Battletoads (2020)

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Kunstschilder1987
Contacteer:

Battletoads (2020)

20 aug 2020, 04:04

Afbeelding

Vannacht uitgekomen (ik zag t per toeval, was er niet zo mee bezig) en maar besteld omdat ik nog gametegoed op de xbox one had, de nieuwe battletoads. :cool:

Puur uit nostalgie maar gezwicht, door de beelden die ik zover gezien had met lage verwachtingen begonnen, maar toch niet verkeerd zover!
De artstyle went toch wel al blijf ik geen fan, de humor probeert er te komen en de gameplay... het irriteert niet eigenlijk. Ik begrijp dat dit door de lage verwachtingen ingegeven eerste indruk is, dus ik zal over een paar dagen wat meer indrukken met jullie delen.

De game kost 20 euro, maar is gratis te spelen voor gamepass houders, zowel op pc als xb1. Wie geeft t net als ik toch een kans? :dontknow:
Laatst gewijzigd door Kunstschilder1987 op 20 aug 2020, 12:59, 2 keer totaal gewijzigd.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
toejam

Re: Battletoads (2020)

20 aug 2020, 08:24

Voor gratis, zeker.. slechter dan SoR4 kan die niet zijn toch :innocent:
Yo, homeboy gimme five!
Ribbelchips

20 aug 2020, 09:19

Ik wist niet dat ie al uit was. Ik heb Gamepass dus ik ga hem dit weekend zeker even checken.
Don Cannoli 79

20 aug 2020, 09:26

Ja de Battletoads waren wel cool back in the day. Ik vind de artstyle afschuwelijk maar wat ik aan gameplay heb gezien zag er best leuk uit.
Game pass heb ik niet , maar het wordt ook niet direct een hard pass voor mij. Mocht ik hem een keer voor een leuk prijsje tegenkomen pik ik hem wel op.
Kunstschilder1987
Contacteer:

20 aug 2020, 12:38

Leuk dat ik toch niet de enige ben die z'n nieuwsgierigheid de kans geeft in deze! Erg tof om jullie eerste reacties zo eens te lezen. Spoilers zal ik vooral in spoiler secties proberen te zetten, al ontkom je er nooit helemaal aan natuurlijk wanneer je over een game praat.

ik heb zelf de eerste leveltjes gespeeld. het heeft een paar dingen die me aanstaan zover en een paar niet.
Difficulty:
Allereerst dat het een difficulty mode heeft die je zelf kunt aanpassen. niet iedereen is evengoed en toch kun je dan van de game op jouw niveau genieten.
Artstyle:
Eigenlijk stoort de artstyle me vooral bij de battletoads zelf. bij vijanden enzo heb ik minder een beeld in mijn hoofd hoe het zou moeten zijn, dan sta je ietwat opener naar alles toe denk ik?
Wat een grotere tegenvaller was, was het uiterlijk van de dark queen.... die hoort sexy as hell te zijn - dat is ze niet...
Afbeelding
Dat doet wel af aan het karaktertje zoals ze was in het verleden vind ik... maar goed...
Karaktervolle game:
De humor in de cutscenes is goed gedaan. Voorbeeldje in de spoiler:
Spoiler: weergeven
ze liggen te slapen, horen een geluid, zegt de 1 tegen de ander:
- I hear something, i think we're being robbed!
Waarop de ander reageert
- Why? we dont have stuff worth anything!
reactie:
- I know, I'll go apologize.
De voice acting is wel geinig gedaan, maar de animatie van bewegende monden is er nauwelijks tot niet... en dat vind ik eigenlijk gewoon lui.
Uiteraard is humor individueel en geheel subjectief, maar die vind ik zover wel erg leuk. ook de referenties naar de oude games zijn leuk gedaan.
Muziek:
De muziek zijn een herinterpretatie van nummers uit de oude games. Die was destijds erg gaaf en karaktervol, nu is dat minder uniek dan op de snes en megadrive. Echter, ik denk dat ze hier de best mogelijke keus in hebben gemaakt... zover ik gekomen ben in ieder geval.
Gameplay:
Met wat combi's, defensebreakers en een 'opwip-move' (effe patent aanvragen op die term, haha) is er aardig wat variatie aangebracht, waar ik wel positief verrast door ben.
Van de gameplay is er maar 1 ding dat me echt stoort eigenlijk, en dat is de flash move. je kunt jezelf een plekje verderop 'flashverplaatsen' in 1 beweging. dat hoort niet in een beat 'm up. wanneer je dat écht onder de knie krijgt.... achja daar kan ik niet helemaal op antwoorden want ik heb het zeker nog niet onder de knie, haha.
Maar dat voelt voor mij niet op z'n plaats.... ben ik dat alleen?
Afbeelding
Variatie:
Net als in de oude games is er variatie naast de beat 'm up levels. Er komen wat minigames waar ik niet veel om geef voor extra punten, al zijn ze dan wel weer leuk geïntegreerd in de story zelf met humor. en de eerste keer met hoverscooters (of hoe ze ook mogen heten) was wel geinig gedaan.

Het zijn eerste indrukken, ik probeer het aan de kapstok van wat uitleg wat ruggegraat te geven maar gaandeweg je een game speelt verandert je mening vaak natuurlijk.
Ik ben dan ook van plan om komende tijd wanneer ik het meer speel telkens mijn 'rating zo ver' mee aan te passen.
Ik ben er met lagere verwachtingen ingestapt en zou het op dit moment een 6.5/7 ongeveer geven. Het speelt niet verkeerd maar niet top, de humor en het karakter lijkt er wel in te zitten/komen, de artstyle blijft lelijk over het algemeen. wanneer ik dit cijfer geef vind ik het geen 20 euro waard, die ik met 'over xbox tegoed' eraan heb uitgegeven, maar beveel ik het wel aan eens te checken in gamepass...

Nu kijk ik even naar jullie ...
Afbeelding
want ik ben benieuwd hoe jullie er strakjes tegenaan kijken! interessant om elkaars bevindingen eens tegen elkaar te zetten en kijken in hoeverre we overeenkomen of verschillen.
Laatst gewijzigd door Kunstschilder1987 op 20 aug 2020, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

20 aug 2020, 12:46

Super geweldige game. Ik heb tegenwoordig de indruk dat MS nog maar weinig goed kan doen bij veel gamers, maar dit is toch echt wel een paraletje...
- portable-games.nl
Kunstschilder1987
Contacteer:

20 aug 2020, 12:50

koekiemonster schreef:
Super geweldige game. Ik heb tegenwoordig de indruk dat MS nog maar weinig goed kan doen bij veel gamers, maar dit is toch echt wel een paraletje...
ah kijk, je hebt er ook al de nodige uurtjes in zitten begrijp ik koeks?
Afbeelding
Ribbelchips

20 aug 2020, 13:10

koekiemonster schreef:
Dat heeft MS toch wel grotendeels aan zichzelf te danken imo. Gamers zijn negatief omdat de exclusieve output op de Xbox al jaren zwaar te wensen over laat. Zeker qua diversiteit. Je kunt niet eeuwig blijven teren op Forza, Halo en Gears of War. En Rare op Kinect titels zetten was ook niet de beste beslissing.

Hopelijk is deze Battletoads een stap in de goede richting. Ik heb nog geen enkele review gelezen, dus ik ben erg benieuwd. Wat ik gezien heb vond ik er iig wel vet uit zien.
Kunstschilder1987
Contacteer:

20 aug 2020, 13:16

Ribbelchips schreef:
20 aug 2020, 13:10
koekiemonster schreef:
Dat heeft MS toch wel grotendeels aan zichzelf te danken imo. Gamers zijn negatief omdat de exclusieve output op de Xbox al jaren zwaar te wensen over laat. Zeker qua diversiteit. Je kunt niet eeuwig blijven teren op Forza, Halo en Gears of War. En Rare op Kinect titels zetten was ook niet de beste beslissing.

Hopelijk is deze Battletoads een stap in de goede richting. Ik heb nog geen enkele review gelezen, dus ik ben erg benieuwd. Wat ik gezien heb vond ik er iig wel vet uit zien.
Helemaal eens met allebei. ze hebben zelf veroorzaakt dat de 'eigen games' niet meer met smacht naar werd uitgekeken, echter heb ik het idee dat het veel reviewers in den negatieve bevooroordeeld maakt, en dat is nooit een goed iets. ik las net een review van deze game op het web en had het gevoel dat het oordeel al klaar stond bij het opstarten. hij noemde het overcomplicated.... tsja, doe je dat niet dan is het 'slechts een buttonmashing'... het blijft een beat m up waar je iets extra's in wil krijgen natuurlijk. en juist de gameplay valt mij persoonlijk heel erg mee. achja.
hij begint ook al met een inleiding: ik heb mijn vrouw gesommeerd om met me te spelen... tsja die is met tegenzin naast m gaan zitten natuurlijk, samen zuchtend de xbox aangezet... dan wordt het niks natuurlijk :D
ik refereerde hier naar deze review, voor wie het interessant vind.
https://www.polygon.com/2020/8/19/21376 ... ons-sequel
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 aug 2020, 17:21

met het einde al heel dichtbij in zicht ben ik inmiddels helemaal overtuigd. hoe meer ik speelde des te beter ik de mechanieken onder de knie kreeg met de bestaande combinaties en meer en meer begon het allemaal voor mij helemaal te klikken. deze game is geweldig, beetje jammer van de artstyle die ik nog altijd niet mooi vind maar wel meer ben gaan waarderen, maar de gameplay is gewoon TOADALLY AWESOME!
Ik zat eerder richting de 7 te denken, maar nu kan ik niet anders dan een mooie nette 8 van de 10 neerzetten. Eerst was mijn conclusie dat 20 euro best wel prijzig was, inmiddels vind ik het een prima prijs. wel jammer dat deze (nog) niet fysiek te krijgen is.
Afbeelding
kortom - heb je eeen xb1, en heb je een gamepass abonnement? dan is het een nobrainer.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 aug 2020, 21:08

voor wie alleen nog maar battletoads wil inademen :
https://nl.aliexpress.com/item/40013521 ... web201603_
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 aug 2020, 10:54

Ik ga de game maar eens proberen aangezien hij toch in de game pass zit, ik lees her en der ook veel positieve reacties en sommigen vinden de game oprecht leuker dan Streets of Rage 4. Dat wil ik dan wel eens met eigen ogen bekijken :cool:
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 aug 2020, 13:29

Apenheul schreef:
23 aug 2020, 10:54
Ik ga de game maar eens proberen aangezien hij toch in de game pass zit, ik lees her en der ook veel positieve reacties en sommigen vinden de game oprecht leuker dan Streets of Rage 4. Dat wil ik dan wel eens met eigen ogen bekijken :cool:
Ah tof apenheul, ben benieuwd wat je ervan vindt! zoals hierboven te lezen heb ik er erg van genoten, ondanks de artstyle. als die beter was geweest zou... maarja. mijn moeder zegt altijd
"als mijn oma wieltjes had gehad, was het een karretje geweest". :happy:
Ik weet niet of het precies zo werkt, maar wie ben ik om mijn moeder te bevragen? :innocent:
Veel plezier gewenst, ik hoop dat jij m ook gaaf zult vinden. :thumbup:
Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

23 aug 2020, 17:16

Ik heb de oude Battletoads op de NES gespeeld. Nooit echt ver gekomen, vanwege de enorme moeilijkheidsgraad. Als ik nu terugdenk aan die game, denk ik vooral aan het te gekke pause muziekje.

Ik heb Game Pass, dus ik ga de nieuwe ook maar eens proberen op de PC.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”