Sega Series X

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Sega Series X

03 jun 2020, 17:45

Galious schreef:
03 jun 2020, 17:13
arjen1981 schreef:
03 jun 2020, 16:59
Ja inderdaad. Tjonge. Ik snap de business case van Fog gaming ook niet zo zeer. Ik bedoel elke arcade die je maakt maak je toch om niet idle te zijn maar juist om altijd een speler er voor te hebben staan.

Ik heb begrepen dat het bij fog gaming er vooral om gaat dat spelers de arcade games kunnen spelen na sluitingstijd van de arcadehal, dus dan zouden de arcadegames ook buiten de openingstijden opbrengst kunnen genereren.
Dat klinkt een stuk logischer en is ook een erg mooie oplossing in de nieuwe tijd. Het zou wel wat zijn als deze titels dan ook naar onze regio zouden komen. Moet je voorstellen? Een toekomst waar dat mogelijk is maakt het ineens een stuk interessanter. Maar goed dan loop ik weer te snel. Is er al een vertaling van het famitsu artikel? Of verwachten we deze morgen?
arjen1981

03 jun 2020, 19:43

Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

03 jun 2020, 20:57

Gozert schreef:
29 mei 2020, 11:32
Sega Forever had ook een hele hype voorafgaand aan de aankondiging. Ik neem dergelijke statements met een flinke korrel zout en houd m'n verwachtingen laag.
Dat was maar goed ook. :lol:
segatarian

04 jun 2020, 11:00

Ik zat er ook niet ver naast, hoopte dat ze wat met hun arcade zouden doen.
Ben benieuwd hoe dit fog gaming de arcade belevenis thuis gaat brengen.
Het werkt anders dan met de cloud.
Misschien wel een nieuw inzicht in online gaming, waardoor er buiten Sega de boel gehyped werd. (Dit keer niet Sega,s schuld)
Een nieuwe console had ik niet verwacht en zou ook levensgevaarlijk zijn zo groot is Sega niet meer als de 90,s dat ze klappen kunnen vangen.
de nieuwe game Gear mini zal geen hoog vlieger worden. Misschien voor de fans en in Japan zelf.
segatarian

09 jul 2020, 23:50

segatarian schreef:
28 mei 2020, 19:05
Ik geloof er ook niet zo snel (meer) in dat er een high end console nog gaat komen van Sega.
En in feite, is de helft van de sega crew destijds na het stoppen van de dreamcast al naar microsoft xbox verhuist.
en de console markt is ook niet zo eenvoudig meer.
Ik word tegenwoordig al blij ervan dat sega meehelpt aan de sege megadrive mini ipv. doe maar wat AT games.
Of hun herintroductie van controllers met originele port of usb via retro bit.
Allemaal (simpele )hardware waar de oude sega kwaliteit iig in zit en het is iig eindelijk weer eens hardware.
Er is nog wel een schat aan Arcade kasten materiaal, wat nooit eerder 1 op 1 naar een home console is geport, een arcade mini oid. zou ik ook nog wel interessant vinden

Ze hebben geluisterd :tongue2: Sega komt met de Sega ASTRO city mini arcade kast. Met ports van arcade kasten tot mid jaren negentig. Klinkt voor mij nog wel interessant en een stuk beter dan een game Gear mini.
OldSchool
Contacteer:

10 jul 2020, 09:32

Hoewel het qua formaat geloof ik niet veel scheelt 😂
Don Cannoli 79

10 jul 2020, 16:46

segatarian schreef:

Ze hebben geluisterd :tongue2: Sega komt met de Sega ASTRO city mini arcade kast. Met ports van arcade kasten tot mid jaren negentig. Klinkt voor mij nog wel interessant en een stuk beter dan een game Gear mini.
Ja ze hebben naar je geluisterd ! :biggrin:
Gaaf ding ! Ik had hem een paar dagen terug in het Algemeen Game nieuws topic geplaatst. Het is nog niet duidelijk of ie naar het Westen gaat komen maar je kan hem via Amazon Japan bestellen. De USB controllers kunnen (nog) niet besteld worden buiten Japan maar dat komt nog wel denk k. Die controllers zien er wel geinig uit vind ik.

Afbeelding
segatarian

10 jul 2020, 17:00

OldSchool schreef:
10 jul 2020, 09:32
Hoewel het qua formaat geloof ik niet veel scheelt 😂
Gisteren een test gezien op YouTube.
Hij is iig groter dan de neogeo mini.
Zag er wel speelbaar uit en daarnaast aan te sluiten op tv en externe controller zoals de Don al aangeeft :)
Komt met 36 games als ik het goed onthouden heb. Beeld en geluid en bouwkwaliteit ziet er goed uit. Ook de stick is net als zijn grote broer voorzien van microswitches, iets wat een minpunt was dat de neogeo dat niet heeft.
Hopelijk komt hij hierheen idd
Golden axe death adder alleen al.
segatarian

10 jul 2020, 17:12

Don Cannoli 79 schreef:
10 jul 2020, 16:46
segatarian schreef:

Ja ze hebben naar je geluisterd ! :biggrin:
Gaaf ding ! Ik had hem een paar dagen terug in het Algemeen Game nieuws topic geplaatst. Het is nog niet duidelijk of ie naar het Westen gaat komen maar je kan hem via Amazon Japan bestellen. De USB controllers kunnen (nog) niet besteld worden buiten Japan maar dat komt nog wel denk k. Die controllers zien er wel geinig uit vind ik.

Afbeelding
Ik zag het net.
Ik ben afgelopen tijd niet vaak op t forum geweest. Druk geweest met werk en verbouwen.

Misschien snap ik dat fog gaming nog niet helemaal. Maar zou het kunnen dat Sega in de toekomst dan nieuwe arcade games bij ons thuis kan gaan runnen doordat een echte arcade kast in bv. Japan dient als server/cloud? Wat is het nou precies?:p
Don Cannoli 79

10 jul 2020, 18:52

Ik heb me ook nog niet echt verdiept in Fog gaming maar ik geloof dat dat het zo ongeveer moet worden ja.
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

24 jul 2020, 21:42

Ik heb die Astro City Mini net besteld bij Amazon Japan. Bij PlayAsia was de voorverkoop allemaal al gereserveerd, dus ik ben benieuwd of het wel gaat werken via Amazon Japan. Tot nu toe heb ik geen meldingen gehad dat er geen geleverd kan worden. In totaal kost hij inclusief verzending en import ¥ 16,852, wat volgens google 136.58 Euro is.
Afbeelding
Don Cannoli 79

27 jul 2020, 18:09

Kennie schreef:
24 jul 2020, 21:42
Ik heb die Astro City Mini net besteld bij Amazon Japan. Bij PlayAsia was de voorverkoop allemaal al gereserveerd, dus ik ben benieuwd of het wel gaat werken via Amazon Japan. Tot nu toe heb ik geen meldingen gehad dat er geen geleverd kan worden. In totaal kost hij inclusief verzending en import ¥ 16,852, wat volgens google 136.58 Euro is.
Heel Cool ! Ik wil hem ook graag bestellen maar ik wil ook 2 van die Astro City controllers(die zijn inmiddels ook voor ons te bestellen) erbij. En dan wordt het al geuw iets van €180,-. Dus ik probeer me in te houden.

Verder, wil ik er eigenlijk eerst meer van weten voordat ik hem eventueel ga bestellen. Welke games staan er nog meer op? Hoe is de emulatie? Doet M2 de emulatie? Dat soort dingen. Ik ga er wel van uit dat dat ding op een gegeven moment te hacken is dus maakt het missch niet superveel uit, maar toch.
segatarian

27 jul 2020, 19:46

ben heel benieuwd naar je ervaring Kennie!
het is wel duur, maar van sega die nu weer heel voorzichtig aan consumenten hardware begint krijg ik al warme gevoelens
dat hij externe joypads heeft en de stick zelf voorzien is van microswitches en op tv is aan te sluiten is iig positief nieuw mocht het scherm toch wat te klein blijken
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

27 jul 2020, 20:25

Iemand enig idee waar ik de mini arcadekast kan kopen? (Liefst zonder cc, want uhm... die kan ik even niet vinden haha).
- portable-games.nl
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

04 aug 2020, 20:56

Het is een beetje een gok voor mij, maar ik vind het al heel tof dat ik die eerste Virtua Fighter kan spelen en die Golden Axe Revenge of Death Adder. Ik was eigenlijk al jaren geleden gestopt met geld steken in retro games/consoles, maar sinds ik die mini's aan het sparen ben koop ik weer vanalles (ik heb bijvoorbeeld vorige week een Mark III gekocht op MP). Ik heb echt bijna geen tijd om te (retro) gamen, maar alleen al kijken naar al die mooie boxed (mini)consoles word ik blij van. Die controllers van die Astro City moet ik natuurlijk ook hebben. Ben erg benieuwd wat er nog aankomt qua games, Er liggen nog zoveel onuitgebrachte arcade titels bij Sega op de plank, dus ik verwacht nog wel minimaal 4-5 awesome titels.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”