Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Welke games speel je momenteel?

03 aug 2020, 23:45

Fing3r schreef:
03 aug 2020, 22:43
@Galious

Als het goed is moet je gewoon items op kunnen pakken als je een wapen in de hand hebt, ik speel de game momenteel op de Switch. Het komt wel eens voor dat ik niet helemaal goed sta en dan gooi ik mijn wapen wel eens weg :biggrin:
Net nog even geprobeerd en je kunt inderdaad toch items oppakken met een wapen in de hand (ook met de Legacy mode controls). Soms wel een beetje tricky blijkbaar om de goede positie te vinden waarin het lukt. Thanks!
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

04 aug 2020, 22:25

Inmiddels bij stage 9 van Streets of Rage 4 aanbeland. Bevalt nog steeds erg goed, al moet ik wel zeggen dat ik geen fan ben van de soundtrack tot dusver. Vooral de dubstep invloeden zijn echt verschrikkelijk. Volgende keer zet ik denk ik maar de retro soundtrack aan :)

Afbeelding

Verder heb ik ook een eerste potje Fall Guys: Ultimate Knockout erop zitten. Wel geinig om zo een soort Takeshi's Castle te spelen, en ik wil alle levels wel een keertje gedaan hebben, maar ik denk niet dat het heel erg lang leuk blijft tenzij je het met een paar mensen uit je Friends list kunt spelen.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

05 aug 2020, 19:19

Galious schreef:
Inmiddels bij stage 9 van Streets of Rage 4 aanbeland. Bevalt nog steeds erg goed, al moet ik wel zeggen dat ik geen fan ben van de soundtrack tot dusver. Vooral de dubstep invloeden zijn echt verschrikkelijk. Volgende keer zet ik denk ik maar de retro soundtrack aan :)
Die dubstepachtige zaken zijn ook zeker niet mijn smaak maar al met al vind ik het eigenlijk best een leuke en passende soundtrack. Ook al haalt het natuurlijk never het niveau van de originele SoR games. Met de retro soundtrack aan vond ik niet echt wat. De geselecteerde tracks bij de stages voelde erg out of place. Verder vond ik het een vreemde keuze om er ook 8 bit tracks van de Master System(of is het Game Gear) tussen te gooien terwijl er zoveel gave Mega Drive tracks zijn. Verder lekker spelletje hoor ! :smile:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 aug 2020, 20:24

Galious schreef:
Ja dat komt wel overeen met mijn indruk toen ik de game speelde, ik weet niet of je ook de indruk hebt/had/krijgt dat later in de game de muziek beter wordt maar het kon mij in het begin echt niet bekoren.
Apenheul schreef:
30 apr 2020, 14:18
Als ik dan toch een minpuntje aan moet wijzen dam is het de muziek, er zitten twee echt goede tracks in die in de buurt komen van de originele SoR OSTs, maar met name in het begin van de game leek het er eventjes op alsof men een Streets of Rage fan music competitie had uitgeschreven en dat alle entries in de game beland waren, heel wisselvallig qua kwaliteit maar zo richting het einde werd het steeds beter gelukkig.
Galious
Moderator
Moderator

05 aug 2020, 22:42

Don Cannoli 79 schreef:
05 aug 2020, 19:19
Galious schreef:
Die dubstepachtige zaken zijn ook zeker niet mijn smaak maar al met al vind ik het eigenlijk best een leuke en passende soundtrack. Ook al haalt het natuurlijk never het niveau van de originele SoR games. Met de retro soundtrack aan vond ik niet echt wat. De geselecteerde tracks bij de stages voelde erg out of place. Verder vond ik het een vreemde keuze om er ook 8 bit tracks van de Master System(of is het Game Gear) tussen te gooien terwijl er zoveel gave Mega Drive tracks zijn. Verder lekker spelletje hoor ! :smile:

Hmm, vreemde keuze inderdaad voor de retro soundtrack. Nou ja, ik denk dat ik die er een keer onder gooi als ik met een SoR1 character de game nog eens speel. Het CRT filter vond ik trouwens met pixelated Axel en Adam er ook wel een stuk beter uitzien, alle grafische effecten en voorgrond dingen uitgooien. Misschien voelt de retro soundtrack dan ook beter passend bij de actie :)

Verder is het absoluut een lekker spelletje. De beste beat 'em up van deze generatie zou ik zeggen.

Apenheul schreef:
05 aug 2020, 20:24
Galious schreef:
Ja dat komt wel overeen met mijn indruk toen ik de game speelde, ik weet niet of je ook de indruk hebt/had/krijgt dat later in de game de muziek beter wordt maar het kon mij in het begin echt niet bekoren.
Apenheul schreef:
30 apr 2020, 14:18
Als ik dan toch een minpuntje aan moet wijzen dam is het de muziek, er zitten twee echt goede tracks in die in de buurt komen van de originele SoR OSTs, maar met name in het begin van de game leek het er eventjes op alsof men een Streets of Rage fan music competitie had uitgeschreven en dat alle entries in de game beland waren, heel wisselvallig qua kwaliteit maar zo richting het einde werd het steeds beter gelukkig.

Ja, die indruk had ik ook. Bij de laatste paar stages zat er gelukkig betere muziek tussen. Vooral die van stage 9 kon mij wel bekoren! :thumbup:

nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

07 aug 2020, 13:24

Mijn prachtige reis doorheen Tsushima is zonet afgelopen, ik had deze voormiddag al het verhaal uitgespeeld en nu heb ik ook de platinum trophy behaald in deze game. Ik zal dus eens moeten kijken welke game ik nu zal gaan spelen. Denk dat ik eens voor een PC game ga kiezen, mijn backlog is echt te groot daarvoor. :lol:
Ik neig momenteel naar de Shenmue games, heb de eerste twee op Steam staan en mijn backer exemplaar van Shenmue III ligt hier ook al enkele maanden te wachten op mij. Maar de tweede game heb ik nog nooit gespeeld, dus kan ik net zo goed voor de volledige saga gaan!
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

07 aug 2020, 13:56

Ik heb gisteren eens A King's Tale: Final Fantaxy XV geprobeerd. Mijn conclusie:

Afbeelding

Na één level heb ik het er maar weer afgegooid. FFS, no more FF for me :poop:
nmkl pjkl ftmch
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

07 aug 2020, 14:07

Jammer! Ik had m alleen ff opgestart maar helaas dus niet de moeite waard.
Galious
Moderator
Moderator

07 aug 2020, 14:20

Nou ja, misschien kun je er nog wat uithalen als je de wereld en characters en alles van FFXV fantastisch vindt, maar puur voor de gameplay hoef je het niet te doen, nee. Het oogt en speelt als een hele janky GBA beat 'em up. Het zal natuurlijk niet helpen dat ik net daarvoor Streets of Rage 4 gespeeld heb, dan steekt het er nog slechter bij af. Maar ik vond het in elk geval z'n prijs waard: niets. :biggrin:
nmkl pjkl ftmch
toejam

07 aug 2020, 14:48

Borderlands 3 uitgespeeld. Het was best wel vermakelijk maar geen hoogvlieger. Vooral de bugs waren af en toe best vervelend. En de climax die je wist dat ging komen was best een anticlimax helaas.
Yo, homeboy gimme five!
synergy

07 aug 2020, 14:56

Galious schreef:
07 aug 2020, 14:20
Nou ja, misschien kun je er nog wat uithalen als je de wereld en characters en alles van FFXV fantastisch vindt, maar puur voor de gameplay hoef je het niet te doen, nee. Het oogt en speelt als een hele janky GBA beat 'em up. Het zal natuurlijk niet helpen dat ik net daarvoor Streets of Rage 4 gespeeld heb, dan steekt het er nog slechter bij af. Maar ik vond het in elk geval z'n prijs waard: niets. :biggrin:
Haha okay, nou ik geef het wel een kans dan, maar beloofd niet veel goeds. :smile:
KillingRaptor

07 aug 2020, 18:46

Ik ben dus begonnen met Shenmue HD op PC. Man wat is het super om deze nog eens te kunnen beleven! De upgrade naar HD is niet zo heel erg bijzonder maar de game zelf blijft echt wel heel goed. Voor ik het wist was ik alweer anderhalf uur bezig met de game. Denk dat ik de gewoon de volle trilogie in één keer ga spelen. :biggrin:

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

07 aug 2020, 19:48

Veel plezier! Al denk ik dat er tegen het einde wel wat shen moeheid kan optreden.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

07 aug 2020, 22:17

Ik ben doorgaans meer van de indies en kleinere games, maar nu had ik wel weer eens zin in een summer blockbuster, dus ben ik begonnen aan Spider-Man! Benieuwd hoe deze gaat bevallen, het begint in elk geval best gaaf :)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

08 aug 2020, 02:55

Galious schreef:
07 aug 2020, 22:17
Ik ben doorgaans meer van de indies en kleinere games, maar nu had ik wel weer eens zin in een summer blockbuster, dus ben ik begonnen aan Spider-Man! Benieuwd hoe deze gaat bevallen, het begint in elk geval best gaaf :)

Afbeelding
Veel plezier!
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
kingoftherain

09 aug 2020, 14:35

Heb vanmorgen Fall Guys: Ultimate Knockout zitten spelen. Wat een chaos. Het zal op een gegeven moment wel gaan vervelen, maar voorlopig vind ik 't wel lollig. The Whirlygig heb ik nu al zo vaak gehad, dat ik daar bijna moeiteloos doorheen vlieg loop strompel.

Dit zou inderdaad weleens leuk kunnen zijn om met een stel Button Bashers te spelen.

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Galious
Moderator
Moderator

09 aug 2020, 14:59

kingoftherain schreef:
09 aug 2020, 14:35
Heb vanmorgen Fall Guys: Ultimate Knockout zitten spelen. Wat een chaos. Het zal op een gegeven moment wel gaan vervelen, maar voorlopig vind ik 't wel lollig. The Whirlygig heb ik nu al zo vaak gehad, dat ik daar bijna moeiteloos doorheen vlieg loop strompel.

Dit zou inderdaad weleens leuk kunnen zijn om met een stel Button Bashers te spelen.

Ja, het is wel lachen. Ik heb het tot dusver nog niet verder geschopt dan de 3e ronde. En nog lang niet alle levels gezien.

Tegen een groep randoms gaat het wel snel vervelen vind ik, binnen een half uurtje ben ik er dan meestal wel klaar mee. Met een groepje BB'ers lijkt het me een stuk leuker inderdaad :smile:
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

09 aug 2020, 15:26

Galious schreef:
09 aug 2020, 14:59
Ja, het is wel lachen. Ik heb het tot dusver nog niet verder geschopt dan de 3e ronde. En nog lang niet alle levels gezien.

Tegen een groep randoms gaat het wel snel vervelen vind ik, binnen een half uurtje ben ik er dan meestal wel klaar mee. Met een groepje BB'ers lijkt het me een stuk leuker inderdaad :smile:
Ik heb ook nog niet alle levels gespeeld, maar het wisselt wel hoe lang zo'n game duurt. Varieert van 3 tot 5 levels. Heb nu 4 keer de finale gehaald, maar nog niet gewonnen.

Hex-A-Gone vind ik een leuk finale level. Dat zijn een aantal niveaus van honingraten boven elkaar en als je erover loopt dan vallen / verdwijnen ze en als je dan te laat bent val je naar het volgende niveau (en als je pech hebt zelfs 2 niveaus lager), dus dat is wel grappige paniek.

Een level dat ik mezelf niet zo gauw zie halen is Slime Climb, waarin je een parcours omhoog moet afleggen, terwijl er een poel slijm omhoog komt. Er zit daar een stuk tussen waar ik bijna nooit voorbij kom.

Er zijn ook een paar levels waarbij je samen moet werken, MAAR... je kan ook de andere teams tegenwerken. Don't feel sorry for them. JUST! DO IT!

Er is zelfs een soort memory spel, waarbij je op het juiste plaatje moet gaan staan, want de rest verdwijnt. Good clean family fun!

KillingRaptor

09 aug 2020, 16:43

Tussendoortje voor bij Shenmue, zag dat Cat Quest op Switch in de aanbieding was voor €2,5 en heb die aangeschaft. Ook al even mee begonnen. Toffe kleine RPG tot nu toe!

Afbeelding
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

09 aug 2020, 20:03

KillingRaptor schreef:
09 aug 2020, 16:43
Tussendoortje voor bij Shenmue, zag dat Cat Quest op Switch in de aanbieding was voor €2,5 en heb die aangeschaft. Ook al even mee begonnen. Toffe kleine RPG tot nu toe!

Afbeelding
Jaaaaaa, echt een verrassing! Vorig jaar enorm veel plezier aan beleefd
- portable-games.nl
Galious
Moderator
Moderator

09 aug 2020, 22:32

kingoftherain schreef:
09 aug 2020, 15:26
Ik heb ook nog niet alle levels gespeeld, maar het wisselt wel hoe lang zo'n game duurt. Varieert van 3 tot 5 levels. Heb nu 4 keer de finale gehaald, maar nog niet gewonnen.

Hex-A-Gone vind ik een leuk finale level. Dat zijn een aantal niveaus van honingraten boven elkaar en als je erover loopt dan vallen / verdwijnen ze en als je dan te laat bent val je naar het volgende niveau (en als je pech hebt zelfs 2 niveaus lager), dus dat is wel grappige paniek.

Een level dat ik mezelf niet zo gauw zie halen is Slime Climb, waarin je een parcours omhoog moet afleggen, terwijl er een poel slijm omhoog komt. Er zit daar een stuk tussen waar ik bijna nooit voorbij kom.

Er zijn ook een paar levels waarbij je samen moet werken, MAAR... je kan ook de andere teams tegenwerken. Don't feel sorry for them. JUST! DO IT!

Er is zelfs een soort memory spel, waarbij je op het juiste plaatje moet gaan staan, want de rest verdwijnt. Good clean family fun!
Ik heb vanavond nog een paar potjes gespeeld en twee keer de finale gehaald. Ik weet niet of er ook andere finale levels zijn, maar ik had beide keren Hex-A-Gone. Leuk level inderdaad :)

Dat memory spel, Perfect Match heet dat geloof ik, vind ik het minste van alle levels die ik tot nu toe heb gehad.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

09 aug 2020, 22:39

Ik vermaak me tot dusver prima met Spider-Man. Het scratcht dezelfde itch als de Arkham games, wat mij betreft. Combat systeem begint steeds beter te klikken en het web-slingeren is erg lekker. De open world city is wel gevuld met allemaal typische filler dingetjes, maar tot nu toe stoort het me niet en vind ik het eigenlijk wel leuk om wat side stuff te doen tussen de story missions door.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
synergy

09 aug 2020, 22:51

Hij's fijn he? Ik vond alleen die lab puzzels en "versla dit groepje vijanden" op een gegeven moment erg repetitief worden. Maar het slingeren door Manhattan gaat niet vervelen en wat je zegt, de combat is goed uitgewerkt!

Ben benieuwd naar de Miles Morales "expansion" op de PS5.
kingoftherain

10 aug 2020, 05:22

Galious schreef:
09 aug 2020, 22:32
Ik weet niet of er ook andere finale levels zijn, maar ik had beide keren Hex-A-Gone. Leuk level inderdaad :)
Er is er sowieso nog één, waarin je een heuvel op moet rennen, terwijl er ballen naar beneden rollen. Die en Hex-A-Gone heb ik gehad.

arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

10 aug 2020, 09:29

Als je niks optioneels doet in Spiderman is die game het best. Gewoon alleen de story missions doen. Het is dan alleen even door de stealth missions heen bijten want ook die vond ik erg saai. Helemaal nu je die naast The Last of Us 2 zet.

Ik heb Shenmue 1 en 2 ook direct achter elkaar gespeeld. Het zal al wel de 5e keer zijn geweest dat ik deel 1 speelde en 4e keer voor deel 2. Dat ging daardoor ook wel razend snel. Alsof je Day of the Tentacles of Full Throttle nog eens speelt waarbij je alle puzzels al weet. Ik heb direct beide platinum gedaan op de PS4 en daardoor toch nog nieuwe zaken ontdekt die ik helemaal niet wist. Prachtige games. Voor deel 3 moet je wel in de juiste mindset zijn. Die vond ik op een gegeven moment ook wel vervelen. Maar dat heb ik nooit gehad in deel 1 of 2 zelfs na 4 of 5 keer niet.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”