Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
LesserMagic
Contacteer:

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

31 jul 2020, 15:05

Afbeelding

Final Fantasy XV: Episode Gladiolus
LesserMagic
Contacteer:

01 aug 2020, 00:06

Afbeelding

Final Fantasy XV: Episode Prompto
LesserMagic
Contacteer:

01 aug 2020, 20:18

Afbeelding

Final Fantasy XV: Episode Ignis
KillingRaptor

01 aug 2020, 20:41

Somebody is on a roll. :lol:
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

01 aug 2020, 22:05

Carrion - PC
Afbeelding
ikk
Contacteer:

01 aug 2020, 22:55

Super Lucky's Tale (XBOX One):
Afbeelding
Fing3r

02 aug 2020, 14:35

Halo 2: Anniversary (PC)

Weer een Halo game uitgespeeld, de game is een stuk beter te pruimen dan de remaster van het eerste deel. Er wordt wat meer aandacht besteedt aan het vertellen van het verhaal. Deze game heb ik ook nog nooit eerder gespeeld, heb hem wel voor de originele Xbox maar nooit aan begonnen. Tot nu toe voor mij de beste game uit de serie.

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

02 aug 2020, 22:15

Cuphead (PS4)
Oh man, wat een heerlijke game. Ik ga hier echt knetterhard op. De run 'n gun levels zijn geweldig, maar de multi-phase boss fights zijn helemaal briljant ontworpen en zo enorm gevarieerd en ze vormen stuk voor stuk een bijzonder leuke uitdaging. Ik heb niet zo hard genoten van een pure actie-game sinds Furi :heart:

Afbeelding

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 aug 2020, 10:02

Respect hoor :)
Ok Impala!

03 aug 2020, 10:08

Idd, wel tof om te zien dat je bij de slechts 2,7% hoort die het spel uitgespeeld heeft! :cool:
LesserMagic
Contacteer:

03 aug 2020, 18:58

Afbeelding

Final Fantasy XV: Episode Ardyn (PC)

En tot zover de laatste van de FFXV stories. Er is nog een sidescrolling beat em up (A King's Tale), maar helaas niet beschikbaar op de PC. :sad:
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

03 aug 2020, 19:12

LesserMagic schreef:
En tot zover de laatste van de FFXV stories. Er is nog een sidescrolling beat em up (A King's Tale), maar helaas niet beschikbaar op de PC. :sad:
Hey dat wist ik niet eens, ga die eens checken op de PS4! Wat vond je van FFXV en de DLC?
LesserMagic
Contacteer:

03 aug 2020, 20:17

synergy schreef:
LesserMagic schreef:
Hey dat wist ik niet eens, ga die eens checken op de PS4! Wat vond je van FFXV en de DLC?
FFXV is een geweldige game. Heb genoten van de personages, het verhaal. De DLC die er later aan is toegevoegd maakt de game alleen maar beter. Met name het laatste gedeelte voelt veel epischer aan. In plaats van direct naar de eindbaas te rennen, ga je eerst naar een schuilkelder met overlevenden en doe je nog wat zijmissies. Met wat cutscenes zetten ze Noctis echt neer als koning i.p.v. prins.
De Episodes zijn een coole manier om bepaalde achtergrond info naar voren te brengen. Zeker Episode Ardyn was een eye opener, het gaf het personage zoveel meer backstory.

A King's Tale is trouwens gratis op zowel Xbox als Playstation: https://finalfantasyxv.square-enix-game ... kingstale/
synergy

03 aug 2020, 20:22

LesserMagic schreef:
03 aug 2020, 20:17
synergy schreef:
LesserMagic schreef:
FFXV is een geweldige game. Heb genoten van de personages, het verhaal. De DLC die er later aan is toegevoegd maakt de game alleen maar beter. Met name het laatste gedeelte voelt veel epischer aan. In plaats van direct naar de eindbaas te rennen, ga je eerst naar een schuilkelder met overlevenden en doe je nog wat zijmissies. Met wat cutscenes zetten ze Noctis echt neer als koning i.p.v. prins.
De Episodes zijn een coole manier om bepaalde achtergrond info naar voren te brengen. Zeker Episode Ardyn was een eye opener, het gaf het personage zoveel meer backstory.

A King's Tale is trouwens gratis op zowel Xbox als Playstation: https://finalfantasyxv.square-enix-game ... kingstale/
Zo dacht ik er dus ook over, fijn om te horen dat ik niet de enige ben dus! :biggrin:

Ik heb ook alles DLC's gespeeld en zojuist A King's Tale gedownload. Begint gelijk al tof met die typische Square 16-bit era muziek. :heart:
Galious
Moderator
Moderator

03 aug 2020, 23:10

You had me at sidescrolling beat 'em up. Ik ga A King's Tale ook maar eventjes checken :)
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

05 aug 2020, 22:46

Streets of Rage 4 (PS4)

Met (wie anders?) Axel uitgespeeld. Heb blijkbaar nog een hoop rage nodig om alles en iedereen te unlocken! Maar dat is geen straf. Heerlijke beat 'em up actie :)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Mark

06 aug 2020, 14:21

Ghost of Tsushima op de PS4. Flink wat uren gemaakt afgelopen week (heb een weekje vakantie). Fraaie game. De omgevingen zijn prachtig en ik vind de map ook gigantisch, al ben ik moderne games niet zo gewend. Dan nog wat punten van kritiek:

- ik verdenk het spel er van de moeilijkheidsgraad naar beneden bij te stellen als je een paar keer dood bent gegaan;
- 1 op 1 battles voelen soms erg frustrerend en willekeurig aan;
- haal die knop die ik in moet drukken nou eens uit beeld. Na 40 uur weet ik het wel;
- al met al best simpel (speelde op 'Normal'). Stealth is eigenlijk heel makkelijk, de Mongols staan bijna altijd naar de andere kant te kijken dan waar je langs moet.

Verder geweldige game, erg genoten. Komende dagen nog wat uren maken met wat side quests etc.
ikk
Contacteer:

06 aug 2020, 19:06

Pony Island (PC):
Afbeelding

Nog een keer doorgespeeld voor de top 25 PC.
KillingRaptor

07 aug 2020, 11:11

Ghost of Tsushima (PS4)

Wat een game was me dit! Ik vond hem echt prachtig van begin tot einde. Het speelt enorm lekker weg, alles ziet er prachtig uit, de muziek is fantastisch en er is ook zoveel te doen in de wereld van Tsushima. Ik ga nog even verderdoen ook want ik wil wel de platinum trophy halen, hoef nog maar enkele trofeeën te halen hiervoor. Het einde was ook erg goed vond ik.

Afbeelding
Afbeelding
synergy

07 aug 2020, 22:58

Zojuist Xenoblade Chronicles: Definitive Edition (Nintendo Switch) uitgespeeld.

Afbeelding

Een hele kluif aan gehad, dankzij die eindeloze saaie cutscenes. Klein stukje lopen, 10 minuten zeur verhaal, even wat actie, stukje lopen, weer een zeur verhaal en dat gaat zo maar door. Ik haalde nog het meeste plezier uit de endgame grind om
Spoiler: weergeven
Zanza
te verslaan eigenlijk. :smile:

De animaties en graphics laat ik maar even buiten beschouwing omdat het een opgepoetste port is.

Maar goed, de ontknoping was wel heel goed gedaan. Beter dan XC2 in ieder geval. :smile:
Mark

07 aug 2020, 23:55

KillingRaptor schreef:
07 aug 2020, 11:11
Ghost of Tsushima (PS4)

Wat een game was me dit! Ik vond hem echt prachtig van begin tot einde. Het speelt enorm lekker weg, alles ziet er prachtig uit, de muziek is fantastisch en er is ook zoveel te doen in de wereld van Tsushima. Ik ga nog even verderdoen ook want ik wil wel de platinum trophy halen, hoef nog maar enkele trofeeën te halen hiervoor. Het einde was ook erg goed vond ik.

Afbeelding
Wat is jouw mening over de door mij geleverde kritiek? Ben wel benieuwd naar hoe anderen die game hebben ervaren.
KillingRaptor

08 aug 2020, 08:03

Mark schreef:
Ghost of Tsushima op de PS4. Flink wat uren gemaakt afgelopen week (heb een weekje vakantie). Fraaie game. De omgevingen zijn prachtig en ik vind de map ook gigantisch, al ben ik moderne games niet zo gewend. Dan nog wat punten van kritiek:

- ik verdenk het spel er van de moeilijkheidsgraad naar beneden bij te stellen als je een paar keer dood bent gegaan;
- haal die knop die ik in moet drukken nou eens uit beeld. Na 40 uur weet ik het wel;
- al met al best simpel (speelde op 'Normal'). Stealth is eigenlijk heel makkelijk, de Mongols staan bijna altijd naar de andere kant te kijken dan waar je langs moet.

Verder geweldige game, erg genoten. Komende dagen nog wat uren maken met wat side quests etc.
Omdat je mijn mening vroeg over je puntjes kritiek. ;)

1) Dat van de moeilijkheidsgraad naar beneden halen heb ik niet gemerkt, het is volgens mij vooral omdat Jin zelf sterker word door de upgrades die je hem heeft. In het begin was hij inderdaad moeilijker maar je hebt dan wel niets van technieken enzo.

2) Dat had ik eigenlijk totaal niet, vaak kon je wel zien aan hun manier van bewegen wat voor beweging ze zullen uitvoeren. Als ze hun zwaard bijvoorbeeld in hun schede plaatsen voor een aanval weet je al dat je zal moeten ontwijken in plaats van aanvallen. Er zaten wel moeilijke duels tussen maar die zaten vooral in de mythic tales.

3) Hier ga ik wel volledig mee akkoord maar dit is wel iets wat de meeste huidige games wel doen.

4) Heel moeilijk was hij inderdaad niet, Jin komt naar het einde toe echt een powerhouse. Stealth hangt er volgens mij vanaf hoe je het allemaal aanpakt, in sommige kampen was het wel moeilijk om alles stealth te doen via de routes die ik nam. En die archers spotten je wel behoorlijk snel nog (was altijd aan het uitkijken om die eerst uit te schakelen met mijn longbow). Ze hebben nu wel een nieuwe moeilijkheidsgraad toegevoegd die Lethal heet, misschien moet je die eens proberen? :biggrin:
Afbeelding
Xenafan1985
Contacteer:

08 aug 2020, 21:54

Slay the Spire (Switch)

Na een aantal runs waarin ik het elke keer net niet haalde, is het mij uiteindelijk gelukt om de game uit te spelen met 1 karakter, ga het zeker ook nog met de overige proberen.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Mark

09 aug 2020, 15:27

KillingRaptor schreef:
08 aug 2020, 08:03
Mark schreef:

Omdat je mijn mening vroeg over je puntjes kritiek. ;)

1) Dat van de moeilijkheidsgraad naar beneden halen heb ik niet gemerkt, het is volgens mij vooral omdat Jin zelf sterker word door de upgrades die je hem heeft. In het begin was hij inderdaad moeilijker maar je hebt dan wel niets van technieken enzo.

2) Dat had ik eigenlijk totaal niet, vaak kon je wel zien aan hun manier van bewegen wat voor beweging ze zullen uitvoeren. Als ze hun zwaard bijvoorbeeld in hun schede plaatsen voor een aanval weet je al dat je zal moeten ontwijken in plaats van aanvallen. Er zaten wel moeilijke duels tussen maar die zaten vooral in de mythic tales.

3) Hier ga ik wel volledig mee akkoord maar dit is wel iets wat de meeste huidige games wel doen.

4) Heel moeilijk was hij inderdaad niet, Jin komt naar het einde toe echt een powerhouse. Stealth hangt er volgens mij vanaf hoe je het allemaal aanpakt, in sommige kampen was het wel moeilijk om alles stealth te doen via de routes die ik nam. En die archers spotten je wel behoorlijk snel nog (was altijd aan het uitkijken om die eerst uit te schakelen met mijn longbow). Ze hebben nu wel een nieuwe moeilijkheidsgraad toegevoegd die Lethal heet, misschien moet je die eens proberen? :biggrin:
Bedankt voor je reactie, goede punten. Mijn eerste punt gaat niet over de algemene voortgang, maar over het moment direct nadat je dood gaat. Je resolve wordt sowieso steeds verder bijgevuld volgens mij en tegenstanders lijken soms te verdwijnen. Verder ben ik het eens met je andere punten.
KillingRaptor

11 aug 2020, 15:24

Shenmue (PC)

En daar is hij dan hoor! De eerste Shenmue game van de remasters is uitgespeeld. Dit is de enige van de franchise die ik voorheen had gespeeld, de volgende worden dus volledig nieuw voor mij. Dit blijft echt zo'n prachtige game ook vind ik. Gelijk ook alle achievements gehaald van dit deel.

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”