30-Day Video Game Music Challenge - Extended Edition

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

30-Day Video Game Music Challenge - Extended Edition

31 mei 2020, 14:14

Ik zag dit voorbij komen op Game Sack en het leek me wel leuk om deze challenge in forum verband te doen :)

Het idee is simpel. Elke dag moet je voor jezelf een video game muzieknummer posten (mag zowel retro als modern zijn) dat voldoet aan de criteria van die dag volgens onderstaand schema:

Afbeelding

Iedereen mag natuurlijk op zijn eigen tempo beginnen en meedoen, het hoeven dus niet per se 30 achtereenvolgende dagen te zijn. Vermeld gewoon in je post op welke dag je zit en welk nummer je voor die dag gekozen hebt.

N.B. Dit is de "Hard mode" van de challenge, dus je mag niet twee of meer nummers van dezelfde game noemen. Je moet uiteindelijk op 30 verschillende games uitkomen.

Wie doet er mee?

Update: Voor ultiem luistergenot zijn alle songs die tot nu toe zijn aangedragen ondergebracht in één YouTube playlist door Ok Impala!
Link: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... UUBPAx0smZ

Update 1 augustus 2020:
Voor de liefhebbers plakken we er 20 dagen aan vast, samengesteld door arjen1981!

De nieuwe categorieën zijn:
31. Loader/loading music
32. Character select
33. Music you associate with summer
34. Music you associate with winter
35. Music that could have been from a game but isn't
36. Travel music
37. Store/Shop music
38. Level transition music
39. Shooter music (SHMUP not FPS)
40. An original track that Video Game Music was based on
41. Sound effect that is music to your ears
42. Music from an arcade game
43. Stage Clear music
44. Sound effect that you wish was music
45. Best use of a licenced track
46. Favorite use of music as a game mechanic
47. Music from an unreleased game
48. Bonus level
49. Cracktro
50. 2020 (your favorite music for a 2020 released video game)
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

Re: 30-Day Video Game Music Challenge

31 mei 2020, 14:22

Day 1
Title screen music

Voor mijn eerste entry heb ik gekozen voor A.M.C. Astro Marine Corps op de MSX. Ik kon zo gauw alleen de Speccy versie vinden op youtube, maar die is exact hetzelfde. Een van m'n all-time favoriete PSG soundtracks.

nmkl pjkl ftmch
Fing3r

31 mei 2020, 15:26

Leuk topic!

Day 1
Title screen music

Dit was voor mij de eerste game die ik ooit zelf heb opgestart en sindsdien staat deze bovenaan, niet alleen vanwege de nostalgie want de track is nog steeds heerlijk :love:
Afbeelding
KillingRaptor

31 mei 2020, 17:48

Oooh, right up my alley dit topic!

Day 1
Title Screen Music

Ik had al meteen verschillende kandidaten voor deze maar uiteindelijk is het toch Final Fantasy IX geworden. Prachtige game, prachtige soundtrack en dit nummer blijft me ook altijd bij.
Afbeelding
Flozem

31 mei 2020, 19:15

#1 Titlescreen music:

Pinball Fantasies
Spoiler: weergeven
Zelfs op een 386DX zonder geluidskaart kon je deze track door je speaker horen. Bijgaand de Amiga 500 versie. Enough said...
Laatst gewijzigd door Flozem op 01 jun 2020, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
OldSchool
Contacteer:

01 jun 2020, 01:00

Day 1
Title screen music

Giana Sisters op de C64 heb ik zeker ook aan gedacht, maar ik heb gekozen voor deze track van Jeroen Tel. En niet alleen om dat hij al is gekozen. Dit is namelijk mijn meest beluisterde C64 tune. Voor mij klopt hier alles aan: de SID klopt, de tijdsgeest klopt, geen kunstjes. Een mooie om de challenge voor mij mee af te trappen.

Mooi initiatief Galious!
Fing3r

01 jun 2020, 01:14

Het mooie vind ik is dat je een C64 tune bijna altijd direct herkent, deze van Cybernoid is ook erg goed. Ik heb hem aan mij favorieten toegevoegd :love:
Afbeelding
kingoftherain

01 jun 2020, 01:18

Nou, daar ging m'n zondag. Bedankt, man! :tongue3: Toffe challenge. Ik had de video van Game Sack ook gezien en het leek me wel leuk, maar best wat werk, maar toen ik zag dat je er een topic over had gemaakt ben ik er toch maar voor gaan zitten. En dan ook maar meteen de volle 30, anders ga ik er nooit uitkomen. Ok, here goes!
1 - Title screen music
Octopath Traveler - Main theme
Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde, hoopte ik dat het spel zelf minstens half zo goed zou zijn. Prachtnummer.
2 - Opening level music
Sparkster - Lakeside
Meteen in het eerste level al een heroïsch nummer. Goed bezig!
3 - 8-bit music
Castlevania - Vampire killer
Iconisch nummer van een iconische serie.
4 - Music from a console exclusive series
Wild Arms - Into the wilderness
Één van m'n favoriete openingsdeuntjes. Heerlijk.
5 - Hub world or overworld music
The Legend Of Zelda: A link to the past - Overworld
Aan de ene kant een beetje een moetje, maar het is toch wel klassiek.
6 - Music that makes you feel relaxed
Donkey Kong Country - Aquatic ambience
Sowieso vind ik dit spel een geweldige soundtrack hebben, maar hiervan kom ik helemaal bij.
7 - Music from an indie game
Celeste - First steps
Apart nummer dat heel mooi bij het spel past.
8 - Music from a shooter (first of third person)
Timesplitters: Future Perfect - Scotland the brave (tank fight)
Een komisch spel met tijdreizen? Sign me up! Zeker als er dit soort muziek in zit.
9 - Music from a licensed game
Mickey Mania - Steamboat Willie
In dit geval dus de Snes versie. Leuke platformer met goeie muziek.
10 - RPG battle music
Final Fantasy VII - J-E-N-O-V-A
Het is een battle theme van een boss die vaker voorbij komt, dus ik vond dat-ie wel mocht.
11 - Puzzle game music
Fez - Adventure
Lekker relaxed nummer.
12 - Music that makes you sad
Illusion Of Time - Will's dream
Nou is het spel van zichzelf al niet erg vrolijk, maar dit nummer is wel heel erg.
13 - Music you like from a game you don't like
Halo: Combat Evolved - Halo
Toch nog iets positiefs, hahaha.
14 - Music featuring vocales
Silent Hill 3 - You're not here
Voor mij het beste nummer uit de hele serie. "...and who has time for tears!?"
15 - Boss battle music
Bloodborne - Cleric beast
Je eerste baas vergeet je nooit.
16 - 16-bit music
Secret Of Mana - Fear of the heavens
Natuurlijk moest er een Mana spel tussenzitten en het openingsdeuntje van het allereerste spel dat ik zelf kocht mocht wat mij betreft niet ontbreken.
17 - Music you never get tired of
Final Fantasy VI - Omen (opening theme)
En dan gaat het voornamelijk om het gedeelte vanaf 2.22, waar in het spel de Magitek Armors langzaam door de sneeuw naar Narshe lopen. Dit deuntje is al jaren de ringtone van m'n telefoon. Je verwacht het niet van m'n favoriete spel aller tijden.
18 - Game over music
Dark Chronicle - Fading consciousness
Je zou bijna graag afgaan, zodat je dit nummer kan luisteren.
19 - Cover of music by a different artist
Trials Of Mana (1995) - Another winter
OG remix van één van m'n favvoriete nummers uit het spel.
20 - Music from a racing game
Out Run - Splash wave
Een gouwe en het klinkt nog steeds geweldig.
21 - Music you associate with frustration
Cuphead - Forest follies
"Ok, ik probeer het nog één keer..."
22 - Town/village music
Atelier Iris: Eternal Mana - Town where the bells chime
Een beetje meer heppie de peppie dan de meeste dorpsmuziek, maar wel lekker.
23 - Underrated music
Super Mario World 2: Yoshi's Island - Yoshi's island
Misschien dat het helemaal niet zo ondergewaardeerd is als ik denk, maar ik hoor er nooit iemand over.
24 - Music you constantly have stuck in your head
Duke Nukem 3D - Grabbag
Ik neurie de eerste noten van dit deuntje al jaren en waarom weet ik geeneens, want zo vaak heb ik het nou ook weer niet gespeeld.
25 - Music that gets you pumped
Mario Kart 8 (Deluxe) - Big blue
3! 2! 1! GAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSS!!!!!!
26 - Music you like from a game you haven't played
Dead Cells - Prisoner's awakening
Voor deze categorie moest ik toch even gaan zoeken en dit is waar ik op uit kwam. Geen idee of het spel wat voor mij is, maar dit klinkt toch wel errug goed.
27 - Music from a handheld game
The Legend Of Zelda: Link's Awakening - Tal Tal Heights
Met dit soort muziek krijg ik echt zin om op avontuur te gaan.
28 - Music that makes you nostalgic
World Of Warcraft - The shaping of the world
Niet dat het superoud is, maar ik heb het toch best wat jaartjes gespeeld en af en toe mis ik het wel.
29 - Final boss music
Bravely Default - The horizon-devouring serpent
Zo dan, wat een power! Lekker hoor. Ik ben minstens vijf verschillende vertalingen van de titel tegen gekomen, dus ik heb er maar één gepakt.
30 - Credits music
Chrono Trigger - To far away times
Ik vind dit nummer echt perfect voor het einde van een episch avontuur.
Het leuke van zo'n topic is dat er waarschijnlijk van alles voorbij gaat komen wat je nog niet kent en mogelijk wel goed vindt, dus kom maar op!
Laatst gewijzigd door kingoftherain op 01 jun 2020, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

01 jun 2020, 09:04

Wow kingoftherain jij hebt er al even goed voor gezeten leuk. Ik zag ook de Game Sack aflevering en dacht het zelfde te posten maar Galious was mij al voor. Ik was al een beetje van... die amerikanen... geen liefde voor onze home computers met superieure muziek. Maar zo te zien is dat hierboven gelukkig nu al opgelost!

Title screen music
Pinball Fantasies had ik ook zo kunnen kiezen. Ik twijvelde nog over Agony, The First Samurai, The last NInja 3. Maar toen shoot de beste title muisc in mijn hoofd. Ja Lotus Turbo Challenge 2. Het kan niet veel beter dan dit:
HeatherGrace

01 jun 2020, 10:57

Full challenge
Day 1 - Title Screen
Tomb Raider IV: The Last Revelation, 1999

Zo'n beetje iedere Tomb Raider die we op PSX hebben gezien spelen bijna hetzelfde theme af als de eerste uit '96. The Last Revelation deed dat in principe ook, maar wel met een hele mooie orchestrale stijl!

Day 2 - Opening Level
Ratchet & Clank: Tools of Destruction, 2007

Het was een nieuw begin voor Ratchet & Clank met de komst van de PS3 en wat voor één! Je wordt meteen in de iconische stad "Metropolis" neergezet en wordt geïntroduceerd aan Davind Bergeaud's nieuwe, filmische soundtrack style.

Day 3 - 8Bit
Super Mario Land 2: Six Golden Coins, 1992

Dit was de meest geweldige muziek die ik ooit gehoord had. Mijn zus had me geholpen om door alle landen heen te komen en zo kwamen we uit bij Wario's Castle. Dit werd een heilige save file voor mij, omdat dit de enige was met dat level unlocked. Dit was allemaal voor YouTube, dus wanneer ik zin had in deze tune ging de GameBoy gewoon aan!

Day 4 - Music From a Console-exclusive Series
Uncharted 4: A Thief's End, 2016

Deze was erg moeilijk, maar er zijn zo veel mooie! Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om iets te kiezen uit de Uncharted reeks. Dit blijft mijn favoriete track uit de hele serie. Het is ineens zo anders dan de rest. Niet alleen de muziek, maar ook de "feel" van de game op dat moment.

Day 5 - Hub World or Overworld Music
Sly 2: Band of Thieves, 2004

De Sly Cooper franchise introduceerde mij aan stealth gameplay en dat begon nergens minder dan de straten van Parijs. Dankzij de soundtrack voel je je meteen onderdeel van Ocean's Three als je neerkijkt op alle bandidos met zaklampen op straat. Want zoals Bentley zegt: "The view is always better from the rooftops."

Day 6 - Music That Makes You Feel Relaxed
StarFox Adventures, 2002

Het was absoluut geen "liefde op het eerste gezicht" bij deze game. Maar na hem een tijdje weggelegd te hebben vond ik dat als StarFox-fan, ik deze uitgespeeld moest hebben. Gaandeweg werd ik verlieft en tegen het einde waren we in principe getrouwd. Onafscheidelijk 'til death do us part. Deze soundtrack is verbonden aan heel wat plezierige uren en zo'n beetje ieder laat me weer wegsmelten. Deze behoord tot mijn favorieten.

Day 7 - Music From an Indie Game
Deliver Us The Moon, 2018

Eén van de leukste dingen die ik voor Deliver Us the Moon heb kunnen doen is het animeren van de "Journey's End hologram" cutscene. Dit was een heleboel handwerk en heeft dan ook weken werk gekost, maar gelukkig ben je daar een team voor! Toen de 3:35 minuten aan beeld eenmaal stond, kwam er nog een leuke bonus bij--omdat de hologram zo lang was werd er muziek aan toegevoegd. Voice acting, muziek, beeld, verhaal. Het was heel gaaf om dat alles samen te zien komen. :smile:

Day 8 - Music From a Shooter
Halo 2, 2004
"Shooter" is een vrij groot begrip, maar vandaag heb ik iets gekozen uit Halo. Maar ook dat ligt niet zo simpel, want iedere game heeft een hele waslijst aan moois. Ik heb gekozen voor deze. Dit is niet alleen de ontzettend mooie credits van Halo 2, maar speelt ook af tijdens het prachtige einde van Halo 3. Zeker één van mijn favoriete tracks uit de reeks.

Day 9 - Music From A Licensed Game
Judge Dredd: Dredd Vs. Death, 2003

Deze heb ik onlangs voor het eerst gespeeld en vanaf het eerste level bleek dit al een game te zijn die zijn tijd ver vooruit was. Daarnaast zette die ook een perfect beeld van de comic neer, alsof je een zo een panel instapte. En hoewel dit niet per se mijn muziek stijl is, was dit heel fijn om naar te luisteren terwijl je mensen "judged".

Day 10 - RPG Battle Music
Final Fantasy XIII, 2009

Final Fantasy XIII is de enige serie in de reeks die me binnen heeft kunnen trekken. Achter al die epische gevechten zitten hele mooie staaltjes muziek geplakt, maar als ik er dan ééntje mag uitkiezen, dan ga ik voor deze. Chaos is losgebarsten en je staat als Lighting met je ongewenste partner kilometers boven de grond. Je zult je naar buiten moeten gevechten en dat doe je onder begeleiding van:

Day 11 - Puzzle Game Music
Lara Croft and the Temple of Osiris, 2014

Naast Tomb Raider™ loopt ook Lara Croft™. Die serie focust zich meer op de puzzel elementen van de serie. En hoewel de kern van de game een twin-stick shooter is, kan niemand mij wijsmaken dat het niet ook een puzzel game is. Ze zult regelmatig over je hoofd krabben, maar gelukkig is daar deze muziek om je helemaal zen te maken.

Day 12 - Music That Makes You Sad
Mass Effect 3, 2012

Wanneer deze muziek begint te spelen weet je dat het écht 'farewell' is. In mijn geval leunt Shepard over de railing--uitkijkend over de Normandy wanneer Liara naast haar komt te staan. "It's been a good ride," zegt ze dan. Shepard lacht even wanneer Liara wegloopt. En voordat ze haar volgd hoor je haar nog net zeggen: "The best."

The best, indeed.

Day 13 - Music From a Game You Don't Like
Assassin's Creed II, 2009

Ik heb me helaas nooit in Assassin's Creed kunnen vinden. Maar de soundtrack vind ik wel altijd heel goed!

Day 14 - Music Featuring Vocals
Dragon Age: Inquisition, 2014

Ik twijfelde even welke versie ik zou kiezen, want die van DA: Origins' credits is ook erg mooi. Ik heb toch meer gevoel bij deze. Het is zo tof wanneer je voor het eerst die tavern in Skyhold binnen wandeld en je ziet dat er werkelijk iemand live aan het zingen is. Ja, daar halt je even voor!

Day 15 - Boss Battle Music
Star Wars: Jedi: Fallen Order, 2019

Dit is niet alleen het vetste personage in de game, ze heeft ook nog eens het beste staaltje muziek achter zich staan. Wanneer dit begint met spelen kun je maar beter je beste Lightsaber stance klaar hebben staan, want het zal je niet makkelijk gemaakt worden!

"You cannot save them. Not from the Empire. Not from the Dark Side. Not from me."

Day 16 - 16-bit Music
Sonic The Hedgehog 2, 1992

Sonic heeft in zo'n beetje iedere game hele goeie muziek. Voor deze kwam ik telkens weer terug bij mijn Mega Drive!

Day 17 - Music You Never Get Tired Of
Jade Empire, 2005

Pfoe. Deze is wel gigantisch breed. Toch heb ik iets kunnen vinden: de main theme van één van de beste games die ik ooit gespeeld heb en niet eens tot een reeks van meerdere behoord. Jack Wall heeft een heleboel prachtige theme's gemaakt en deze is zeker een favoriet van mij. Die moet lekker hard!

Day 18 - Game Over
Super Smash Bros. Brawl, 2008

Dit is wel degelijk een "game over" tune. Alleen, eh... dan wel voor de mensen om me heen en niet voor mijzelf. :glare:

Day 19 - Cover of music by a different artist
Halo 4, 2012

Malukah is al voorbij gekomen en daar voeg ik er lekker nog één aan toe! Dit is een cover op de, voor mij, aller mooiste muziek in heel Halo: "Never Forget". Iedere versie daarvan is simpelweg prachtig.

Day 20 - Music From a Racing Game
Beetle Adventure Racing, 1999

Vroegah was ik helemaal weg van de VW Beetle. Ik heb er zelfs nog een tijdje eentje gereden toen ik net mijn rijbewijs had tot ik hem later inwisselde voor een ander, praktischer model. Toch blijf ik het een leuke auto vinden en deze game heeft heel wat uren in mijn N64 gezeten. Deze intro zal ik nooit meer vergeten!

Day 21 - Music you associate with frustration
Super Mario 64, 1996

LINKS! RECHTS! LINKS! NEE TOCH RECHTS!! LINKS! %%$^@ NEEEEEEEEEE. (Die ijsbaan kon ik vroeger echt niet aan. Ik pleurde altijd van die scherpe hoek af.)

Day 22 - Town/Village Music
Zelda Twilight Princess, 2006

Ik ga ook voor Zelda bij deze. Lekker rustig nummer die nog zo veel beter is dan de versie in Ocarina of Time, ik luister er altijd met veel plezier naar.

Day 23 - Underrated music
Ratchet & Clank: All4One, 2011

Dit was het moment dat de reeks een "verkeerde" afslag nam en een beetje zijn identiteit verloor totdat Nexus uit kwam in 2013 om alles weer recht te trekken. Daardoor is de muziek van deze game een beetje verloren gedaan, dus for your listening pleasure...

Day 24 - Music you have constantly stuck in your head
Banjo- Kazooie, 1998

Ik heb vaak dat ik in bepaalde situaties dat er even een soundtrack afspeelt. Rennen naar een trein als ik een beetje laat ben gaat gepaard met Flikken Maastricht, door het schoolgebouw navigeren naar mijn volgende les is Totally Spies... Maar als ik op mijn werk er ineens achter kwam dat ik heel dom bezig ben en deels beter opnieuw kan beginnen, dan komt deze voorbij:

Day 25 - Music That Gets You Pumped
PlayStation All-Stars: Battle Royale, 2012

Rammen met je cane die vent! Mijn favoriete track in de game ook, overigens. Maar deze heeft sowieso een hele goeie soundtrack in mijn optiek.

Day 26 - music you like from a game you haven't played
Ori and the Blind Forest, 2015

De stem van Aeralie Brighton vond ik altijd al prachtig, dus ik dacht een keer deze soundtrack op te zetten: prachtig! Ik associeer het alleen niet zo met de game, maar meer het boek wat ik op dat moment las: Ancillary Justice van Ann Leckie. De game zou ik graag nog eens spelen! Ik hoopte dat die nog een fysieke release zou krijgen nu deel twee uit was, maar dat doen die dommies dan weer niet. :unsure:

Day 27 - Music from a handheld game
Metroid: Samus Returns, 2017

Dit was de eerste game die ik dit jaar speelde en wat een heerlijke terugkeer naar deze fantastisch franchise! Iedere versie van "Lower Brinstar" vind ik heerlijk om naar te luisteren, maar van alle die er geweest zijn is dit toch wel mijn favoriet. Misschien zelfs mijn favoriete track in de hele reeks!

Day - 28 Music That Makes You Nostalgic
Mario Kart: Double Dash!!- 2003

Ik zie me nog zitten voor de televisie bij mijn oma samen met mijn neefje en nichtje. "Gaat ens buut'n speejleh." No way! Niet als we Mario Kart, Mario Party en Mario Smash Football hebben!

Day 29 - Final Boss Music
Sonic The Hedgehog, 2006

Veel games heb ik al verbruikt, maar blijft toch moeilijk om te kunnen kiezen! Ik ken zo veel vette final boss muziek... Toch ben ik uitgekomen bij deze. Want wie had tijdens het spelen Sonic The Hedgehog 2 het idee dat er ooit zúlke muziek in de reeks terecht zou komen!

Day 30 - Credits Music
Dragon Age II, 2011

Voor de laatste dag post ik uiteraard mijn favoriete credits track. Ik was altijd al fan van Florence & the Machine, dus om haar ineens aan het einde te horen van een al onwijs prachtige game was werkelijk hemels!
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 30 jun 2020, 10:18, 44 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
KillingRaptor

01 jun 2020, 11:28

Day 2
Opening Level Music

Het is moeilijk om maar 1 nummer te kiezen want er zijn zoveel goede opening level nummers. Uiteindelijk heb ik voor Corneria van Star Fox gekozen, blijft een heel vet nummer dit en kan er altijd van genieten.

Afbeelding
Fing3r

01 jun 2020, 12:03

Jammer dat jullie alles in één keer posten, haalt de lol er wel wat uit, ga ze dan ook niet allemaal beluisteren. Vanmiddag post ik mijn tweede track.

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

01 jun 2020, 12:05

Ik doe ook graag mee, maar misschien is het een idee om alles in spoilers te plaatsen? Het is nu al bijna onmogelijk om door dit topic te scrollen :D
Flozem

01 jun 2020, 12:08

Dag 2: Opening Level

Nemesis / Gradius:
@Synergy: goed punt - ik heb mijn video posts van spoiler tags voorzien.
ikk
Contacteer:

01 jun 2020, 12:16

Leuk idee, ik doe ook mee! :)
Ik zie nu al meerdere op de lijst waarbij ik nog geen idee heb, maar dat is een probleem voor later, is kijken hoe ver ik kom.

In ieder geval hier mijn eerste, de title theme van Red Alert 2:
Ok Impala!

01 jun 2020, 13:15

Ah! Erg leuk topic! Ik begin met de title screen van Fragile Dreams (Wii) Prachtig nummer van een prachtige game!

1. Title Screen
Galious
Moderator
Moderator

01 jun 2020, 13:51

Ik zie al veel mooie keuzes voorbij komen! Het is inderdaad wel een goed idee om spoilers te gebruiken, zeker voor de posts met alle 30 video's in één keer.
nmkl pjkl ftmch
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

01 jun 2020, 14:10

Hehe, ik zat er zelf ook aan te denken om dit topic te starten toen ik die video tegenkwam. Great minds think alike. ;)

Ik doe mee, en probeer gewoon elke dag één keer een video te plaatsen, dus gelijklopend aan de maand juni. Dat maakt het ook makkelijk te onthouden waar ik gebleven ben. Ik zal ook proberen muziek te kiezen die nog niemand eerder genoemd heeft om de variatie zoveel mogelijk te waarborgen.

Kleine kanttekening: ik heb een lichte vorm van specifieke muzikale anhedonie. Dit houdt in dat m'n brein niet dezelfde hoeveelheid "feel good" stofjes afgeeft bij het horen van muziek als bij anderen. Ik kan best aangeven dat ik een stuk muziek mooi of leuk vind, maar het doet weinig met me. Daarom luister ik weinig muziek in m'n vrije tijd en ben ik zelden op de dansvloer te vinden geweest in m'n leven. Echter, ik heb wel een heel erg stuk associatief geheugen. Bij het horen van bepaalde muziek (of het ruiken van bepaalde geuren, het zien van bepaalde kleurencombinaties, etc.) koppel ik het heel snel aan bepaalde mensen, gebeurtenissen, plaatsen of momenten en dat heeft dan wél weer een sterk effect op de biochemische activiteit in m'n brein. Mijn keuzes zullen dus vooral gebaseerd zijn op de herinneringen die ik heb bij de muziek, en niet zozeer de kwaliteit van de muziek zelf. Dag 26 zal dan ook wel een uitdaging worden in dit licht... Wellicht moet ik daar enigszins in vals spelen door bijvoorbeeld een nummer dat ik tof vind uit een Super Smash Bros. game terug te herleiden naar het origineel. :evil2:

Hoe dan ook, genoeg geluld:

Day 1
Title Screen Music

World of Warcraft is waarschijnlijk de game waar ik de meeste uren in heb gestoken. Ik begon op de dag dat de game voor het eerst beschikbaar was en heb het al die jaren (met hier en daar wel een korte tot middellange onderbreking) gespeeld. Zelfs gisteren heb ik nog met ruim 30 anderen (waaronder vrienden die ik al zo'n 20 jaar ken) samen Blackwing Lair doorkruist in World of Warcraft Classic. Het is dus een game die veel voor me heeft betekend, en in zekere zin nog steeds betekent. De game heeft vele veranderingen ondergaan door de jaren heen, maar de muziek van het titelscherm c.q. login scherm van de originele versie heeft altijd als leidmotief gediend voor die van de uitbreidingen. Het is dus de perfecte muziek om de hele geschiedenis van World of Warcraft als geheel te vertegenwoordigen en daarmee een geschikte keuze voor mij om deze challenge mee te beginnen.
Gozert
Moderator
Moderator

01 jun 2020, 14:14

Galious schreef:
01 jun 2020, 13:51
Ik zie al veel mooie keuzes voorbij komen! Het is inderdaad wel een goed idee om spoilers te gebruiken, zeker voor de posts met alle 30 video's in één keer.
Mja, we hebben in principe 25 berichten per pagina. Maximaal één video per bericht en dus maximaal 25 video's op één pagina is niet zo'n punt, maar nu gaan we al snel richting de 70 á 80 en dat is vaak wel een aanslag op het apparaat waarop je kijkt en/of de verbinding die gebruikt wordt. Spoilers bij berichten met meer dan één video is dan wel zo wenselijk.
Gozert
Moderator
Moderator

01 jun 2020, 14:17

KillingRaptor schreef:
01 jun 2020, 11:28
Day 2
Opening Level Music

Het is moeilijk om maar 1 nummer te kiezen want er zijn zoveel goede opening level nummers. Uiteindelijk heb ik voor Corneria van Star Fox gekozen, blijft een heel vet nummer dit en kan er altijd van genieten.
Mooie keuze inderdaad! Wat mij betreft ook één van de hoogtepuntjes van de hele serie qua muziek. Het brengt je meteen in de juiste stemming voor de hele game en dat is het grootste compliment dat je een muziekstuk voor een openingslevel kunt geven volgens mij. :)
Galious
Moderator
Moderator

01 jun 2020, 15:10

Day 2
Opening level music

Voor dag 2 heb ik gekozen voor Super R-Type op de SNES. Zo'n heerlijk nummer. Jammer genoeg hoor je in de game maar de eerste twee minuten omdat het level dan al afgelopen is, maar dan mis je dus de heerlijke piano solo. En extra credits voor die ongelofelijk lekkere bass line (vanaf 1:40). Dit is helemaal mijn jam :cool:

nmkl pjkl ftmch
HeatherGrace

01 jun 2020, 15:11

Nou, speciaal voor Fing3r (en ieders internet) heb ik mijn lijst even gesloopt. Is natuurlijk ook wel leuker voor het idee van dit topic. :smile:

Dus trap ik mijn 30 dagen toch met een ander nummer af, namelijk:

Day 1 - Title Screen

Zo'n beetje iedere Tomb Raider die we op PSX hebben gezien spelen bijna hetzelfde theme af als de eerste uit '96. The Last Revelation deed dat in principe ook, maar wel met een hele mooie orchestrale stijl!

Afbeelding
synergy

01 jun 2020, 15:18

Ik maak het voor mezelf nog wat moeilijker, ik selecteer alleen van de soundtracks die ik op vinyl heb. :smile:

Deze neem ik op en upload ik naar YouTube. Het kan dus zijn dat ik soms misschien wat later post, maar de intentie is er om elke dag wat te posten.

Hierbij Day 1 (Title Screen Music):

The Legend Of Zelda: A Link To The Past (Opening) [SNES]

Laatst gewijzigd door synergy op 01 jun 2020, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
HeatherGrace

01 jun 2020, 15:23

synergy schreef:
01 jun 2020, 15:18
Ik maak het voor mezelf nog wat moeilijker, ik selecteer alleen van de soundtracks die ik op vinyl heb. :smile:
Heel cool! Ik heb eerlijk gezegd nooit door gehad dat een plaat zo langzaam draait. :giggle:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

01 jun 2020, 15:24

HeatherGrace schreef:
01 jun 2020, 15:11
Day 1 - Title Screen

De Tomb Raider theme had ik niet meer aan gedacht, maar dat was inderdaad een hele mooie. Dat is ook weer het leuke van zo'n topic, dat je vergeten klassiekers weer opnieuw tegenkomt :heart:

synergy schreef: Ik maak het voor mezelf nog wat moeilijker, ik selecteer alleen van de soundtracks die ik op vinyl heb. :smile:

Deze neem ik op en upload ik naar YouTube. Het kan dus zijn dat ik soms misschien wat later post, maar de intentie is er om elke dag wat te posten.
Oeh, nice! Dat is een toffe eigen draai die je daar aan de challenge geeft, en een leuk excuus om door je vinyl collectie te gaan :smile:
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”