The Last of Us: Part II

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Fing3r

The Last of Us: Part II

12 jun 2020, 13:20

Nog een week en dan komt hij eindelijk uit, ik ben blij dat de recensies tot nu toe allemaal lovend zijn. Ik was een beetje ang geworden door de heisa die was ontstaan door de gelekte info. Toch blij dat ik hem in de pre order heb laten staan.

Ik heb één trailer gekeken van de game waarin Ellie langzaam ouder wordt, gaf mij toch even kippenvel.

Kijken jullie ook zo uit naar één van de laatste grote games van deze generatie?
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: The Last of Us: Part II

12 jun 2020, 13:42

Ik moet zeggen dat ik Last Of Us 1 (remastered) niet zo heel bijzonder vond. Tenminste, ik snapte niet waarom die game zo gehyped wordt. Dat komt denk ik omdat ik de remaster heb gespeeld en niet voor het eerst op de PS3.

Heb deel 2 wel gepreorderd want ben toch ontzettend benieuwd, alleen al door de prachtige graphics en sfeer.
Fing3r

12 jun 2020, 14:07

synergy schreef:
12 jun 2020, 13:42
Ik moet zeggen dat ik Last Of Us 1 (remastered) niet zo heel bijzonder vond. Tenminste, ik snapte niet waarom die game zo gehyped wordt. Dat komt denk ik omdat ik de remaster heb gespeeld en niet voor het eerst op de PS3.

Heb deel 2 wel gepreorderd want ben toch ontzettend benieuwd, alleen al door de prachtige graphics en sfeer.
Het was voor mij ook meer het verhaal dan de gameplay die de game voor mij memorabel maakte. De gameplay was in die tijd vrij standaard en soms zelfs een beetje repetitief, als ik de reviews mag geloven dan is vooral dat deel een stuk verbeterd.
Afbeelding
synergy

12 jun 2020, 14:08

Fing3r schreef:
12 jun 2020, 14:07
Het was voor mij ook meer het verhaal dan de gameplay die de game voor mij memorabel maakte. De gameplay was in die tijd vrij standaard en soms zelfs een beetje repetitief, als ik de reviews mag geloven dan is vooral dat deel een stuk verbeterd.
We gaan het zien volgende week, ik heb er zin in!
kingoftherain

25 jun 2020, 19:06

Helaas ondertussen al een spoiler meegekregen door iemand die het gewoon in een YouTube titel had gezet. Fijn hoor.
Ik heb 'm zelf dus ook nog niet gespeeld, maar er blijkt nogal wat gezeik over te zijn. Ik ga ook niet lezen wat. Ik ervaar het zelf wel een keer.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
synergy

25 jun 2020, 19:54

Ik zit er nu ongeveer 4-5 uur in en wat een prachtige game tot dusver. Grafisch gezien echt het mooiste dat ik ooit op een console gezien heb. En het sounddesign... smullen! Verhaal is nu aardig op gang, maar heb gelukkig de spoilers kunnen ontwijken dus ik zie wel wat er te wachten staat. :smile:
Fing3r

25 jun 2020, 21:17

Heb er zelf inderdaad nu ook zo'n vijf uur inzitten en heb al de nodige emoties ervaren, van lachen naar huilen en van vreugde tot kwaadheid. Ik ga niets spoilen en als ik het goed heb ben je ook al een heftig plotpunt tegen gekomen.

Maar damn wat is deze game mooi, ik heb al verscheidene keren even stilgestaan om van het uitzicht te genieten. Ik vind het ook knap hoe ze met deze game er ook voor hebben gezorgd dat sinds deel 1 de natuur nog meer terugeist van de gewone wereld. Geluid is zeker met een headphone op ook zeker weer uitmuntend. Zo maar weer even verder struinen door Seatle.
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 jul 2020, 10:05

Ik ben er doorheen. Hoever zijn jullie?

Voldoet aan de verwachtingen + nog wat. Viel helemaal niet tegen en was zelfs verrast. Uncharted ben ik al wat op uitgekeken en vond ik van deel 4 eigenlijk vooral het einde mooi. De wat meer gescripte walking simulator achtige stukken. De narrated story telling. En dat vind ik opnieuw ook bij TLoU 2 de beste stukken. Met Joel een bezoekje brengen aan het aquarium of de romance scenes tussen de verschillende personages. Dat zijn voor mij de beste stukken. Ook omdat TLoU 2 dat beter doet dan 99,99% van de andere games. De combat en de gamplay is exact wat je verwacht en haalt het niet bij de betere action games uit Japan. Ik vind het zelfs saai net als in Uncharted. Maar de graphics, story telling en vooral die walking simulator momenten weten mij er uitstekend doorheen te trekken. Lekker volwassen game met een hoop emoties en relevante thema's.

Spoiler: weergeven
De hele commotie over deze game. ik wordt er raar van. Misschien hoort het ook bij deze tijd van corona. We moeten allemaal wat te klagen hebben. Ik snap het echter totaal niet. De brute moord scene op Joel geef ik een 10. De reacties van Ellie en drang op wraak past enorm bij haar karakter. Gaat lekker tot het uiterste. En dat je de 2e helft met Abby speelt is top en voel je waarom het allemaal zo moet lopen vanuit beide kanten. Dit is nog fijner dan Raiden in MGS 2.

Ik kan het ook niet hebben als mensen klagen om de mate van geweld. Dit is fictie gebaseerd op een wereld waar we allemaal in leven en het zeker niet minder erg is. Ik ben juist voor het afbelden op deze manier in video games. Misschien realiseren we dan dat we eens op moeten houden. Even als de sterke rollen van de vrouwelijke karakters in deze game. Ik hoop dat de kinderen die daar over klagen op hun zolderkamertje ook snel volwassen worden. Ben echt juist blij dat de afgelopen jaren meer en meer mag in video games en die tijden zijn verander.
Fing3r

08 jul 2020, 13:23

Ik ben nu zelf net voorbij het theater, ik hoop dat ik deze week nog een paar uurtjes er mee bezig kan. Heb de PS4 meegenomen op vakantie, maar ben er nog niet aan toegekomen.
Ik speel de game op mijn gemak, maar geniet ook heel veel van de narrative. Ben ook zeer benieuwd hoe het verhaal zich verder ontwikkeld.

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
synergy

08 jul 2020, 17:50

Ik doe het ook rustig aan; ik ben nu ongeveer op de helft, als het goed is.

Tot dusver vind ik het verhaal nog steeds boeiend en de graphics/animaties/camerawerk en het sounddesign is simpelweg fantastisch. De gameplay is zoals verwacht niet veel bijzonders, maar dat boeit me niet bij dit soort games.

Ben benieuwd hoe het verhaal zich ontvouwd. :smile:
arjen1981

08 jul 2020, 20:33

synergy schreef:
08 jul 2020, 17:50
Ik doe het ook rustig aan; ik ben nu ongeveer op de helft, als het goed is.

Tot dusver vind ik het verhaal nog steeds boeiend en de graphics/animaties/camerawerk en het sounddesign is simpelweg fantastisch. De gameplay is zoals verwacht niet veel bijzonders, maar dat boeit me niet bij dit soort games.

Ben benieuwd hoe het verhaal zich ontvouwd. :smile:
Dit soort games zouden wat mij betreft ook best korter mogen. Zo zat ik er namelijk ook in halve wegen maar het wordt zeker alleen nog beter.
iStreet
eBay gebruikersnaam: Aerox_Boy_NL

08 jul 2020, 20:42

Onwijs gave game! ik speel nu als Abby.. B;ijft boeien!
Afbeelding
Fing3r

19 jul 2020, 19:37

Na meer dan 30 uur heb ik nu dan ook de credits van dit meesterwerkje zien rollen, ik kan nu dan ook zeggen dat ik niets begrijp van alle ophef rondom deze game. Het was van begin tot eind genieten en heb ik allerlei emoties kunnen ervaren van afschuw tot verdriet en van vreugde tot boosheid. Games als deze zullen er dan ook altijd voor zorgen dat ik een Playstation zal aanschaffen God of War, The Last of Us, Spiderman, Horizon Zero Dawn, Ratchet & Clank, Uncharted enz. zijn allemaal redenen waarom Sony nog steeds heer en meester is in het brengen van grote blockbuster exclusives.
Spoiler: weergeven
De dood van Joël was voor mij echt hartverscheurend, mogelijk dat het nog wat harder aankwam omdat ik het eerste deel er nog vlak voor had uitgespeeld. Ebby is ook een tof karakter en ik vond het heel erg goed gedaan dat je met beide kampen aan het spelen was waardoor je inziet dat er in het hele verhaal geen goed of kwaad is maar dat iedereen met zijn eigen motieven en drijfveren zijn acties gerechtvaardigd ziet. Het geweld wat er in deze game getoond werd versterkt die gedachtengang alleen maar. En de mens is een ontzettend wreed wezen, en de game toont dan denk ik ook een realistisch beeld van een post apocalyptische aarde
Ik ben benieuwd waar Naughty Dog momenteel mee bezig is, mogelijk zijn ze bezig met een nieuwe Uncharted maar ik zou het toejuichen als ze weer met een originele ip mogen starten waarin ze weer alle vrijheid hebben om nieuwe karakters en verhalen te brengen.
Afbeelding
arjen1981

20 jul 2020, 12:41

Tof Fing3r! We denken er zo wel een beetje hetzelfde over zo te lezen. Voor iedereen die nog op die twijfel stoel zat. Dit is echt wel een release welke je moet spelen dit jaar ook al denk je dat de gameplay en combat misschien niet een 10 is. De rest is wel een 10 en maakt het zeker een dikke 8.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”