Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

10 aug 2020, 09:37

Deel 2 zal voor mij de eerste keer zijn dat ik hem speel van Shenmue. Zit nu zo'n 10 uren in de eerste game terug, heftruck tijd! Om de één of andere reden vind ik het echt fijn om met die heftruck rond te rijden en kratten te verzetten. :biggrin:

Cat Quest vordert ook behoorlijk denk ik, blijft heel tof om te spelen en met de humor zit het ook wel goed. Het zit wel vol met de puns.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

10 aug 2020, 12:33

vannacht aan 'evoland' begonnen, een rpg mockery die je eigenlijk meeneemt in de geschiedenis van rpg games in het algemeen. de upgrades die je krijgt maken van 8 bits opeens 16 bits graphics, naar 3d, naar nieuwe textures, muziek etc. en opeens krijg je in een dorpje ook 'cd laadschermen' als upgrade in beeld haha.
een heel apart spelletje al met al.

ik weet niet zozeer of ik het nu heel leuk vind, maar bleef wel doorspelen vannacht. :investigate:

verder af en toe een leveltje captain toad nog altijd (ik speel bewust niet alles in 1 keer door zodat ik er langer plezier van heb, deze heel erg toffe game)

wanneer de hittegolf voorbij is ga ik echt beginnen aan streets of rage 4 :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Swey

10 aug 2020, 16:39

Ben nog bezig met Spelunky,maar ik merk dat ik zulke spellen echt Max een half uurtje kan spelen. Langer dan dat en het onophoudelijke doodgaan en opnieuw beginnen begint te irriteren. Dus ik ben begonnen met Blasphemous op de Switch. Lekkere metroidvania/souls like, doet beetje denken aan Salt and Sanctuary. Erg cool tot zover
kingoftherain

10 aug 2020, 16:41

Galious schreef:
09 aug 2020, 22:32
Dat memory spel, Perfect Match heet dat geloof ik, vind ik het minste van alle levels die ik tot nu toe heb gehad.
Ik vind 't op zich wel grappig, zeker omdat het weer even wat anders is dan de rest, maar de 3e ronde kijk ik naar wat de meerderheid doet.

Wat ik ook leuk vind aan Fall Guys is dat het een beetje doet denken aan Wipeout (het tv-programma, niet de racegame), maar ook aan (voor de ouderen onder ons) The Way Of Life Show. Sowieso zat dat spel met die deuren die óf wel óf niet te doorbreken zijn daar ook in.

Wipeout

The Way Of Life Show

"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Galious
Moderator
Moderator

10 aug 2020, 16:57

kingoftherain schreef:
10 aug 2020, 16:41
Wat ik ook leuk vind aan Fall Guys is dat het een beetje doet denken aan Wipeout (het tv-programma, niet de racegame), maar ook aan (voor de ouderen onder ons) The Way Of Life Show. Sowieso zat dat spel met die deuren die óf wel óf niet te doorbreken zijn daar ook in.

The Way of Life kende ik helemaal niet, maar Fall Guys doet dit ouwetje het meeste denken aan de Japanse cult show Takeshi's Castle, waar The Way of Life blijkbaar op gebaseerd is :)
https://www.eftepedia.nl/lemma/Way_of_Life

nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

12 aug 2020, 10:30

Aangezien zowel Shenmue en Cat Quest zijn uitgespeeld gisteren is het tijd voor wat nieuws! Ik ga straks sowieso beginnen met Shenmue II ook en als tussendoortje ben ik begonnen met Figment op PC. Wat een enorm charmante game is dit zeg! De muziek is prachtig en het speelt ook erg lekker. En zo begin ik ook eens aan al die gratis games die je krijgt via Epic. :biggrin:

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 aug 2020, 10:57

Ziet er bizar uit, dat Figment.
KillingRaptor

12 aug 2020, 15:18

Is het ook wel, maar je moet het spelen om te snappen waarom het zo bizar is. Ik ben dus ook begonnen met Shenmue II op PC, echt vet dat de game meteen oppakt waar de vorige eindigt. Geen cutscenes die vertellen wat er is gebeurd in een tijdspanne van de vorige game tot nu. En het speelt nog steeds als de eerste en ik vind hem nu alweer super! Denk niet dat ik bij deze alle achievements ga halen ook (had ik bij de eerste game wel), ik weet hier nog niets zitten in deze game wat bij de vorige wel zo was.

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

12 aug 2020, 22:36

Ik vermaak me nog steeds met Spidey op de PS4. Ik doe veel meer side-content dan ik van tevoren had verwacht. Het wordt repetitief, maar met deze hitte is het eigenlijk best lekker om wat van die mindless filler content te doen tussen de story beats door :smile:
nmkl pjkl ftmch
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

13 aug 2020, 18:15

Breath of Fire IV op de RG350M. Het is geweldig, maar een stuk meer grinden dan ik de afgelopen jaren gewend ben...

Dit vereist wat doorzetting.
- portable-games.nl
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

14 aug 2020, 21:03

Ik heb Hollow Knight maar weer eens opgepakt na een aantal maanden.

Afbeelding

Ik liep destijds vast bij het eerste gevecht met Hornet en dat was zo frustrerend. Na minimaal 50 keer proberen is het gelukt en exploreer ik nu verder.

Welke zieke sadist heeft dit spel ontworpen? :omg: Wat meedogenloos zeg, er is vrijwel geen enkele ruimte om fouten te maken, die dan ook nog eens keihard worden afgestraft. Ik vermaak me er verder prima mee, maar ik ben bang voor wat er nog moet komen... :crying:
KillingRaptor

14 aug 2020, 21:44

Haha, ik zou ook nog eens moeten beginnen ermee maar zou helemaal herbeginnen denk ik dan. Is alweer twee jaar geleden, was echt een prachtige game! Denk dat ik bij de eindbaas zat maar zou geen straf zijn om het nog eens helemaal opnieuw te moeten doen. De battles tegen Hornet vond ik nog meevallen, wacht maar op enkele andere.
Afbeelding
synergy

14 aug 2020, 21:50

KillingRaptor schreef:
14 aug 2020, 21:44
De battles tegen Hornet vond ik nog meevallen, wacht maar op enkele andere.
Afbeelding
Ik ga alvast wat extra controllers aanschaffen want mijn huidige heeft het ook nauwelijks overleefd. :lol:
kingoftherain

16 aug 2020, 08:00

Ik ben voor de tweede keer bezig met de Avengers beta. Gisterochtend heb ik er ook een stuk van gespeeld, maar stond het me op de één of andere manier tegen en heb ik 'm uit gezet. Nu bevalt het me iets beter. Scheelt misschien ook dat ik er wat meer de tijd voor neem en alles rustig lees en meer in me op probeer te nemen, want je krijgt af en toe hoop informatie tegelijk naar je toe geslingerd.

Tot nog toe de openings scene gespeeld die je in de trailers ziet en een paar levels met Ms Marvel / Kamala Khan en de Hulk. Als ik het goed heb begrepen kun je ook missies met de overige Avengers spelen. Dat zou wel mooi zijn, want ik wil nog kijken hoe Black Widow verder speelt. Die kun je in de opening kort besturen, maar die lijkt me wel tof.

Captain America speelde ook wel lekker, maar die zal wel niet in de demo zitten en ook pas later in het volledige spel tevoorschijn komen denk ik, want...ja... KABOOOOOMMMM!!!

Afijn, ik ga gewoon nog even doorspelen en hoop dat het bevalt, want dit zou normaal gesproken een spel zijn wat ik dolgraag zou spelen. Third person action met de Avengers, dat zou gewoon hartstikke gaaf moeten zijn.

Trouwens, ook hier zie je weer die Soulsborne besturing terugkomen. Lock-on, dodge, quick en heavy attack. Mooi, want dat vind ik sowieso lekker werken normaal gesproken en dat ben ik dus al gewend van andere spellen. Dit spel gebruikt de Nioh layout, met vierkantje en driehoekje. Op de PS4 dan. Het Xbox equivalent is X en Y. Zeg ik dat goed? Volgens mij wel.

Iemand anders de beta ook gespeeld, toevallig?
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
synergy

16 aug 2020, 08:33

kingoftherain schreef:
16 aug 2020, 08:00
Ik ben voor de tweede keer bezig met de Avengers beta.

Iemand anders de beta ook gespeeld, toevallig?
Ik speel hem ook en bevalt me prima! Heb nu net de War Table unlocked. Besturing/combat is goed, grafisch ziet het er ook strak uit. Kwam wel een paar bugs tegen (geluid in cutscenes dat plotseling wegvalt bijvoorbeeld).

Snap wel dat mensen bang zijn dat dit misschien snel repetitief gaat worden, maar dat vind ik nog moeilijk te zeggen aangezien je niet het volledige spel kan spelen. Ik heb hem iig in de pre-order staan. :smile:
KillingRaptor

16 aug 2020, 18:42

Nog steeds volop bezig met Shenmue II, hij is terug erg goed vind ik! En ik ben ook begonnen met Bloodstained: Curse of the Moon op Switch, was daar vroeger nog mee begonnen maar nooit uitgespeeld dus gewoon helemaal opnieuw begonnen nu ermee. Erg toffe 8 bit game dit die overduidelijk geleend heeft van Castlevania. Is ook wel heel cool nu om de bazen van Ritual of the Night in 8 bit vorm te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

16 aug 2020, 22:24

Ik ben bij Act III aanbeland in Spider-Man. Het verhaal lijkt nu compleet de Arkham kant op te gaan en dat belooft hopelijk veel tofs :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Ok Impala!

17 aug 2020, 08:18

Ik ben nog altijd verdwaald in de prachtige wereld van Ys VIII (NS)! Dit is één van de zeldzame games waar ik zo door gegrepen ben dat ik alle hoekjes en gaatjes van de wereld wil verkennen. Inmiddels bijna 50u gespeeld en het einde komt langzaam maar zeker in zicht. 90% van de map is explored, en ik heb zelfs (major spoiler)
Spoiler: weergeven
Sir Carlan levend terug gevonden!
Wat zal de laatste 10% nog brengen? :love:

Afbeelding

En om fit te blijven wordt nog regelmatig Ring Fit Adventure (NS) opgestart. Ook hier ga ik voor 100%, dus ik ben terug gegaan naar oude hoofdstukken om alle side-quests nog af te ronden. In het hoofdverhaal ben ik in wereld 18, dus ook daar naderen we het einde! :smile:

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

19 aug 2020, 22:35

Terwijl ik wacht op de update patch van Remnant: From the Ashes die supertraag aan het downloaden is, ben ik begonnen aan Wonder Boy: The Dragon's Trap op de PS4! Ik had verwacht met de retro graphics te spelen, maar stiekem bevallen de nieuwe graphics me toch beter. Leuke game tot dusver. Hoewel ik het Master System origineel heb, heb ik deze game nog nooit eerder gespeeld, dus ik ben benieuwd!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

19 aug 2020, 22:39

KillingRaptor schreef:
16 aug 2020, 18:42
Nog steeds volop bezig met Shenmue II, hij is terug erg goed vind ik! En ik ben ook begonnen met Bloodstained: Curse of the Moon op Switch, was daar vroeger nog mee begonnen maar nooit uitgespeeld dus gewoon helemaal opnieuw begonnen nu ermee. Erg toffe 8 bit game dit die overduidelijk geleend heeft van Castlevania. Is ook wel heel cool nu om de bazen van Ritual of the Night in 8 bit vorm te zien.

Afbeelding
ook deel 2 ervan is een absolute aanrader :) beide uitgespeeld.
Afbeelding
toejam

19 aug 2020, 22:49

Dat lijkt me duidelijk wat ik nu speel
Yo, homeboy gimme five!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

20 aug 2020, 09:17

Ik vond The Dragon's Trap wel erg gaaf. Daar speel je echt lekker doorheen. Voor mij waren het maar enkele sessies zo verslavend bleek deze. De nieuwe graphics vind ik zelf prima. Ik hou wel van die DotEmu waterverf look.
Don Cannoli 79

20 aug 2020, 09:29

Ik vind the Dragon's Trap ook heel tof. Het is zelfs een game die ik zowaar heb uitgespeeld. Ik vind Monster Boy trouwens nog een trapje hoger staan.
Hoe dan ook, have fun !
Kunstschilder1987
Contacteer:

20 aug 2020, 18:00

Momenteel ben ik bezig met 2 games: battletoads (ik heb een apart topic erover geopend met een mini-review) en "a knight's quest"
In een wereld waar je niet weet wat een 3ds is, geen beschikking hebt tot een n64, nog nooit van emuleren hebt gehoord is dit een budget alternatief op de xb1, switch en ps4 voor Ocarina of Time.
Beetje puzzelen, beetje platformen, beetje eindbaas, paar vijanden onderweg... enfin ik denk dat het vooral van de topclassic zelda leent. en zeker voor de 7,5 euro die het maar kostte afgelopen week in de xb1 digital store ben ik zeer tevreden zover :).

Sinds ary and the secret of seasons aangekondigt is heb ik een enorme itch naar dit type game, haha en aangezien die release effe was uitgesteld heb ik me hieraan begeven. So far so good, mocht je m in een sale tegenkomen zeg ik aanrader :)
ik vind alleen het main character design vreselijk lelijk... echt... ieuwwwww
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 aug 2020, 21:02

Pfoe mijn PC trekt Microsoft Flight Simulator slecht. Als ik vanuit een grote airport wil vertrekken crasht de game. Alleen vanaf Innsbruck lukt het me tot nu toe op te stijgen :)

*) Oh Narita lukt ook!

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”