Xbox Series X - Het grote topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
kingoftherain

Re: Xbox Series X - Het grote topic

23 jul 2020, 21:25

Nog steeds het meest geïnteresseerd in The Medium, dat lijkt me wel een gaaf spel. Ik had op m'n Facebook pagina ook al een link geplaatst met de tekst:

Konami: Yeah, we know the fans want Silent Hill games, but screw 'm.
Microsoft: We'll take their money, thank you very much.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Kunstschilder1987
Contacteer:

24 jul 2020, 02:29

Apenheul schreef:
23 jul 2020, 20:42
Morgen komt de BB Bulletin podcastaflevering waarin de Xbox Games Showcase gefeatured wordt :)
tof! ben benieuwd - ga zeker luisteren!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Ribbelchips

24 jul 2020, 11:47

Wel wat leuke games voorbij zien komen, maar nog niets waardoor ik echt enorm uitkijk naar de nieuwe generatie. Als ik zie hoe die Mafia remakes, Ghost of Tsuhshima en The Last of Us 2 er uitzien op de huidige generatie consoles dan wordt ik ook nog niet echt warm van de grafische sprong eigenlijk.

Ik vermaak me nog wel een jaartje met de huidige generatie systemen en stap wel in als games als Fable, Resident Evil 8 of een andere musthave verschijnen die ik niet meer kan spelen. Tegen die tijd is er vast een mooie bundel of misschien een pricedrop en zijn de kinderziektes er ook uit. :happy:
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

24 jul 2020, 15:09

De wet van de verminderde meeropbrengst wordt steeds duidelijker... Echt grote grafische sprongen tussen generaties gaan we niet zo snel meer meemaken, als dat überhaupt ooit nog gebeurt. Gelukkig is er nog veel mogelijk op ander vlak: het gebruik van SSD's voor veel snellere (of bijna geen) laadtijden, sterk verbeterde kunstmatige intelligentie, dat soort dingen. Met een beetje mazzel komen we straks ook op een punt dat games zich nauwelijks meer kunnen onderscheiden op technologisch/grafisch gebied, maar het vooral weer neer komt op esthetiek en creativiteit.
WonderZwaan

24 jul 2020, 16:22

Wel een strakke presentatie van Xbox, vond ik. Irritant dat we nog steeds niets weten qua prijs, en of er bijv. een goedkopere 1080p console variant zal uitkomen. Het is duidelijk dat Microsoft alles op Gamepass aan het wedden zijn.

Wel goed om te zien dat Xbox nu meer de breedte ingaat qua genres: meer horror (Scorn, Medium, Stalker 2), meer adventure games (Tell me Why, As Dusk Falls, Call of the Sea), meer dingen met humor en/of gericht op families (Tetris, Grounded, Outer Worlds 2) en zelfs wat 3D platformers (the Gunk, Psychonauts 2).
Gozert schreef:
24 jul 2020, 15:09
De wet van de verminderde meeropbrengst wordt steeds duidelijker... Echt grote grafische sprongen tussen generaties gaan we niet zo snel meer meemaken, als dat überhaupt ooit nog gebeurt.
Dit roep ik elke generatie sinds de DreamCast al haha. "Mooier gaat het nooit worden!" Ik heb geen 4k scherm dus zag inderdaad totaal geen verschil tussen dit en de huidige generatie.
Wat mij betreft kunnen ontwikkelaars beter tijd steken in een pakkende art style dan hoge resoluties. In deze presentatie sprongen voor mij vooral de games met een opvallende stijl eruit (Tunic, Everwild, Psychonauts, Grounded).
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

24 jul 2020, 17:12

Ik zeg niet dat het nooit meer mooier gaat worden (want dat wordt het duidelijk wel), maar dat de sprongen per generatie ogenschijnlijk steeds minder groot worden. Echte revoluties op dat vlak zie ik gewoon niet meer gebeuren. Ik verwacht dus niet meer weggeblazen te worden door technologische vooruitgang op grafisch gebied. Dat zie ik overigens ook niet per se als iets slechts. Zoals gezegd: dat opent wellicht de mogelijkheden om meer aandacht te besteden aan, in mijn ogen, belangrijkere aspecten van games om onderscheidend te kunnen zijn.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 jul 2020, 21:35

De podcast over de Xbox Games Showcase is er :)

viewtopic.php?f=8&t=6293&p=286202#p286202
WonderZwaan

26 jul 2020, 18:19

Leuke uitzending Apenheul, The Falconeer heb ik even naar gekeken en die ga ik wel spelen ooit. Soort van Panzer Dragoon meets dog fighting idee. En altijd goed om Nederlandse devs te steunen ook (r.i.p. TwoTribes).
Gozert schreef:
24 jul 2020, 17:12
Ik zeg niet dat het nooit meer mooier gaat worden (want dat wordt het duidelijk wel), maar dat de sprongen per generatie ogenschijnlijk steeds minder groot worden. Echte revoluties op dat vlak zie ik gewoon niet meer gebeuren. Ik verwacht dus niet meer weggeblazen te worden door technologische vooruitgang op grafisch gebied. Dat zie ik overigens ook niet per se als iets slechts. Zoals gezegd: dat opent wellicht de mogelijkheden om meer aandacht te besteden aan, in mijn ogen, belangrijkere aspecten van games om onderscheidend te kunnen zijn.
Sorry, misschien was mijn vorige post onduidelijk, maar ik ben het helemaal met je eens haha. Ik zou ook liever zien dat die nieuwe rekenkracht wordt ingezet om innovatie te pushen i.p.v. meer gedetailleerde boombladeren te maken. Dingen als DeathLoop (PS5) en The Medium (Xbox) vind ik veelbeloved; dat ze meerdere werelden of tijdlijnen tegelijk renderen.
Kan me goed voorstellen dat we platformers of racing games gaan krijgen waarbij je de ghosts van jezelf in realtime erbij ziet komen, beetje zoals Super Meat Boy aan het einde van het level, maar dan al tijdens het spelen i.p.v. naderhand.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 jul 2020, 18:52

Of dit 100% echt is weten we pas als Microsoft het aankondigt, maar er zou (in ieder geval) ook een witte Xbox Series X controller komen.
Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

27 jul 2020, 18:57

Dynamike schreef:
27 jul 2020, 18:52
Of dit 100% echt is weten we pas als Microsoft het aankondigt, maar er zou (in ieder geval) ook een witte Xbox Series X controller komen.
Afbeelding
Microsoft kennende komt er zeker weten een witte controller. En een magenta, en een turquoise, en een Minecraft variant, en een Halo variant, en Gears Of War variant, en een groene, en een blauwe, en een rooie, en een State Of Decay variant, en een Fable variant en alle bovenstaande versies in metallic. :tongue3:

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

28 jul 2020, 10:26

De D-Pad lijkt in elk geval opnieuw niet de meest ideale. Ook met de huidige controllers ga ik toch te vaak de mist in met een hadoken. Maar alles beter dan Nintendo de afgelopen 3 generaties.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 aug 2020, 22:27

Eerst een gerucht, nu een feit. Iedereen kan straks Halo: Infinite spelen in de multiplayer. En hier bovenop zit het gerucht dat Microsoft straks geen Xbox Live Gold meer zal verplichten om online te spelen, maar dat iedereen dat kan zonder abonnement.

Afbeelding
Fing3r

02 aug 2020, 16:34

Dynamike schreef:
01 aug 2020, 22:27
Eerst een gerucht, nu een feit. Iedereen kan straks Halo: Infinite spelen in de multiplayer. En hier bovenop zit het gerucht dat Microsoft straks geen Xbox Live Gold meer zal verplichten om online te spelen, maar dat iedereen dat kan zonder abonnement.
Dit zou best wel eens een verschil kunnen gaan maken, ik hoop dat de mp van Halo: Infinite goed wordt, dan ga ik hem zeker spelen.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 aug 2020, 18:47

Inmiddels stond er op de Japanse Microsoft store dat het genre van Halo: Infinite het bekende Battle Royale was, dus die kans is groot. Helemaal als het gratis is. En dat heeft tot nu toe games als Fortnite en CoD geen windeieren gelegd.

Ook de Xbox Game Pass for PC heeft een aanpassing gehad en heet nu gewoon Xbox Game Pass. Of je nu PC of Xbox One hebt. En de 12-maanden Xbox Live is op dit moment nog niet terug om te kopen, dus de kans is echt heel groot dat men van Gold af gaat stappen. Er komen veel veranderingen aan denk ik.
Afbeelding
Fing3r

02 aug 2020, 22:27

Ik vind het ook best wel stoer dat ze met hun merk zo anders durven te denken. Nu is het afwachten of het ook winstgevend gaat zijn en dat ze grote games blijven maken en niet gaan werken richting kleinere games. Gelukkig liet de afgelopen showcase zien dat ze nog steeds geloven in grote blockbusters.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 aug 2020, 21:46

En Microsoft heeft (wederom) geluisterd naar het publiek. Weg is het grote lelijke logo op de voorkant van de hoejes.

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

10 aug 2020, 16:40

Xbox Series X S ? of hoe willen we deze noemen? met een kleine x? Xbox series x (ipv X) ? De Xbox Series S.X ? (See what i did there, I'm Bad! :lol: )
hoe die ook gaat heten... onderste link is wel interessant in mn ogen.

https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... tp#image=1
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 aug 2020, 08:41

Haha.. Kunstschilder is aan het doorslaan zie ik :lol: dat krijg je met die :lit: Nee, "gewoon" Xbox Series S dus. Dan hebben we het straks over de PS5, PS5D (??), XSX en XSS. Het wordt er voor de simpele consument niet heel veel makkelijker op.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

11 aug 2020, 21:37

Dynamike schreef:
11 aug 2020, 08:41
Haha.. Kunstschilder is aan het doorslaan zie ik :lol: dat krijg je met die :lit: Nee, "gewoon" Xbox Series S dus. Dan hebben we het straks over de PS5, PS5D (??), XSX en XSS. Het wordt er voor de simpele consument niet heel veel makkelijker op.
Lol.... ah heerlijk ik mag mijn stupiditeit achter de hitte excuseren hahaha.
ik ben zowel consument als een simpel figuur ;)
HALO is trouwens uitgesteld, ik zag het net bij alanah pearce's youtube kanaal:

ik vraag me af wat dit voor de impact van de console zélf zal doen.
Afbeelding
kingoftherain

11 aug 2020, 22:09

Kunstschilder1987 schreef:
Can confirm the latter.

Kunstschilder1987
Contacteer:

11 aug 2020, 22:10

kingoftherain schreef:
11 aug 2020, 22:09
Kunstschilder1987 schreef:
Can confirm the latter.
ik kan me eraan confirmeren dat king die inschatting kan maken. in andere woorden:
CONFIRMATION CONFIRMED!
Afbeelding
kingoftherain

11 aug 2020, 22:13

Afbeelding

Ribbelchips

12 aug 2020, 08:52

Auw, dat is een pijnlijk uitstel. De vorige generatie begon voor MS heel slecht met dat DRM verhaal en verplichte Kinect wat de console 100 € duurder maakte. Ik ben benieuwd wat het uitstel van dé launch titel en system seller onder Xbox fans gaat betekenen voor de start van de series X. Dit soort ellende wil je niet als je in hetzelfde tijdframe launcht als de directe concurrent (die nu mijlenver voor loopt).

Nu moet de prijs wel heel erg scherp zijn willen ze gamers uit kamp PlayStation naar de green zone lokken...
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 aug 2020, 11:00

Voor mij was Halo Infinite wel de enige next-gen game waar ik naar uitkeek, en in de regel koop ik pas een nieuw systeem wanneer er een redelijke line-up games voor in de winkels ligt waar Ik interesse in heb. Het begint erop te lijken dat ik dit jaar geen nieuwe console ga aanschaffen.

EDIT: nu is het wel zo dat mijn plan in principe altijd geweest is dat ik een Xbox Series X koop en zoveel mogelijk gebruik maak van Game Pass. Dat blijft natuurlijk overeind.
Kunstschilder1987
Contacteer:

12 aug 2020, 11:19

Ribbelchips schreef:
12 aug 2020, 08:52
Auw, dat is een pijnlijk uitstel. De vorige generatie begon voor MS heel slecht met dat DRM verhaal en verplichte Kinect wat de console 100 € duurder maakte. Ik ben benieuwd wat het uitstel van dé launch titel en system seller onder Xbox fans gaat betekenen voor de start van de series X. Dit soort ellende wil je niet als je in hetzelfde tijdframe launcht als de directe concurrent (die nu mijlenver voor loopt).

Nu moet de prijs wel heel erg scherp zijn willen ze gamers uit kamp PlayStation naar de green zone lokken...
ik vermoed eigenlijk dat de console met een tijdelijk gratis xbox gamepass (of ultimate) komt. dit is voor de lange termijn klantenbinding van de service, nóg betere value for money en kost niet direct geld voor microsoft. dat zie ik eerder gebeuren dan dat er meer aan de prijs zelf gedaan wordt. maar inderdaad je verwoordt de gevolgen in mijn ogen prima.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”