Sekiro: Shadows Die Twice

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Sekiro: Shadows Die Twice

03 mei 2019, 15:43

Galious schreef:Toch goed bezig, Mike! De eerste uren in Sekiro zijn gewoon enorm taai, maar zodra de combat begint te klikken en je je jarenlange Dark Souls en Bloodborne gewoontes begint los te laten, gaat het allemaal een stuk soepeler. Mooi dat die video in elk geval al wat geholpen heeft. Na het stuk waar je nu bent, komen er ook een paar menselijke (mini-)bosses die bepaalde mechanics beter "leren" aan de speler (tot nu toe zijn dat vooral de mini-boss generaals geweest). Dat was voor mij het moment dat het echt ging klikken.

Voor die generaal te paard is er inderdaad een hele nuttige tool,
Spoiler: weergeven
de Firecracker prosthetic.
Een van de vijandjes in het fort vlak voor de baas kun je afluisteren voor een niet zo subtiele hint welke dat is. Hopelijk heb je al wel de merchant in z'n tentje gevonden waar je dat ding kunt kopen, want die is vrij makkelijk te missen. Er schijnt wel iets van een cooldown te zijn voor die tool (in die zin dat de vijand een korte tijd immuun ervoor wordt nadat je het hebt gebruikt), want je kunt het niet meerdere keren direct achter elkaar effectief gebruiken. Ik weet zelf ook niet exact hoe dat zit, voor mij leek het soms wel alsof het niet werkte als die generaal midden in een bepaalde attack of combo zat, maar dat kan dus ook de cooldown periode geweest zijn. Wees daar dus op bedacht.

Die Headless mini-boss had ik zelf ook voor veel later bewaard. Je hebt bepaalde consumables nodig om fatsoenlijke schade te kunnen doen aan dat soort vijanden en om de Terror status build-up te verminderen.
Ik heb wel een ventje gevonden in een tentje, maar dat is een heel stuk terug. Ik heb nu 3 prostetics, maar niet die. Had ik nog een kerel tegen moeten komen die hem verkocht of is het die eerste boven op die rotsen? Ik had inderdaad afgeluisterd, dus daardoor wist ik het.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

03 mei 2019, 16:06

Het is inderdaad die eerste boven op de rotsen. Hij verkoopt het ding voor 500 sen, dus dikke kans dat je de eerste keer dat je daar kwam niet genoeg had om het te kopen.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 mei 2019, 17:34

Galious schreef:Het is inderdaad die eerste boven op de rotsen. Hij verkoopt het ding voor 500 sen, dus dikke kans dat je de eerste keer dat je daar kwam niet genoeg had om het te kopen.
Nee, klopt, dat had ik niet. Maarrrrrrr! Rappapaaa rappapaaaaaa! Hij is mol hoor! Ik had nog een seed dus kon blijkbaar ook nog een extra healing groudflaskdingiets erbij krijgen, dus dat was een fijne gedachten en de firecracker heb ik gekocht en gebruikt. Resultaat? Na deze upgrades begon ik wederom aan de paardmeneer. Eerst keer? Niet. Tweede keer? Bam! Zonder resurrect en met een paar firecrackers. Klaar!

Heb wel het gevoel dat dit gevecht bij heeft gedragen aan de kennis van het battlesysteem. Ondanks dat ik op de markings meestal wegspring en niks doe, heb ik meer zelfvertrouwen en ben ik in staat om nu de Drunkard aan te pakken. Maar, daar wacht ik nog even mee. Eerst hier nog even exploreren. Het begint te komen!
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

03 mei 2019, 18:27

Praise the Sun! Oh nee, dat doen we niet meer in Sekiro. Maar toch, nice! De eerste boss victory smaakt naar meer :thumbup1:

Met die markings / perilous attacks leer je nog wel omgaan door de aankomende fights. Dat heeft From wel heel erg gaaf gedaan, moet ik zeggen, hoe je kennis van het battle systeem en het zelfvertrouwen groeit door de opvolgende encounters en de manier waarop dat allemaal steeds meer samen wordt gebracht en op de proef wordt gesteld.

Je kunt nu na deze boss in elk geval weer een nieuwe skill tree unlocken die erg veel nuttige passive skills geeft. Time to hunt some rats!
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

04 mei 2019, 08:11

Goed bezig Dynamike!
arjen1981

17 mei 2019, 08:39

Isshin the Sword Saint...

Nu al 4 avonden op een rij. Nog altijd niet overmeesterd. Wat ontzettend lastig!
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 17 mei 2019, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Galious
Moderator
Moderator

17 mei 2019, 13:03

arjen1981 schreef:Isshin the Sword Saint...

Nu al 4 avonden op een rij. Nog altijd niet overmeesterd. Wat ontzettend last!
I feel your pain, ik zat zelf ook 3 avonden vast op Isshin. In je eerste playthrough is dat de moeilijkste From Soft boss encounter van alle Soulsborne games imo. Maar het is zo'n gave, epische fight. You can do it! Tot welke fase ben je nu gekomen?

Ik had zelf de meeste moeite met Isshin zodra hij zijn speer uit de grond trekt. Hij heeft dan zulke lastige, hard hitting combo's en zo veel range :cursing:
Wat voor mij hielp, was om in die fase gewoon helemaal niet te proberen om zijn aanvallen te deflecten, maar om alles te blocken en heel defensief te spelen zoals in de fight tegen Seven Ashina Spears. De voornaamste openingen die je krijgt zijn dan na de mikiri counter en na zijn jump attack.

Aan de prosthetics had ik niet zo veel in deze fight. Ik gebruikte alleen de umbrella om die combat art van Isshin te blocken als hij begint op te laden en dan die enorme widerange sword slash doet, die zelfs damage doet wanneer je met je zwaard blockt. De umbrella blockt die voor 100%.
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

17 mei 2019, 15:12

De derde vorm is waar ik ben gekomen. Ik ga het zeker niet opgeven maar dit is echt pittig. Dit is absoluut de moeilijkste boss inderdaad.
Galious
Moderator
Moderator

17 mei 2019, 15:58

Ah, dan gaat het zeker lukken! De derde vorm is in feite hetzelfde als de tweede, alleen heb je nu het voordeel van de lightning reversals waarmee je Isshin behoorlijk kunt punishen.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

01 jul 2019, 17:20

Erg gaaf gemaakt!

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

06 jul 2019, 17:35

Er komt waarschijnlijk geen DLC voor Sekiro. Bummer...

https://www.vgr.com/sekiro-shadows-die- ... dlc-plans/
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

07 jul 2019, 08:06

Tjonge. Moet wel inderdaad wel volle bezetting op Elden Ring zijn dan.
Galious
Moderator
Moderator

09 sep 2019, 15:05

nmkl pjkl ftmch
arjen1981

09 sep 2019, 22:46

Super interessant
Galious
Moderator
Moderator

08 dec 2019, 23:05

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

13 dec 2019, 16:49

GOTY 2019 :thumbup1:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 dec 2019, 17:41

Ik had het niet verwacht met de GOTY line-up dit jaar maar ik ben blij dat From Software eindelijk een GOTY award van TGA gewonnen heeft.
kingoftherain

13 dec 2019, 17:44

Galious schreef:GOTY 2019 :thumbup1:

Afbeelding
Hahaha, ik dacht al, ik ken iemand die blij gaat zijn. Ik had 't eerlijk gezegd niet verwacht, maar ik geloof wel dat een erg goed spel is.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
arjen1981

14 dec 2019, 13:56

Ook een terechte winnaar vind ik zelf! Een ook mooi dat DMC5 de Action category pakt.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 dec 2019, 15:19

Toevallig kom ik op Twitch Sekiro weer tegen en zit ik te kijken. Ik baal zo dat ik het niet kan. Dat het me niet lukt om die parry onder de knie te krijgen. Een baas verslagen en dat ging best redelijk, dat was die kerel op z'n paard. Maar nooit voorbij dat zwijn gekomen, dat niet eens een baas is :(
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

17 dec 2019, 16:31

Dat is wel zonde inderdaad. Na dat beest wordt de game namelijk veel opener, en tot op dat punt had ik de parry ook nog totaal niet onder de knie. De (mini-)boss fights die ervoor zorgden dat het eindelijk klikte, kwamen vlak na die stier.

Het schijnt dat je dat beest kunt parryen, maar ik rende gewoon altijd achter zijn kont aan (hurrah voor unlimited stamina!) en kon af en toe een paar slagen uitdelen, en om de zoveel tijd fireworks gooien om hem te stunnen voor een paar rake klappen en dat is het eigenlijk. Ik zou zeggen probeer dat beest nog een keer, want daarna begint het "echte" Sekiro en is de kans groot dat de combat eindelijk gaat klikken dankzij de encounters die dan volgen :)
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 dec 2019, 17:41

Galious schreef:
17 dec 2019, 16:31
Dat is wel zonde inderdaad. Na dat beest wordt de game namelijk veel opener, en tot op dat punt had ik de parry ook nog totaal niet onder de knie. De (mini-)boss fights die ervoor zorgden dat het eindelijk klikte, kwamen vlak na die stier.

Het schijnt dat je dat beest kunt parryen, maar ik rende gewoon altijd achter zijn kont aan (hurrah voor unlimited stamina!) en kon af en toe een paar slagen uitdelen, en om de zoveel tijd fireworks gooien om hem te stunnen voor een paar rake klappen en dat is het eigenlijk. Ik zou zeggen probeer dat beest nog een keer, want daarna begint het "echte" Sekiro en is de kans groot dat de combat eindelijk gaat klikken dankzij de encounters die dan volgen :)
Ik las toevallig dat ze dat beest wat hebben generft. Of dat klopt weet ik niet, maar ik ga het nog een keer een kans geven. Achter hem aanrennen is wellicht de beste optie inderdaad. Ik deed springen op z'n hoofd/rug en firecrackers gooien. Maar elke keer kreeg ik klappen. Misschien dat na Jedi Fallen Order dit beter te doen is :)
Afbeelding
arjen1981

20 dec 2019, 06:21

Is het algelukt Dynamike? Geef niet op Succes!
Galious
Moderator
Moderator

20 dec 2019, 19:04

De bull was inderdaad generft in patch 1.03, met een reductie van z'n health en posture, dus hij zou wat sneller neer moeten gaan. Ben benieuwd :)
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

06 mei 2020, 13:49

Sekiro co-op en pvp mods!

Ik zal het nooit kunnen spelen, maar wel erg gaaf wat de mod community allemaal presteert :)
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”