Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
ikk
Contacteer:

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

05 jul 2020, 16:00

Ori and the Will of the Wisps (XBOX One):
Afbeelding
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

07 jul 2020, 11:25

Vanmorgen de NOD campagne uitgespeeld van Command and Conquer Remastered. Hij is wel wat moeilijker als de GDI campagne, maar dat is niet frustrerend. Beetje opnieuw (en soms iets anders) proberen, goed tussendoor opslaan en je komt er wel.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de final battle heb ik uiteindelijk gekozen voor de A optie, bij C liep ik steeds tegen geldgebrek aan en was de basis van de GDI te dichtbij. B niet geprobeerd.
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

07 jul 2020, 13:40

Nice Kennie! Deze wil ik toch ook echt wel weer opnieuw spelen binnenkort.
Ok Impala!

07 jul 2020, 14:14

Weer een stapeltje games uitgespeeld:

Allereerst was daar Ys: Memories of Celceta (Vita). Dit is een remake van Ys: Mask of the Sun (SNES) die ik in een ver verleden helemaal uitgespeeld heb, maar ik kon me er werkelijk helemaal niets meer van herinneren. Celceta is blijkbaar ook een compleet andere game, met alleen delen van het verhaal intact. Deze game heeft mijn liefde voor Ys weer helemaal aangewakkerd. Zeer vermakelijke, snelle actie-RPG gameplay en een mooie wereld om te ontdekken. Het verhaal viel me ook zeker niet tegen en weet je geboeid te houden tot het einde. Daar bovenop komt de geweldige soundtrack. Al met al een game die ik zeer warm aanbeveel! Op dit moment ook voor een paar euro te koop op Steam. :smile:

Afbeelding

Daarna heb ik Killzone: Mercenary (Vita) uitgespeeld. Een korte game (ca 5u), maar leuk om een keer door te spelen. Spannende sluipmissies en pure actie wisselen elkaar goed af. Het is één van de mooiste games op de Vita en het laat goed zien dat een overtuigende shooter prima mogelijk is op een handheld.

Afbeelding

Van een Nederlandse ontwikkelaar speelde ik de demo van The Lost. Een JRPG die zich afspeelt in een wereld van woestijnvolkeren. Een interessant battle system en originele wereld maakten dit een leuke demo om door te spelen. Ik ben benieuwd hoe deze game zich verder gaat ontwikkelen.

Afbeelding
arjen1981

08 jul 2020, 10:08

The Last of Us 2 - PS$[/img]

Afbeelding

Hier heb ik even mijn gedachten weg geschreven: viewtopic.php?f=10&t=6420&p=285435#p285435
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

09 jul 2020, 08:32

arjen1981 schreef:
07 jul 2020, 13:40
Nice Kennie! Deze wil ik toch ook echt wel weer opnieuw spelen binnenkort.
Thanks!

Ik heb de originele versie ook gespeeld in de 90's en het speelt eigenlijk exact hetzelfde. Ze hebben de hele sfeer weten te behouden, de muziek ik ook perfect. Ik had hem gekocht om ooit eens in de toekomst te gaan spelen, maar toen ik eenmaal een paar missies gedaan had, kon ik eigenlijk niet meer stoppen.

Red Alert bewaar ik wel nog even, maar dat zal ongetwijfeld net zo'n feest zijn :biggrin:
Afbeelding
KillingRaptor

10 jul 2020, 14:31

Super Smash Bros. Ultimate (Switch)
Ik heb deze al uitgespeeld dit jaar maar voor ik terug was op het forum. Vandaag moest ik de laatste battle van adventure mode nog eens doen zonder een leven te verliezen om de Mew spirit te halen dus gelijk ook een foto genomen van de credits. Blijft een geweldige game dit!

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

11 jul 2020, 13:45

Erica (PS4)
Steriele 'interactieve thriller' FMV game. Er zijn aardig wat verschillende paden te kiezen, maar het is allemaal zo saai dat ik op een gegeven moment maar full retard ging met de keuzes en zo veel mogelijk poppetjes op mijn pad kapot maakte.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

11 jul 2020, 23:13

Halftime report! Na iets meer dan een half jaartje gamen zitten we al op 151 uitgespeelde games. Op elk platform is wel iets uitgespeeld, behalve op de Wii U en mobile. Ben benieuwd of daar nog verandering in komt.

In elk geval goed bezig, iedereen! Game on :thumbup:
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 jul 2020, 10:41

VA-11 HALL-A: Cyberpunk Bartender Action voor Switch

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 jul 2020, 10:43

Galious schreef:
11 jul 2020, 23:13
Halftime report! Na iets meer dan een half jaartje gamen zitten we al op 151 uitgespeelde games. Op elk platform is wel iets uitgespeeld, behalve op de Wii U en mobile. Ben benieuwd of daar nog verandering in komt.

In elk geval goed bezig, iedereen! Game on :thumbup:
Dat gaat wel hard dan! Ik speel iig iets op Mobile al doe ik dat rustig aan en vrijwel uitsluitend in openbaar vervoer; de Wii U staat in een doos en ik weet niet of ie daar dit jaar nog uitkomt. Ik zat halverwege in Tokyo Mirage Sessions #FE maar door een difficulty spike en geen zin om te grinden heb ik die laten liggen.
ikk
Contacteer:

13 jul 2020, 18:39

Veel gespeeld al met zijin allen. :)

Nog maar 1 erbij van de Rare Replay, Banjo-Kazooie (XBOX One):
Afbeelding
ikk
Contacteer:

18 jul 2020, 13:01

Detroit: Become Human (PS4):
Afbeelding
Fing3r

19 jul 2020, 19:43

The Last of Us: Part II (PS4)

Wat een game zeg, gameplay technisch misschien niet een hoogvlieger maar wat betreft verhaalvertelling ongeëvenaard.

Afbeelding
Afbeelding
Swey

20 jul 2020, 00:30

The Legend of Zelda: Breath of the Wild , Switch

Wat een reis was dit zeg! Een goeie 100 uur voor het uitgespeeld was en nog genoeg wat er nog te doen is. Ik had er helemaal geen erg in dat ik zo veel tijd erin kwijt was. Voor mij is dit echt een monumentale hoeveelheid gametijd op een enkele game. Een review hoeft niet hier, iedereen weer ervan en ik ben een enorme fan van dit “ nieuwe” genre geworden . In een woord ge-wel-dig! Wellicht zelfs mijn favoriete game ooit. Kom maar op met deel 2 en mits ze dezelfde balans vinden ook de aankomende clone games, ik vind dit concept fantastisch !
Fing3r

21 jul 2020, 10:39

Titanfall 2 (PC)

Vette shooter, de bewegingsvrijheid in deze game is zo vet. Helaas is de SP een beetje aan de korte kant, een uurtje of zes en je bent er doorheen. Misschien nog eens wat potjes in MP proberen, al weet ik niet hoe druk het tegenwoordig is op de servers :biggrin:

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 jul 2020, 13:03

Swey schreef:
20 jul 2020, 00:30
The Legend of Zelda: Breath of the Wild , Switch

Wat een reis was dit zeg! Een goeie 100 uur voor het uitgespeeld was en nog genoeg wat er nog te doen is. Ik had er helemaal geen erg in dat ik zo veel tijd erin kwijt was. Voor mij is dit echt een monumentale hoeveelheid gametijd op een enkele game. Een review hoeft niet hier, iedereen weer ervan en ik ben een enorme fan van dit “ nieuwe” genre geworden . In een woord ge-wel-dig! Wellicht zelfs mijn favoriete game ooit. Kom maar op met deel 2 en mits ze dezelfde balans vinden ook de aankomende clone games, ik vind dit concept fantastisch !
Mooi dat ie zo bevallen is, bij mij ging het precies hetzelfde. Het aparte aan de wereld van BOTW is dat exploratie op zichzelf een beloning is en er is echt geen andere game die daarbij in de buurt komt. Ik heb het wel eens sporadisch gehad in Dragon Quest Builders 2 en kleine momenten in Death Stranding, maar de beleving is heel anders dan bv The Witcher 3 of Horizon waarin de wereld meer een context is voor uitdagingen en quests dan een integraal onderdeel van de spelbeleving. Ik zei in de podcast ooit tegen Mike dat bij The Witcher 3 een avontuur begint met een quest zoeken in het menu en de markers vinden op de map, maar een quest in BOTW begint met nieuwsgierigheid: zou ik naar die top kunnen klimmen en wat ontdek ik daar allemaal? Ik ben nog nooit zo 180 gekeerd met een spel, want ik keek helemaal niet uit naar deze Zelda game totdat een collega van mij de demo op E3 had gespeeld en zei: "dit was met afstand de tofste demo die ik ooit gespeeld heb".
ikk
Contacteer:

23 jul 2020, 14:57

Ghost of Tsushima (PS4):
Afbeelding

Eerste keer in tijden dat ik weer is een spel op release heb gekocht en wat een toffe game!
Ik ga nog even verder kijken of ik de platinum kan halen. :tongue2:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 jul 2020, 12:45

Ys VIII Lacrimosa of Dana uitgespeeld op Switch
Afbeelding

Wat Valkyria Chronicles voor mij was in 2019 is Ys VIII in 2020: een game die ik eigenlijk veel eerder had moeten spelen. Ik moest in het begin even doorbijten toen de game een soort Xenoblade-lite probeerde te zijn maar op een gegeven moment wordt het klassiek Ys met toffe actie, veel eindbazen, dungeons vol puzzles en een verhaal zoals bijna alleen Falcom kan bedenken. Het spel kent meerdere eindes, afhankelijk van hoeveel side-content je hebt gedaan beland je in een true, normal of bad ending. Ik had de Normal Ending maar misschien pak ik de game nog wel eens op om de True Ending te behalen (maar dan gebruik ik er wel een guide bij).
Swey

26 jul 2020, 20:29

Dragon Fantasy volumes of Westeria Book 1 PS Vita

Dit is een soort homage/spoof van de final fantasy en dragon quest games. Wel vrij grappig maar verder is de gameplay echt op zijn best “mwah” te noemen. Speelt als een hele makkelijke JRPG . Ben je fan van het genre en wil je slappe humor en een game die makkelijk wegspeelt? Speel deze. Overigens heb ik ook de intermissions gedaan, extra levels die weer een homage zijn aan oa Minecraft
arjen1981

27 jul 2020, 11:55

Celeste - ps4

Afbeelding

Niet helemaal mijn game maar toch mijn tanden in gezet om hem helemaal rond te zien. Vooral vlaggetje 9 van chapter 7 wist mijn frustraties goed te raken. Ik heb nu nog 2 DLC levels te gaan geloof ik.
Galious
Moderator
Moderator

27 jul 2020, 12:43

arjen1981 schreef:
27 jul 2020, 11:55
Celeste - ps4
Niet helemaal mijn game maar toch mijn tanden in gezet om hem helemaal rond te zien. Vooral vlaggetje 9 van chapter 7 wist mijn frustraties goed te raken. Ik heb nu nog 2 DLC levels te gaan geloof ik.
DLC Chapter 9: Farewell zou ik niet aan beginnen voordat je de B- en C-sides van de eerdere chapters hebt gedaan. Daar leer je enkele advanced technieken die je absoluut nodig hebt voor dat laatste hoofdstuk. Zelf vond ik het na een aantal C-sides wel even genoeg, dus Farewell heb ik nooit afgemaakt. Misschien keer ik er nog een keer voor terug, want het is echt een geweldige game.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

27 jul 2020, 22:17

Rise & Shine (PS4)
Toffe 2D actie game die run 'n gun & cover-based shooter gameplay op een leuke manier combineert.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

27 jul 2020, 23:02

Blasphemous (NS)

Vandaag deze game uitgespeeld, heerlijke game. Het speelt soepel en de setting is erg goed neergezet en net als in Dark Souls begin je eigenlijk onwetend aan de game, maar langzaam verteld de game je wat er speelt. En over een week komt er een gratis update die aardig wat nieuwe content gaat brengen, ik ben zeer benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

29 jul 2020, 23:33

Afbeelding

Final Fantasy XV: Windows Edition (PC (duh))

Na bijna 51 uur zit het erop. :cool:

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”