Het grote Super Smash Bros Ultimate topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Het grote Super Smash Bros Ultimate topic

03 nov 2018, 21:46

De laatste Nintendo Direct voor de release van de game is gepasseerd, we hebben een goed beeld gekregen van alles wat er in zit en ik heb stiekem al weer erg veel zin om ermee aan de slag te gaan. Met een totaal aan 75 karakters (dat is inclusief het gratis DLC character Pihanha Plant die je krijgt wanneer je de game binnen de eerste maand registreert) uit niet alleen Nintendo series maar ook Sonic, Street Figher, Castlevania, Final Fantasy, Mega Man, Pac-Man, Metal Gear Solid en Bayonetta is het meer dan een fighting game, het is een viering van de rijkheid aan succesvolle IPs die de industrie in de laatste paar decennia rijk geworden is.

Afbeelding

En het blijft niet alleen bij dit rooster, er komen nog minstens 5 nieuwe DLC characters bij en talloze bekende en minder bekende franchises zijn vertegenwoordigd in Assist Trophies (Virtua Fighter, Fatal Frame, Monster Hunter, Bomberman, Sim City, Shovel Knight) en Spirits (Shantae,. Snipperclips en nog een heleboel die we gaan ontdekken). De hoeveelheid content is schieroneindig en ik kwam al niet door alle content van de vorige Super Smash Bros heen.

Maargoed, wie gaat deze game oppikken? Welke characters kijk je het meeste naar uit om mee te spelen en op wat voor DLC hoop je?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Het grote Super Smash Bros Ultimate topic

03 nov 2018, 21:51

Ik trap wel af:

In Super Smash Bros Wii U speelde ik voornamelijk met Duck Hunt Duo voor de lol en Marth als ik competitief speelde. Van de nieuwe characters kijk ik erg uit naar Simon Belmont en stiekem vind ik King K Rool ook wel gaaf.

De story mode met Spirits ziet er vaag uit maar ik vind het een leuke manier om ook kleinere franchises en games die zich niet zo goed lenen voor vechtmascottes een plek te geven; ik ben bijvoorbeeld benieuwd of je de 'spirit' van Shantae terug ziet en voelt komen in bijvoorbeeld Daisy.

Voor de DLC hoop ik op Banjo kazooie en Pyra/Mythra.

Afbeelding
KillingRaptor

03 nov 2018, 22:22

Ik ga deze zeker in huis halen. In Smash Wii U speelde ik vooral met Bayonetta maar ook regelmatig met Fox, Charizard, Captain Falcon, Mewtwo en Bowser. Van de nieuwe personages (of terugkerende die niet in Wii U zaten) kijk ik het meest uit om te spelen met Snake, Wolf en Ridley.

Qua DLC weet ik eigenlijk niet zo erg waar ik voor hoop, er zit al zoveel content in deze game qua speelbare personages. Ik verwacht wel een Xenoblade personage maar waar ik zelf stiekem wel op hoop is bijvoorbeeld Amaterasu uit Okami of Ryu Hayabusa uit Ninja Gaiden (liefst met oldschool look). Banjo Kazooie zouden ook erg tof zijn inderdaad!
Afbeelding
Vaktix

03 nov 2018, 23:19

Wat heb ik zin in deze game zeg! Veruit mijn meest geanticipeerde game dit jaar. Ik had geen Wii U dus heb ik die versie vanzelfsprekend nooit echt gespeeld, maar gelukkig heb ik nu wel een Switch om de nieuwste Smash te spelen. Ik heb op Gamescom en Firstlook al de game gespeeld, beide keren 1x met Ridley en 1x met Snake, waarmee ik ook het meeste ga spelen denk ik. Ik ben een best groot fan van Donkey Kong Country, dus King K. Rool heb ik ook zin in om mee te spelen. En Piranha Plant lijkt me ook hilarisch om mee te spelen, puur vanwege hoe gek het is.

Qua DLC heb ik niet heel veel waar ik speciaal op hoop. Ik zou het wel heel tof vinden als een paar indie characters wat liefde krijgen, zoals Shovel Knight, Hollow Knight of Madeline van Celeste. Misschien kan Sakurai wel wat leuks doen met de Broodels van Super Mario Odyssey. En als we aan het dromen zijn zou Banjo Kazooie natuurlijk geweldig zijn :smile:
Space? SPAAACE!
Tom
Moderator
Moderator

04 nov 2018, 08:06

Gaan we Smash battles houden? :)
Hoeveel personen kunnen eigenlijk tegelijk online?

Ken ziet er nu al uit als een van mijn favo characters.
Rookworst88

04 nov 2018, 08:56

Ik kijk hier het meest naar uit van alles wat op dit moment uit gaat komen.

In het vorige deel speelde ik meestal met Little Mac of Pit, of juist met de supertrage Ganondorf of King Dedede.

Ik ben ook heel benieuwd naar Simon, dit kan wel eens een veelgespeeld karakter worden voor mij! Ook vond ik de Piranha Plant een hele verrassende en leuke toevoeging!

Voor de DLC is mijn grootste wens Banjo-Kazooie. Dit roep ik al 3 delen, en ALS het ooit gaat gebeuren, liggen de kaarten nu het best denk ik. Verder had ik King K Rool, Bomberman en shovel Knight op mijn lijstje. Ze zitten er allemaal in, helaas maar 2 als karakters, maar 2 van de 4 vind ik geen slechte score. Als ik nu ter plekke nieuwe karakters moet noemen denk ik dat Rex/Pyra een goede kans maakt. Nu Piranha Plant bekend is gemaakt zie ik karakters als Boo ook nog wel gebeuren. Met Waluigi maken ze mij niet blij, maar ik denk dat na alle hype eromheen die nog steeds kans maakt om als allerlaatste karakter toegevoegd te worden. Als laatst zou ik het ook niet erg vinden als Indies nog wat meer liefde krijgen :)

Ben overigens ook HEEL benieuwd naar die Adventure mode. Die game zit propvol met content in ieder geval.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

04 nov 2018, 09:16

Ik heb ook heel veel zin in Ultimate! Destijds meteen in pre-order gezet (de versie met de GC controller). Ik heb de GC versie als laatst gespeeld, maar de meeste uren zitten toch in de N64 versie.

Alweer een hele tijd geleden dus. Ik heb nog geen voorkeur voor character, genoeg om uit te kiezen in ieder geval!

Tof dat Shovel Knight en Shantae ook bevestigd zijn!
KillingRaptor

04 nov 2018, 09:41

synergy schreef:Tof dat Shovel Knight en Shantae ook bevestigd zijn!
Niet speelbaar hé deze. ;)
Shovel Knight is een assist trophy en Shantae zit er voorlopig enkel in als spirit.
Afbeelding
synergy

04 nov 2018, 09:46

KillingRaptor schreef:
synergy schreef:Tof dat Shovel Knight en Shantae ook bevestigd zijn!
Niet speelbaar hé deze. ;)
Shovel Knight is een assist trophy en Shantae zit er voorlopig enkel in als spirit.
Ohw. Jammer. :laugh:

Wie weet komt dat nog?
Vaktix

04 nov 2018, 12:02

Helemaal vergeten dat ik nog ergens heel boos over ben. WAAR IS WALUIGI??!!
Space? SPAAACE!
KillingRaptor

04 nov 2018, 12:12

Vaktix schreef:Helemaal vergeten dat ik nog ergens heel boos over ben. WAAR IS WALUIGI??!!
Assist trophy gelukkig. :laugh: Ik heb echt niets met dat personage dus mij maakt het niet uit. :innocent:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 nov 2018, 12:21

Ik dacht ook altijd dat King K Rool een troll-request van fans was en daar schaarde ik Waluigi ook onder :)

Ik mag overigens hopen dat de Wonderful 101 minstens in de Spirits vertegenwoordigd zijn.
Zach

04 nov 2018, 12:55

KillingRaptor schreef:
Vaktix schreef:Helemaal vergeten dat ik nog ergens heel boos over ben. WAAR IS WALUIGI??!!
Assist trophy gelukkig. :laugh: Ik heb echt niets met dat personage dus mij maakt het niet uit. :innocent:
Dat personage heeft zoveel potentie voor een toffe game.
Vaktix

04 nov 2018, 14:21

Ik ben een gigantisch Waluigi fan! En ik neem geen genoegen met een assist trophy :mad1:

Maar ik ben het helemaal met @Zach eens: Waluigi zou echt een geweldige game kunnen krijgen. Het is Luigi gelukt, het is Wario gelukt, en het is zelfs Peach gelukt. Gemiste kans om geen Waluigi game te maken.
Space? SPAAACE!
Pius

13 nov 2018, 16:29

Ik kijk toch wel erg uit naar deze game na de laatste trailers en het laatste nieuws. Ik ben sowieso enorm fan van deze serie, dus ik kan bijna niet wachten :)
"Come back when you can put up a fight."
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 dec 2018, 21:46

Man wat een tof spel weer, ik heb meteen ook maar de season pass gekocht.
synergy

08 dec 2018, 22:46

Heb er zin in! Kan pas morgen beginnen helaas... :sad:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 dec 2018, 22:49

synergy schreef:Heb er zin in! Kan pas morgen beginnen helaas... :sad:
In het begin krijg je een start-spirit, kun jij morgen checken weike dat is?
Ik had Seliph (Fire Emblem) maar ik vermoed dat het random is.
synergy

08 dec 2018, 23:12

Yes! Wel toevallig dat uitgerekend jij iets van FE krijgt dan :laugh:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 dec 2018, 23:40

Er zitten echt gruwelijk veel Fire Emblem spirits in de game ^_^
Vaktix

09 dec 2018, 11:26

Wat een geweldig spel! De hoeveelheid aan content is echt insane, en de gameplay is heel diepgaand maar ook heel leuk! Enige minpunt is dat als je internet zo slecht is als bij mij dat je potjes online drastisch trager worden. Hopelijk wordt dat nog gepatcht :smile:
Space? SPAAACE!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 dec 2018, 12:05

Ik vind met name alle verwijzingen naar andere games ook heel gaaf gedaan, tussen die spirits kom je allemaal games tegen waar je nog nooit van hebt gehoord, of karakters van spellen die je al vergeten was. Het is een mooi stukje gamegeschiedenis op een kaartje van ongeveer 2 vierkante centimeter.
synergy

09 dec 2018, 13:52

Apenheul schreef:
synergy schreef:Heb er zin in! Kan pas morgen beginnen helaas... :sad:
In het begin krijg je een start-spirit, kun jij morgen checken weike dat is?
Ik had Seliph (Fire Emblem) maar ik vermoed dat het random is.
Ok net begonnen en mijn spirit is Felix. :smile:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 dec 2018, 13:59

Tof, sprits zijn dus random (waarschijnlijk op de encounters in Spirit Mode na).
Tom
Moderator
Moderator

09 dec 2018, 21:41

Vandaag even kunnen testen bij een vriend van mij en het ziet er zeker goed uit deze titel! Kon wel eens mijn favoriete Smash Bros worden uit de reeks!

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”