Xbox Series X - Het grote topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Xbox Series X - Het grote topic

08 mei 2020, 00:53

De startup van de Xbox Series X is wellicht het grootste nieuws vandaag uit de Xbox Inside van 7 mei.

Afbeelding
WonderZwaan

08 mei 2020, 02:10

Voor wie het gemist heeft, Xbox hebben een eerste lading next-gen games getoond vandaag. Nog niets van hun eigen studio's.

1. Assassin's Creed Valhalla toonde indrukwekkende visuals, maar nog geen/nauwelijks gameplay. Na het oude Egypte (Assassin's Creed Origins) en de Griekse oudheid (Assassin's Creed Odyssey) is nu gekozen voor een setting rond Noorse vikingen.
2. Bright Memory Infinite is een first-person shooter. Hiervan is al een eerder deel op Steam verschenen. Vooral indrukwekkend dat dit door één persoon ontwikkeld schijnt te zijn, maar van de shakey camera werd ik een beetje misselijk.
3. Call of the Sea is een soort adventure game denk ik. Cartoony visuals. Vond het wel lastig in te schatten wat je precies moet doen. Volgens mij noemen mensen dit soort games ook wel 'walking simulators'.
4. Chorus ziet er een beetje uit als Control qua architectuur en kleurenschema, maar de gameplay is in ruimteschepen. Denk aan Star Fox, Tie Fighter of Rogue Squadron. Deze komt pas in 2021 uit.
5. DiRT 5 van Codemasters lijkt wat verder de arcade racing kant op te schuiven, met een speelse trailer. Deze DiRT heeft een verhaallijn met bekende stem acteurs (Troy Baker, Nolan North) en lijkt een graphics paradepaardje te zijn. 4k resolutie is mogelijk met 60fps, maar er komt zelfs een 120fps modus. Gameplay leek wel erg geënsceneerd vond ik.
6. Madden NFL '21 is weer typisch misleidende marketing van Electronic Arts. Ze kondigen groots aan dat hij gratis is als je Madden 21 voor Xbox One haalt. Maar uit kleine lettertjes blijkt dit aanbod slechts voor 3 maanden geldig te zijn. Zucht, EA...
7. Scarlet Nexus, is dit gebaseerd op een bestaande anime? Het ziet er wel zo uit. Lijkt een actie game van Bandai-Namco te zijn met gameplay uit de Devil May Cry/Astral Chain hoek. Krijg de indruk dat deze exclusief voor Xbox is?
8. Scorn is een horror game die de complete concept art lade van de Alien films leeg heeft gerooft. Ik dacht echt dat dit Alien/Prometheus gerelateerd was. Wel alleen nog maar cut-scenes. Exclusief voor Xbox.
9. Second Extinction is een first person shooter waarin je op dino's knalt. Team-based multiplayer. Ze wilden duidelijk indruk maken met vonkenregens, grote groepen snel bewegende vijanden, en dino's die bloederig in honderd stukken uiteen knallen.
10. The Ascent heeft goed gekeken naar Cyberpunk 2077 en Blade Runner voor z'n stijl, maar de gameplay lijkt meer op een sci-fi Diablo. Ik vond de visuals veel mooier dan de gameplay haha. Wel exclusief voor Xbox zo te zien.
11. The Medium is een exclusieve horror game voor Xbox die heel graag Silent Hill 2 wil opvolgen. Ze hebben zelfs dezelfde componist in de arm genomen. Komt eind dit jaar uit, rond de Xbox lancering.
12. Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 had een hele stylish trailer, maar vrijwel geen gameplay nog. Deel 1 was een RPG volgens mij, maar hier weet ik niet zoveel vanaf. Wel een goeie trailer op zich.
13. Yakuza: Like A Dragon is de 7e Yakuza game. Opvallend was dat ze niets van de nieuwe combat lieten zien; Yakuza gaat deze keer turn based combat proberen. Je zou denken dat ze dat juist willen tonen als vernieuwing.

Al met al toch best een indrukwekkende lijst. Ik had niet verwacht dat de meerderheid uit nieuwe IPs zou bestaan. De presentatie zelf vond ik echter nogal zwak: het was totaal niet duidelijk welke games exclusief voor Xbox waren, en omdat de presentatoren het steeds over "gameplay" hadden viel eigenlijk vooral op dat een aantal games juist níet of nauwelijks gameplay leken te tonen (Madden, Assassin's Creed, Scorn, The Medium).
Wanneer je niet weet hoe de gameplay eruit ziet is het voor mij ook minder evident waarom deze games per sé next gen moeten zijn. Veel van deze games zouden denk ik ook best op de huidige Xbox generatie kunnen draaien, hooguit dat die framerate van DiRT 5 niet haalbaar zou zijn. Als ze bijv. gameplay van Assassin's Creed hadden getoond was het denk ik makkelijker geweest om indruk te maken vandaag.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 mei 2020, 08:22

Voor mij voelt het echt net alsof E3 nu officieel is begonnen. Jammer dat het hier ook min of meer weer stopt :P Wel moet ik zeggen dat ik het gameplay onderdeel wat tegen vond vallen. Deze was aangekondigd als een grote gameplay onthulling maar ik weet achteraf niet eens of ik naast Dirt 5 en The Ascent wel echt gameplay heb gezien? Net als Wonderzwaan al zegt. In 2018 zagen we al veel meer vroege gameplay van Scorn bijvoorbeeld:

maar ik moet zeggen dat op een Xbox One X de HR Giger artstyle wel heel erg goed uit de ver komt. Wat een sfeer en wat prachtig dit. Maar ik ben erg benieuwd hoe deze game nu speelt want een shooter moet tegenwoordig wel wat meer doen dan in die trailer uit 2018 te zien is.

Maar die art style wekt mijn interesse wel. Ook Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 en The Medium hebben mijn interesse gewekt. Opnieuw geen gameplay hier maar dit zit er goed uit. Ik dacht even een nieuw Bioshock deel te zien maar toen bleek het Vampire. De originele Bloodlines vond ik ook een mooie game. Mooi om die nu Next Gen te zien. En de woorden Silent Hill wekken natuurlijk direct mijn interesse.

We moeten dus nog even wachten op de grote XBOX game studio games. Maar MS liet genoeg zien met deze aankondiging om toch een beetje dat E3 gevoel naar boven te halen.

Don Cannoli 79

08 mei 2020, 09:18

Scorn is compleet nieuw voor mij óf ik ben die game compleet vergeten. Aangezien er blijkbaar al gameplay footage is van 2018 denk ik het laaste. Ziet er qua stijl wel gaaf uit moet ik zeggen.

Een nieuwe DIRT game heb ik altijd wel zin in dus kom maar op. The Ascent is helemaal mijn type game zo te zien qua artstyle en gameplay. Ik zie dat het een XBox exclusive is maar gelukkig slechts een console exclusive want de game staat al in de Steam store. Kan ik hem dus gwoon op de PC spelen.

Leuke games allemaal maar ik zie niets wat echt Next Gen schreeuwt maar dat kan ook komen doordat ik alles op een 10 jaar oude laptop bekijk.
In ieder geval cool dat er nu eindelijk wat dingen te zien zijn.
Ribbelchips

08 mei 2020, 09:36

+ Mooie lijst met games en logootjes van ondersteunende developers
+ Fijn dat het een keer niet draaide om Halo, Forza en Gears
+ Scorn, Vampire, Call of the Sea en Dirt 5 spreken me erg aan!

- Ik kreeg absoluut geen 'OMG 12 terraflops ray tracing BBQ' next gen gevoel
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 mei 2020, 18:15

Ik heb mijn mening al in BBB gedeeld, maar het was een beetje wat ik ook verwacht had. Ik hoop vurig dat de volgende generatie mede dankzij SSD meer wordt als de Wii/PS3/360 generatie en minder zoals de PS4/XO,WiiU/Sw generatie want hoewel sommige genres erg mooi fermenteren deze generatie (met name Souls genre en Metroidvanias) mis ik verniewing; alles lijkt tegenwoordig op elkaar en heel zelden verrast een game me echt (met uitzondering van iets als Breath of the Wild).
arjen1981

09 mei 2020, 18:54

Ja ik herken heel goed wat je zegt. Het is geen 1998 meer. Ik denk dat het ook komt met de populariteit van video games tegenwoordig. Het gaat om grote bedragen en om een heel wat groter publiek dan in 1998. Vernieuwing weegt voor mij ook zwaar maar laat ik mij toch ook wel verassen door het totaal pakket. Hoe veel detail en diepgang in een spel of spel elementen zit maakt voor mij echt het verschil. Is het echt tot de puntjes uitgewerkt of toch erbij ingefiets om maar met de trends mee te gaan. Dat maakt voor mij dat een derde deel in een Darksouls reeks nog steeds vernieuwend voelt.
Zach

10 mei 2020, 21:27

Ik heb het gevoel dat games eerst getest wordt op een focusgroep, vervolgens getuned worden en dan op de massa wordt losgelaten. Of games worden specifiek gemaakt voor een bepaalde doelgroep. Games zijn wel meer gestroomlijnd, maar missen wat mij betreft het 'randje' wat games van 1986 -2006 wel hebben. Het zijn nu allemaal watered-down varianten van eerdere games.

Medium lijkt mij wel wat, maar het is geen Silent Hill.

Deze gen vond ik wel beter dan de vorige. JRPG's zijn er weer en Japanse bedrijven maken weer 'japanse' games ipv verwesterde games. Alleen mis ik net als Apenheul wel het experiment. VR had dat wel een beetje voor mij. Het hoeft mij niet enorm vernieuwend te zijn in gameplay, maar als het maar interessant is en zelfs dat er is al vaak niet meer bij.
Ok Impala!

11 mei 2020, 09:31

Ik hoop ook een beetje op de creativiteit die je vooral op de Nintendo DS zag. Als ik zo kijk naar de games die ik de laatste vier jaar gespeeld heb ( ik hou een lijstje bij), dan zie je inderdaad toch vooral games die meer van hetzelfde deden op de nieuwere apparaten en meer unieke games op de oudere consoles. Zo speelde ik bijvoorbeeld Disaster, Pandora's Tower, Tingle's Rosy Rupeeland en Phantom Trick. Stuk voor stuk unieke games, die echt niet perfect zijn, maar ik kijk er wel met zeer veel genoegen naar terug. Allemaal Wii / DS games.

Als ik dan even inzoom op de laatste generatie, dan zie ik ook wel wat unieke games. Zo was Ever Oasis (3DS) een genot om te ervaren, Reventure (NS) had ook een zeer interessant idee wat goed werd uitgewerkt en als laatste mogen Inside (NS) en Breath of the Wild (NS) toch ook niet ontbreken. Al met al is er dus toch altijd nog wel wat te vinden! :smile:
kingoftherain

14 mei 2020, 19:55

Ik ben toch wel benieuwd naar The Medium. Dat ziet er wel weer lekker vaag uit.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 jul 2020, 16:56

Over een paar minuten begint de Xbox Games Showcase pre-show gepresenteerd door Geoff Keighley. Kennelijk zit daar al (wat) game niews in.

Livestream pre-show: https://www.youtube.com/watch?v=g_HnB7wz0UE
Livestream main-event (start om 18:00) https://www.youtube.com/watch?v=fjS3EHKWPxY
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 jul 2020, 17:32

Apenheul schreef:
23 jul 2020, 16:56
Over een paar minuten begint de Xbox Games Showcase pre-show gepresenteerd door Geoff Keighley. Kennelijk zit daar al (wat) game niews in.

Livestream pre-show: https://www.youtube.com/watch?v=g_HnB7wz0UE
Livestream main-event (start om 18:00) https://www.youtube.com/watch?v=fjS3EHKWPxY
thanks voor de post, ik ben aan het kijken :) net 2 min geleden ingeschakeld door je link :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 jul 2020, 17:38

Dan heb je tot nu toe twee games gemist.
- Dragon Quest XI S Definitive Edition
- Exomecha
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 jul 2020, 17:40

Apenheul schreef:
23 jul 2020, 17:38
Dan heb je tot nu toe twee games gemist.
- Dragon Quest XI S Definitive Edition
- Exomecha
inderdaad gemist! straks effe googlen. vraagje, waarom zit er iemand in het spaans met roze haar naar me te schreeuwen? :doh: :dontknow:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 jul 2020, 17:48

tunic, the big con, lake lijken me wel interessant van de compilatie première... al hoop ik dat deze games ook naar xb1 komen... ik wil nog niet gelijk in de nieuwe generatie stappen namelijk.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 jul 2020, 17:55

The Falconeer moet je checken, is door 1 gast (Nederlander) gemaakt en super tof.
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 jul 2020, 17:58

Apenheul schreef:
The Falconeer moet je checken, is door 1 gast (Nederlander) gemaakt en super tof.
dat zag er iig wel mooi gemaakt uit... net effe de trailer gekeken... die maakt ook nieuwsgierig! al blijft vooral tunic voor mij t interessantst zover.
vind het wel altijd gaaf wanneer 1 iemand zowat een game maakt, zoals undertale en shakedown hawaii ook waren.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 jul 2020, 18:09

nu vind ik halo nooit mijn type spel, ben geen fps fan en geen futuristisch thema fan.. .maar het ziet er wel heel mooi uit.

wel gaaf dat ook zon grote titel toch nog naar xb1 komt.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 jul 2020, 18:29

avowed lijkt me gaaf
Afbeelding
KillingRaptor

Tunic? Heeft die nu een datum dan? Game lijkt mij echt zo tof. Ga er van uit dat hij dan ook gelijk op PC verschijnt, is wel meestal zo met Xbox.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 jul 2020, 18:41

KillingRaptor schreef:
Tunic? Heeft die nu een datum dan? Game lijkt mij echt zo tof. Ga er van uit dat hij dan ook gelijk op PC verschijnt, is wel meestal zo met Xbox.
kwam alleen in een compilatie aankondiging in de voorpremière effe voorbij... verder niet
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 jul 2020, 18:58

oke fable bevestigd... helaas alleen voor xbser x en niet voor xb1 :(
verder niet veel dat mij persoonlijk aanspreekt. had ik met ps5 ook. veel ziet er prachtig uit, maar wat ik perse direct zou willen hebben is heel weinig. door de backwards comp. neig ik dan zeker naar xb. Fable is wel echt iets dat me trekt, heel erg.... maar dat gevoel had ik met ratchet/clank op de ps5 ook.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 jul 2020, 20:42

Morgen komt de BB Bulletin podcastaflevering waarin de Xbox Games Showcase gefeatured wordt :)
kingoftherain

23 jul 2020, 21:18

KillingRaptor schreef:
Nee, zit al een flinke tijd op een datum te wachten, maar er komt maar niks. Lijkt me een heel leuk spel.

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
kingoftherain

23 jul 2020, 21:23

Apenheul schreef:
Wow, dat ziet er goe...WHOA! Giant Enemy Crab! Attack its weak point for massive damage!
De omgeving krijg ik een beetje een World Of Warcraft gevoel bij op de één of andere manier.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”