Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2020?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2020?

17 okt 2020, 17:33

op de neo geo mini heb ik metal slug super vehicle 001 uitgespeeld...
BIJNA zonder een leven kwijt te raken, echter telt bijna in tijden van oorlog niet :D
wél zonder continue te gebruiken... man ik lette éffe nie op in laatste level dat relatief gezien ook nog niet zo moeilijk is... dom dom dom, haha. achja... nog steeds mn beste run Metal Slug ever! had nog nooit zonder continue m uitgespeeld ook. was wel op easy mode. nu zet ik deel 1 wel effe in de koelkast, komende tijd wel effe gezien... man man man wat een gave franchise is t toch ook.
Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

18 okt 2020, 11:25

Galious schreef:
17 okt 2020, 13:28
arjen1981 schreef:
17 okt 2020, 09:33
Even een check vraag. Dit is een gezamenlijke effort. Dus alleen de eerste die de game speelt die telt voor de lijst? Mits het op een ander platform is? Of wat zijn precies de regels?
Yep, de eerste die de game op een bepaald platform uitspeelt, telt mee voor de lijst. Maar multiplatform games tellen per console als aparte titels. Dus als twee personen Dark Souls uitspelen op de Xbox 360, telt alleen de eerste voor de lijst. Maar als iemand de game daarna ook uitspeelt op de PS3, dan telt die wel mee, want ander platform.
check
arjen1981

18 okt 2020, 11:27

Cadash - Turbografx-16

Afbeelding

Ik wist dat deze een reputatie had maar wow wat een lastige game. Niet direct onmogelijk maar vooral een game waar je alle elementen van moet leren. Trail and error. Wel erg mooi!
Mark

18 okt 2020, 13:20

Ik ben benieuwd of dit werkt, heb even met de Imgur app zitten rommelen. E: werkt prima, mooi scrollbaar.

GameBoy:
The Lion King. Matige platformer met prima graphics. Aardig pittig, voornamelijk door de slechte besturing. Uurtje of 4 - 5 totaal mee bezig geweest.

Mickey's Dangerous Chase. Leuke platformer, twee uurtjes mee bezig geweest. Alleen level 5-2 is erg 'cheap', trial and error.

The Little Mermaid. In mijn herinnering was deze erg lastig, maar was er binnen 3 kwartier al doorheen. M'n zus had 'm vroeger, stukje nostalgie. Prima spel.
Mark

19 okt 2020, 21:09

GameBoy:
Bionic Commando. Zitten zeer lastige stukken in, wel heel vet spel. Rond de 8 uur mee bezig geweest.
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 okt 2020, 05:53

Incantation (snes rom/ gespeeld op de evercade via de interplay collection 1 cartridge)

Afbeelding
welke game is dat ook weer?
Afbeelding

Mijn eerste evercade victorie is een feit :)
Afbeelding
arjen1981

22 okt 2020, 10:48

Blazing Lazers - Turbografx-16
Afbeelding

Lange tijd was dit mijn favoriete vertical shooter. Maar ik kom daar toch wat op terug. Eerder was ik nooit voorbij stage 7 gekomen. Maar wow zeg wat zijn stages 8 en 9 ontzettend lastig en frustrerend. Geen vergelijking met 1 t/m 7. Als na 7 het zou stoppen was het nog altijd een favoriet. De laatste stages bederven het een beetje voor mij. De curve gaat even wat te stijl daar ineens. Maar alsnog een erg ok game natuurlijk.
Kunstschilder1987
Contacteer:

24 okt 2020, 15:26

METAL SLUG 4 (NEO GEO MINI)
Nóg nét op t nippertje, ik dacht dat ik het niet zonder extra run credits kon redden... (in t eindshot leest hij hier credits als continues) maar bijna alle 5 credits gebruikt is t me tóch gelukt.... bijna, dus nog nét gedaan met de 15 levens die je in het begin krijgt (5 credits/3 levens per credits in 1 continue).
Deze vind ik stukken moeilijker dan bvb MS 1 en 2, omdat ik daar precies weet waar de vijanden zitten kan ik daar erg ver zonder geraakt te worden in komen... maar bij deze kan ik niet ageren maar moet ik reageren en dan wordt t gelik stukken moeilijker. De missie in de zijspan van de motor en "mission impossible style" aan het touw naar beneden zijn wel het gaafst. enfin: screenshotjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
ikk
Contacteer:

24 okt 2020, 17:50

Chibi-Robo! (Gamecube):
Afbeelding
Mark

24 okt 2020, 18:09

Nintendo GameBoy:
Super Mario Land 2: 6 Golden Coins. Klassiekertje, paar keer al uitgespeeld. Iets meer dan een uur dit keer

Popeye 2.
Nieuw in de collectie, gelijk maar even geprobeerd en uitgespeeld. Bovengemiddelde platformer, wel wat kort. Ongeveer 2 uurtjes (en ongeveer €120 voor betaald, dus dure minuten).

Bugs Bunny: Crazy Castle.
Leuke game, wel wat geluk nodig. Voor zo'n end screen wil je 'm wel uitspelen natuurlijk. Congraturations!! You are good player!!
Galious
Moderator
Moderator

25 okt 2020, 22:42

Double Dragon (arcade, gespeeld op PS4)
Het is dat het zo'n invloedrijke klassieker is, anders had ik bijna gedacht dat het een onspeelbaar gedrocht is :omg:
Nee, de tand des tijds blijkt meedogenloos. Doe mij maar de NES of Game Boy ports, of de briljante GBA remake :perfect:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

26 okt 2020, 23:08

Super Mario Galaxy (Wii gespeeld op Switch)

Dit is de beste 3D Mario game, van begin tot einde genoten! Ik heb nu 107 sterren verzameld, ik ga nog kijken of ik de laatste 13 ook nog kan verzamelen :evil2:

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

26 okt 2020, 23:14

Fing3r schreef:

Dit is de beste 3D Mario game, van begin tot einde genoten! Ik heb nu 107 sterren verzameld, ik ga nog kijken of ik de laatste 13 ook nog kan verzamelen :evil2:
@Kunstschilder1987, je bent niet meer de enige die het me moeilijk maakt! :happy:

Ik heb deze game uit Super Mario 3D All-Stars ook voorbij zien komen in het moderne games topic. Ik weet zelf eigenlijk ook niet goed wat ik met deze aan moet, want is het pure emulatie, is het een enhanced port, een remaster? :dontknow:

Wat denken jullie?
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

27 okt 2020, 04:24

Galious schreef:
25 okt 2020, 22:42
je bent niet meer de enige die het me moeilijk maakt!
haha wie ik moeilijk maken? ik herken mij helemaal niet in het zojuist geschetste beeld op dit forum en overweeg dan ook een aanklacht bij de directie van het forum in te dienen inzake smaad en laster.
Ik zal U precies vertellen wat ik van dat vonnis vind; het is in ieder geval teleologisch – het werkt toe naar een doel - en, laat ik het maar gewoon zeggen, het is infaam en abject!

Eigenlijk... eigenlijk Galious is er een prangendere zaak die mij nu al enkele dagen bezig houdt. Na enigszins rust te ervaren sinds #GuacameGate voorbij was, ging mijn door onderzoeksjournalistiek geïnspireerde kijk op het forum naar deze foto die ik onlangs van jouw persoon heb aangetroffen, in als ik mij niet vergis, "de story":

Afbeelding
Galious gespot met nieuwe liefde?

ik ga er maar van uit dat héél het forum het wil weten.... :investigate: ik in ieder geval... :innocent:
Spoiler: weergeven
Er staat: "May" you live happily ever after. Volgens de story heb je dit ook gedaan. Wat is waar van deze geruchten? is er een relatie met deze femme brunette fatale? Is er sprake van een relatie of een 1gamesessie-passionata? is dit echt een nieuwe liefde? was zij het gevecht wel waard wanneer je de game als een gedrocht heb ervaren?
Wat t antwoord ook is: ik wist niet dat je op 8bit vrouwen viel... niets mis mee, ieder zijn/haar smaak.
Ik ben meer van de 16 bit selan... my dreamgirl :love: :love: :love:
Afbeelding
Afbeelding
ikk
Contacteer:

27 okt 2020, 08:12

Galious schreef:
Fing3r schreef:

@Kunstschilder1987, je bent niet meer de enige die het me moeilijk maakt! :happy:

Ik heb deze game uit Super Mario 3D All-Stars ook voorbij zien komen in het moderne games topic. Ik weet zelf eigenlijk ook niet goed wat ik met deze aan moet, want is het pure emulatie, is het een enhanced port, een remaster? :dontknow:

Wat denken jullie?
Ik had deze inderdaad in het moderne games topic gezet omdat ik dit als remaster zie.
Het is niet alleen grafisch wat opgepoetst, maar ze hebben ook wat moeite moeten doen om de motion controls van de wii versie eruit te slopen en het werkend te krijgen met de switch controllers.
Galious
Moderator
Moderator

27 okt 2020, 14:28

Kunstschilder1987 schreef:
haha wie ik moeilijk maken? ik herken mij helemaal niet in het zojuist geschetste beeld op dit forum en overweeg dan ook een aanklacht bij de directie van het forum in te dienen inzake smaad en laster.
Ik zal U precies vertellen wat ik van dat vonnis vind; het is in ieder geval teleologisch – het werkt toe naar een doel - en, laat ik het maar gewoon zeggen, het is infaam en abject!
Sie haben lustige Brammeke MoszkoWitze :perfect:

Eigenlijk... eigenlijk Galious is er een prangendere zaak die mij nu al enkele dagen bezig houdt. Na enigszins rust te ervaren sinds #GuacameGate voorbij was, ging mijn door onderzoeksjournalistiek geïnspireerde kijk op het forum naar deze foto die ik onlangs van jouw persoon heb aangetroffen, in als ik mij niet vergis, "de story":

Galious gespot met nieuwe liefde?

ik ga er maar van uit dat héél het forum het wil weten.... :investigate: ik in ieder geval... :innocent:
Er staat: "May" you live happily ever after. Volgens de story heb je dit ook gedaan. Wat is waar van deze geruchten? is er een relatie met deze femme brunette fatale? Is er sprake van een relatie of een 1gamesessie-passionata? is dit echt een nieuwe liefde? was zij het gevecht wel waard wanneer je de game als een gedrocht heb ervaren?
Wat t antwoord ook is: ik wist niet dat je op 8bit vrouwen viel... niets mis mee, ieder zijn/haar smaak.
Ik ben meer van de 16 bit selan... my dreamgirl :love: :love: :love:
Afbeelding
Oei! Eh ja, het is misschien maar goed dat er geen andere, pikantere foto's zijn uitgelekt. Mijn juridisch adviseur Bram MoszkoWitze, u welbekend, heeft mij in elk geval op het hart gedrukt er verder het zwijgen toe te doen, want alles wat ik zeg, kan en zal tegen mij worden gebruikt.
Afbeelding
Het was duidelijk een slippertje (eenmalig, want edible), maar...
so worth it!!! :love: :innocent:
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

27 okt 2020, 14:46

Galious schreef:

Sie haben lustige Brammeke MoszkoWitze :perfect:

Oei! Eh ja, het is misschien maar goed dat er geen andere, pikantere foto's zijn uitgelekt. Mijn juridisch adviseur Bram MoszkoWitze, u welbekend, heeft mij in elk geval op het hart gedrukt er verder het zwijgen toe te doen, want alles wat ik zeg, kan en zal tegen mij worden gebruikt.
Afbeelding
Het was duidelijk een slippertje (eenmalig, want edible), maar...
so worth it!!! :love: :innocent:
SCORE! hahaha heerlijke reactie!
ook goed dat bij de verhalen van bimmy en jimmy onderin het aantal gescoorde tjikkies op die foto wordt bijgehouden, het staat duidelijk 1-0 :wallbash:
maar heel goed dat ze het waard was....al dat geknok niet voor niets geweest!
Of het nu over je reactie iets zegt.... of vooral over mijn persoon.... deze zin komt in me op:
"ik heb nog nooit zo genote, als je snor tegen me klote"
waarschijnlijk over mij :dontknow: :innocent:

overigens maar goed dat de titel "double dragon" niets zei over het karakter van je nieuwe vlam :cool:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

27 okt 2020, 15:02

27 okt 2020, 14:46
SCORE! hahaha heerlijke reactie!
ook goed dat bij de verhalen van bimmy en jimmy onderin het aantal gescoorde tjikkies op die foto wordt bijgehouden, het staat duidelijk 1-0 :wallbash:
maar heel goed dat ze het waard was....al dat geknok niet voor niets geweest!
Of het nu over je reactie iets zegt.... of vooral over mijn persoon.... deze zin komt in me op:
"ik heb nog nooit zo genote, als je snor tegen me klote"
waarschijnlijk over mij :dontknow: :innocent:

overigens maar goed dat de titel "double dragon" niets zei over het karakter van je nieuwe vlam :cool:

Haha, dat die zin bij je opkomt zegt misschien iets over jou, maar wat zegt het over mij als ik me nu pas realiseer dat ik een gouden kans gemist heb
om het edible slippertje smiley te introduceren? :corona:
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

27 okt 2020, 15:10

Galious schreef:
...het is misschien maar goed dat er geen andere, pikantere foto's zijn uitgelekt.
:ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Kunstschilder1987
Contacteer:

27 okt 2020, 15:14

Galious schreef:
het gebeurd je niet gauw dat je gouden kansen niet binnen schiet. de invloed die je nieuwe vlam op je heeft zint mij niet :mad: :rolleyes: :lol:
Afbeelding
kingoftherain

27 okt 2020, 15:16

Galious schreef:
Haha, dat die zin bij je opkomt zegt misschien iets over jou, maar wat zegt het over mij als ik me nu pas realiseer dat ik een gouden kans gemist heb
In ontken alles!

Afbeelding
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
gekkehenkie

27 okt 2020, 15:46

Alweer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb maar ik heb niet stil gezeten de afgelopen maanden.

Allereerst Retro Game Challenge uitgespeeld op de DS. Erg leuk spel waarbij je verschillende soorten klonen van klassiekers moet uitspelen terwijl je een berg challenges moet zien te overwinnen. Alleen jammer dat je de meeste challenges sowieso al haal als je het einde van een spel weet te halen.
Retro Game Challenge (NDS)
Afbeelding

Daarna Eledees uitgespeeld. Een adventure waarbij je wezentjes moet verzamelen die elk een eigen eigenschap hebben en je weer verder kunnen helpen in het spel.
Eledees: The Adventures of Kai and Zero (NDS)
Afbeelding

Vervolgens Okamiden uitgespeeld, het vervolg op Okami op de DS. Je speelt de pup van de wolfgod uit het origineel. Leuke is dat je alle krachten tijdens het spel ook krijgt van de kinderen van de goden. Mooi gemaakt met helaas op sommige momenten erg flinke slowdown. Het is wel aan te bevelen om eerst Okami te spelen aangezien hiernaar vaak wordt verwezen en je ook op erg veel plaatsen uit het eerste deel komt.
Okamiden (NDS)
Afbeelding

Toen had ik eens zin in weer eens wat anders en heb ik Ninjatown uitgespeeld, een tower defense op de DS. Ziet er allemaal erg kinderlijk (lees vrolijk) uit maar heeft toch nog enige uitdaging. Een dorpje vol ninja's wordt aangevallen door monsters die het op het geheime koekjesrecept hebben voorzien. Elke level heeft één of meerdere paden waarlangs je huisjes kunt bouwen die worden bewoont door bepaalde types ninja's. Die vallen dan de monsters aan die langs dat pad lopen. Je kan extra aanvallen verdienen door levels te winnen. Een aanrader voor liefhebbers van het genre aangezien het ook nog eens een goedkoop spel is.
Ninjatown (NDS)
Afbeelding

En dan heb ik ook nog tijd gehad om de SNES-mini weer eens aan te sluiten. Ditmaal om Super Mario RPG te spelen. Grappig avontuurtje om eens een keer door te spelen. Niet erg moeilijk als je ervoor zorgt dat je je karakters een beetje omhoog levelt.
Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars (SNES-mini)
Afbeelding
Consider yourself a hero.
Fing3r

27 okt 2020, 16:06

ikk schreef:
Galious schreef:
Fing3r schreef:

Wat denken jullie?
Ik had deze inderdaad in het moderne games topic gezet omdat ik dit als remaster zie.
Het is niet alleen grafisch wat opgepoetst, maar ze hebben ook wat moeite moeten doen om de motion controls van de wii versie eruit te slopen en het werkend te krijgen met de switch controllers.
De game is alleen voorzien van een resolutie upgrade, verder heb ik niets gemerkt van aanpassingen. Maar hij mag van mij best als moderne game gezien worden, hij doet in ieder geval niet onder aan modernere games :evil2:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

27 okt 2020, 16:09

kingoftherain schreef:
27 okt 2020, 15:16
Galious schreef:
In ontken alles!

Afbeelding
:lol: :lol:
petje af
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

27 okt 2020, 16:19

Fing3r schreef:
27 okt 2020, 16:06
ikk schreef:
Galious schreef:

Wat denken jullie?
De game is alleen voorzien van een resolutie upgrade, verder heb ik niets gemerkt van aanpassingen. Maar hij mag van mij best als moderne game gezien worden, hij doet in ieder geval niet onder aan modernere games :evil2:
Ik vind de games op Super Mario 3D All-Stars een lastig geval. Het is in feite emulatie, maar aan Super Mario Galaxy schijnt toch wat meer gesleuteld te zijn, dus er valt zowel voor retro als modern iets te zeggen.
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Retro gaming”