Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Welke games speel je momenteel?

21 aug 2020, 22:18

Ik heb een eerste beginnetje gemaakt in Remnant: From the Ashes. Eerste indrukken zijn positief! De gunplay voelt goed, sfeer is dik in orde, dus ik ben benieuwd wat er komen gaat :)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
HeatherGrace

21 aug 2020, 22:31

Halo 3: ODST
De laatste keer dat ik hem speelde was op een TV ongeveer zes keer kleiner dan die ik nu heb. Dat deed zeker niet onder aan de ervaring, sterker nog het maakte het alleen maar intiemer.
Alsnog heerlijk hem nu op het grote scherm gespeeld te hebben. Buck en Dare blijven twee van mijn favoriete Halo characters en daarom maakt met name de laatste missie deze game zo fijn voor me. :smile:

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

22 aug 2020, 16:17

Shenmue II uitgespeeld dus dat betekent dat ik eindelijk kan beginnen aan het volgende deel! Ik heb al een klein begin gemaakt aan Shenmue III. Man, de sprong in graphics is echt niet normaal. Het ziet er prachtig uit! Ik vind het ook super om te horen dat Ryo nog steeds dezelfde voice actor heeft ook. Ben erg benieuwd hoe deze game zich verder zal ontwikkelen.

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

22 aug 2020, 22:40

Bij de eerste boss van Remnant: From the Ashes aangekomen en wow, dat is voor mij met m'n crappy shooter skills solo echt niet te doen. Dat ding teleporteert all over the place, spawnt eindeloos adds en heeft ook nog eens een regenererende (that's a lot of e's!) health bar. Misschien moet ik multiplayer maar eens checken...
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 aug 2020, 11:06

Coffee Talk
Afbeelding

Qua genre is dit een soort VA-11 Hall-A maar het doet de gameplay mijns inziens net wat beter. Nog steeds is het een soort choose-your-own-adventure waarbij je keuzes maakt door drankjes te schenken, maar er zit meer exploratie in recepten in deze game en natuurlijk trekt het koffie-thema mij ook. Hoewel ik niet erg positief was over de demo ben ik wel te spreken over de volledige game, ik weet niet exact waar hem dat in zit maar de sfeer is geloofwaardiger en de setting is goed neergezet.

Baldur's Gate II: Shadows of Amn
Afbeelding

Ik kan afgehaakt op de Tales of the Sword Coast expansion content van BG1 en ik heb een savegame in Durlag's Tower waar ik binnenkort meer tijd in ga steken. Hoewel het einde van BG1 je automatisch in Siege of Dragonspear schopt raadde een collega mij aan om juist eerst Baldur's Gate 2 te spelen omdat bepaalde aspecten van het verhaal dan beter uit de verf komen; zodoende ben ik aan BG2 begonnen en in de eerste paar uur merk je al een enorm verschil met Baldur's Gate 1 qua environmental storytelling. Omdat mijn vakantie voorbij is moet ik deze game rustiger aan gaan pakken maar ik heb hier heel erg veel zin in!
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

23 aug 2020, 14:05

Coffee Talk ziet er goed uit zeg! Nog nooit van gehoord. Is deze ook uitgekomen op de Switch (of Vita)?
- portable-games.nl
Zach

23 aug 2020, 14:20

KillingRaptor schreef:
22 aug 2020, 16:17
Shenmue II uitgespeeld dus dat betekent dat ik eindelijk kan beginnen aan het volgende deel! Ik heb al een klein begin gemaakt aan Shenmue III. Man, de sprong in graphics is echt niet normaal. Het ziet er prachtig uit! Ik vind het ook super om te horen dat Ryo nog steeds dezelfde voice actor heeft ook. Ben erg benieuwd hoe deze game zich verder zal ontwikkelen.

Afbeelding
Ik vind het een goede game, maar de flow van de game, combat en het verhaal laten toch flinke steken vallen.
KillingRaptor

23 aug 2020, 18:30

Als tussendoortje voor bij Shenmue III ben ik vandaag begonnen met Horizon Chase Turbo op Switch. Ik vind hem echt vet! Lekker arcade racen, de graphics doen ook aan vroeger denken en het speelt echt heel lekker. And that music! :love:

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

23 aug 2020, 18:41

KillingRaptor schreef:
23 aug 2020, 18:30
Als tussendoortje voor bij Shenmue III ben ik vandaag begonnen met Horizon Chase Turbo op Switch. Ik vind hem echt vet! Lekker arcade racen, de graphics doen ook aan vroeger denken en het speelt echt heel lekker. And that music! :love:

Afbeelding
Die wil ik zeker ook een keer kopen. Heb de demo een paar keer gedaan en dat smaakte wel naar meer.
En die muziek is zeker lekker.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 aug 2020, 19:07

koekiemonster schreef:
Coffee Talk ziet er goed uit zeg! Nog nooit van gehoord. Is deze ook uitgekomen op de Switch (of Vita)?
Jazeker, ook fysiek in Zuid-Oost Azië en via Strictly Limited Games als dat je voorkeur heeft.
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 aug 2020, 19:16

de graphics van coffee talk zijn mooi... ik kon m een tijdje geleden met xbgold gratis spelen... maar kort na het opstarten was ik er al helemaal klaar mee... benieuwd of ik de enige ben... ik vond het vreselijk saai in ieder geval.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

23 aug 2020, 19:56

Apenheul schreef:
23 aug 2020, 19:07
koekiemonster schreef:
Jazeker, ook fysiek in Zuid-Oost Azië en via Strictly Limited Games als dat je voorkeur heeft.
Als mijn longen het toelieten had ik nu gejuigd haha. Ik ga op zoek, dank!
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 aug 2020, 21:12

Kunstschilder1987 schreef:
23 aug 2020, 19:16
de graphics van coffee talk zijn mooi... ik kon m een tijdje geleden met xbgold gratis spelen... maar kort na het opstarten was ik er al helemaal klaar mee... benieuwd of ik de enige ben... ik vond het vreselijk saai in ieder geval.
Het is een acquired taste, dat zeker. Datzelfde gold voor VA-11 Hall-A waar koekiemonster volgens mij wel bekend mee is, vandaar durf ik de game hem ook wel aan te raden :)
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 aug 2020, 21:29

Alleen maar leuk en interessant dat smaken verschillen natuurlijk :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

23 aug 2020, 22:15

Ik heb de eerste boss van Remnant: From the Ashes toch neer gekregen. Ik had besloten m'n campaign te re-rollen, en dit keer kreeg ik een variant van de boss die geen health regeneration had maar een buff die je staggert bij elke hit. Daar was beter mee te dealen :)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Ok Impala!

24 aug 2020, 12:58

Voor mijn verjaardag (gisteren) heb ik Zelda: Link's Awakening (NS) gekregen van mijn lieve vrouw! :love: We hebben daarna samen het eerste stuk gespeeld, en een sterk gevoel van warme nostalgie overspoelde me meteen! Erg mooi gemaakte remake, waar ik de komende weken vast veel mooie, warme, uurtjes mee ga beleven! :smile: Ik speel de game op Nightmare mode. Dat is iets wat ik normaal nooit zou doen, maar bij deze game durf ik dat wel aan. Het ontbreken van hartjes geeft een leuke uitdaging en maakt dat ik wat minder lui kan spelen. Bij Zelda games heb ik wel eens de neiging om een hit te pakken als ik dan wat sneller vooruit kan komen, er komen toch genoeg hartjes. Maar dat is er nu mooi niet meer bij! :biggrin:

Afbeelding

Daarnaast ook begonnen aan een game met de titel: Samurai Warriors 8 Xtreme Legends Definitive Edition (NS). De content van deze game is al net zo gigantisch groot als de titel lang is. Dus ik ben wat overweldigd door alle opties en mogelijkheden! :scared:

Mijn eerste indruk is dat dit een wat minder gepolijste voorloper van Hyrule Warriors is. De setting is China rond het jaar 200AD, wat een interessant gegeven is. Nadeel is echter wel dat alle verschillende namen wat lastig uit elkaar te houden zijn. Ik heb al enkele grote veldslagen uitgevoerd tegen hordes vijanden. Het vechtsysteem duurde even om onder de knie te krijgen, omdat je alleen kunt verdedigen en niet dodgen. Maar volgens mij begin ik progressie te maken! Ik ben benieuwd of deze game net zo gaat klikken als Hyrule Warriors, als dat het geval is ben ik nog wel even zoet hiermee! :wink:

Afbeelding
Fing3r

24 aug 2020, 15:00

Ik ben momenteel helemaal hooked aan Horizon Zero Dawn op Steam, ik vind het een geweldige game en heb gelukkig weinig tot geen last van technische issues en kan dus vollop genieten. Zit nu zo'n 35 uur in de game en Red Maw heb ik net verslagen maar ik heb nog genoeg te doen en ik ben nog niet eens aan de uitbreiding van The Frozen Wilds begonnen :party3:

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

24 aug 2020, 15:19

Enjoy! Horizon Zero Dawn heb ik ook echt van genoten. Het verhaal vond ik wel erg meh, maar het rondtrekken in die prachtige wereld en de soms verrassend pittige gevechten tegen gigantische beesten was smullen geblazen. Ik hoop dat ze de melee combat in de sequel wel fink aanpakken en net zo tof maken als de bow & arrow ranged combat.
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 aug 2020, 16:21

Galious schreef:
Enjoy! Horizon Zero Dawn heb ik ook echt van genoten. Het verhaal vond ik wel erg meh, maar het rondtrekken in die prachtige wereld en de soms verrassend pittige gevechten tegen gigantische beesten was smullen geblazen. Ik hoop dat ze de melee combat in de sequel wel fink aanpakken en net zo tof maken als de bow & arrow ranged combat.
Lol ik had precies de tegenovergestelde mening. Ik vond het verhaal heel erg goed en het rondtrekken juist minder. Dat kwam denk ik doordat ik toen BOTW al gespeeld had die die aspecten een stuk beter verwerkt had (en juist een slecht verhaal had) :)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

24 aug 2020, 16:38

Apenheul schreef:
24 aug 2020, 16:21
Galious schreef:
Lol ik had precies de tegenovergestelde mening. Ik vond het verhaal heel erg goed en het rondtrekken juist minder. Dat kwam denk ik doordat ik toen BOTW al gespeeld had die die aspecten een stuk beter verwerkt had (en juist een slecht verhaal had) :)
Ha ik vond juist beide meh. Dat komt denk ik doordat ik BOTW net ook had gespeeld en Phantasy Star IV als beton in mijn geheugen staat en praktisch hetzelfde verhaal kent. De graphics schiterden natuurlijk wel. Mijn zoon heb ik er recent mee laten spelen en die gaat er nu doorheen en het ziet er nog altijd ongelofelijk uit.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 aug 2020, 08:37

arjen1981 schreef:
24 aug 2020, 16:38

Ha ik vond juist beide meh. Dat komt denk ik doordat ik BOTW net ook had gespeeld en Phantasy Star IV als beton in mijn geheugen staat en praktisch hetzelfde verhaal kent. De graphics schiterden natuurlijk wel. Mijn zoon heb ik er recent mee laten spelen en die gaat er nu doorheen en het ziet er nog altijd ongelofelijk uit.
Phantasy Star IV moet ik nog spelen (heb alleen deel 1 gespeeld) maar ondanks dat ik de grote lijn van het verhaal dan bij dezen ongeveer weet heb ik wel zin om die gave scifi settng te bezoeken. Ik wachtte eigenlijk op de SEGA AGES versie maar die gaat er denk ik niet meer komen, misschien dat ik die collection toch maar eens koop.
Galious
Moderator
Moderator

28 aug 2020, 13:19

Ik heb nu een uurtje of 8-9 in Remnant: From the Ashes zitten en vermaak me er heel goed mee. Het voelt wat minder Soulslike aan dan Immortal: Unchained, dat was echt Dark Souls met guns, maar de invloeden zijn hier ook wel tastbaar en geven een toffe twist aan de third person shooter actie. De level layouts zijn wat generiek doordat ze randomly generated zijn aan het begin van de campaign, maar de omgevingen zelf zijn genoeg gevarieerd om interessant te blijven. Enige minpuntje is misschien dat enemies altijd in mobs aanvallen in plaats van dat er echt sprake is van enemy placement door de levels heen. Zodra je er eentje aanvalt, trigger je meestal een mob. Aan de andere kant levert dat wel vaak intense fights op, vooral als er een sterke mini-boss spawnt. En de gunplay voelt gewoon erg lekker aan. Het loot aspect doet deze game ook erg goed; je wordt niet dood gegooid met gear en wapens, maar je moet het handjevol wat je hebt goed gebruiken en upgraden met schaarse resources en currency; nieuwe wapens en modifiers kun je craften uit unieke boss drops. Ik denk dat ik nu halverwege de campaign ben, dus ik kan nog even vooruit!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

28 aug 2020, 13:49

Ik wist niet dat ze randomly generated waren. Dat verklaard een hoop. Ik haakte af al heel snel in het begin (na de eerste baas) het voelde te veel als een corridor shooter. Maar als ik dit screenshot van jou zie dan zit dat er een stuk interessanter uit. Ik denk dat ik het nog een kans moet geven. Mij indruk was al wel dat het meer van een Diablo had dan van Dark Souls. Dat bevestigd jou Mob aanvallen ook wel.
Galious
Moderator
Moderator

28 aug 2020, 16:17

Had je ook Shroud als eerste baas? Ik vond de game er na de eerste baas in elk geval sterk op vooruit gaan, vooral als je earth verlaat en andere werelden bezoekt, dan worden de omgevingen en ook de vijanden een heel stuk toffer.
nmkl pjkl ftmch
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

28 aug 2020, 23:22

synergy schreef:
14 aug 2020, 21:50
KillingRaptor schreef:
14 aug 2020, 21:44
De battles tegen Hornet vond ik nog meevallen, wacht maar op enkele andere.
Afbeelding
Ik ga alvast wat extra controllers aanschaffen want mijn huidige heeft het ook nauwelijks overleefd. :lol:
Toch weer Hollow Knight opgepakt na het uitspelen van de eerste playthrough. Diverse (dream)bosses verslagen, quests (Delicate Flower bijv) gedaan, alle grubs gesaved en zojuist White Palace gehaald voor de Kingsoul charm. Man man man, wat een horror platforming maar wat goed gedaan zeg.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”