandaag, want het regende te hard.

https://youtu.be/RMELCep2D58
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 feb 2020, 17:09

Jammer dat de beurs aan je voorbij ging vandaag, maar ik snap het heel goed, hier in limburg is het ook tekeer aan het gaan. Daarbij verlaat ik rond carnavalstijd mijn huis niet graag... hier weet ik zeker dat de idioterie van mijn buurtgenoten geen ruimte krijgen :D

ik zag je filmpje, ziet er echt erg gaaf uit, leuke intro ook! mooi gemaakt, in stijl!

skate or die en ski or die heb ik vroeger op de c64 vaker gespeeld als kind, haha. Je haalt op deze manier wel echt alles uit het apparaat, das altijd mooi om te zien! ja ik denk dat je project nu wel echt ver af is, tof dat toejam je verder op weg heeft geholpen. Das zo gaaf aan het forum hier, ik merk het ook iedere keer weer. Veel plezier ermee! al moet dat denk ik wel lukken als ik de games zie, haha. Armalyte ziet er in de screenshot heel gaaf uit! lijtk me ook wel een fijn platform met de joystick om shmups te spelen.

En de turrican games... gaaf haha.

Thanks for showing me! Mijn waardering is groot. Erg leuk om te zien!
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

23 feb 2020, 17:15

Ach, er komen meer beursen. Plus ik ben benieuwd naar je acryl stands. Daar kunnen mn centjes ook naar toe. Koffie met Apenheul en anderen is het leukste aan een beurs.

C64mini moest afkomen, omdat een maatje nu een file op de usb stick kan zetten om te updaten naar mijn versie. Anders happen er twee mini's naar stof.
Die games van toejam zijn echt heel goed.

Verder veel te druk op het moment en ik moet nog aan een PSP werken ;)
Deze klus was wel goed op je gedachten te verzetten.
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 feb 2020, 17:50

marxkemp schreef:
23 feb 2020, 17:15
Ach, er komen meer beursen. Plus ik ben benieuwd naar je acryl stands. Daar kunnen mn centjes ook naar toe. Koffie met Apenheul en anderen is het leukste aan een beurs.

C64mini moest afkomen, omdat een maatje nu een file op de usb stick kan zetten om te updaten naar mijn versie. Anders happen er twee mini's naar stof.
Die games van toejam zijn echt heel goed.

Verder veel te druk op het moment en ik moet nog aan een PSP werken ;)
Deze klus was wel goed op je gedachten te verzetten.
Over de stands:
ik heb ze nét gepost, dus nu kun je op je gemak kijken of het iets is voro je eigen gameroom :) ik ben er superblij mee... en vind de prijs redelijk. ook inclusief verzendkosten wanneer je er 6 ofzo besteld, voor eentje is het erg veel.
viewtopic.php?f=13&t=6168&p=277898#p277898
Heb het in de collectieruimte gepost, niet in de aankoop ruimte :)

ja zon beurs is toch vooral leuk vanwege de "gelijkgestemden" vermoed ik ook inderdaad. De games kun je uiteindelijk op internet toch wel overal een keer voorbij zien komen.
Hopelijk lukt het ook met de psp, vast wel ;)
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

13 jun 2020, 10:55

marxkemp schreef:
23 feb 2020, 16:48
Speciaal voor jou de laatste update, dankzij de tips van toejam. Geen beurs vandaag, want het regende te hard.

https://youtu.be/RMELCep2D58
Dat ziet er chill uit Kemp! Ik zal vandaag effe upgraden naar de nieuwste firmware en dan klop ik effe bij je aan!

Bruce Lee is toch wel een all time favorite. Burger Time moet er bij mij ook op. Net als HERO en Kid Grid.

Ben ook wel geïnteresseerd hoe je een andere usb controller aan de praat wist te krijgen. Die controller die er bij zit is stug en pakt vaak niet voor mijn gevoel.

Terug naar “Retro gaming”