PlayStation 5

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: PlayStation 5

17 sep 2020, 07:40

OldSchool schreef:
09 okt 2019, 18:34
synergy schreef:
OldSchool schreef:Dat zeg je nu. Ik wed om een reep chocolade dat hij over de 100 euro gaat.
Over de €100 voor een standaard PS5 controller? DEAL! :laugh:
Graag puur met hele hazelnoten ;)
https://www.polygon.com/2020/9/16/21440 ... lease-date

https://tweakers.net/nieuws/172290/play ... -euro.html

Ik DM je zometeen even mijn adres. :lol: :wink:
OldSchool
Contacteer:

17 sep 2020, 08:48

synergy schreef:
17 sep 2020, 07:40
OldSchool schreef:
09 okt 2019, 18:34
synergy schreef: Over de €100 voor een standaard PS5 controller? DEAL! :laugh:
Graag puur met hele hazelnoten ;)
https://www.polygon.com/2020/9/16/21440 ... lease-date

https://tweakers.net/nieuws/172290/play ... -euro.html

Ik DM je zometeen even mijn adres. :lol: :wink:
😬

Afgerond is dat toch 100€?

Zucht... welke smaak vind je lekker?
Don Cannoli 79

17 sep 2020, 11:03

Die €499,- voor de PS5 is in ieder geval dikke prima. :thumbup:

De €399,- voor de discloze variant geeft wel aan hoe graag Sony wil dat we "All Digital ' gaan. Ik snap het wel, wat ze nu inleveren door hem voor €399,- in de markt te zetten verdienen ze straks dubbel en dwars terug door de digitale aankopen in de store.
De plek waar zij volledige controle hebben over de prijs. Geen last retailers die stunten met prijzen, geen handel in de tweedehands games.
Toch had ik niet verwacht dat ze daar al zo agressief mee zouden starten. Maar ok, ik ben in ieder geval wel happy met de prijs voor de gewone PS5 met disc.

Ik zag in een flits een paar keer de achterkant vd PS5 en ik zag geloof ik 2 blauwe usbpoorten. Dat zou mooi zijn als dat klopt. Ik denk namelijk wel dat ik er graag een externe harde schijf aan wil hangen voor m'n PS4 library. Mooi als dat gewoon uit het zicht aan de achterkant kan.

Vind het wel jammer dat we geen uitgebreide kijk op de user interface hebben gezien. We hebben er al wel een snippet van gezien tijdens dat event met Cerny maar had er graag wat meer van gezien. Is toch iets waar je de komende jaren tegeaan gaat kijken.

Op het internet zag ik ook wat berichten dat met name voor Europa de games een stuk duurder worden. Bijvoorbeeld Demon's Souls voor € 79,99, Destruction All Stars €79,99. Die berichten waren er natuurlijk al eerder maar nu zijn er concrete games met prijzen genoemd.

En de PS4 is dus ook nog lang niet dood met Horizon 2 en Spider-Man MM die er nog gewoon op verschijnen.

Voor mij tot nu toe een beetje mixed feelings. Ben blij met de prijs van €499,- en er komen best wat leuke games aan maar er komt ook nog genoeg naar de PS4. Ik vind Oddworld een gave franchise en ik zou echt overwegen om een PS5 op launch te kopen voor die game. Maar er is nog geen releasedate voor bekend(ik verwacht overigens wel holiday 2020) maar hij komt ook gewoon naar de PS4. Dus daarvoor hoef ik niet te doen.

Dus..het enige wat ik echt gaaf vond en moet missen op de PS4 is Ratchet & Clank. Dus ik kan voorzichtig zeggen dat ik wel een half jaar tot een jaar ga wachten voor aanschaf vd PS5. Of ze moeten nu volgas met patches voor VR games komen op de PS5 ofzo, dat zou me ook nog over de streep kunnen trekken.
Don Cannoli 79

17 sep 2020, 11:17

Oh ja en een teaser voor God of War Ragnarök. Tof natuurlijk maar alleen een teaser heb je niet zoveel aan. Missch met TGS wat echte beelden? Wat ik me wel direct afvraag : Komt die game ook naar de PS4?

Hij moet in 2021 al uitkomen dus ik geloof niet dat het helemaal van de grond af een PS5 game is. Aangezien de laaste game van 2018 is en de studio daar 6 jaar mee bezig is geweest.

Dus ik benieuwd hoe het precies zit. Missch een btje hetzelfde zoals Spider-Man MM ofzo.
Marth Daul

17 sep 2020, 11:34

Persoonlijk vind ik die 399 voor de discloze versie echt veel te hoog in verhouding met de gewone versie. Die 100 euro heb je zo terug als je een paar tweedehands games of sales op de kop kan tikken. Als je dan ziet wat het extra winst potentieel is hadden ze die beter ook 300 laten kosten, dat extra verlies op de verkoopprijs hebben ze er op enkele maanden toch al terug uit. Sony zal deze generatie ook wel weer winnen maar ik vind de strategie van microsoft toch beter.
May the Force be Cute :cool:
Don Cannoli 79

17 sep 2020, 12:57

@Marth Daul :
Serieus? En dan zou je je niet genaaid voelen als je dan dus 200 euro méér betaalt voor een disc drive? Dat kan natuurlijk nooit. Sony zou daar een gigantische backlash door krijgen lijkt me zo.

De reden dat de Series S 299,- kan kosten is omdat ie idd geen disc drive heeft maar daarnaast (en veel belangrijker) een veel minder krachtige GPu én minder VRAM tov. van de Series X. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Voor zover we nu weten is het bij de PS5 alleen de wel of niet aanwezige disc drive wat het verschil is. Voor de rest same power,same experience. Verder heeft Microsoft diepere zakken.

Extra winstpotentieel klinkt leuk maar voor Sony aandeelhouders is het initiele verlies wat ze lijden dan veel te groot bij een prijs van 299,-. Zelfs nu met met de prijs van 399,- moet er naar alle waarschijnlijkheid geld bij. Analisten en tech experts hebben zeker niet altijd gelijk maar in de meeste berekeningen lijkt het erop dat Sony al met moeite die 499,- kon waarmaken. Reken eens uit als je bijvoorbeeld 5 miljoen exemplaren van de discloze variant voor 299,- zou verkopen. Veel teveel om zo maar weg te geven.

De Software Attach Rate (dus hoeveel games per PS4 bezitter) bij de PS4 ligt erg hoog. En dan nog is dat gemiddeld maar 10 games . Een groot deel van die PSN winst gaat dan ook nog eens naar de devs vd desbetreffende game natuurlijk.

Dus ja, over de langere termijn gaat de discloze variant z'n verlies zeker ruimschoots goed maken maar voor nu kost het Sony geld en ben blij dat ze hem niet voor €299 aanbieden want dan zou ik nooit 499 gaan betalen voor die met disc drive.

Overigens vind ik ook dat Microsoft het leuker doet met al die gamepass dingen en slimmer met die op af betaling regeling in de US. Daar zijn ze gek op daar.
OldSchool
Contacteer:

17 sep 2020, 15:07

Ik heb wel het gevoel dat het gat tussen Microsoft en Sony kleiner gaat worden. Microsoft doet een aantal dingen gewoon slimmer op het moment. Als ik de baas was daar, zou ik het Live abonnement volledig gratis maken. Ik kan me niet voorstellen dat Nintendo en Sony dat voorbeeld zo maar zouden volgen. Gamepass was er eerder en is men positiever over dan over ps now. Dus Microsoft, gamepass uitbreiden, gratis Xbox live en ga Sony maar een slag toebrengen. Zorg dat je de eerste bent die de console in prijs verlaagd (binnen zes maanden) en gaan met die banaan.

Ik ben altijd Playstation fan geweest, nu nog, maar het wordt tijd voor een nieuwe console war en Nintendo als outsider doet gewoon zijn eigen ding. Ik voorspel een mooie tijd in gaming land.

Daarentegen voorspelde ik ook dat de controllers 100€ of meer zouden gaan kosten, dus er is een kans aanwezig dat ik er weer naast zit 😂.
Zach

17 sep 2020, 18:44

FFXVI ziet er uit als een expansion voor FFXIV met wat FFXV invloeden. Trailer deed mij niets.
synergy

17 sep 2020, 19:01

Zach schreef:
Trailer deed mij niets.
Afbeelding
Vertel, welke geweldige RPG moeten we dan gaan spelen volgens jou?
KillingRaptor

17 sep 2020, 19:07

synergy schreef:
Zach schreef:
Trailer deed mij niets.
Afbeelding
FFVII Remake. :biggrin:
Moet zeggen dat ik ook nog geen 100% overtuigd ben hoor, de trailer voelde voor mij niet aan als een echte Final Fantasy. Ik mis de tijden van de oude Final Fantasy sfeer.
Afbeelding
TheDarkWanderer

17 sep 2020, 19:20

Ik denk dat ik echt nog even een jaartje wacht tot het eerste verbeterde model op de markt komt of model 1 in prijs zakt. Komt vooral door het feit dat ik nog een enorme PS3/PS4 backlog heb
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
Super Smash Brothers Ultimate (NS)
Mario Kart: Double Dash (GC)
Call of Duty WWII (PS4)
synergy

KillingRaptor schreef:
17 sep 2020, 19:07
synergy schreef:
Zach schreef:
Trailer deed mij niets.
Afbeelding
FFVII Remake. :biggrin:
Moet zeggen dat ik ook nog geen 100% overtuigd ben hoor, de trailer voelde voor mij niet aan als een echte Final Fantasy. Ik mis de tijden van de oude Final Fantasy sfeer.
Arrrrgh kom op, WAT WILLEN JULLIE NOU?! :lol:

Eerst dat gezeur dat FFXIII te linear is, vervolgens lijkt FFXV op een K-pop transgender boyband in een auto die door een onafgemaakte game rijden, dan is FFXVI weer te ruw en lijkt het niet op een FF game. De FF7 remake was ook al weer niet goed want : maar één deel en dat klote combat systeem.

Ik zou serieus een open sollicitatiebrief sturen naar Square Enix en zien of jullie de FInal Fantasy series naar een hoger niveau kunnen tillen.
Sadist

17 sep 2020, 19:54

Nomura wegwerken zou een begin zijn! Note; ik vind Final Fantasy XV tof; game heeft zijn flaws, maar heeft meer een eigen smoel dan XIII en het einde van de game is :( ) Ik geef de game het voordeel van de twijfel. Persoonlijk zou ik ook wel een game a la IX willen zien, maar daarvoor moet ik de Octopaths en Bravely Defaults spelen. De summons zagen er prima uit.

Voor de PS5 verder... uh, ja, wat je verwachtte, maar met een paar kleine kant tekeningen. Grootste tegenvaller is de prijs van games; die € 80 zie ik nu al door winkels naar € 75 gezet worden. Nog steeds een gigantische prijs voor een game. Dat wordt wachten op pricedrops.

Tweede is een double edged sword; Spider-Man Miles Morales, Horizon Forbidden West en Devil May Cry V SE (speelbare Vergil woooooh) zijn tof. Maar ze komen allemaal naar de PS4. Wat top is en waarschijnlijk nodig wegens de development costs, maar dat maakt de noodzaak voor een PS5 beduidend minder.

Voor de rest, tja, het komt wel goed met de PS5. Gaat het alleen lastig krijgen volgend jaar in eerste instantie.
KillingRaptor

17 sep 2020, 20:37

Hmmm... Ik vond FFXIII heel vet, FFXV ook (had op beide alle achievements/trophies gehaald) en de FFVII Remake is prachtig! FFXVI kan zeker wel vet uitpakken hoor, ik moet er gewoon eerst nog meer van zien voor ik volledig overtuigd ben. De gigantische summons vond ik wel al erg vet! Laten we hopen dat Bahamut ook aanwezig is.
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

18 sep 2020, 09:44

Als groot fan van FFXIV maar vooral ook FFXI <--- mijn favoriete FF die zelfs FFVI voorbij streeft voor mi. ik ben erg tevreden over wat ik heb gezien van FFXVI omdat het daar zoveel van heeft. Tijdens de trailer hoopte ik eigenlijk dat het om een nieuwe MMORPG ging maar helaas bleek het al snel singleplayer uit de gameplay beelden. Maar de sfeer zit dus goed voor mij. Helemaal in het straatje van FFXI en FFXIV. Ook kwa dialogen en story elementen voelt dat zo. Maar de sfeer kan nog zo goed zijn het gaat mij echt om de gamplay. En juist dat is waar FFXV voor mij echt direct dood viel. Voor een singleplayer FF van dit kaliber hoop ik vooral dat het terug gaat naar de tradities zoals ook Dragon Quest deze behoud. Maar dat zie je aan de gameplay beelden nu al niet gebeuren. Ik ben erg benieuwd wanneer we meer van de onderliggende systemen zien en denk ik dat we dan dit deel pas goed kunnen beoordelen.
arjen1981

22 sep 2020, 22:59

Nou bericht van Nedgame. Lang lang geleden een pre order geplaatst en zit bij levering 2. Eind november / begin december.

Hoe is het de rest afgegaan met preorders.

Wel opmerkelijk is dat nedgame naast de aanbetaling nu ook vraagt om het volledige bedrag te betalen. Ik vind dat een heel raar verhaal. Ik heb eerder consoles geprecedeerd met aanbetaling voor een dag 1 launch maar nooit volledig hoeven te betalen. Hoe zien jullie dat?
synergy

23 sep 2020, 06:59

arjen1981 schreef:
Nou bericht van Nedgame. Lang lang geleden een pre order geplaatst en zit bij levering 2. Eind november / begin december.

Wel opmerkelijk is dat nedgame naast de aanbetaling nu ook vraagt om het volledige bedrag te betalen. Ik vind dat een heel raar verhaal. Ik heb eerder consoles geprecedeerd met aanbetaling voor een dag 1 launch maar nooit volledig hoeven te betalen. Hoe zien jullie dat?
Ik vind dat eigenlijk niet kunnen van Nedgame (en Game Mania) om een aanbetaling te vragen en vervolgens 10 dagen na start van de pre-order moet wachten om gebeld te worden om "je pre-order door te spreken" (dit was bij Game Mania iig zo). Las dat veel mensen helemaal niet hun PS5 op launch kunnen verwachten. Waarom zou je dan de moeite doen om je op een wachtlijst te laten zetten en een aanbetaling te doen?

Zelf was ik gelukkig op tijd bij Bol.com en daar moest je ook gelijk het volledige bedrag betalen (optie tot achteraf betalen was niet mogelijk).
Fing3r

23 sep 2020, 07:54

Zelfs Bol.com? Dat is best wel triest, ik heb bij Bol nog nooit direct betaald. Maar ik wacht toch nog even met de aanschaf, misschien dit keer eens een limited uitgave halen. God of War zal er ook wel één krijgen

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
kingoftherain

23 sep 2020, 18:27

It finally happened. I caved. Net een PlayStation 5 besteld bij Nedgame. :omg: Met disc drive natuurlijk. :wink:
Voordeel is nu wel dat ik dat geld tegen die tijd niet meer uit hoef te geven. :thumbup:
Ook meteen een paar spellen besteld. Ratchet & Clank: Rift Apart, Immortals: Fenyx Rising, Godfall en Horizon II: Forbidden West. Spider-Man: Miles Morales wil ik ook hebben, maar ik twijfel momenteel nog even tussen het losse spel en de bundel met de vorige Spider-Man. Demon's Souls ben ik ook nog even niet uit. Ziet er echt hartstikke gaaf uit, maar met de PS3 versie ben ik ook nooit ver gekomen, dus misschien dat ik met die nog even wacht tot-ie een keer in de aanbieding is.

Levering begin 2021. Ik zie het wel. Komt-ie eerder, dan komt-ie eerder :party3: en komt-ie later, dan komt-ie later. :lol:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Zach

25 sep 2020, 22:23

synergy schreef:
synergy schreef:

Afbeelding
Dragon Quest XI, Persona 5, Trails of Cold Steel, Nier Automata en 13 Sentinels: Aegis Rim, maar dat is natuurlijk niet van het kaliber pre FFXII. FFXVI ziet er uit als een expansion pack van XIV met wat invloeden van XV.

Ik zou serieus een open sollicitatiebrief sturen naar Square Enix en zien of jullie de FInal Fantasy series naar een hoger niveau kunnen tillen.
Elke fan van het oude squaresoft kan iets beters verzinnen dan Square-Enix. Hoewel het team van FFXIV best goed werk heeft geleverd, werd ik nou niet bepaald overdonderd door de trailer.
TheDarkWanderer

26 sep 2020, 00:39

arjen1981 schreef:

Ik heb er nog wel even over nagedacht. Maar mijn backlog is nog zo groot dat ik eerst nog eens 25-30 games wil wegstrepen voordat ik weer aan een nieuwe console begin.
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
Super Smash Brothers Ultimate (NS)
Mario Kart: Double Dash (GC)
Call of Duty WWII (PS4)
Galious
Moderator
Moderator

29 sep 2020, 19:03

Super Sackboy 3D World trailer:

Game ziet er wel leuk uit, moet ik zeggen!
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”