Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
TheDarkWanderer

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

10 sep 2020, 20:02

Call of Duty Modern Warfare 2 Campaign Remastered (PS4) uitgespeeld. Vond het maar een beetje een wazig verhaal waarin je van hot naar her geslingerd wordt. Het zat bij PSPlus, anders zou ik het voor de story, ook in een budgetbak, niet aanraden.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
Super Smash Brothers Ultimate (NS)
Pokemon Link! (NDS)
Call of Duty WWII (PS4)
LesserMagic
Contacteer:

11 sep 2020, 00:54

TheDarkWanderer schreef:
10 sep 2020, 20:02
Call of Duty Modern Warfare 2 Campaign Remastered (PS4) uitgespeeld. Vond het maar een beetje een wazig verhaal waarin je van hot naar her geslingerd wordt. Het zat bij PSPlus, anders zou ik het voor de story, ook in een budgetbak, niet aanraden.
Afbeelding
Gelukkig ben ik niet de enige. Ik vond het toendertijd ook maar een wazig verhaal.
Xenafan1985
Contacteer:

11 sep 2020, 21:58

What Remains of Edith Finch (Switch)

Erg goede verhalen over gehoord en deze walking Simulator viel mij niet tegen. In ruim 2 uur ben je er doorheen, maar was een mooie beleving!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Afbeelding
Using Tapatalk
Galious
Moderator
Moderator

11 sep 2020, 22:22

Stick It To The Man (PS4)
Vermakelijke game met leuke humor, al zakt het richting het einde wel een beetje in.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2020, 22:24

Ik vond de achtervolgingen ook op een gegeven moment ook wel uitgekauwd maar verder idd een vermakelijke game.
Galious
Moderator
Moderator

11 sep 2020, 22:28

Ja, die achtervolgingen vond ik het minst leuke deel van de game, op een gegeven moment was ik ze echt beu omdat ze nogal richting trial & error gaan. De game had prima zonder die stukjes gekund.
nmkl pjkl ftmch
Xenafan1985
Contacteer:

12 sep 2020, 22:12

Bury me, My Love (switch)

Nu we toch bezig zijn met games die eigenlijk geen games zijn. Deze ook uit mijn backlog weg kunnen stromen. De boodschap van hoe er met vluchtelingen om wordt gegaan ligt er dik bovenop, maar het was toch wel een interessante ervaring.
Afbeelding

Using Tapatalk
Fing3r

13 sep 2020, 00:18

Carrion (PC)
Aardige metroidvania die lekker vlot speelt en niet al te lang duurt.

Afbeelding
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

14 sep 2020, 07:02

The Spectrum Retreat (Switch)
Afbeelding

Mooie 1st person puzzelgame die ik in 1 avond heb uitgespeeld.
Aanrader voor fans van het genre.

Korte review (met spoilers voor eerste 5 minuten van de game) in de spoiler:
Een genre waar ik gek op ben, maar waar niet zoveel games voor bestaan is de 1st person puzzelgame (in de stijl van Portal.)
Deze game past precies in dit rijtje. Ik kende hem nog niet, tot ik hem dit weekend voor een klein prijsje in de online Switch store tegenkwam. Heb hem dan ook direct gedownload en gisteren in 1 ruk uitgespeeld.

Aan de start van het spel wordt je wakker in je hotelkamer in een grandioos hotel.
Je lijkt de enige gast in het hotel, maar er zijn wel overal androids als personeel die jou schijnbaar op je wenken willen bedienen.
Al snel vind je een telefoon en een dame aan de lijn vertelt je dat dit 'allemaal niet echt is' en 'ze je eruit zal halen' en vanaf dan begint het mysterie van wat en waar je nu eigenlijk bent.

Ik vind het een mooie game die zeker de moeite (en de prijs) waard is.
Hij is niet erg lang, een paar uur max, maar dat maakt me in dit genre niet zoveel uit.
Ik speel dit soort games meer 'voor de ervaring' en 'de ervaring' hier was prima.

2 kleine minpuntjes:
- Je vindt tijdens het spelen brieven met daarin meer informatie over het verhaal. Wanneer je zo'n brief oppakt kan je echter niet inzoomen en dat maakt de brief heel erg moeilijk te lezen, omdat de letters te klein zijn. Ik moest letterlijk opstaan en naast m'n TV gaan staan, enkel om die brieven te kunnen lezen. De brieven zijn optioneel dus het is niet heel erg, maar heb dit nog nooit eerder in een game meegemaakt en het voelt als een slordigheid die makkelijk te voorkomen was.
- De game kijkt de kunst soms wel heel erg af van andere games in het genre zoals Q.U.B.E. Voor mij persoonlijk geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat anderen deze game wellicht bestempelen als 'niets nieuws onder de zon'.
Laatst gewijzigd door Shenglong83 op 14 sep 2020, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
KillingRaptor

14 sep 2020, 07:48

Best nog even het platform vermelden waarop je de game hebt uitgespeeld ook, zodat die mooi in de lijst kan opgenomen worden. ;)
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

14 sep 2020, 08:12

Na God of War nog twee PS4 essentials net voordat de PS5 verschijnt. Ratchet samen met mijn zoon gespeeld en The Lost Legacy met mijn vrouw. The Lost Legacy vond ik een leukere game dan Uncharted 4. Komt vooral doordat deze lekker compact is. En vond het geruzie en de dialogen tussen de hoofdpersonages ook wel vermakelijk. Het is wel een stap terug van The Last of Us natuurlijk. Het is wel echt een template video game. De graphics van Ratchet zijn nogsteeds erg indrukwekkend.

The Lost Legacy - PS4

Afbeelding

Ratchet and Clank - PS4

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

14 sep 2020, 16:04

En vandaag, onder invloed van dit topic en met niks beters te doen, nog 3 titels op de Switch afgemaakt:

Superliminal - Switch

Afbeelding

Nog een 1st person puzzelgame, waarbij veel met perspectief en optische illusie wordt gespeeld.
Je houdt bijvoorbeeld een speelgoedhuisje vlak voor je gezicht, waardoor het heel groot lijkt en je zo door de deur naar binnen kan.
Blij dat ik deze game gespeeld heb, een prachtige ervaring met originele puzzels.

Enige minpuntje is dat het wel weer een beetje kort is, 2 a 3 uur.

Neverout - Switch

Afbeelding

En NOG een 1st person puzzelgame, ditmaal met een visuele stijl en concept overduidelijk gejat van de B-horror film Cube.
Iedere level wordt je in een kubus gedropt en door tegen de binnenkant van de muren (en plafond) op te lopen los je puzzels op.
Voor een euro uit de online store, maar dat is ook wel ongeveer wat de game waard is.
Zal voor die piek niet klagen, maar hier verwachtte ik niet veel van en aan m'n verwachtingen werd dan ook voldaan.

West of Loathing - Switch

Afbeelding

Hilarische satirische RPG die zich afspeelt in het Wilde Westen, vol met grappen, knipogen en 4th wall breaking.
De graphics zijn allemaal stickfigures, wat perfect bij de toon van het spel past.
Maar vergis je niet, dit is best nog een 'diepe' RPG, waar je makkelijk zo'n 8 tot 10 uur insteekt.

Topgame!
TheDarkWanderer

14 sep 2020, 20:16

Vandaag Journey (PS4) uitgespeeld

Afbeelding

Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, maar het spel intrigreerde me. Precies de goede lengte om jezelf er even in te verliezen en er een middagje van te genieten. Echt een aanrader. Game waarbij ik mijn OLED en het geluid daaruit echt kon waarderen. Een lust voor het oog.
Speelt momenteel:
Pokemon Link! (NDS)
Call of Duty WWII (PS4)
Xenafan1985
Contacteer:

14 sep 2020, 21:12

20XX (Switch)

Een roguelike versie van Mega Man echt een hele toffe game!! Voor ik het wist had ik er 15 uur in zitten maar na maar liefst 32 runs is het gelukt en heb ik de game uitgespeeld!Afbeelding

Using Tapatalk
KillingRaptor

15 sep 2020, 10:57

Sphinx and the Cursed Mummy (Switch)

Was me dit een verrassing zeg! Ik had hem gekocht omdat ik overal las dat dit best wel een hidden gem is en ook omdat hij aan een heel mooi prijsje stond op Nedgame. Ik heb deze echt van begin tot einde met enorm veel plezier gespeeld, echt een extreem toffe game dit! Ik ben blij dat ze deze naar de Switch hebben toegebracht en dat ik hem op deze manier heb kunnen ontdekken. Dat mogen ze met meer games doen wat mij betreft! Heb er ongeveer 14 uurtjes over gedaan dus zeker ook een mooie lengte.

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

15 sep 2020, 15:21

SNK Heroines: Tag Team Frenzy (Switch)

Nu Sphinx is uitgespeeld heb ik deze ook eens opgestart en gelijk door de story mode heen gegaan. Ik heb Mai en Terry gebruikt. Ik vind het best wel een toffe fighter dit! Ideaal voor multiplayer potjes lijkt me met mensen die niet alle moves kennen ook want alle special attacks zitten onder één knop verwerkt. Toch kan je er zeker nog combo's uithalen en het is gewoon vet om weer eens mijn arcadestick boven te halen. Zal hier nog wel enkele keren doorheen gaan denk ik met andere personages. Heb wel snel de originele outfits van de meeste personages al vrijgespeeld. :biggrin: En speciaal voor Galious wil ik ook even melden dat de vrouwelijke versie van Terry enkel voor deze game is, ze leggen zelfs uit hoe of wat en in zijn eindfilmpje is hij gewoon terug zichzelf!

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

15 sep 2020, 16:11

De verhaallijnen van SNK fighters, you gotta love 'em :biggrin:
nmkl pjkl ftmch
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

15 sep 2020, 19:11

Marvel's Avengers (PS4)

Afbeelding

Vandaag de campaign uitgespeeld en dat was een dikke prima! Ik snap de kritiek niet helemaal, maar goed, ik ben ook nog niet aan de multiplayer modus begonnen.
Galious
Moderator
Moderator

15 sep 2020, 22:06

Transistor (PS4)
Nope, deze kon mij ook niet bepaald bekoren. Geen games van Supergiant Games meer voor mij.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
TheDarkWanderer

18 sep 2020, 09:29

Vandaag Tony Hawk's Pro Skater 2 (PS4) uitgespeeld.

Afbeelding

Ik bewaar heel goede herinneringen aan deze game. Vond het ook fantastisch om de remake weer te spelen. Wel zijn in hoge resolutie sommige dingen echt wat moeilijker te vinden, omdat er veel meer details zit in die levels vandaag de dag. Het enige andere wat ik heb gemerkt is dat ik het de laadtijden een beetje tegen vind vallen (zeker bij het opnieuw starten van een level). Maar voor fans van de serie (en de muziek) is het zeker een must-buy. Ik zou hem niet per se meteen kopen als je nog andere games op de planning hebt, want hij zal vrij snel ergens in de sale komen.
Speelt momenteel:
Pokemon Link! (NDS)
Call of Duty WWII (PS4)
Xenafan1985
Contacteer:

20 sep 2020, 20:49

Tetris Effect (PS4 VR)

Na lange tijd vandaag weer mijn VR set aangesloten en in een soort trance geraakt bij Tetris Effect want in 1 ruk uitgespeeld.Afbeelding

Using Tapatalk
Galious
Moderator
Moderator

21 sep 2020, 23:24

De lijst is weer up-to-date. We zitten al op 215 uitgespeelde games!
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

22 sep 2020, 08:27

De 250 moeten we wel kunnen halen :biggrin:
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

23 sep 2020, 14:45

2 games vandaag:

Mushroom Quest (Switch) - kort Sokoban-style puzzel spelletje, waar je doosjes op hun plek moet duwen.

Afbeelding

en Double Dragon 4 (Switch)
(sorry geen screenshot, eindscherm verdween te snel :sick: )

Als kind m'n favoriete game franchise! Nadat deze serie jaren lang dood leek is hier dan eindelijk deeltje 4.
Ik heb deze game een goede maand geleden gedownload en in m'n eerste playhrough was ik hier nogal in teleurgesteld.
Ik had destijds net Street of Rage 4 uitgespeeld en vergeleken daarbij valt dit spel helaas wel in het niet.

Maar ik heb vandaag de game nog een keer geprobeerd, m'n verwachtingen bijgesteld voordat ik begon en "upon further inspection" is hier best wat lol te behalen.
Met graphics, sprites en gameplay rechtstreeks ge-copy/paste van de NES versie van Double Dragon 2 voelt dit meer als een romhack van DD2 dan een echt nieuw deel.
Zeker jammer dat er niet meer 'nieuws' te vinden is, maar aan de andere kant: DD2 is een van mijn favoriete (NES) games ooit!
Meer in die stijl is dus best iets waar ik me mee heb kunnen vermaken.

Na het uitspelen unlock je ook alle vijanden als playable character, dus heb meteen de game nog een keer uitgespeeld met een van de boss characters. :cool:
Galious
Moderator
Moderator

23 sep 2020, 15:10

Shenglong83 schreef:
23 sep 2020, 14:45
en Double Dragon 4 (Switch)
(sorry geen screenshot, eindscherm verdween te snel :sick: )

Als kind m'n favoriete game franchise! Nadat deze serie jaren lang dood leek is hier dan eindelijk deeltje 4.
Ik heb deze game een goede maand geleden gedownload en in m'n eerste playhrough was ik hier nogal in teleurgesteld.
Ik had destijds net Street of Rage 4 uitgespeeld en vergeleken daarbij valt dit spel helaas wel in het niet.

Maar ik heb vandaag de game nog een keer geprobeerd, m'n verwachtingen bijgesteld voordat ik begon en "upon further inspection" is hier best wat lol te behalen.
Met graphics, sprites en gameplay rechtstreeks ge-copy/paste van de NES versie van Double Dragon 2 voelt dit meer als een romhack van DD2 dan een echt nieuw deel.
Zeker jammer dat er niet meer 'nieuws' te vinden is, maar aan de andere kant: DD2 is een van mijn favoriete (NES) games ooit!
Meer in die stijl is dus best iets waar ik me mee heb kunnen vermaken.

Na het uitspelen unlock je ook alle vijanden als playable character, dus heb meteen de game nog een keer uitgespeeld met een van de boss characters. :cool:

Oh man, ik vond Double Dragon IV zo'n teleurstelling. Ik heb 'm één keer uitgespeeld en daarna niet meer aangeraakt.
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”