Gamecube Chronology Challenge #117

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
toejam

Re: Gamecube Chronology Challenge #102

20 mei 2019, 08:57

Jalf schreef:Dat is volgens mij geen game die je vaak ziet. Kan me niet heugen dat ik die ooit heb zien liggen. Ik kreek destijds graag naar CN series als Johnny Bravo, Cow & Chicken, I am Baboon en Dexter's Lab.. Met Powerpuff Girls had ik niks. En de screenshots zien er ook niet echt uit om over naar huis te schrijven. Waarom zijn er geen games van series die ik noemde? :(
Er is in elk geval een Johnny Bravo game voor de PS2. Wat ik me herinner is dat een compilatie minigames met een flinterdun overkoepelend verhaal
Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Gamecube Chronology Challenge #103

20 mei 2019, 09:03

Er is een betere Hot Wheels-game in deze generatie, volgens mij Beat That. Weet niet of die ook op de Cube uitgekomen is.
Yo, homeboy gimme five!
Jalf

20 mei 2019, 16:44

Die is nou juist niet voor de Cube verschenen. Sowieso blinkt de NGC niet uit qua racegames. Geen enkele Nintendo console eigenlijk.

Ik kende die PS2 Cartoon Network games niet, maar zo te zien heb ik niet veel gemist...
Ik doe niet aan onderschriften.
ikk
Contacteer:

20 mei 2019, 19:39

De Gamecube heeft alleen Hot Wheels Velocity X en World Race gehad, hopelijk is World Race wat beter maar ik heb nog een jaar aan releases te gaan voor ik daar achter kom.

Qua racegames heeft de Gamecube volgens mij best wat te bieden met exclusives als Mario Kart, F-Zero GX en Kirby Air Ride en nog wat multi platform games als de Need for Speed en Burnout series.
Misschien dat het vergeleken met de PS2 en XBOX wat tegenvalt als je echt een race sim zoekt, maar dat is een genre waar ik me nooit in verdiept heb.
Tamerlane

20 mei 2019, 20:34

Leuk topic! Met plezier gelezen :)

Overigens +1 voor Rocky, heb mij daar echt goed mee vermaakt! Zeker de zachte prijs waard
WonderZwaan

20 mei 2019, 20:49

Ja, qua sim racing zat je eigenlijk bijna altijd beter bij Sony's Gran Turismo of Microsoft's Forza. Op N64 had je wel World Driver Championship nog, maar voor de rest is het allemaal wat minder serieus bij Nintendo.

Overigens is de GameCube nog best prima qua racing inderdaad. Met F-Zero GX heb je de beste futuristische racegame ooit gemaakt. Mario Kart Double Dash en Kirby Air Ride zijn meer partygames, maar beiden wel heel goed in hun soort, en Wave Race: Blue Storm is verrassend goed ook. Burnout 3 ontbreekt weliswaar op GC, maar deel 2 is nog steeds een snelle, spannende game; je hebt alle Need For Speed games uit die tijd (Underground, Hot Pursuit 2, etc.); van Sega heb je Crazy Taxi 1 en 18 Wheeler (Crazy Taxi 2 en 3 gingen naar Xbox); Extreme G heeft 2 games op de Cube; er zijn wat Formule 1 titels; wat biker games als Freekstyle en Jeremy McGrath...

Best wat opties nog, al mis je inderdaad legio series als Forza, Gran Turismo, Project Gotham, Rallisport Challenge, Colin McRae, Burnout 3, Midnight Club 3, Sega GT, OutRun 2006, Toca Race Driver, Midtown Madness en Twisted Metal. Dit was gewoon een hele goede tijd voor racing games. Dus hoewel je inderdaad beter de Xbox kon hebben of evt. de PS2 als racing fan, kon je op de Cube nog steeds uit een best respectabele selectie kiezen.

EDIT: Correctie met dank aan Sparky hieronder - Crazy Taxi 2 is nooit los verschenen op de Xbox. Wel zijn de levels van deel 2 verwerkt in deel 3, welke destijds Xbox exclusief was.
Laatst gewijzigd door WonderZwaan op 21 mei 2019, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Jalf

21 mei 2019, 10:12

Arcade racers in overvloed inderdaad, maar op Burnout 2 en Need for Speed Underground na was dat buiten Nintendo's eigen output na voor mij persoonlijk niet veel soeps. Ik heb ooit nog R:Racing Revolution gekocht (mede voor Pac-Man vs. die je daar bij kreeg), maar dat was echt matige prut. Ik heb drie jaar na de Cube launch speciaal voor Project Gotham Racing 1 en 2 en Colin McRae 3 een Xbox gekocht.

Wat trouwens nog wel een toffe (futuristische) racer is, is Tuber Slider. Een NGC exclusive die alleen in de VS is verschenen. Vergeleken met de Wii valt het met de Cube trouwens nog best mee qua racegames...
sparky
eBay gebruikersnaam: sidious_nl

21 mei 2019, 15:47

WonderZwaan schreef:Ja, qua sim racing zat je eigenlijk bijna altijd beter bij Sony's Gran Turismo of Microsoft's Forza. Op N64 had je wel World Driver Championship nog, maar voor de rest is het allemaal wat minder serieus bij Nintendo.

Overigens is de GameCube nog best prima qua racing inderdaad. Met F-Zero GX heb je de beste futuristische racegame ooit gemaakt. Mario Kart Double Dash en Kirby Air Ride zijn meer partygames, maar beiden wel heel goed in hun soort, en Wave Race: Blue Storm is verrassend goed ook. Burnout 3 ontbreekt weliswaar op GC, maar deel 2 is nog steeds een snelle, spannende game; je hebt alle Need For Speed games uit die tijd (Underground, Hot Pursuit 2, etc.); van Sega heb je Crazy Taxi 1 en 18 Wheeler (Crazy Taxi 2 en 3 gingen naar Xbox); Extreme G heeft 2 games op de Cube; er zijn wat Formule 1 titels; wat biker games als Freekstyle en Jeremy McGrath...

Best wat opties nog, al mis je inderdaad legio series als Forza, Gran Turismo, Project Gotham, Rallisport Challenge, Colin McRae, Burnout 3, Midnight Club 3, Sega GT, OutRun 2006, Toca Race Driver, Midtown Madness en Twisted Metal. Dit was gewoon een hele goede tijd voor racing games. Dus hoewel je inderdaad beter de Xbox kon hebben of evt. de PS2 als racing fan, kon je op de Cube nog steeds uit een best respectabele selectie kiezen.
Wave race blue storm verrassend goed? Het is een goed game, maar mijn verwachtingen waren eigenlijk juist hoger na de geweldige n64 game. Crazy taxi 2 is niet op de xbox uitgekomen en 3 is echt een bagger versie vergeleken bij 1 en 2.
WonderZwaan

21 mei 2019, 20:06

sparky schreef: Wave race blue storm verrassend goed? Het is een goed game, maar mijn verwachtingen waren eigenlijk juist hoger na de geweldige n64 game. Crazy taxi 2 is niet op de xbox uitgekomen en 3 is echt een bagger versie vergeleken bij 1 en 2.
Hmmm ja, ik denk dat we dan inderdaad verschillende verwachtingen hadden. Ik hoorde jarenlang dat Blue Storm heel slechts was vergeleken met de N64 game, maar vond dat eigenlijk wel meevallen allemaal, misschien dat ik het daarom verrassend leuk vond.
De besturing in Blue Storm is wat lastiger/minder intuïtief en overall is de N64 game inderdaad indrukwekkender, zeker gezien de tijd. Maar als je Blue Storm op zichzelf neemt is het nog steeds een goede game met mooie graphics, prima water physics en leuke easter eggs (de chagrijnige commentator, en je kon net zoals in de N64 game op een dolfijn racen).

Je hebt trouwens ook gelijk wat betreft Crazy Taxi 2, al zijn de levels uit dat spel wel speelbaar in Crazy Taxi 3: High Roller, maar het is inderdaad niet los uitgekomen op de Xbox!
sparky
eBay gebruikersnaam: sidious_nl

22 mei 2019, 14:30

Ik heb me ook prima vermaakt hoor met Blue Storm! Maar ik merk dat ik nu nog steeds een beter gevoel heb bij de n64 versie. En dat terwijl de meeste n64 games de tand des tijds niet echt goed hebben doorstaan.
ikk
Contacteer:

Re: Gamecube Chronology Challenge #104

08 jun 2019, 13:47

Knockout Kings 2003, uitgebracht op 20 december 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Het laatste spel dat in 2002 is uitgebracht op de Gamecube en helaas voor mij weer een boks spel.

Behalve de standaard modussen exhibition, career en tournament heeft Knockout Kings 2003 ook een slugfest mode. In slugfest heb je geen rondes waarin je vecht, dus het wordt nooit onderbroken en eindigt pas als er iemand knockout geslagen is.

Ik ben maar zonder tutorial te doen aan een exhibition match begonnen en het ging verrassend goed. De controls waren eenvoudig genoeg om door te button bashen net aan te winnen. Wel merk je dat er een dieper vechtsysteem achter zit, maar die heb ik als een professionele bokser ontweken. Grafisch is het niet fantastisch, maar ze hebben wel het scherm mooi schoon gehouden zodat je alleen de boksers in beeld hebt. Je kunt zelf kiezen of je een health bar in beeld wil, maar je kunt prima zonder.

Overigens is dit wel gewoon een uitgebreide port van Knockout Kings 2002 die op de PS2 en XBOX is verschenen en waar ze de slugfest mode en wat extra boksers aan toegevoegd hebben.

Afbeelding

Afbeelding
toejam

08 jun 2019, 14:35

Deze uitgave bleek ook wel een total k.o. voor de franchise te zijn :)

EA had in die tijd nog wel het technisch inzicht om te zien dat de Fight Night-serie wat meer perspectief had
Yo, homeboy gimme five!
Galious
Moderator
Moderator

08 jun 2019, 14:38

Zijn dat boksers? Het lijken wel sumo worstelaars :)
nmkl pjkl ftmch
Jalf

11 jun 2019, 15:57

Galious schreef:Zijn dat boksers? Het lijken wel sumo worstelaars :)
Haha inderdaad. Die zijn echt behoorlijk uit proportie...
ikk
Contacteer:

Re: Gamecube Chronology Challenge #105

21 jun 2019, 21:12

Afbeelding

Afbeelding

Na lang twijfelen heb ik toch maar een capture card gekocht. Niet meer moeilijk doen om tijdens het spelen wat foto's te maken en geen slechte overbelichte foto's meer maar scherpe screenshots! Ik neem ook wat footage op, misschien dat ik dat nog onbewerkt op youtube gooi en het maar accepteer dat youtube wat offline haalt of audio weghaalt.
Zo kunnen we in ieder geval new and improved aan de titels van 2003 beginnen!

Het eerste spel van 2003; Micro Machines, uitgebracht op 17 januari 2003.

Ik heb nooit eerder een Micro Machines titel gespeeld maar wel veel goeds over de serie gehoord, dus ik ben benieuwd.

Zoals gewoonlijk ben ik direct een race begonnen. Wat gelijk opvalt is dat de controls heel erg gevoelig zijn, waardoor ik steeds iets te ver stuurde en bijna zigzaggend over de baan reed. Aan die controls raak je vast wel gewend, maar daar heb ik het niet lang genoeg voor gespeeld. Alle banen zijn tof aangekleed met een eigen thema met passende muziek en er gebeurt van alles. En gelukkig voor mij zit er gulle rubber banding in waardoor je zelfs als je zo slecht bent als ik niet als laatste kunt eindigen.

Afbeelding

Afbeelding
Spoiler: weergeven
Galious
Moderator
Moderator

21 jun 2019, 22:37

Nooit geweten dat er een Micro Machines was verschenen op de Cube! Het lijkt trouwens wel alsof onze Dynamike een cameo heeft in deze game, daar op dat 2e screenshot :smile:
nmkl pjkl ftmch
toejam

22 jun 2019, 10:59

Galious schreef:Nooit geweten dat er een Micro Machines was verschenen op de Cube! Het lijkt trouwens wel alsof onze Dynamike een cameo heeft in deze game, daar op dat 2e screenshot :smile:
Dus jij ziet Mike als een onderdeurtje? :laugh:

Ik vond deze versie van MM niet heel bijzonder. Het doet wat het moet doen maar de fun was er voor mij wel af.
Yo, homeboy gimme five!
Pius

22 jun 2019, 12:28

Galious schreef:Nooit geweten dat er een Micro Machines was verschenen op de Cube! Het lijkt trouwens wel alsof onze Dynamike een cameo heeft in deze game, daar op dat 2e screenshot :smile:
Haha uncanny inderdaad!
"Come back when you can put up a fight."
Jalf

24 jun 2019, 10:49

Deze kreeg destijds niet zulke geweldige beoordelingen, dus heb ik hem geskipt. Als ik hem voor een leuk prijsje eens zie liggen dan ga ik hem denk ik wel meenemen want ik hou wel van dit soort racegames.
ikk
Contacteer:

Re: Gamecube Chronology Challenge #106

27 jun 2019, 19:22

Blood Omen 2, uitgebracht op 24 januari 2003.

Afbeelding

Afbeelding

Een titel uit de Legacy of Kain serie. Veel over de serie gehoord en gelezen maar nog nooit iets van gespeeld, dus ik ben benieuwd.

Het begint met een lange cutscene. Je bent de vampier Kain, een paar eeuwen geleden ben je verslagen en bijna gedood. Dankzij de groep vampiers genaamd de Cabal ben je weer ontwaakt en ze hebben je hulp nodig om de Sarafan order te verslaan die proberen alle vampiers uit te roeien.

Na de cutscene mag je eindelijk beginnen. Blood Omen 2 heeft tank controls en je hebt geen optie om de camera controls te inverten maar gelukkig wende het best snel. Om eerlijk te zijn heeft het spel best wat minpunten. Om te interacteren met voorwerpen moet je er recht voorstaan, waardoor je af en toe ongemakkelijk heen en weer staat te wiebelen om iets te kunnen gebruiken. Dit is het ergste met trappen, die zijn heel irritant om op te komen. De combat bestaat uit weinig meer dan op B rammen en het hele spel is net iets te donker waardoor je af en toe dingen mist. Dit leverde vooral problemen op bij de eerste boss fight.

Maar ondanks al deze minpunten heb ik me toch ruim anderhalf uur vermaakt, want het spel doet ook veel goed. De sfeer wordt goed neergezet, dankzij de eenvoud van de combat voel je je juist een krachtige vampier en je hebt een aantal vampierkrachten die best leuk zijn om mee te spelen.

Afbeelding

Afbeelding
Spoiler: weergeven
Galious
Moderator
Moderator

27 jun 2019, 19:29

Groot fan van de Legacy of Kain serie, maar ik vond dit deel helaas erg zwak.
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

28 jun 2019, 11:47

Ik heb de eerste drie delen met veel plezier gespeeld, maar deze voelde inderdaad een stuk minder. En ik heb daarna ook geen games van deze serie gespeeld.
Afbeelding
Ok Impala!

29 jun 2019, 15:04

Wat ik erg lastig vind met veel "realistische" Gamecube en N64 3D spellen is dat ze zo kaal en muddy ogen. Als ik die screenshots zo zie, merk ik dat ik meteen afhaak. Je raakt door de jaren heen toch verwent met alle details en helderheid die je tegenwoordig krijgt voorgeschoteld. :laugh:

Dit is overigens één van mijn favoriete topics, dus ik hoop dat je er mee door blijft gaan! :smile:
toejam

30 jun 2019, 10:49

Voor mij is dit zo'n game geworden dat als ik er ooit 30 of zelfs 60 euro voor betaald had, had ik mijn tanden er wel in gezet. Maar ik heb hem voor de ps2 een keer voor weinig aan de collectie toegevoegd en het leek me veelbelovend maar heb er weinig aandacht aan geschonken. Wel goed te lezen dat de game wel iets meer heeft dan alleen een naam en een mooi jasje.
Yo, homeboy gimme five!
ikk
Contacteer:

30 jun 2019, 12:00

Ok Impala! schreef:Dit is overigens één van mijn favoriete topics, dus ik hoop dat je er mee door blijft gaan! :smile:
Thanks! Leuk om te lezen!
Ik blijf rustig doorgaan, want er zijn nog aardig wat titels te gaan :tongue1:

Terug naar “Retro gaming”