Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

11 aug 2020, 15:57

Cat Quest (Switch)

Ik dacht ik doe nog wat verder met Cat Quest na Shenmue, was die binnen de kortste keren ook uitgespeeld. :biggrin:
Vond dit echt wel een hele toffe game eigenlijk! Misschien niet de volle prijs waard omdat hij best kort is maar heb hem in sale gekocht voor €2,5 en die prijs was hij meer dan waard. Er waren niet eens credits na het uitspelen ofzo, het enige bewijs wat ik heb is de Mew Game die je vrijspeelt na hem uit te spelen. Dit kan je zien rechts onderin het scherm.

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 aug 2020, 22:40

River City Girls voor Nintendo Switch.
Afbeelding

River City Girls is een degelijke opvolger van River City Ransom die veel lol oplevert in local co-op maar waarschijnlijk niet veel aan is in je eentje. De typische RCR elementen zoals het kunnen grinden, bezoeken van winkeltjes en kopen van nieuwe moves zijn ook hier weer te vinden al werkt de combat vaak net niet lekker en overschreeuwt de humor en fanservice soms de rest van de game. Het laat zich iig bij lange na niet meten met Streets of Rage 4 IMO.
KillingRaptor

14 aug 2020, 13:53

Figment (PC)

Deze game interesseerde me enigszins al en ik heb hem eens gekregen door die gratis games van Epic. Enkele dagen terug mee begonnen en zonet uitgespeeld. Hij heeft me eigenlijk nog meer positief verrast dan ik had verwacht, echt een hele goede game dit! Het is vooral een puzzelgame met ook hier en daar wat combat in verwerkt. De muziek is echt heel goed in deze, iedere baas heeft zijn eigen nummer die hij/zij zingt tijdens het gevecht ermee en ze zijn stuk voor stuk erg goed (ook al zijn er maar drie bazen in de game). Enorm genoten van deze dus!

Afbeelding
Afbeelding
Xenafan1985
Contacteer:

14 aug 2020, 22:24

Ultimate Marvel vs Capcom 3 (PS4)

Deze game speelt op de een of andere manier een stuk lekkerder dan het nieuwste deel in de serie. Toch moet ik die ook weer eens oppakken.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
KillingRaptor

14 aug 2020, 23:39

Xenafan1985 schreef:
14 aug 2020, 22:24
Deze game speelt op de een of andere manier een stuk lekkerder dan het nieuwste deel in de serie. Toch moet ik die ook weer eens oppakken.
Daarin geef ik je zeker gelijk! De personages zijn ook veel gevarieerder vind ik. Amaterasu en Deadpool vond ik erg cool in het derde deel en Phoenix Wright was ook een hele verrassing.
Afbeelding
ikk
Contacteer:

16 aug 2020, 14:06

Katamari Damacy Reroll (PC):
Afbeelding

Nog steeds een leuk spel ondanks dat deze port slecht gedaan is.
Je hebt echt een controller nodig want de toetsenbord controls slaan nergens op.
Het spel opent de eerste keer in een klein scherm en je kunt pas bij de opties om dit aan te passen als je de tutorial hebt gespeeld. :doh:
Mark

17 aug 2020, 13:51

Apenheul schreef:
26 jul 2020, 12:45
Ys VIII Lacrimosa of Dana uitgespeeld op Switch
Afbeelding

Wat Valkyria Chronicles voor mij was in 2019 is Ys VIII in 2020: een game die ik eigenlijk veel eerder had moeten spelen. Ik moest in het begin even doorbijten toen de game een soort Xenoblade-lite probeerde te zijn maar op een gegeven moment wordt het klassiek Ys met toffe actie, veel eindbazen, dungeons vol puzzles en een verhaal zoals bijna alleen Falcom kan bedenken. Het spel kent meerdere eindes, afhankelijk van hoeveel side-content je hebt gedaan beland je in een true, normal of bad ending. Ik had de Normal Ending maar misschien pak ik de game nog wel eens op om de True Ending te behalen (maar dan gebruik ik er wel een guide bij).
Ik lees dit bericht nu pas, maar ben blij dat ik dit nog even tegenkom. Ik heb volgens mij een uurtje of 2 á 3 gespeeld (op de PS4) en kom er nou niet echt lekker in. Zal nog even een goede poging wagen en wat extra uurtjes gaan maken om te kijken of het wel lekker aan gaat slaan. Iets zit me gewoon niet helemaal lekker in die game, maar kan de vinger niet echt op de zere plek leggen.

Excuses trouwens als dit topic alleen bedoeld is voor posts met 'dit is uitgespeeld', maar het leent zich op zich wel lekker voor wat analyses en discussie (omdat men het heeft uitgespeeld).
Galious
Moderator
Moderator

17 aug 2020, 14:11

Mark schreef:
Excuses trouwens als dit topic alleen bedoeld is voor posts met 'dit is uitgespeeld', maar het leent zich op zich wel lekker voor wat analyses en discussie (omdat men het heeft uitgespeeld).

Analyse en discussie is welkom, hoor! Dat is juist van toegevoegde waarde voor dit topic, wat mij betreft :smile:
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 aug 2020, 15:19

Mark schreef:
Ik lees dit bericht nu pas, maar ben blij dat ik dit nog even tegenkom. Ik heb volgens mij een uurtje of 2 á 3 gespeeld (op de PS4) en kom er nou niet echt lekker in. Zal nog even een goede poging wagen en wat extra uurtjes gaan maken om te kijken of het wel lekker aan gaat slaan. Iets zit me gewoon niet helemaal lekker in die game, maar kan de vinger niet echt op de zere plek leggen.

Ik zou het nog even de kans geven inderdaad, misschien even naar een andere moeilijkheid schakelen om te zien of de combat dan klikt. Maar als de eerste 5 uur (op de opening op Lombardia na) niet klikt dan klikt meer dan de helft van de game niet vrees ik.
Galious
Moderator
Moderator

19 aug 2020, 22:25

Spider-Man (PS4)
Zeer goed mee vermaakt. Kan zich moeiteloos meten met de Arkham games, behalve op story gebied, al was dat hier ook zeker niet slecht. De optionele open city content vond ik over het algemeen wel een stuk leuker hier, en ik heb er dan ook meer van gedaan dan ik had verwacht (backpacks, landmarks, research stations, pigeons en side missions). Toen er steeds maar nieuwe varianten op de bases en random crimes bleven komen en ook nog eens een berg challenges, ben ik wel afgehaakt en heb ik me verder op de story missions gericht.

Ik weet niet of ik behoefte heb aan een Miles Morales expansion, maar dat zien we wel wanneer ik aan de PS5 ga :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Xenafan1985
Contacteer:

19 aug 2020, 23:33

Mortal Kombat 9 (PSVita)

Met dit warme weer de afgelopen weken was boven gamen geen optie, dus ben lekker bezig geweest met mijn handhelds. De story mode speelt ook op de Vita heerlijk weg.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Ok Impala!

21 aug 2020, 08:33

Ys VIII - Lacrimosa of Dana (NS). Aan al het goeds komt een keer een einde. :crying: Na 55u heb ik de true ending bij Ys VIII bereikt. Ik was echt volledig gegrepen door deze prachtige game. Elk hoekje en gaatje van de wereld heb ik verkent, alles op 100%. Dat is iets wat ik zelden in een game doe, maar ik wilde maar geen afscheid nemen van deze wereld. Falcom besteedt in zijn games altijd veel aandacht aan karakters en de wereld waarin het spel zich afspeelt. Ys VIII speelt zich af op een eiland in de oceaan, terwijl de karakters stap voor stap het eiland en elkaar leren kennen, krijg je als speler het gevoel dat je écht onderdeel uitmaakt van deze groep mensen in hun strijd voor overleving. Veel meer dan in andere games voelde ik een band met alle bewoners van het eiland. Ik wilde helpen, exploreren en alles te weten komen over hun leven.

Een belangrijk element is ook de manier waarop het hoofdverhaal wordt verteld. Ys VIII heeft een goede verhaal structuur, waarin foreshadowing ervoor zorgt dat er altijd iets is waarvan je wil weten hoe dat nou precies zit. Geheel in Japanse stijl begint het verhaal erg klein, maar wordt het uiteindelijk iets gigantisch. Maar door de manier waarop het opgebouwd wordt, komt het geloofwaardig over in de wereld zoals die neergezet is. Ik vond dat de game ook mooi omgaat met thema's als verlies, strijd, lotsbestemming en opkomen voor wat belangrijk is.

Een ander belangrijk onderdeel voor mijn liefde is de prachtige soundtrack. Ys VIII serveert voor elke omgeving een passende song. Vaak zijn dat opzwepende en avontuurlijke tracks voor de momenten dat je op ontdekkingstocht bent. Om dan weer helemaal terug te schakelen op de serieuze momenten. Het past goed bij het hoge tempo van Ys VIII, waardoor er altijd een gevoel van urgentie is.

Ys VIII is met Radiant Historia en Xenoblade Chronicles één van de beste RPGs die ik in de afgelopen 10 jaar gespeeld heb. Geef deze game zeker een kans om je te raken. Als je eenmaal een connectie met haar wereld hebt, dan zul je niet snel weer willen vertrekken! :smile:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 aug 2020, 11:01

Hulde Ok Impala! Bij mij staat YS VIII ook erg hoog, niet zo hoog als Radiant Historia en Xenoblade maar het kwam er zeker in de buurt. Het is nu uitkijken naar YS IX :)
Galious
Moderator
Moderator

21 aug 2020, 22:12

Wonder Boy: The Dragon's Trap (PS4)
Erg leuk, compact avontuurtje!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

22 aug 2020, 13:54

Shenmue II (PC)

Zo, het tweede deel van deze epische reis is ook uitgespeeld! Wat een fantastische game terug, voorheen enkel de eerste Shenmue gespeeld dus nu wil ik ze allemaal in één keer doorspelen. Volgende stap, Shenmue III. Ben wel heel erg benieuwd hiernaar, vooral naar de veranderingen in vergelijking met de eerste twee delen.

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 aug 2020, 14:37

Respect hoor! Gewoon in 1 keer de hele serie doortrekken :)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 aug 2020, 21:13

Coffee Talk voor Switch.

Afbeelding

Korte maar toffe VA-11 Hall-A-like met een sfeer en thema die mij erg aanspreken. Meer van dit soort games plz!
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

24 aug 2020, 08:24

Hollow Knight (PS4)

Afbeelding

Een kleine overwinning op mezelf. :) Maanden geleden heb ik Hollow Knight terug in de kast gezet na gefrustreerd te zijn door de eerste battle met Hornet die ik maar niet kon winnen. Twee weken geleden toch maar weer opgepakt en na minimaal 50 keer proberen uiteindelijk die battle gehaald, waardoor ik verder kon met het verkennen van de geweldige wereld.

Ik moet zeggen dat voor mij die eerste Hornet battle toch echt wel één van de lastigste was, samen met die van
Spoiler: weergeven
Soul Master

De rest ging een stuk makkelijker met de juiste charms en genoeg masks. Er zijn nog wat optionele boss fights die ik misschien nog wel ga doen, maar platinum zie ik niet zitten dankzij Pantheon of Hallownest.

Wat een geweldig, maar ongenadig spel.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

24 aug 2020, 08:56

Knappe prestatie Synergy. Ik denk dat dat ook de volgeden game is die ik uit de kast pak. Want van daarvoor had ik deze nog liggen. God of War - PS4:

Afbeelding

En dit was echt geen game voor mij. Na de eerste twee delen was ik echt wel klaar met deze serie. De PSP titels gingen nog maar ook deze die door velen geprezen wordt kan mijn op geen manier overwinnen. Ik vond het veeluit eensaaie game. Niet veel uidaging behalve dan in het verdwalen van wat je moet doen. Ontzettend saaie puzzels die continue de flow van de gameplay onderbreken. Ik kan hier weinig positiefs van maken. Het probeerd veel maar doet eigenlijk niks echt goed.
Fing3r

24 aug 2020, 11:23

Dat is erg jammer KR, ikzelf was behoorlijk onder de indruk van God of War en was ook mijn game of the year in 2018. Ik heb ook erg genoten van de voorgaande delen en moest eerst wel even slikken toen de eerste gameplaybeelden verschenen, want het is toch een behoorlijk andere game geworden dan de PS2/PSP/PS3 delen maar als de game niet klikt dan is daar weinig aan te doen.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 aug 2020, 11:27

Je bedoelt volgens mij Arjen :)
Galious
Moderator
Moderator

24 aug 2020, 12:28

Ik was ook positief verrast door God of War. Ik vond de uitdaging vooral in de optionele bosses, zoals alle Valkyries. Dat waren echt gave fights. Ik vond het in elk geval een verademing na het voor mij enorm tegenvallende God of War III Remastered. Ik dacht dat ik toen ook echt helemaal klaar was met de serie, maar gelukkig had ik de reboot toch een kans gegeven.

En mooie prestatie, synergy! Hollow Knight is voor mij echt een van de beste games van deze generatie en een instant all-time fave. Zo knetterhard van genoten :)
Maar de platinum zit er voor mij ook niet in, vrees ik. Ik heb een paar pantheons gedaan, maar de laatste had iets van 40+ boss fights achter elkaar en dat werd me echt te gortig, haha. Maar The Path of Pain is ook nog wel iets om naar uit te kijken! :wink:
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

24 aug 2020, 12:45

Apenheul schreef:
24 aug 2020, 11:27
Je bedoelt volgens mij Arjen :)
Doh :doh:
Afbeelding
arjen1981

24 aug 2020, 14:29

Ja ik kon er echt niet inkomen. Maar gezien de negens en tienen moest deze toch wel gespeeld worden en lag ook al sinds de lanceerdag in 2018 op het stapeltje. Ik zit zeker in de minderheid maar voor mij was het een ervaring vol verveling. En telkens als er enegie in die game kwam werd die er ook direct weer uit gehaald. Semi sandbox maar dan constant toch weer een geel gemarkeerde route volgen, een hub world waar je eigenlijk niks kunt doen behalve saai doorheen rennen, en als je dan het control schema van een dark souls over neemt neem dan alsjeblieft ook de directe gameplay over want alles voelt alsof het gaat met een vertraging en is alles een enorme blur. Maar voor mij zijn de triple AAA titels. Vaak een hit of een miss en zit het zelden er tussen. Ik had precies hetzelfde met Horizon. Daar kon ik ook tot op het einde gewoon niet inkomen. Wat maakt het voor jullie dan wel zo bijzonder?
Fing3r

24 aug 2020, 14:49

Wat betreft God of War vond ik de combat wel tof omdat je nu in plaats van combo's te leren tegen hordes aan vijanden je nu wat meer een tactische combat hebt met blocken/parryen/dodgen en het gebruik van Atreus tegen minder maar sterkere vijanden. De combat voelde lekker log en heavy zoals je dat zou verwachten van een man als Kratos met een zware bijl. En het verhaal en de wereld zorgden ervoor dat ik steeds maar door wilde spelen.

Wat mij wel steeds meer opvalt is dat ik van de grote tripple A titels vaak nog veel van het verhaal en de wereld kan herinneren maar van de gameplay veel minder, kijk maar naar games als The Witcher 3, God of War, The Last of Us Part 2, Uncharted, Halo, GTA enz. Allemaal goede games maar ze doen niets bijzonders op het gebied van gameplay, er zijn natuurlijk wel uitzonderingen zoals Breath of the Wild, Super Mario Odyssey en Half Life Alyx.

Games waarbij de budgetten wat minder groot zijn is er vaak gewoon minder geld om gigantische en epische verhalen te vertellen en moet er door de ontwikkelaars meer nagedacht worden over gameplay om op te kunnen vallen, dit zijn dan weer de games waarbij ik vooral de gameplay goed kan herinneren zoals in games als Hollow Knight, Axiom Verge, Baba is you, Slay the Spire enz.

Maar zo kijk ik er tegenaan en dat kan voor iemand anders natuurlijk heel anders zijn :biggrin:
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”