Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
VikTris
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

31 aug 2020, 23:53

BETA access bemachtigd van de Amazon MMORPG New World, voor je het weet ben je 7 uur verder...stiekem best vermakelijk.
🇯🇵|Famicom / Saturn Verzamelaar| 🇯🇵
🌐| RGBSCANS.COM | | Gamedev Page |🌐
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

01 sep 2020, 10:13

Tof VikTris. Dat lijkt mij ook wel wat als die straks uit is.
Don Cannoli 79

03 sep 2020, 19:45

FF zeuren hoor :wink:

Ik had de"gratis" PS pLus game Street Fighter V binnengehengeld en oh boy wat een gevecht !!!
En dan bedoel ik niet Ryu tegen Ken of zo maar wat een gevecht om je door alle onzin heen te worstelen voordat je daadwerkelijk aan de game kunt beginnen.

Ik weet niet waarom ik zulke enorme laadtijden en black screens moet hebben voordat de game is opgestart. Is dit normaal? Als ie eindelijk geladen is begint de volgende irritatie: meerdere agreements waarvoor je akkoord moet geven. Ok 1tje is prima maar is meer dan 1 écht nodig?? Ik weet het , ik ben te ongeduldig met dit soort dingen. Ik werk eraan. :smile:

Goed, volgende dan : Eerst een tutorial ? Voor Street Fighter ? Kom op man, hij is stiekem gewoon nog steeds de daadwerkelijke game aan het laden geloof ik want ik zie ook nog dat ie wat aan het downloaden is. Gelukkig kun je die tutorial battles wel skippen maar echt rap gaat het allemaal niet.

Nu dan eindelijk de game spelen? Nope, je móet eerst een online profiel maken en dat kun je dus niet skippen. Kan ik niet gewoon ff een potje knokken?!
Weet je wat, hou die game maar. Ik ben uitgevochten met SF V. Ik vond deel 4 al niet veel meer aan maar dit gaat nergens meer over.
Ik hou het wel bij de ouwe Street Fighters :thumbup:
Don Cannoli 79

03 sep 2020, 19:54

Wat ik dan wel met heel veel plezier speel is TxK op de Vita. In een aflevering op YT kanaal GAME SACK zag ik deze game voorbij komen. Een game van Llamasoft (Jeff Minter). Dit is gewoon Tempest ! Nice ! Voor niet Vita bezitters : hij is ook gewoon op de PS4 en andere platformen te krijgen maar dan heet ie Tempest 4000 (bijna zelfde game) en is ie netjes door Atari uitgegeven. Op de Vita kost de game iets van 7 of 8 euro geloof ik maar de PS4 versie kost maar liefst €29,99. Iets teveel van het goede. Gelukkig werkt de game ook op de Vita TV. als het goed is. Heb ik nog niet geprobeerd.

Tempest 2000 op de Atari Jaguar was echt awesome en stiekem vind ik deze nog beter.

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

03 sep 2020, 22:08

Ik ben begonnen aan Odallus: The Dark Call. Ik weet het nog niet... Stroeve controls en ietwat dodgy hit detection. Oniken had daar ook al last van. Hopelijk went het ook een beetje zoals met die game het geval was, maar kan zich tot dusver niet echt meten met de 8-bit klassiekers waar het zijn inspiratie vandaan haalt. Hopelijk wordt het beter! :thinking:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
VikTris
Contacteer:

04 sep 2020, 22:26

nooit van gehoord maar de graphics zijn wel 🔥 zo op het eerste gezicht
🇯🇵|Famicom / Saturn Verzamelaar| 🇯🇵
🌐| RGBSCANS.COM | | Gamedev Page |🌐
KillingRaptor

05 sep 2020, 16:57

Na hem vroeger al uitgespeeld te hebben op Xbox 360 en PlayStation 4 ben ik vandaag nogmaals begonnen op Dust: An Elysian Tail maar ditmaal op de Switch! Tijd terug had ik deze gekocht van Limited Run Games maar nog geen begin aan gemaakt. Zit er nu alweer 3 uurtjes in en het blijft echt een pracht van een game. Zo meteen weer verder spelen ook. Echt zo geweldig om een hele hoop van mijn favoriete games allemaal op één console te kunnen spelen, zoveel toppertjes op de Switch al verschenen.

Afbeelding
Afbeelding
Swey

05 sep 2020, 19:38

Ben een weekje op vakantie en heb voor de gelegenheid Mario kart 8 gekocht om samen met mijn vrouw te spelen, super leuk en grappig om de switch via kickstand en de joycons met two players te doen. Daarnaast ben ik bezig met Indivisible, mooi gemaakte , soort Metroidvania achtige game. Pas de eerste baas verslagen dus net begonnen
Kunstschilder1987
Contacteer:

06 sep 2020, 00:05

Swey schreef:
05 sep 2020, 19:38
Daarnaast ben ik bezig met Indivisible, mooi gemaakte , soort Metroidvania achtige game. Pas de eerste baas verslagen dus net begonnen
indivisible is gaaf he. inderdaad een hele bijzondere game. ik heb m op de xb1 gespeeld (niet helemaal maar wel veel plezier uit gehad).

Zelf ben ik bezig met ary and the secret of seasons :love: op xb1, die ondanks de matige kritieken mij persoonlijk wel degelijk goed bevalt, ook al kent het technisch enkele hickups, op de xb1 gelukkig minder (zo lijkt het) dan op de ps4.
op de 3ds ben ik bezig met mickey and the castle of illusions, net een beetje te gemakkelijk - en de sketch gimmick bevalt me neit zo, verder wel een leuke game :)

eerste hierna op de stapel zijn alundra via de retropie, en op de psp go ga ik aan retro city rampage beginnen, daar waar ik volop heb genoten van voorloper shakedown hawaii op de psvita kijk ik daar erg naar uit.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Kunstschilder1987
Contacteer:

06 sep 2020, 00:06

Galious schreef:
Ik ben begonnen aan Odallus: The Dark Call. Ik weet het nog niet... Stroeve controls en ietwat dodgy hit detection. Oniken had daar ook al last van. Hopelijk went het ook een beetje zoals met die game het geval was, maar kan zich tot dusver niet echt meten met de 8-bit klassiekers waar het zijn inspiratie vandaan haalt. Hopelijk wordt het beter! :thinking:
in hetzelfde genre vond ik volgarr the viking leuker, zelfde idee, wat betere uitvoering maar niet in 8 bit style. mocht je dus een betere zoeken met hetzelfde idee gameplay is dat een alternatief :)
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

06 sep 2020, 14:04

Kunstschilder1987 schreef:
Galious schreef:
in hetzelfde genre vond ik volgarr the viking leuker, zelfde idee, wat betere uitvoering maar niet in 8 bit style. mocht je dus een betere zoeken met hetzelfde idee gameplay is dat een alternatief :)
Kunstschilder, you are indeed a true man of culture :perfect:

Volgarr, wat een heerlijke game was dat, inderdaad op alle fronten beter. Maar die game weet ook beter wat het is; pure arcade actie. Odallus shoehornt er nog wat Metroidvania elementen in om de gametime te rekken. Na Oniken en Odallus ben ik wel een stuk huiveriger geworden voor Blazing Chrome van dezelfde developer. Als die ook zulke shoddy controls en hit detection heeft, dan laat ik die wel lekker aan me voorbij gaan.
nmkl pjkl ftmch
marxkemp
Contacteer:

06 sep 2020, 14:20

THPS1+2. Wat een heerlijke remake.
SpitfireMoose

06 sep 2020, 16:00

Ik speel momenteel vooral NBA 2k20 op PS4. Myteam mode, 3vs 3 online. Proberen zoveel mogelijk spelers vrij te spelen. Op WiiU gisteren ff weer helemaal losgegaan met Mariokart 8. Tof te zien dat die online community nog volop leeft. Super mee vermaakt.

Op PS3 speel ik ook nog Prison break, maar dat staat heel ff op een laag pitje
Kunstschilder1987
Contacteer:

07 sep 2020, 08:39

Galious schreef:
06 sep 2020, 14:04
Kunstschilder1987 schreef:
Galious schreef:
Kunstschilder, you are indeed a true man of culture :perfect:

Volgarr, wat een heerlijke game was dat, inderdaad op alle fronten beter. Maar die game weet ook beter wat het is; pure arcade actie. Odallus shoehornt er nog wat Metroidvania elementen in om de gametime te rekken. Na Oniken en Odallus ben ik wel een stuk huiveriger geworden voor Blazing Chrome van dezelfde developer. Als die ook zulke shoddy controls en hit detection heeft, dan laat ik die wel lekker aan me voorbij gaan.
Haha en natuurlijk heb je de game niet alleen al gespeeld maar helemaal uitgeplozen Galious' style! Interessant stuk!
Blazing chrome is niet perfect maar voelt wel stukken beter en minder stijf aan dan oniken en odallus. Dus laat niet gelijk alle hoop varen. ;) ik zou bijna zeggen, zie het glas halfvol.... maar dat zou hypocriet zijn want ook mn rum drink ik gewoon uit de fles :d
Afbeelding
TheDarkWanderer

07 sep 2020, 13:59

Ik speel momenteel Toki Tori en Ring Fit Adventure.
Die tweede mede op basis van de verhalen uit de podcast. Bevallen beiden erg goed.
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
Super Smash Brothers Ultimate (NS)
Pokemon Link! (NDS)
Call of Duty WWII (PS4)
Shenglong83
Contacteer:

07 sep 2020, 15:52

- Ben nu een paar uur bezig met de PSX klassieker Vandal Hearts. Een van die games waar ik door de jaren heen vaker aan ben begonnen, maar nooit afgemaakt. Zien of dat dit keer anders is.
- Ik log dagelijks nog even in in Animal Crossing New Horizon. Toch even kijken wat de store vandaag te bieden heeft...
- Heb dit weekend ook een stel digital games van de Nintendo E-store gedownload. "Donut County" in 1 ruk uitgespeeld. Superleuke game waarin je alles in een gat moet gooien. Helaas erg kort, maar +/- 2 uur, maar hij was dan ook heel goedkoop. Nu bezig met 'A short hike".

- En ik speel de laatste tijd ook regelmatig de Jackbox Party Packs!
Dit zijn partygames die supermakkelijk te stream zijn, als je bijv een Twitch kanaal hebt. En het tofste eraan is dat alle kijkers live mee kunnen spelen, sinds je je telefoon als controller kan gebruiken, overal te wereld. Ideaal voor corona-tijd!
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
SpitfireMoose

07 sep 2020, 20:37

Momenteel speel ik deze game! Die was ik even vergeten in mijn laatste post.

Hele toffe Batman game waar de nadruk ligt op het angst inboezemen bij de vijand en stealth. Ook tof dat er tussendoor stukken van de film door de game zitten.

Deze game kunnen regelen in een mooie ruildeal en ben er echt heel blij mee haha.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Redmi S2 met Tapatalk

Kunstschilder1987
Contacteer:

07 sep 2020, 21:56

Ik ben gestopt met ary and the secret of seasons na 60% voltooid. de game heeft zoveel voor zich, charme, leuke puzzels het speelt en bestuurt prettig.... maar zo ongelooflijk veel hickups en glitches. het is gewoon niet af eigenlijk.
ik kon heel veel door de vingers zien, maar toen ook de cursor die je wijst naar de plekken van nieuwe missies bleef staan op een al voltooide missie was ik er wel klaar mee.

Nu bezig met kirby triple deluxe op 3ds, even oude verslaving civilization revolution (xb360 en ps3) uit de kast gehaald en wil komende dagen beginnen met greedfall op xb1.
Afbeelding
KillingRaptor

08 sep 2020, 20:34

Alvast begonnen met Sphinx and the Cursed Mummy op Switch. Heb er nu anderhalf uurtje mee gespeeld en vind hem echt heel tof tot nu toe! Had liever nog wat meer gespeeld maar niet veel tijd gehad helaas vandaag, hopelijk gaat dat morgen beter. Van mij mogen ze zeker meer van dit soort games fysiek naar de Switch toebrengen!

Afbeelding
Afbeelding
SpitfireMoose

08 sep 2020, 22:44

Vanavond helemaal losgegaan met dit ding! Haha vanalles staat erop.

Geprobeerd tevergeefs Double Dragon 3 weer uit te spelen. Jeetje wat een lastige game nog steeds Afbeelding

Erg blij mee!

Goodnight!Afbeelding

Galious
Moderator
Moderator

08 sep 2020, 23:00

Ik ben begonnen aan Stick It To The Man op de PS4. Leuke en aparte puzzel/adventure game met lichte platform elementen. Ben tot dusver in elk geval zeer gecharmeerd van het grafische stijltje en de humor. Melikes!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
SpitfireMoose

09 sep 2020, 10:11

Galious schreef:Ik ben begonnen aan Stick It To The Man op de PS4. Leuke en aparte puzzel/adventure game met lichte platform elementen. Ben tot dusver in elk geval zeer gecharmeerd van het grafische stijltje en de humor. Melikes!

Afbeelding
Cool! Ooit gratis met PS plus gekregen deze, maar nog nooit gespeeld. Zal em er es opzetten, ziet er tof uit ja

HeatherGrace

12 sep 2020, 09:48

Alan Wake
Zijn naganger, Quantum Break, blies me zowaar van mijn stoel af, dus ik keek er erg naar uit om deze te spelen! En hij was zeer geslaagd. Heel spannend plot met genoeg mysterie dat je telkens door wilt, zoals je bij een serie "nog even één aflevering" doet. De combat werd opgegeven moment wat te herhalend, maar misschien is dat omdat ik gisterenavond/nacht de laatste 3 episodes in één zitting gespeeld heb, haha. Ik durfde vanacht niet eens meer naar het toilet in het donker...

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

12 sep 2020, 10:47

Ik heb er nu zo'n 10 uren opzitten met Sphinx and the Cursed Mummy op Switch en hij is echt supertof! Ik las al vaker dat dit een hidden gem was en ik sluit me daar nu volledig bij aan. Voor de liefhebbers van de 3D Zelda games is dit zeker een aanrader en aangezien hij nu voor €12 te krijgen is bij Nedgame kan ik hem alleen nog maar meer aanraden.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 sep 2020, 12:15

Ok ok ok KR, ik bestel em hoor ;)

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”