De Original XBOX

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
blasterhjal

Re: De Original XBOX

20 apr 2016, 20:01

EveryBitGamer schreef:Om nog terug te komen op wat posts geleden.
Ik heb mijn xbox inmiddels open gehad en zag een soort hard geworden spul bij die capacitors zitten of hoe je die dingen ook noemt :)
De aan/uit knop werkt niet meer en gaat alleen aan als de spanning er even af was en er weer op komt. Iemand een idee?
Aii, dus toch die capacitors. Zal mijne binnenkort ook maar eens gaan openmaken en ze uit voorzorg verwijderen. Hoor het toch wel steeds vaker. Je kunt proberen het allemaal een beetje schoon te maken, daar zijn verschillende topics op internet over te vinden. Soms helpt het maar soms helaas ook niet.
Troublesome

10 mei 2016, 19:57

Vandaag mijn xbox binnen gekregen. Aangesloten op mijn hdtv en halo even gespeeld. Geweldig weer. :)

Heb de xbox via de standaard kabels aangesloten via scart. Nu zit ik te kijken naar componentkabels. Gebruiken jullie deze ook?

Misschien hebben jullie een aantal tips voor me?
Dreef

10 mei 2016, 20:30

Volgens mij heb je met de standaard kabel nog altijd composiet video (geel, rood, wit)
Ook als je deze op een scart blokje aansluit. Er heerst nogal wat verwarring over de Xbox en de verschillende videokabels.

Correct me if i'm wrong.
Maar als je een CRT televisie gebruikt kun je het beste voor RGB scart gaan (240P).
Met een HDTV is component beter omdat deze ondersteuning heeft voor 480P en hoger.
Volgens mij draaien de meeste games op 480P met enkele uitzonderingen.

Ik gebruik zelf de originele RGB scart kabel en zelfs op een flatscreen is dat nog te pruimen.
Maar ik denk dat ik ook maar eens voor een component kabel ga kijken.
R2-2D

10 mei 2016, 21:27

De xbox heeft helaas geen 240p maar een 480i weergave op een crt.
Dreef

10 mei 2016, 21:32

Weer wat geleerd. Thx R2-2D.
Maar hoe zit het dan met composiet video, is dat dan ook 480i?
c4ke

10 mei 2016, 21:46

Troublesome schreef:[...] Nu zit ik te kijken naar componentkabels. Gebruiken jullie deze ook? [...]
Laat ik direct even zeggen dat ik zelf geen Xbox bezit en zelf dus ook (nog) geen videokabels hiervoor heb kunnen testen.

Veel Xbox spellen ondersteunen inderdaad 480p. Dit wordt ook wel ED (Enhanced Definition) genoemd en ligt dus tussen SD (Standard Definition) en HD (High Definition) in. Met een component kabel kan je hier inderdaad dus gebruik van maken. De 480p optie is het beste dat je kunt gebruiken in combinatie met een moderen LCD/LED TV.

Helaas blijkt de keuze-optie om 480p beeldmodus te selecteren in het menusysteem op PAL Xbox's eruit gehaald te zijn: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_X ... HD_support

"PAL systems have the ED and HD modes removed from their dashboard; it is possible to use these modes by means of a modchip or softmod even with PAL region games."

Dit zou dus op te lossen zijn door een PAL Xbox soft/hardmodden. SneakerPimp zou je hierbij waarschijnlijk erg goed op weg kunnen helpen, maar die is momenteel even AFK.
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
Troublesome

10 mei 2016, 22:31

Ik ga me er eens in verdiepen in dat modden. Zijn jullie xboxen allemaal gemod dan?
Jotyjo

10 mei 2016, 22:41

Troublesome schreef:Ik ga me er eens in verdiepen in dat modden. Zijn jullie xboxen allemaal gemod dan?
Die van mijn is nog niet gesoftmod, maar dat ben ik wel van plan. En vooral om het videosignaal te veranderen naar NTSC waardoor je wel van ED gebruik kan maken :smile:.
Omae wa mou shindeiru! NANI?!

Reality is broken, we have to fix that with games.
segatarian

11 mei 2016, 10:26

Zit er de laatste tijd ook vaak op te spelen.
halo, farcry, unreals, zelfs need for speed most wanted.
panzer dragoon orta, house of the dead 3 en sega gt zijn kwa sega games ook best wel tof.

Ik heb ook nog een hele map vol met kopieen, dus zal wel omgebouwde xbox zijn.
zit in ieder geval een goede snes emulator bij.
blasterhjal

11 mei 2016, 18:56

Het softmodden van je Xbox is echt een fluitje van een cent, heb het vorig jaar zonder ook maar enige technische kennis zelf gedaan. Eerder in dit topic staat er ook een klein verslagje van. Het enige wat je nodig hebt is een compatible usb stick, een usb naar usb kabeltje (eu5inc op ebay) en de juiste software die je overal kan vinden.

Heb toen tegelijkertijd ook een component kabel aangeschaft en dat is echt genieten! Superscherp allemaal :)

Het is me toen nog niet gelukt om de games zelf in HD te krijgen (heb je weer een apart programmaatje voor nodig) maar de emulators zagen er echt strak uit! Ga dr binnenkort weer eens induiken om ook mn games in HD te krijgen! Zijn een hoop titels die ik nog eens wil spelen :)
EveryBitGamer

11 mei 2016, 19:03

heeft iemand een idee hoe ik het probleem met de capacitors op kan lossen of moet ik (weer) een nieuwe kopen?
Een webshop zonder NES is als een slager zonder mes ~ JokerJur 2015
BB zonder Tom is als een emulator zonder rom! ~ JokerJur 2015
Troublesome

11 jun 2016, 19:56

Geniet nu al een tijdje van mijn xbox. Zelf softmod uitgevoerd en componentcables aangeschaft. Wat een verademing zeg....die beeldkwaliteit nu. Ik speel op een oudere 720p lcd....maar toch vind het top. Softmodden was inderdaad een eitje.

Coinops werkt ook als een tierelier. Ben er superblij mee.

Dat gezegd te hebben stoor ik mij aan 1 dingetje. Ben nu halo 1 aan het doorspelen en ik merk dat de game niet niet vloeiend speelt. Ik merk een kleine stotter elke paar meter die ik in het spel loop. Als er bijvoorbeeld iets voorbij vliegt zie ik dezelfde stotter.

Kabels kan ik uitsluiten, want dit gebeurd met composiet als component.

Tv kan ik ook uitsluiten want heb het er op 3 getest.

De idle temp van de xbox is zon 55 c nu als ik hem bet aanzet.

Ik zit te denken aan thermal throttleling. Kon er ook niet echt iets over vinden op internet, maar koelpasta vervangen wordt wel aangeraden lees ik hier en daar.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Tom
Moderator
Moderator

11 jun 2016, 20:29

Speel je deze van de hard disc of gewoon een originele disc?

Misschien staat je hard disc wat vol en heeft de console meer moeite met het opbouwen van de beelden. Halo vergt veel interactie met de wereld en dit is het eerste waar ik aan denk bij die game. Rendering.
blasterhjal

12 jun 2016, 13:32

Leuk te lezen dat je zo tevreden bent met je gemodde XBOX! Coinops is idd er gaaf en de beeldkwaliteit met componentkabels is idd top!
Helaas komt het probleem met Halo wat je beschrijft mij niet bekend voor. Het zou zoals Tom aangeeft te maken kunnen hebben met je harde schijf ruimte of bij een disc misschien met krasjes op de disc? Ben verder niet zo heel technisch aangelegd dus zou het verder niet weten eigenlijk haha.
Ben iig benieuwd of je het op weet te lossen! Hou ons op de hoogte :)
Troublesome

14 jun 2016, 19:24

Ik laat het momenteel voor wat het is. Ben nu nog bezig met een playthrough van halo. Ik zal het daarna vergelijken net andere games.

Ben een beetje aan het rondstruinen voor een ide harde schijf. Ik wil de xbox wel upgraden voor de grote versie van coinops. Daarnaast wat onderhoud plegen voor het behoud van het apparaat. De capacitor, fan, schoonmaken komt allemaal nog een keer aan de beurt.

Voorlopig eerst ff spelen ;)
OldSchool
Contacteer:

26 mei 2018, 21:05

Afbeelding

https://mobile.twitter.com/implant/stat ... 5941833728

Kwam deze foto tegen op twitter. Die gast heeft een complete Original Xbox set :). Xbox is niet mijn favoriete console, maar gezien de degelijke prijzen is er relatief makkelijk voor te collecten. En dat zal in de US zelf alleen maar nog makkelijker zijn gok ik.
Don Cannoli 79

27 mei 2018, 13:17

Best impressive ! Daar zou ik best wat keuzestress van krijgen als ik een spelletje wil spelen. Welke moet je nemen? Aan de andere kant ik merk bij mezelf dat ik over het algemeen een stuk of 20 games heb waar ik altijd naar terugkom.
segatarian

27 mei 2018, 13:22

gaaf hoor!
Tom
Moderator
Moderator

27 mei 2018, 13:48

Don Cannoli 79 schreef:Best impressive ! Daar zou ik best wat keuzestress van krijgen als ik een spelletje wil spelen. Welke moet je nemen? Aan de andere kant ik merk bij mezelf dat ik over het algemeen een stuk of 20 games heb waar ik altijd naar terugkom.
Het merendeel is dan ook niet je tijd waard om te spelen vaak. Ik denk dat je een mooi aantal noemt. Als je 20 games per systeem hebt dan heb je toch wel een hele mooi aantal echt goede games.
OldSchool
Contacteer:

27 mei 2018, 16:41

Gewoon dagelijks een game doen. Op alfabetische volgorde bijvoorbeeld. Opnemen en bam: je kunt je eigen youtube kanaal starten!
Don Cannoli 79

28 mei 2018, 11:29

20 goede games per systeem is ook echt wel een mooi aantal ja.

YouTube heeft nog bijna geen gamekanalen dus dat kan prima :wink:
Nee, dat zou best een leuk kanaal kunnen zijn.

Ik ging er bij het zien van deze foto automatisch vanuit dat deze games( of een deel ervan) gespeeld gingen worden. Dat is wat ik doe namelijk.
Ik ben zelf in eerste plaats een gamer en daarnaast een collector. Ik koop dus in principe games die ik zou willen spelen . Ik moet er wel wat mee hebben in ieder geval. Je vind bij mij dus geen Fifa deeltje 586 omdat ik die nog niet had ofzo. Mijn collectie is niet groot, op dit moment minder dan 300 games verdeeld over alle systemen maar al die games heb ik ook echt gespeeld. Sommige misschien maar 1x opgestart , maar toch.
Ik vergeet vaak dat er ook een hele grote groep mensen zijn die de games alleen verzamelen. Die moeten er niet aan denken om de games daadwerkelijk te spelen. In ieder geval wel mooi om zo'n complete set bij elkaar te zien.
toejam

28 mei 2018, 13:00

Ik denk dat het 1 het ander niet uit hoeft te sluiten. Je kunt naar mijn idee prima een collectie hebben omdat je iets verzamelt en er dan ook nog een hoop lol uit halen als je zo af en toe wat speelt. Mijn zoon is inmiddels een Fifa-fanaat en naast de nieuwe delen speelt hij ook actief de oudere delen. Sommigen hebben een ander besturingssysteem, andere ploegen die in bepaalde klassen speelden, spelers die nu niet meer mee doen.

En naar mijn idee kun je uiteindelijk alleen bepalen of iets leuk is of niet door het zelf te ervaren. Ik heb zelf de grootste lol gehad met de meest middelmatige games gewoon vanwege de setting waarin ik ze gespeeld heb. Ik denk niet dat die ervaring beter was geweest als ik op dat moment een spel had gespeeld dat ik al kende.
Yo, homeboy gimme five!
Marth Daul

28 mei 2018, 13:10

Ziet er echt machtig uit ! DE Xbox had en heeft nog steeds games die de moeite zijn om te spelen maar dan eerder op de 360 of op de ONe en dan op een recente Tv. Je zou je verbazen bij sommige games dat het original xbox games zijn, zo mooi ze er uit zien en vloieiend dat ze spelen.
May the Force be Cute :cool:
Don Cannoli 79

28 mei 2018, 13:40

Ja ben ik zeker met je eens toejam. Het zijn natuurlijk de twee uitersten van het spectrum die als voorbeeld geef. Voor veel mensen zal het een mix van gamen en verzamelen zijn.

De verschillende Fifa games spelen omdat er andere spelers en een ander besturingsysteem in zit snap ik dan ook helemaal. Wat ik met dat voorbeeld probeer te zeggen is dat ik zelf weinig met voetbal heb dus als ik ergens het zoveelste deeltje van Fifa tegenkom voor €1,- dan laat ik hem liggen. Ik zou hem niet kopen om mijn collectie uit te breiden.

Ik heb dan ook totaal geen focus in mijn collectie zitten. Het blijft voor mij ook het leukst als ik een game tegenkom die ik nog niet kende . In het topic van jack- deejz had Galious het over El Viento op de Mega Drive. Die kende ik nog niet en die zou ik dan graag aan de collectie toevoegen en hem dan ook gaan spelen.

Verder heb ik meestal een bepaalde flow waar ik in zit. Laatste paar weken had ik dat met de PS2 . Dan zoek ik games die ik nog niet kende. Sommige koop ik dan en andere gaan op de wenslijst in mijn hoofd.

Het zal voor iedereen anders zijn. Belangrijkste is dat je er lol uithaalt. Of dat nou verzamelen of gamen of een combinatie daarvan is maakt dan niet uit.
OldSchool
Contacteer:

29 mei 2018, 07:54

Ik ben bezig met game, omdat daar mijn interesse ligt. Als ik een game zoek, dan ben ik bereid om er iets meer voor te betalen en dan koop ik inderdaad alleen dingen die ik ook wil spelen.

Daarnaast vind ik het een hobby an sich om rommelmarkten en kringloopwinkels te bezoeken. Als ik daar zoals laatst een klein stapeltje 360 games zie liggen voor 50 cent per stuk, gaan ze gewoon mee. Dat is denk ik de lol van het “jagen en verzamelen”.

Een combinatie is dus prima :).

Terug naar “Retro gaming”