Sega Series X

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
OldSchool
Contacteer:

Sega Series X

28 mei 2020, 13:05

Galious
Moderator
Moderator

Re: Sega Series X

28 mei 2020, 13:09

Dreamcast 2 announcement!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
OldSchool
Contacteer:

28 mei 2020, 13:33

Er zijn zoveel mensen die hopen op een console van Sega, dat ik denk dat het serieus zou kunnen slagen. Maar de fans alleen zijn natuurlijk naar een druppel op de spreekwoordelijke gloeiende plaat.

Maar als ze een niche opzoeken, en zich onderscheiden van de rest, zou dat toch zeker rendabel moeten kunnen zijn. De fans die letterlijk alles zouden kopen als early adopters en dan aangevuld met mensen die serieuze interesse hebben.

Zou er bij Sega niet stiekem iemand met zoiets bezig zijn? De optie van een overname door Microsoft vind ik minder. Als zo’n icoon wordt overgenomen is dat toch een gemis...
Fing3r

28 mei 2020, 13:39

Ik verwacht eerlijk gezegd niet nieuwe hardware, daar hebben ze gewoon het geld niet voor. Of het moet een emulatie box worden voor oude Master System of Megadrive games of een nieuwe mini van de Saturn. Maar ik zou het niet erg vinden als ik het verkeerd heb :biggrin:
Afbeelding
segatarian

28 mei 2020, 19:05

Ik geloof er ook niet zo snel (meer) in dat er een high end console nog gaat komen van Sega.
En in feite, is de helft van de sega crew destijds na het stoppen van de dreamcast al naar microsoft xbox verhuist.
en de console markt is ook niet zo eenvoudig meer.
Ik word tegenwoordig al blij ervan dat sega meehelpt aan de sege megadrive mini ipv. doe maar wat AT games.
Of hun herintroductie van controllers met originele port of usb via retro bit.
Allemaal (simpele )hardware waar de oude sega kwaliteit iig in zit en het is iig eindelijk weer eens hardware.
Er is nog wel een schat aan Arcade kasten materiaal, wat nooit eerder 1 op 1 naar een home console is geport, een arcade mini oid. zou ik ook nog wel interessant vinden
segatarian

28 mei 2020, 19:06

Galious schreef:
28 mei 2020, 13:09
Dreamcast 2 announcement!

Afbeelding
Op zijn tijd nog weleens naar deze mafkees gekeken.
Zag op zijn andere kanalen dat hij best wel artistiek is.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

28 mei 2020, 19:26

Nomad 2 met mastersystem, megadrive, sega cd en 32x ondersteuning in de vorm van downloads.
- portable-games.nl
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

29 mei 2020, 10:59

Ik gok zelf ook op een platform lancering met hun retro backcatalog zoals Koekimonster ook voorsteld. De Netflix voor Sega games. En ik zie het gebeuren ook dat ze dit samen doen met Microsoft. Yakuza Like a Dragon lanceert ook al tegelijk met de nieuwe XBOX en is vanaf dag 1 beschikbaar op XBOX Game Pass. Dit wordt een Sega Game Pass. Het verder nieuwe element is voor mij nog een verrassing.

De aankondiging zal in elk geval in de Famitsu van 4 juni staan en is al naar buiten gebracht dat het wel om een nieuw concept zal gaan in de industrie. Ik denk dan zelf aan een nieuw verdienmodel? Een nieuwe manier van Video Game distributie? We zullen zien.

Sega Forever was het in elk geval nog niet:

Maar we leven nu weer in een andere tijd. Streaming werkt echt wel beter maar zou iets FPGA based met downloads natuurlijk nog veel mooier zijn. Of het concept van een Polymega. Ik zie mij die Sega Master Mega CD 32x Saturn al op elkaar stapelen als één grote toren. En zolang Nintendo nog blijft prutsen met die paar games per paar maanden die op de Switch worden gelanceerd kan Sega die kans mooi grijpen.

Welke vorm het is blijft speculeren. Maar ik denk toch echt iets met Sega haar prachtige back catalog. Ik ben in elk geval wel Hyped want Sega zit tegenwoordig zeker in mijn top 3 van favoriete video game bedrijven!
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

29 mei 2020, 11:32

Sega Forever had ook een hele hype voorafgaand aan de aankondiging. Ik neem dergelijke statements met een flinke korrel zout en houd m'n verwachtingen laag.
Zach

29 mei 2020, 15:40

Sega Saturn en Dreamcast zou ik tof vinden. Misschien nog wat lokalisaties hier en daar.
Aub niet weer megadrive.
koekiemonster
Contacteer:

29 mei 2020, 17:09

Zat zelfs te denken dat ze de verantwoording opnemen om het merk xbox te promoten, als in SEGA Xbox.
- portable-games.nl
koekiemonster
Contacteer:

29 mei 2020, 17:10

Maar goed, dit komt van dezelfde hoek die aangaf dat er een PS5 Pro zou komen asap... en dat betwijfel ik echt hoor!
- portable-games.nl
OldSchool
Contacteer:

29 mei 2020, 19:26

koekiemonster schreef:
29 mei 2020, 17:09
Zat zelfs te denken dat ze de verantwoording opnemen om het merk xbox te promoten, als in SEGA Xbox.
Dat Sega de Xbox onder hun vlag gaat uitbrengen in Japan lijkt het hardnekkigste gerucht over de “revelation” die gaat plaats vinden.

Hoe geloofwaardig dat is? Maar een heel klein beetje. Een Dreamcast 2 is door de hyper al uit de wereld geholpen. Als het dan al hardware zou worden, dan weer een mini. Saturn of Dreamcast. Maar die dingen zijn al zo gewoon, dat de boel niet gaat opschudden. Maar een samenwerking in welke vorm dan ook tussen Sega en Microsoft, daar zou ik nu mijn geld op inzetten. Maar dan maar een heel klein beetje. :)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 mei 2020, 12:21

Michael stipte het kort ook in BBB aan, ik dacht op dat moment zoiets als arjen1981 zei: een netflix achtige service met een groot deel van hun portfolio. Als ze dat multiplatform zouden uitbrengen zou dat volgens mij behoorlijk interessant zijn.

Xbox in Japan uitbrengen zou ook wel wat zijn.. Microsoft kreeg maar geen voet aan de grond met de Xbox, Xbox 360 en al helemaal niet met de Xbox One. Een lokale partner zou best aardig uit kunnen pakken.
jack-deejz

01 jun 2020, 15:00

Ben benieuwd. Zullen ze dan toch een steaming service gaan beginnen of gaan samenwerken met Microsoft, of beide? Er gaan trouwens ook al een tijdje geruchten rond dat er weer een nieuwe Neo Geo console komt en heeft nu nog de naam Neo Geo 3. Wat zal dit worden, na de mini en die arcade stick met games erop? Helemaal geen idee!

4 Juni is in ieder geval lekker dichtbij :cool:
Buffalo? No, tatanka.
Don Cannoli 79

01 jun 2020, 15:59

Ik ben ook zeer benieuwd waar ze mee komen. Ze komen met iets revolutionars zeggen ze, tja even afwachten. Het SEGA van nu is natuurlijk bij lange niet het SEGA van toen. Toch heb ik de laatste jaren weer een iets positiever beeld van wat ze doen(of laten doen). Een streaming/Netflix/Gamepass-achtige constructie kan wel interessant zijn. Of het exclusief voor Microsoft/Xbox zou zijn weet ik niet. Sega en Microsoft hebben natuurlijk al flink wat samengewerkt in het verleden dus dat is zeker een mogelijkheid maar om daarmee de meer dan 100 miljoen PS4/5 gamers uit te sluiten lijkt me ook niet echt heel slim. Tenzij Microsoft dat netjes betaald , die zakken zijn geloof ik diep genoeg.

De Xbox onder de SEGA vlag uitbrengen vind ik een leuke. Als dat zo is dan importeer ik er 1. Nieuwe SEGA hardware wil ik zeker hebben.
En hoe noemen we die dan ?? De SEGA Xbox ... Dus de SEXbox. Verkoopt vast als een malle.

Ze hebben laatst natuurlijk ook Segata Sanshiro z'n zoon als soort van nieuwe oude mascotte uit de doeken gedaan. Daarom dacht ik dat ze met iets Saturn-achtigs zouden komen. Een mini Saturn zou leuk zijn meaar niet echt revolutionair natuurlijk. De Saturn games naar een Streaming/Netflix/Gamepass-achtige contructie brengen zou dan wel kunnen.
jack-deejz schreef: Er gaan trouwens ook al een tijdje geruchten rond dat er weer een nieuwe Neo Geo console komt en heeft nu nog de naam Neo Geo 3. Wat zal dit worden, na de mini en die arcade stick met games erop? Helemaal geen idee!

4 Juni is in ieder geval lekker dichtbij :cool:
Die Neo Geo 3 geruchten heb ik ook gehoord. Er zou ook een nieuwe Metal Slug op komen. Ook hier ben ik wel benieuwd naar.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jun 2020, 10:34

We weten inmiddels wat het is: SEGA Fog Gaming. Een functie van nieuwe Japanse arcade machines zodat wanneer de apparaten idle zijn ze ingezet kunnen worden in een cloud streaming service.
LesserMagic
Contacteer:

03 jun 2020, 14:06

https://www.nu.nl/games/6055503/sega-pr ... dheld.html
De Japanse gamemaker SEGA heeft de Game Gear Micro gepresenteerd. Het gaat om een kleine versie van de handheldspelcomputer die begin jaren negentig op de markt verscheen.

De kleine versie van het apparaat verschijnt in vier verschillende kleuren. Op de apparaten zijn spellen vooraf geïnstalleerd; het aanbod verschilt per kleur.

De Game Gear Micro heeft een heel klein 1,15 inchscherm met een resolutie van 240 bij 180 pixels. In de doos wordt een opkliklens meegeleverd waarmee dat scherm groter kan worden gemaakt.

Het spelcomputertje werkt via een USB-aansluiting of twee AAA-batterijen. Verder heeft het een monospeaker en een koptelefoonaansluiting.

Eén apparaat kost omgerekend 40 euro per stuk. Een bundel met alle kleuren kost 224 euro. De Game Gear Micro verschijnt vooralsnog alleen in Japan.
Het spelaanbod per kleur

Zwart: Sonic the Hedgehog, Puyo Puyo 2, Out Run, Royal Stone
Blauw: Sonic Chaos, Gunstar Heroes, Sylvan Tale, Baku Baku Animal
Geel: Shining Force Gaiden: Ensei – Jashin no Kuni he, Shining Force: The Sword of Hajya, Shining Force Gaiden: Final Conflict, Nazopuyo Aruru no Ru
Rood: Revelations: The Demon Slayer, Megami Tensei Gaiden: Last Bible Special, The GG Shinobi, Columns
OldSchool
Contacteer:

03 jun 2020, 16:40

Fog gaming, game gear micro. Niet helemaal het nieuws wat past bij de teaser die is gedaan.

Die Micro is wel érg micro. En deze en de fog gaming zullen eerst (en wellicht alleen maar) in Japan uitkomen.

Een storm in een glas water, het is met een sisser afgelopen. Een nieuwe anti-climax in de game geschiedenis.
koekiemonster
Contacteer:

03 jun 2020, 16:53

Het beeldscherm van deze micro is vrijwel exact even groot als een Switch cartridge.... en die zijn klein...
- portable-games.nl
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jun 2020, 16:56

Als ik met m'n dikke duim op die d-pad druk, druk ik alles te gelijk in.
Afbeelding
arjen1981

03 jun 2020, 16:59

Ja inderdaad. Tjonge. Ik snap de business case van Fog gaming ook niet zo zeer. Ik bedoel elke arcade die je maakt maak je toch om niet idle te zijn maar juist om altijd een speler er voor te hebben staan.

En de micro is voor mij wel heel micro. En dan die vergrootglas zoals we het uit de Gameboy tijd kennen.

Mist echt de hdmi out of een groter scherm imo.
Galious
Moderator
Moderator

03 jun 2020, 17:13

arjen1981 schreef:
03 jun 2020, 16:59
Ja inderdaad. Tjonge. Ik snap de business case van Fog gaming ook niet zo zeer. Ik bedoel elke arcade die je maakt maak je toch om niet idle te zijn maar juist om altijd een speler er voor te hebben staan.

Ik heb begrepen dat het bij fog gaming er vooral om gaat dat spelers de arcade games kunnen spelen na sluitingstijd van de arcadehal, dus dan zouden de arcadegames ook buiten de openingstijden opbrengst kunnen genereren.
nmkl pjkl ftmch
koekiemonster
Contacteer:

03 jun 2020, 17:16

Ik wacht na cloud, fog and steam nu op ice-gaming. Dat zal vast de revolutie zijn waar we op wachten.

If hell freezes over
- portable-games.nl
Galious
Moderator
Moderator

03 jun 2020, 17:18

Ik denk dat ik voor de gele Game Gear micro ga, want text heavy RPG's op een 1,15 inchscherm lijkt me ideaal :doh:
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”