Sekiro: Shadows Die Twice

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Sekiro: Shadows Die Twice

27 feb 2019, 11:04

Fing3r schreef:Ik wil games als deze zo graag leuk vinden, maar loop toch steeds weer tegen een muur aan. Demon's Souls op de PS3 ben ik nog het verst mee gekomen, Bloodborne kwam ik maar niet langs de weerwolf en na iets van 20 pogingen heb ik dat ook opgegeven. En toch jeukt het om deze ook weer een kans te geven...
Father Gascoigne is ook geen makkelijke baas, zeker niet zo snel al in de game, maar het 20 keer proberen is pas het begin. Ik heb weleens bazen gehad waar ik gewoon 4/5 uur op gezeten heb. Dat moet je inderdaad wel aanstaan, want het is echt doorbijten. Maar het maakt je als speler zoveel beter in die game dan en het geeft zoveel voldoening als je het haalt.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 feb 2019, 11:25

De lastigste bazen zijn voor mij eigenlijk diegene waarbij je niet veel kans hebt om de patronen te leren en waarbij je telkens eerst een heel eind moet spelen voordat je weer een nieuwe kans krijgt.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

02 mar 2019, 17:27

Fing3r schreef:Ik wil games als deze zo graag leuk vinden, maar loop toch steeds weer tegen een muur aan. Demon's Souls op de PS3 ben ik nog het verst mee gekomen, Bloodborne kwam ik maar niet langs de weerwolf en na iets van 20 pogingen heb ik dat ook opgegeven. En toch jeukt het om deze ook weer een kans te geven...
Vooral doen. En vergeet niet dat je ook altijd een hulplijn kunt inschakelen. Al geeft het wel de ultieme voldoening als je het alleen red is het zonde om zo'n prachtige game te laten bederven door Father Gascoigne.

Gaat iemand hier nog proberen kans te maken op die extreem mooie PS4 pro? Ik begreep via Destructoid dat deze enkel bij Gamemania in Belgie en Nederland gaat verschijnen maar dan ook alleen als pre order bonus als je geluk hebt.

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 mar 2019, 17:42

Een streamer zei dat het vechten enigszins aanvoelt als Bloodborne, dat Sekiro zich tot Bloodborne verhoudt zoals Bloodborne zich tot Dark Souls verhoudt. Iemand van Activision streamde ook laatst.
Galious
Moderator
Moderator

05 mar 2019, 20:26

Gelukkig hoeven we nu niet slang meer te wachten!

nmkl pjkl ftmch
arjen1981

09 mar 2019, 18:09

Ik heb er zin in:

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 mar 2019, 18:29

Yup, ik ga nog even aankijken als de game straks op alle systemen getest is waarop ik het ga halen. De omgevingen zien er wel erg gaaf uit met al die verticaliteit. Geheel naar From Software traditie stottert de PS4 Pro performance weer enorm maar dit is alleen de 1080p modus met unlocked framerate die getest is, misschien is het stabieler in een andere modus want ik speel het denk ik wel het liefst op de PS4 omdat ik de game dan fysiek kan kopen.
kingoftherain

09 mar 2019, 18:42

Ik ben zo verrotte slecht in dit soort spellen, en toch probeer ik ze af en toe. Ik koop ze meestal als ze fors zijn afgeprijsd, omdat ik toch weet dat ik niet ver ga komen. Sekiro ziet er ook weer retegaaf uit, dus het zal misschien volgend jaar worden, maar komen gaat-ie er.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Fing3r

10 mar 2019, 11:10

kingoftherain schreef:Ik ben zo verrotte slecht in dit soort spellen, en toch probeer ik ze af en toe. Ik koop ze meestal als ze fors zijn afgeprijsd, omdat ik toch weet dat ik niet ver ga komen. Sekiro ziet er ook weer retegaaf uit, dus het zal misschien volgend jaar worden, maar komen gaat-ie er.
Ik heb precies hetzelfde, Bloodborn, Demon Souls en Dark Souls al geprobeerd maar nadat ik enthousiast begin wordt het later al een hele opgave, en een bossbattle vaak proberen vindt ik niet erg maar altijd de reis naar de baas begint op de duur vervelend te worden.

Maar de setting en visuals van Sekiro doen me al weer uitkijken naar deze game.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

11 mar 2019, 18:42

Official launch trailer time!

:wub:
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

11 mar 2019, 20:06

Aan de ene kant heb ik er spijt van dat ik die video heb gezien. Ik ga al die bazen snel snel proberen te vergeten.
Galious
Moderator
Moderator

18 mar 2019, 14:55

nmkl pjkl ftmch
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

18 mar 2019, 20:09

Door al die trailers heb ik volgens mij 90% van de game al gezien :laugh:
Galious
Moderator
Moderator

21 mar 2019, 15:35

De eerste reviews zijn binnen. Ik bekijk/lees er niks van om spoilers te voorkomen, maar de ratings zijn alvast goed. Een 9.5 van IGN en een voorlopig metacritic gemiddelde van 90 :)

https://www.metacritic.com/game/playsta ... -die-twice
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

21 mar 2019, 17:16

En de Digital Foundry verdict is binnen:

nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 mar 2019, 18:31

Het is een From Software game dus ik had de performance issues al wel verwacht. Maargoed het is een From Software game dus die performance issues neem ik dan ook maar voor lief :)
Galious
Moderator
Moderator

22 mar 2019, 23:01

Ik heb mijn eerste uurtjes - en de eerste deaths - erop zitten in Sekiro. Voelt behoorlijk anders aan dan de Souls games, moet ik zeggen, maar ik vind het erg gaaf. Het nieuwe combat systeem is wel even wennen. Ik was nooit zo van het parryen in de Souls games, in Bloodborne wilde ik het hooguit nog wel eens gebruiken, maar in Sekiro is het echt een essentieel onderdeel van de combat, naast blocken, sidesteppen en het nieuwe jumpen. Best pittig om dat onder de knie te krijgen, maar dat was de snellere combat met Bloodborne aanvankelijk ook. De grappling hook is verder erg cool in gebruik, en de extra verticaliteit in de wereld geeft niet alleen een nieuwe dimensie aan het exploren, maar ook aan de benadering van encounters. Ik heb de smaak in elk geval te pakken!

Ik zag op PSN dat @arjen1981 ook al was begonnen aan de game. Ben erg benieuwd wat die ervan vindt :)
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

22 mar 2019, 23:15

Ik heb echt nog maar een heel kort begin gemaakt. Ik had vanavond bezoek maar morgen moet er meer van komen. Het is absoluut anders. Een behoorlijke opening cinematic en uitgebreidere tutorial ben ik niet gewend. Maar eenmaal Katana in de hand voelt het direct goed. Ik was verbaasd hoe vloeiend je door de simpele vijanden komt. Maar de eerste grotere vijand koste mij direct mijn leven. De counters moet ik inderdaad ook echt opnieuw gaan aanleren. Maar ik verwacht eigenlijk ook wel dat er verderop meer speelstijlen komen om de vijanden aan te pakken. Ik ben blij dat het eindelijk zover is!
orphan_of_kos

22 mar 2019, 23:21

De game voelt voor mij inderdaad ook behoorlijk anders maar tegelijkertijd ook weer erg herkenbaar allemaal. De game is geen RPG meer, maar een stealth action game en heeft meer weg van een Tenchu dan Soulsborne. Het is heerlijk om jezelf snel en soepel voort te bewegen grappeling hook, er is ook geen fall damage, je kan zwemmen, stealth kills (vooral vanuit de lucht) geven ontzettend veel voldoening.

De combat is interessant, er ontstaat een soort van Rock, Paper, Scissors situatie waarbij je 3 types aanvallen kan afweren en counteren door te springen, parryen of sidesteppen. Uiteraard worden die aanvallen flink telegraphed maar in de heat of the moment vind ik het behoorlijk lastig en ik zal er flink wat tijd in moeten steken to git gud. Maar als het dan lukt dan voelt combat aan als een sierlijke dans van bruut geweld en voel je jezelf een enorme badass.

Nog meer dan in de soulsborne games moet je je gevechten tactisch uitkiezen, een gevecht tegen meerdere vijanden loopt zelden goed af. Overall ben ik blij dat ik het welbkekende gevoel dat een FROM Software game je kan geven (en je vrijwel in geen enkele andere game tegen komt) weer kan ervaren met frisse content. De combat, de exploration, de world building, de sfeer, het gevoel van overwinning na het verslaan van een baas, jullie weten waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

Toch mis ik nog een hoop dingen t.o.v. de vorige delen. Ik mis de co-op, ik mis de mogelijkheden om randoms te helpen met bossfights, ik mis pvp, ik mis verschillende soorten builds uitzoeken en maken (mijn favouriete aspect van de soulsborne games), ik mis de prachtige texten op de grond zoals 'great chest ahead' en natuurlijk het allerbelangrijkste, ik mis Fasion Souls. Al deze dingen zijn inherent aan het feit dat Sekiro een action game is, geen RPG en ondanks dat ik ze mis doet het niks af aan de game. Het enige wat ik me afvraag is hoe het zit met de replayability, ik zie mezelf hier geen 500 uur in steken zoals in de soulsborne games wegens het ontbreken van eerder aangehaalde elementen.
Galious
Moderator
Moderator

23 mar 2019, 14:29

Ik ben nog niet ver in de game, dus al die dingen mis ik (nog) niet t.o.v. de vorige games. Maar ik ben ook erg benieuwd hoe de combatmogelijkheden zich verder uit gaan breiden en hoe het zit met de replayability
Spoiler: weergeven
misschien is dit deels gekoppeld aan de Dragon Rot, die zich verspreidt naarmate je vaker doodgaat?
Er is overigens wel degelijk fall damage als je van een te grote hoogte valt, maar de damage is veel minder dan in de Soulsborne games.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

23 mar 2019, 22:36

Damn, ik moet mijn Dark Souls approach echt afleren. De combat vind ik nog erg pittig met het counteren. Gotta git gud, casul! Ik was ook alweer vergeten dat water in deze game geen lethal hazard is maar dat je gewoon kunt zwemmen :laugh:

Anyway, ik ga zit nu ergens halverwege een tweede gebied, want wat ik aantrof in de berg in het eerste gebied zinde me niet zo :omg:
nmkl pjkl ftmch
LesserMagic
Contacteer:

24 mar 2019, 02:17

:laugh:
Fing3r

24 mar 2019, 16:56

I love Dunkey! Maar ik zou deze game volgens mij gaan haten :biggrin:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

24 mar 2019, 22:40

Ik heb net de eerste echte boss gehaald. Moet zeggen dat die nog wel meeviel, ik had met sommige mid-bosses (veel) meer moeite. Ik begin wat meer grip te krijgen op het nieuwe combat systeem. Merk ook dat de verschillende Shinobi prosthetics echt een groot verschil kunnen maken in battle.

Vind de game in elk geval ontzettend vet tot dusver!
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 mar 2019, 08:47

Ik ben gisteren begonnen en... wat een toffe game die ik intens haat. Het is zo verschrikkelijk wennen, dat is niet normaal. Ik krijg sommige zaken van de game gewoon nog niet in de vingers. En dat zal ook nog een hele tijd duren.

Ool de penalty voor doodgaan vind ik redelijk zwaar. En helemaal als het vaker gebeurt. Maar goed, moet de eerste boss nog tegenkomen, dus daar ga ik nu naar onderweg. Denk ik.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”