Nioh 2

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Nioh 2

01 nov 2019, 10:42

Dan gaan we dat eens even doen!
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

02 nov 2019, 10:06

Top ga ik zo gelijk doen!
Galious
Moderator
Moderator

02 nov 2019, 13:14

Er is weer een reward verbonden aan de beta:

Je kunt 'The Mark of the Demon Slayer' verdienen - "een beloning waarmee je de Kamaitachi-helm van de in-game Shrine vrij kunt spelen, zodat je deze kunt gebruiken in de volledige game".

Dat is wel een extra incentive om er weer doorheen te spelen voor mij, al zullen het waarschijnlijk dezelfde twee gebieden zijn als in de alpha, maar dat gaan we zien :)
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

02 nov 2019, 18:41

Ben echt onder de indruk hoe soepeltjes dit weer speelt. Kan een demo ook genomineerd worden voor een GOTY?
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 nov 2019, 20:14

Ik heb het gespeeld, maar ik weet het niet. Wat ik niet weet is de hoeveelheid, althans zo kwam het over, die ze erin stoppen aan mogelijkheden. Nioh 1 heb ik heel kort maar gespeeld, maar die horensshizzle, om het zo maar even te noemen, vind ik weet net iets te veel mogelijkheden.

Misschien is het een mooie toevoeging, maar het gave aan Dark Souls vind ik dat ik met enkel een axe en de mogelijkheid om te rollen aan het einde kan komen. Hier stoppen ze er wel heel veel in. Of valt het volgens jullie wel mee?
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

02 nov 2019, 22:55

Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk overwhelming is als je Nioh 1 niet of maar heel kort gespeeld hebt. Die game bevatte al een enorme hoeveelheid aan gameplay mechanics en mogelijkheden, en deel 2 neemt die als basis en voegt daar nog eens een hoop nieuwe dingen aan toe, zoals de Yokai shift, Soul Cores en - ook voor mij een nieuwe toevoeging sinds de Alpha - de Burst Counter. Ik zou dus zeker aanraden om eerst Nioh 1 verder te spelen, dan heb je het grootste deel van de mechanics die Nioh van Dark Souls etc onderscheiden onder de knie. En dan valt de hoeveelheid van de nieuwe toevoegingen in deel 2 ook wel mee (de Yokai Shift is op zich praktisch hetzelfde als de Living Weapon van deel 1).

Maar je kunt het inderdaad niet spelen als een Dark Souls met enkel een axe en de mogelijkheid om te rollen. Het combat systeem van Nioh is complexer en veeleisender; het is echt zijn eigen beestje :)

Ik ben zelf vanavond in het eerste gebied van de Beta begonnen. Ik had het niet verwacht, maar het is een compleet nieuw gebied dat niet in de Alpha zat, dus dat is al heel tof. Het tutorial gebied is ook helemaal anders (in de Alpha was het nog gewoon dezelfde dojo als in Nioh 1) en qua gameplay is als gezegd de Burst Counter een nieuwe toevoeging. Die laatste is wel weer even wennen, en afgaande op mijn eerste Yokai encounters speelt het ook een vrij cruciale rol in die gevechten.

Ik heb nog niet zo heel lang kunnen spelen, ben pas bij de tweede shrine aanbeland, maar heb al zin om morgenavond verder te gaan!
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

02 nov 2019, 23:42

Nog vergeten te melden: als je een save file van Nioh 1 hebt en je gaat naar de Boons tab bij een shrine, dan unlock je William voor je character appearance :)
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

03 nov 2019, 10:08

Gek bij mij pakte die niks bij Boons. Ik zal het nogmaals proberen. Ben door het eerste level heen. Ik had ook twee poesjes gevonden. Ik ben ze alleen beide kwijt geraakt. Ik denk nu dat het de bedoeling is dat je deze naar de Shrine brengt. Daarnaast ook nog niet uit gevonden wat de paarse Kodama wil. Genoeg weer om uit te vinden.
Galious
Moderator
Moderator

03 nov 2019, 13:10

Die paarse Kodama is als een soort Snuggly the Crow, van wat ik me herinner uit de Alpha. Als je een item van een bepaalde rarity voor hem dropt, dan krijg je er iets anders voor terug.

En die poesjes geven bij mijn weten alleen een tijdelijke buff, maar vraag me niet van wat :laugh:
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

04 nov 2019, 22:16

Ben nu ook door het eerste level heen. Moet zeggen dat ik het een stuk lastiger vond dan de alpha demo, vooral de nieuwe boss. Maar goed, The Mark of the Demon Slayer is binnen en ik ben begonnen met het tweede level. Het buitengedeelte daarvan is nieuw, maar vanaf de grot lijkt het hetzelfde als het tweede level in de alpha demo (afgezien van een paar nieuwe enemies).
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

04 nov 2019, 23:39

Ik vond het tweede level een stuk pittiger. Heb ook uiteindelijk een visitor gesummond om de baas te halen.

Die matter (baas eerste level) kon ik goed doe. Maar de baas uit het 2e level lukte maar niet. Hij heeft een move dat hij je vastpakt en dan was ik 90% van de keren dood. Ik heb nog niet alle Kodamas dus ik denk dat ik het level nog eens ga doen. Ik ben nog flink geleveled dus is het nu vast een stuk makkelijker.

Voor de Twilight mission heb ik de expeditie mode geprobeerd. En dat is echt een mooie toevoeging. Je kunt dan namelijke ook met anderen een missie vanaf de start spelen. Je hoeft dus niet eerst de missie zelf gehaald te hebben om te helpen. En mooier nog is dat we met z'n 3en waren. Geen idee wat het max aantal spelers is maar in elk geval dus 3. Was voor mij een verassing. Met 3 player merk je wel veel drops en lag maar toch was het een leuke sessie.

Ik heb met speer en hatchets gespeeld. Denk dat ik nog wel even door ga. Ben nog helemaal niet uitgekeken op de demo. Heb overigens nog steeds geen idee wat die kat doet?

Wat ook fijn is, is dat wanneer je bij een bossfight dood gaat je direct bij het terug komen in die area je Amerita terug claimed. Geen frustraties meer omdat je eerst daar op focused.
Galious
Moderator
Moderator

05 nov 2019, 22:31

Ik heb het tweede level vanavond ook uitgespeeld. Ik vond de tweede boss juist beter te doen dan die van het eerste level. Maar die tweede boss had ik al eerder gehad in de alpha demo, dus ik kende het grootste gedeelte van z'n moveset nog, al was de dark realm fase wel wat anders (alsof stamina management al niet lastig genoeg was :laugh: ).

Morgen ga ik de nieuwe Twilight mission eens doen. De expedition mode heb ik nog niet geprobeerd, ga ik denk ik ook nog wel doen. Ik geloof dat 3 spelers de nieuwe max is, tegenover 2 van Nioh 1.

Mijn weapon of choice is voorlopig nog de Odachi, maar ik wil de nieuwe glaives ook nog wel even proberen :)
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

06 nov 2019, 16:56

Ja ik heb echt de grootste moeite ook met mijn stamina in de dark mode. Het is echt belangrijk dat je op het juiste moment je stamina bar refresh triggered en daar was ik eerder eigenlijk helemaal niet mee bezig.

Ik heb het eerste level nog een keer gedaan. Heb nu alle Kodama's daar. Ben nu weer met het tweede level bezig en moet nog één Kodama. Dan probeer ik daarna de boss ook nog een keer Solo.

Er komt ook nog een Duel vrij. Pittig is die ook. Gebeurd zelden dat ik een demo zo intensief speel.
Galious
Moderator
Moderator

06 nov 2019, 17:08

In de dark realm fase zijn die Yokai powers (die je met de cores kunt equippen) ook erg belangrijk. Als je daar een of twee goede van hebt, kan dat al een groot verschil maken.

Mijn grootste tip voor de tweede boss is om je te richten op zijn "armen" (die twee kleinere slangen, die los komen in de dark realm fase), als je die allebei kapot kunt maken, dan regenereert hij ze later weer, maar dan wordt de dark realm fase uitgesteld. Dit kun je blijven herhalen, zo lang het lukt. Ik had hem een keer op iets van 1/3 health voordat hij voor het eerst in de dark realm ging.

De Duel heb ik nog niet unlocked, maar die dingen heb ik altijd al het pittigst gevonden in Nioh. Ben benieuwd!
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

06 nov 2019, 22:21

Goede tip. Ga ik proberen. Ik heb ook het idee dat je meer damage doet in Dark mode. Helemaal als je naar demon vorm transformeerd.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 jan 2020, 14:54

De story trailer is er:

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

23 jan 2020, 18:22

Wordt waarschijnlijk weer zo'n typisch onnavolgbaar Team Ninja verhaal, maar ik heb er zin in! De trailer zet in elk geval goed de sfeer neer :)
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

13 feb 2020, 22:30

Van 28 februari t/m 1 maart komt er een Last Chance Trial. Ik las iets over 3 levels, maar geen idee in hoeverre dat levels uit de alpha en/of de beta zijn. Vooruitgang kan niet meegenomen worden naar het uiteindelijke spel, maar een gemaakt karakter wel. Geen PlayStation Plus vereist!
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Galious
Moderator
Moderator

13 feb 2020, 23:02

Die trials zijn ook altijd als ik net middenin een andere Soulslike game zit :laugh:
Maar ik ga er waarschijnlijk wel weer even induiken. Benieuwd of er nog een nieuw gebied tussen zit.
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

16 feb 2020, 08:47

De beta heb ik 100% gespeeld. Alsof ik platinum ging halen in een Beta. Zo erg vermaakte ik mij er toch wel mee. Ook al zijn het dezelfde levels ik ga ook nog door deze Last Chance Trail. Goed om te weten dat het character mee komt. Daar ga ik dan gelijk goed voor zitten.
Galious
Moderator
Moderator

27 feb 2020, 16:02

Last Chance Trial teaser trailer!

nmkl pjkl ftmch
arjen1981

27 feb 2020, 16:45

Dat is zeker een nieuwe locatie.
kingoftherain

27 feb 2020, 18:14

Ziet er gaaf uit. Morgen maar even uitproberen.

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
kingoftherain

28 feb 2020, 06:14

Trial is te downloaden en te spelen!

Galious
Moderator
Moderator

28 feb 2020, 22:28

Heel gaaf dat er weer een compleet nieuw gebied te spelen is voor de eerste missie van deze Last Chance trial! :thumbup1:
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”