Sekiro: Shadows Die Twice

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Sekiro: Shadows Die Twice

26 mar 2019, 12:47

Dynamike schreef:Ik ben gisteren begonnen en... wat een toffe game die ik intens haat. Het is zo verschrikkelijk wennen, dat is niet normaal. Ik krijg sommige zaken van de game gewoon nog niet in de vingers. En dat zal ook nog een hele tijd duren.

Ool de penalty voor doodgaan vind ik redelijk zwaar. En helemaal als het vaker gebeurt. Maar goed, moet de eerste boss nog tegenkomen, dus daar ga ik nu naar onderweg. Denk ik.
Het is flink wennen, ja. Het voelt echt weer als de eerste keer dat ik in Dark Souls stapte en overwhelmed was/werd door alles :)

De penalty voor doodgaan moet je je tot na de eerste mid-boss eigenlijk niks van aantrekken, dat is nog zo enorm vroeg in de game. Maar op zich is de penalty goed te verzachten doordat je skill points kunt banken. Dus als je bijna genoeg experience hebt voor een skill point, nog even wat kleine enemies doden totdat je bij die skill point bent. Die kun je dan niet meer kwijtraken als je dood gaat. En geld kun je ook banken door er coin purses voor te kopen.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 mar 2019, 16:53

Goed, het is echt heel erg pittig. Ik heb het gevoel dat ik gewoon helemaal niks uithaal tegen bepaalde tegenstanders. Ik zal niet spoilen, maar het is iets met een Ogre. Daar zit ik nu ongeveer een uur op, en ben op 50% gekomen. Meer niet. Ik weet dat hij een zwakte heeft, maar ik heb niet genoeg kruisjes om daar flink veel en vaak gebruik van te maken. Ik ga nu maar de andere kant weer even op, want na een uur op een niet-eens-baas ben ik het wel even zat. Ik vind de combat wel erg gaaf, maar zuig er nog apenballen in. Blijkt wel weer.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

26 mar 2019, 17:01

Die Ogre zat ik ook even op vast
Spoiler: weergeven
(ik had de Flame Vent gemist in Hirata Estate)
, maar hij is wel te verslaan met ouderwetse hit 'n dodge Soulsborne tactieken. Alleen die lunging grab attack... :cursing:
Maar je kunt er inderdaad ook gemakkelijk langs glippen en terugkeren wanneer je wat meer upgrades hebt. Dat is wel het toffe van de mid-bosses, de meeste zijn optioneel door het open level design.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

26 mar 2019, 23:07

Ik raak wel een beetje overwhelmed door alle routes die ik op dit moment kan nemen. Ik kan nog niet beslissen welke ik het het beste als eerst zou kunnen nemen, dus ben ik alles maar een beetje aan het verkennen. Ik vind de area's wel makkelijker om doorheen te komen dan in de Soulsborne games, vooral door de extra beweeglijkheid die je hebt en de one-hit stealth kills waarmee je de meeste vijanden makkelijk uitschakelt. Maar de (mini-)bosses daarentegen zijn een stuk pittiger.

Ik ben overigens vanavond een grote bel tegengekomen, maar of ik die durf te luiden... :dontknow:
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 mar 2019, 23:22

Galious schreef:Ik raak wel een beetje overwhelmed door alle routes die ik op dit moment kan nemen. Ik kan nog niet beslissen welke ik het het beste als eerst zou kunnen nemen, dus ben ik alles maar een beetje aan het verkennen. Ik vind de area's wel makkelijker om doorheen te komen dan in de Soulsborne games, vooral door de extra beweeglijkheid die je hebt en de one-hit stealth kills waarmee je de meeste vijanden makkelijk uitschakelt. Maar de (mini-)bosses daarentegen zijn een stuk pittiger.

Ik ben overigens vanavond een grote bel tegengekomen, maar of ik die durf te luiden... :dontknow:

Ik heb over die bel gehoord. Ik weet niet wat het effect is, ik ben er zelf nog lang niet.. maar ik weet wel wat ik ga doen :D Er staat geloof ik tekst bij, die staat er niet voor niets.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 mar 2019, 18:12

Vanmiddag was ik er helemaal klaar mee. Ik was in staat om de game terug te brengen en klaar er mee. Ik krijg het parryen niet in de vingers en dat is toch de key van de game. Op beide paden die ik open heb liep ik tegen mini-bosses aan. Aan de ene kant....

De Ogre en de andere kant die Shinobi met z'n speer

Je bent van glas in Sekiro, dat is een ding dat zeker is. Twee goede klappen en je bent weg. Toch maar getrihard. Wellicht cheat ik mijn weg door de game heen, dat kan, maar de tweede mini-boss uit de spoiler is neer. Het heeft me zeker een uur gekost en vast niet op de manier die From bedacht heeft. Maar het heeft gewerkt. Dus ik keur het goed. Daarna doorgelopen, ben nu bij de volgende mini-boss. Eentje die van wat te drinken houdt, zullen we maar zeggen. Wat een haat-liefdeverhouding heb ik met deze game. Niet normaal.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

27 mar 2019, 19:24

Ik zou je als tip willen meegeven: staar je ook weer niet te blind op het parryen. Ik heb het ook nog lang niet in de vingers. Parryen is wel een key element in combat, maar er zijn ook andere technieken die je kunnen helpen en variatie is de eigenlijke key. Heb je bijvoorbeeld de Mikiri counter skill al unlocked? Die maakt een wereld van verschil tegen de tweede mini-boss in je spoiler, aangezien thrust attacks van vijanden heel moeilijk te parryen zijn met de gewone deflect (en ze doen massive damage) maar met de Mikiri counter zijn ze een fluitje van een cent. En houd in gedachten dat je sweep attacks helemaal niet kunt parryen/deflecten. Het is dus echt van belang om de verschillende soorten aanvallen goed te "lezen".
Verder zou ik aanraden te experimenteren met de Shinobi prosthetics. Ik had die tweede boss zelf verslagen door hem steeds te stunnen met de fireworks prosthetic.
En als je de Flame Vent prosthetic hebt gevonden in Hirata Estate ben je nu ook goed uitgerust voor die eerste mini-boss :)

En maak gebruik van consumables in battle (zoals de sugars, ash, oil, etc). Die droppen zo vaak dat je echt aangemoedigd wordt om ze ook daadwerkelijk zo veel mogelijk te gebruiken in combat. Dat is iets waar ik zelf als item hoarder nog erg aan moet wennen, maar alles wat helpt om een fight te winnen, is good!

Ik hoop dat dit iets helpt om de haat-liefde verhouding te laten doorslaan naar de kant van de liefde, want er valt zoveel te genieten in deze game :)
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 mar 2019, 16:37

Ik heb de Mikiri Counter. Ik heb vandaag heel even getest hoe die werkt, want ik snapte er niks van nog :D Maar snap nu dat ik hem moet triggeren op het moment dat ik het teken. Zeg maar. Dat ga ik morgen maar eens proberen. Ik heb die prostetic waar je het over hebt. Ik had alleen nog niet gedacht aan het gebruik van een bepaald item dat waarschijnlijk in combinatie met die prostetic een hele zwik aan damage gaat doen. Althans, dat hoop ik.

Koop jij elke keer, mits je ze nog hebt, kruisjes (noem ze maar even zo) om er altijd voor te zorgen dat je je arm kan gebruiken?

Ik ben zelf ook nooit een gebruiker van items in dit soort games. Zoals die stukken keramiek. Ga. Weg. Ik ben geen pottenbakker. Of breker. Maar blijkbaar zijn sommige items dus wel handig. Ik ga me daar maar eens wat meer in verdiepen. Snoepjes, ballonnen... het is een gekkenhuis in mijn inventorie :D
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

28 mar 2019, 18:20

Ik heb die kruisjes nog nooit gekocht. Ik heb daar ook helemaal niet aan gedacht omdat ik altijd wel genoeg van die dingen had om de prosthetic te kunnen gebruiken wanneer ik het nodig had. Maar dat is eigenlijk wel een erg goed idee om ze te stocken in plaats van m'n geld kwijt te raken (voor zover ik het niet in coin purses had gestopt) wanneer ik dood ga, een loss die ik tot nu toe maar voor lief nam. Ik ga voortaan dus mijn "wisselgeld" maar wel in kruisjes investeren, ja :laugh: In Bloodborne deed ik dat ook altijd wel met blood vials, en ik denk dat dat hier ook erg nuttig zal blijken met die kruisjes later :)
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

28 mar 2019, 20:33

The Lady is down! Ik was helemaal voorbereid om te sterven toen ik aan de fight begon, want ik had al de nodige dingen over haar gehoord/gelezen, maar het ging beter dan verwacht. Het lukte zelfs in 1x en dat is voor mij voor het eerst met een boss fight in deze game :)
Wel goed dat ik net daarvoor nog een extra Gourd Seed had gevonden, want ik had echt al m'n heals nodig. Gave fight!

Ik zal hier ook nog even een algemene tip delen, die mij enorm heeft geholpen in combat met het switchen van offense naar defense/deflect, en dat is hoe belangrijk (naast de visuele info) de sound cues zijn in deze game. Offensieve play is essentieel om de druk op de vijand te houden, veel kleinere enemies zijn op die manier makkelijk te overwhelmen, maar vaak ook worden je aanvallen door de vijand geblocked of deflected (dan hoor je de clang, clang, clang sound effects) maar als je opeens aan luidere clang hoort, is dat een teken dat de vijand met zijn eigen aanval gaat beginnen en dan kun je het beste stoppen met attacken en je voorbereiden om te deflecten.
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

29 mar 2019, 20:48

Dynamiek. Het licht misschien voor de hand maar de meeste mid bosses (en zeker die 2 die jij noemt) kun je ook van 1 hele health bar verlossen door er heen te sneaker.

Ik heb het echt ontzettend druk op het werk op dit moment en dat nu Sekiro er is ;) maakt ook dat ik alle tijd die ik heb wel in Sekiro steek en daarmee ook wat minder op het forum ben.

Maar ik ben wel mega enthausia. We hebben veel Soulslikes likes gehad. Maar ik heb pas nu met Sekiro dat dit echt wat anders ik.

Zelf heb ik wel behoorlijk lopen worstelen met Lady Butterfly. I'm denk wel 15-20 keer. Maar als je het dan haalt is de voldoening ook groot. Zij was voor mij de eerste Boss en had zodoende nog niet veel upgrades.

Wat ik zelf met mijn geld doe is steeds zakjes geld kopen als ik over heb. Je betaald 10 procent maar is het daarmee ook veilig. Echt banken dus ;)

Ik ben nu ook op het punt van keuze stress. Die bel nog niet gezien. Wel een reus overigens met een enorme bel ;)
Galious
Moderator
Moderator

29 mar 2019, 23:07

Ai, Lady Butterfly als je eerste boss, dat lijkt me erg taai.

Maar zoals je weet, ik deel je enthousiasme volledig, ik heb echt een blast met Sekiro. Net de 3e en 4e bosses gekilled, met de progress gaat het wel lekker nu het combat systeem goed begint te klikken (be very, very aggressive!). De 4e boss was overigens wel weer een hele unieke fight, een leuke change of pace.
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

30 mar 2019, 07:51

Galious schreef:Ai, Lady Butterfly als je eerste boss, dat lijkt me erg taai.

Maar zoals je weet, ik deel je enthousiasme volledig, ik heb echt een blast met Sekiro. Net de 3e en 4e bosses gekilled, met de progress gaat het wel lekker nu het combat systeem goed begint te klikken (be very, very aggressive!). De 4e boss was overigens wel weer een hele unieke fight, een leuke change of pace.

Tof! Op gegeven moment heb ik Lady Butterfly ook eerst geparkeerd en ben ik voor het andere pad gegaan. Daarna was het een stuk makkelijker.

*Minor spoiler* Wat er gebeurd als je de eerste boss Genichiro Ashina wel verslaat:
Galious
Moderator
Moderator

30 mar 2019, 13:32

Dat had ik ook gezien, ja. Wel bizar als je dat aan het begin van de game meteen zou lukken. Ik was zelf binnen een paar seconden al kapot bij die boss :laugh:

En ondertussen wordt de game al gespeed-runned in een uurtje :confused2:
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 mar 2019, 17:59

Het wereldrecord zit inmiddels op 41 minuten. Dus dat gaat in de toekomst nog wel naar een half uurtje.

Zelf heb ik echt 0,0 zin om de game weer op te pakken. Het valt me zwaar :D Zowel de game als het feit dat ik totaal geen zin heb om weer te beginnen. Wie weet over een week of twee dat ik de game weer eens oppak.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

30 mar 2019, 18:21

Don't give up, Mike :)
De learning curve is steep, misschien juist des te meer voor Soulsborne spelers, want je moet bijna alles wat je daar geleerd hebt weer uit je systeem zien te krijgen omdat de combat zo fundamenteel anders is, maar dat maakt het ook zo'n toffe nieuwe ervaring.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

31 mar 2019, 22:42

Guardian Ape
Holy crap, dat was echt een Bloodborne momentje, classic From Software. Wat een vette fight ook :beg:

Over Bloodborne gesproken, daar waren de Brainsuckers zo'n beetje mijn grootste nemesis, in Sekiro zijn dat blijkbaar
Snake Eyes.

Om de een of andere reden heb ik de grootst mogelijke moeite met ze, vooral die grab attack :cursing:

Maar ik ben er langs gekomen en ik denk dat ik nu onderweg ben naar de boss die we in een van de eerste trailers al te zien hebben gekregen.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

02 apr 2019, 23:26

Ik spam dit hele topic in m'n eentje vol als het moet :laugh:
Maar man, man, man wat is het zwaardvechten vet in deze game. Het duurde even voordat het helemaal klikte, maar het voelt nu echt tough, but fair. Elk foutje dat ik maak, wordt genadeloos afgestraft, maar ik weet dat het mijn eigen schuld is en daar leer ik weer van voor de volgende attempt. Zo'n heerlijk gevoel als je een boss dan eindelijk neerkrijgt na een epic sword clashing duel. De variatie is ook echt enorm groot in de mini-boss en boss fights, zoveel verschillende vechtstijlen waaraan je de jouwe moet aanpassen. Yep, ik word steeds enthousiaster :smile:
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 apr 2019, 00:33

Goed om te lezen! Ik heb mezelf voorgenomen om zaterdag het weer te gaan proberen. Maat van mij zit op ng+ en zegt er steeds makkelijker doorheen te gaan, dus ik moet nu ook echt.
Afbeelding
arjen1981

05 apr 2019, 20:16

Ik kom net terug van een drie dagen hackathon voor het werk. Dat was wel even Sekiro missen. Maar kon nu weer verder. Ben nu door de temple heen. Heb zelf ontdekt dat springen mij beter af gaat dan dogen en defecten. Je denkt er haast niet aan als je gewend bent aan Bloodborne en de Souls.
Galious
Moderator
Moderator

08 apr 2019, 23:17

De laatste boss in Sekiro?

Afbeelding

Oftewel het is een taaie rakker! Maar ik krijg hem nog wel, al is het het laatste wat ik doe, ik krijg hem nog wel!
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

09 apr 2019, 22:33

Pfoe, hij is eindelijk neer. Ik heb nog nooit zo lang vast gezeten op een From Soft boss, maar damn... wat een epic fight :smile:

Ik heb nu nog een optionele boss te gaan voordat ik begin aan New Game+ (je gaat gelukkig niet automatisch door zoals in DS1 en BB), maar die boss belooft ook behoorlijk lastig te worden.
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

09 apr 2019, 23:46

Nice, op de Tweakers podcast hoorde ik dat de reviewer wel zeven uren op één baas vast zat. Misschien dat ik het ooit een ga proberen :D
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

11 apr 2019, 18:22

Zeven uur! Ha, wat een noob! Het langst dat ik vast zat op een boss was slechts ehm... vier uur (verdeeld over drie avonden) :tongue1:
Dat is toch wel zo'n beetje 2x zo lang als dat ik ooit heb vast gezeten op een Soulsborne boss. Over het algemeen vond ik de bosses in Sekiro, eenmaal voorbij de steep learning curve (Steep? It's effin' vertical!), best goed te doen in een aantal pogingen, maar de laatste twee waren echt in a league of their own.

Maar ik heb nu alles gedood aan (mini-)bosses wat er te doden viel in mijn eerste playthrough, afgezien van een optioneel gebied dat ik compleet gemist blijk te hebben. Dat moet ik dus maar gaan doen in NG+. Er zitten blijkbaar nog andere bosses verborgen achter de andere eindes, dus ik ben benieuwd hoe lang ik daarop ga vastzitten, maar dit is wel zo'n game waar de Platinum trophy lonkt :smile:
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

11 apr 2019, 19:15

En dan te bedenken dat er al een speedrun is van minder dan 40 minuten :S

Hoorde trouwens ook dat Star Wars The Fallen Order ook een soort van Soulsborne combat zou gaan krijgen, al betwijfel ik dat het zo moeilijk gaat zijn als de grondleggers van het genre :D
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”