Nioh 2

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Nioh 2

01 apr 2020, 09:23

Ik ben aardig opweg. Nu in het 3e gebied. Prachtige game. Het is zo'n game waarvan als je nu terug gaat naar deel 1 je ontzettend veel features zal missen. Tot nog toe smaakt elk level naar meer en vliegen de avonden voorbij. Ik probeer gelijk ook voor de 100% te gaan dus één of twee levels per avond en de dag is weer om. Het level design is echt knap gedaan. Dat verdwaald zijn in een Soulslike tot je uiteindelijk toch weer herkenning ziet.
Galious
Moderator
Moderator

17 jun 2020, 22:22

De game is zo royaal met content dat ik na een week nog steeds in het 1e gebied zit. Main missions, side missions, twilight missions... Nu rest er eindelijk nog 1 side mission voordat ik naar het 2e gebied door ga :)
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

18 jun 2020, 09:52

Ja en het houd niet op. NioH 2 is echt enorm groot. Zo nu en dan wordt een level wel recycled maar toch weer met andere elementen dat het fris genoeg is. Ik heb ook elke missie gespeeld en dat zegt genoeg dat het niet als content vuller voelt. Als je dan naast een game als Spiderman zet is dit wel even wat anders. Ik wil ook altijd elke Kodama maar de badjes mis ik nog wel hier en daar.
kingoftherain

18 jun 2020, 11:49

Ik weet niet hoe dat met Nioh 1 is, maar er zitten op sommige kaarten ook items verstopt. Als je met de cursor er overheen gaat, dan zie je hem veranderen.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Galious
Moderator
Moderator

18 jun 2020, 12:42

Oeh, dat wist ik niet. In Nioh 1 had je dat volgens mij niet. maar moar loot is altijd goed!
Ik ga de map van het eerste gebied maar eens afspeuren met m'n pointertje :)
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

18 jun 2020, 12:49

Kan zijn dat net de eerste map niets heeft.

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Galious
Moderator
Moderator

18 jun 2020, 12:51

arjen1981 schreef:
18 jun 2020, 09:52
Ja en het houd niet op. NioH 2 is echt enorm groot. Zo nu en dan wordt een level wel recycled maar toch weer met andere elementen dat het fris genoeg is. Ik heb ook elke missie gespeeld en dat zegt genoeg dat het niet als content vuller voelt. Als je dan naast een game als Spiderman zet is dit wel even wat anders. Ik wil ook altijd elke Kodama maar de badjes mis ik nog wel hier en daar.
Ik kijk ook in elk hoekje en gaatje voor de Kodama. De level design is weer bijzonder sterk en exploration wordt altijd goed beloond. De Nurikabe blenden ook beter in met de gewone achtergrond en zijn veel minder obvious dan in deel 1, moet ik zeggen. Erg tof :thumbup:
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

18 jun 2020, 12:59

Moest even opzoeken welke die nurikabe ook alweer waren. De eerste keer dat ik er een tegen kwam, had ik zoiets van zag ik dat nou goed?

Galious
Moderator
Moderator

18 jun 2020, 13:13

Ik vind ook wel erg tof dat je volgens mij van elke yokai een soul core kunt krijgen, zelfs van de Nurikabe en Kodama. Gotta catch 'em all!

Doen jullie trouwens veel met Ninja skills en Onmyo magic? Die had ik het eerste deel vrijwel helemaal genegeerd en tot nu toe doe ik hetzelfde in deel 2, en bijna alle points pomp ik in Heart (met zwaard als main weapon).
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

18 jun 2020, 16:31

Ja ik heb voor 80% mijn skills in Stamina zitten. Echt puur voor de Axe waar ik dit deel mee speelde. Echt ontzettend veel damage dat ik nu doe.

Maar ik heb toch ook wel een deel in de andere skills gegooid waaronder Onmyo magig en Ninjitsu. Zodat ik net alles minimaal kan doen. Met name health boost gebruikte ik veel uit Onmyo en Ninjitsu. Eigenlijk wel steeds. Ik zou je ook aanraden om dit steeds te doen. Want als je er niks mee doet krijg je ook geen unlocks in de skill tree. Dus continue spammen.

Ook is de Sloth Talisman ontzettend goed. Die heb ik heel veel gebruikt in NioH 1. Somige bazen had ik daar niet zonder gekund. Maar ik heb hem nooit unlocked dit keer omdat ik pas later in de moeite nam om te kijken wel pad ik in de skill tree moest volgen. Natuurlijk kun je dit resetten maar dat was nog niet nodig. Ook omdat je de Sloth Talisman als item kunt kopen wanneer het echt nodig is voor een bepaalde baas. Maar eigenlijk lukte het ook vaak zonder wel. Geeft des te meer voldoening!
Galious
Moderator
Moderator

18 jun 2020, 16:52

Dat is wel goed om te weten. Ik dacht dat je net als in Nioh 1 Onmyo en Ninjitsu skill points kreeg door punten in die stats te stoppen. Dan ga ik de Onmyo magic en Ninjitsu die ik nu heb ook maar regelmatig gebruiken en in mijn speelstijl proberen te passen, want er zitten ook veel nuttige passive skills in de skill trees.

Normaal gebruik ik eigenlijk bijna geen consumables in dit soort games. Ik heb altijd het idee dat je niet afhankelijk kunt zijn van beperkte consumables/buffs, dus doe ik het altijd maar zonder. Maar wie weet levert dit wel interessante nieuwe mogelijkheden op in Nioh 2 :smile:
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

24 jun 2020, 23:22

Ik ben in het derde gebied aangekomen. De hoeveelheid side-content is echt enorm, voor elke main mission zijn er wel 3 side-missions. Maar ze zijn tof om te doen en de rewards zijn ook de moeite waard. Die side missions maken het ook een stuk eenvoudiger om qua level bij te blijven (of zelfs voor te lopen) op de recommend levels van de missions, in de eerste Nioh was die sprong in levels soms best groot van het ene naar de andere missie.

Ik vermaak me in elk geval nog steeds uitstekend met Nioh 2! :thumbup:
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

26 jun 2020, 20:12

Gaaf dat deze zo bevalt. Voor mij is dit ook nog de meest prachtige release van het jaar. En dat zelfs met een Animal Crossing die nog altijd wordt gespeeld. Maar als ik jou post zo lees krijg ik zin om ook opnieuw weer in NioH2 te duiken. Ik heb nog een paar missies staan die na het einde unlocken en toch in eens wel heel erg spiken in de moeilijkheidsgraad. Misschien een mooie uitdaging als het straks vakantie is.
kingoftherain

01 jul 2020, 19:10

Dit gaat echt heel narcistisch klinken, maar naast het spelen ervan vind ik het af en toe wel lekker om mijn eigen gameplay video op de achtergrond op te zetten. De muziek van het begin vind ik sowieso prachtig en aangezien ik me nog niet echt heb bezig gehouden met het voorzien van commentaar of reacties bij de video's word ik tijdens het luisteren ook niet gestoord door die bagger van een stem van me. :lol:

Zit op het moment een beetje vast in een zijmissie in een dorpje. Binnenkort maar weer eens een poging doen, want ik vind het zeker een gaaf spel.

Galious
Moderator
Moderator

01 jul 2020, 22:20

Welke zijmissie is dat? De taaiste zijmissies vind ik zelf de zgn. online missies die met patch 1.09 zijn toegevoegd. Ik heb daarvan de eerste gedaan in het derde gebied, een duel met een onmyo magic spammer en oneindig ki lijkt het wel. Maar dat vond ik ook in de eerste Nioh vaak de moeilijkste missies, die one-on-one duels met menselijke tegenstanders.

On another note, ik ben bij het vierde gebied aanbeland!

En de muziek in de game is zeker prachtig. Dat viel me vanavond ook weer eens op.
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

01 jul 2020, 22:38

Ik weet de naam even niet, maar je begint naast een brug richting wat huizen op een paar plateautjes en recht vooruit van je startpunt heb je een bebost gebiedje.

Edit: Even opgezocht. The Fire God's Magatama heet 't. Ik ga er binnenkort gewoon weer eens voor zitten. Soms moet ik er even pauze van nemen.

Galious
Moderator
Moderator

01 jul 2020, 23:02

Ah ja, nu weet ik het weer. De side-missie in dat gebied waar je voor het eerst die enorme kruipende yokai met grote klauwen tegenkomt. Met dit soort games kan het soms inderdaad helpen even een break te nemen, al ben ik zelf meestal geneigd (vooral bij bosses) om het te blijven proberen tot 'ie eindelijk neer is, al wordt die kans dan vaak juist steeds kleiner naarmate de tijd en de frustratie vorderen :biggrin:

Je kunt natuurlijk ook altijd een missie quitten en terugkeren naar de map, al kost dat wel je amrita. Maar echt vastzitten in een zijmissie hoef je gelukkig nooit in deze game :)
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

01 jul 2020, 23:23

Enorm? Grote klauwen? Kijk er nu nog meer naar uit, hahaha. Ik kan inderdaad altijd even wat anders doen.

Galious
Moderator
Moderator

02 jul 2020, 22:54

Ik ben vanavond ook iets enorms en met grote klauwen tegengekomen, en ik ben er nog niet voorbij. Boss verslagen, level voorbij dacht ik. Maar nope, toen kwam Gyuki! :cursing:
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

03 jul 2020, 22:27

Gisteren zat ik er ruim een half uur op vast en ben ik iets van 50 elixers kwijt geraakt in allemaal pogingen zonder succes, en vanavond gaat Gyuki al bij de eerste poging neer... Het kan verkeren :)
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

20 jul 2020, 22:53

Ik ben na zo'n 63 uur bij de (denk ik) laatste Story Mission aanbeland! :evil:
But first... another side mission :) Wat een game. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

21 jul 2020, 22:36

Dat bleek gisteren dus niet de laatste Story Mission te zijn. Er kwam nog een compleet nieuw gebied(je) na, maar ik ben er nu toch echt doorheen. De laatste boss is verslagen en de credits zijn voorbij gerold. Maar de koek is gelukkig nog steeds niet op met een aardig aantal nieuwe side missions om mee verder te gaan :perfect:
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

22 jul 2020, 20:21

haha ja wat een verassing hoe dat laatste stuk liep. wat vond je van dat einde? een level die mij ook nog heel goed bij gebleven is, is ook één in het laatste stuk waar je het water hoog en laag kunt zetten en een andere waar allemaal smalle paden in de lucht waren. Dat waren me levels zeg. Daar ben ik ook echt wel vaak dood gegaan om de meest vreemde plaatsen.
Galious
Moderator
Moderator

22 jul 2020, 23:01

Ik vond het wel gaaf hoe het laatste stuk aansloot op het verhaal van Nioh 1, dat was een leuke verrassing. Dat level met het water vond ik ook een van de meest memorabele. Echt een huge level, maar heel erg tof qua design en variatie. Ik heb daar sowieso een Kodama gemist, dus ik moet daar nog een keertje naar terug. Kan me trouwens niet herinneren dat de eerste Nioh met dat soort mechanics zoals waterniveaus speelde?

De allerlaatste missie speelt zich ook voor een deel af in datzelfde level (maar dan begin je in de oorspronkelijke boss room) en daar ben ik vaak dood gegaan en heb ik een keer ongeveer 1.300.000 Amrita verloren (genoeg voor 2 level-ups) toen ik weer kapot ging voordat ik mijn grave kon bereiken, dat was wel even een momentje, haha.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

23 jul 2020, 14:23

Ik twijfel nog of ik ditmaal weer voor de Platinum trophy ga. Hij is volgens mij makkelijker dan Nioh 1, maar het lijkt me nogal een grind om mystic arts voor alle wapens te unlocken...

Nou ja, eerst maar eens alle side missions voltooien en de ontbrekende Kodama en hot springs vinden :)
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”