Gamecube Chronology Challenge #117

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Ribbelchips

Re: Gamecube Chronology Challenge #115

28 jul 2020, 14:26

Nooit geweten dat hier een PAL release van was eigenlijk. Zou me ook geen game kunnen bedenken waar ik minder interesse in heb dan deze trouwens, dus zo vreemd is dat ook weer niet.

En dan zul je zien dat ie €80 euro kost tegenwoordig omdat ie zeldzaam is zeker?
ikk
Contacteer:

Re: Gamecube Chronology Challenge #116

28 jul 2020, 15:45

Ribbelchips schreef:
28 jul 2020, 14:26
Nooit geweten dat hier een PAL release van was eigenlijk. Zou me ook geen game kunnen bedenken waar ik minder interesse in heb dan deze trouwens, dus zo vreemd is dat ook weer niet.

En dan zul je zien dat ie €80 euro kost tegenwoordig omdat ie zeldzaam is zeker?
Ik verbaasde me ook wel over de PAL release, want volgens mij zijn ze hier nooit groot geweest ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik ze vroeger op tv heb gezien.
Dit spel strijd wat mij betreft wel met Universal Studios Theme Park Adventure om de titel van slechtste game op de Gamecube.

Volgens mij is het inderdaad best een zeldzaam spel, maar niet zo prijzig want blijkbaar wil niemand het hebben.
ikk
Contacteer:

Re: Gamecube Chronology Challenge #117

07 aug 2020, 16:46

Mortal Kombat: Deadly Alliance, uitgebracht op 14 februari 2003.

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij heb ik in dit topic al vaak genoeg geroepen dat ik geen fan ben van vechtspellen. Mortal Kombat is dan ook geen franchise waar ik veel van gespeeld heb en toch had ik op mijn werk de moeite genomen om een screenshot van Sub-Zero te photoshoppen voor de laatste code freeze :p

Nog voor het start menu krijg je een hele lange cutscene voorgeschoteld. Quan Chi en Shang Tsung hebben een alliantie gesloten, hebben samen Shao Kahn en Liu Kang vermoord en willen nu het onverslaanbare leger van de dragon king tot leven wekken. Raiden is terug op aarde gekomen en heeft wat vechters opgetrommeld om samen tegen Quan Chi en Shan Tsung te vechten. Best een expositie dump voor een vechtspel.

Ik wilde met de Arcade modus beginnen en het valt me gelijk op dat ik Raiden, die wel in de intro cutscene ziet, nog niet eens mag kiezen. :( Volgens het keuze scherm zou Scorpion de eenvoudigste zijn, dus laten we die maar proberen. Eerst maar is de move list bekijken en ik weet gelijk weer waarom ik niks met vechtspellen heb. Elke vechter heeft namelijk 3 vechtstijlen waar je tussen kunt wisselen tijdens het gevecht en elke vechtstijl heeft een eigen lijst met combo's, alleen zie ik de fatality er niet tussen staan. Dan maar in de handleiding zoeken en daarin staat alleen dat je fatalities op het internet kunt vinden of maar moet experimenteren...

Na een stuk of 5 gevechten die steeds wat lastiger werden was ik helaas kansloos toen ik tegen een andere Scorpion moest vechten. Verder dan dat kwam ik niet met de basic aanvallen en wat button bashen. Het is een beetje jammer dat je tegenstander allemaal combo's doet, terwijl mij dat niet lukt zonder constant de move list erbij te pakken. Wel was het erg tof om de fatality te gebruiken, die ik uiteraard even heb opgezocht :cool:

Afbeelding

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Gamecube Chronology Challenge #116

07 aug 2020, 16:49

Ik meen dat dit werd gezien als een van de betere 'nieuwe stijl' Mortal Kombat games, maar ik was toen al afgehaakt. Ik heb vroeger een paar Mortal Kombat games gehuurd maar ik vond de single player modes altijd veel te moeilijk. Het enige wat ik deed was proberen geheime karakters te unlocken en dan bracht ik het spel weer terug.
WonderZwaan

07 aug 2020, 17:09

Yeah, deze kreeg ontzettende goede recensies in de magazines destijds. Maar op de GameCube is 'ie echt vreselijk, omdat je alleen met het slechte D-Pad op die controller kon bewegen. De game was op zich wel goed in het bezorgen van single player modes, met al die tutorials/verhalen per karakter, en mega veel bonus materiaal en karakters die je in de crypte kon vrijspelen. Ik had zo'n hele lijst uitgeprint van een cheatcode website met wat er achter elke grafsteen zat, zodat ik als eerst alle poppetjes kon unlocken.

Als ik het goed heb onthouden had de Arcade Mode ook een aantal boss karakters, maar die waren dan weer niet de laatste? Ik kan me herinneren dat het vrij anti-climactisch was in elk geval. Je kreeg ook geen filmpjes per karakter, zoals bij Dead Or Alive 3 op de Xbox bijvoorbeeld. Gewoon een soort voorgelezen tekst met wat plaatjes.
Galious
Moderator
Moderator

07 aug 2020, 17:13

Ik was na MK4 al helemaal afgehaakt. Ik vond Shaolin Monks wel weer een hele toffe spin-off van de serie, en ik dacht even dat dit het deel was met een vergelijkbare single-player Konquest mode, maar dat blijkt MK: Armageddon te zijn.
nmkl pjkl ftmch
Ribbelchips

14 aug 2020, 10:30

Ik heb een paar jaar lang heel intensief 2d fighters als Mortal Kombat, Street Fighter en Fatal Fury gespeeld. Nieuwe games volgden elkaar in rap tempo op, maar de vernieuwing bleef uit. Die kwam toen een beetje in de vorm van die combo systemen waar ik niets mee had en kleurvariaties op bestaande vechters (nou nou, poeh poeh). 3d fighters heb ik me al helemaal niet aan gewaagd. Deze Cube delen heb ik dan ook overgeslagen. Ook totaal niet in geinteresseerd.
Fing3r

14 aug 2020, 11:34

Ik heb mij destijds prima vermaakt met Deadly Alliance, en die game heeft de serie destijds weer een behoorlijke boost gegeven na het verschrikkelijke deel 4. Mortal Kombat is nog altijd wel een beetje een guilty pleasure, de laatste die ik gespeeld heb was volgens mij deel 9
Mijn sschien moet ik mij toch weer eens gaan wagen aan deeltje 11

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”