Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

30 jul 2020, 00:20

Afbeelding

Ik zag vanmiddag dat de early access van Grounded in de Game Pass zat en die ben ik samen met een collega maar eens gaan spelen en damn dit spel slaat de spijker precies op z'n kop wanneer het gaat om de honey-I-shrunk-the-kids sfeer. Je voelt je echt ontvreemd, onveilig,en moet voorzichtig het gebied uitkammen om resources te vinden om te overleven en je kamp mee te verbeteren. *oh sh!t* ik zie het gras in de verte bewegen, daar komt een wolf spider aan!! Dit wordt er een voor mij om in de gaten te houden.
Galious
Moderator
Moderator

30 jul 2020, 13:16

Ik geniet met volle teugen van Cuphead, ben nu ergens halverwege het tweede eiland. Wat een heerlijke game :heart:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
HeatherGrace

30 jul 2020, 16:21

Ik kom weer even op mijn zeepkist staan, nu voor The Outer Worlds! Vandaag rolde de credits na optimaal genieten van deze wereld. How Long To Beat vertelde me dat hij slechts 12 uur lang was en niet de algemene 50 uur. En dat bleek een algemene klacht: de game is "kort".

Nou, ik weet niet wat die mensen allemaal doen (of liever: niet doen), maar mijn klok stond op 32 uur! Wat een prachtig universum wiens unieke stijl doet denken aan Dishonored. Niet dat het op Dishonored lijkt, maar omdat het voor mijn gevoel tevens een stijl pakt die ik in geen enkele ander game herken -- een kolonie overgenomen door corporaties op een geheel eigenzinnige manier met een goed gevoel voor humor.

Deze game voelde echt als thuiskomen. Hij valt 100% in the categorie Jade Empire en Star Wars: Knights of the Old Republic. Textuele dialoog was even wennen, maar de lijnen waren zo leuk geschreven dat je het, net als bij een boek, al snel niet meer door hebt dat niemand ze hardop uitspreekt. De side quests waren vaak wat simpel (ga naar daar, zoek dit, breng het terug), maar de narratieve flair die eroverheen zat gaf telkens weer voldoening. De characters wie zich bij je aansluiten zijn zeer divers, en hoewel ik me niet met íedereen een weg kon vinden, heb ik me zeer goed met ze vermaakt. Ook wanneer ze me van de ene naar de andere kant van de kolonie stuurde.
De omgevingen waren tevens prachtig en de muziek deed je af en toe stoppen om gewoon even te genieten. Het game design was zelfs zo uitgebreid dat ik in de laatste paar uren nog allerlei dingen uitvond die mijn avontuur makkelijker hadden kunnen maken.

Het zal even wakker worden zijn met deze game. Parvatti, Nyoka... ik mis jullie nu al.

Afbeelding

:heart: :heart: :heart:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 jul 2020, 19:07

Ik moet The Outer Worlds nog eens uitspelen maar ben het absoluut met je eens dat het een toffe game is (en ik zit ook al veel meer uur in de game dan howlongtobeat doet denken). Ik meen ook dat ie mijn nummer 2 van 2019 was in de podcast, en van Mike de nummer 1.
Flozem

30 jul 2020, 19:09

Ik vind het vooral jammer dat deze game op de Switch een verplichte download heeft. Anders was Outer Worlds al lang aangeschaft.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 jul 2020, 19:16

Flozem schreef:
Ik vind het vooral jammer dat deze game op de Switch een verplichte download heeft. Anders was Outer Worlds al lang aangeschaft.
Je kan kennelijk de Switch versie ook spelen zonder de download, maar dan zijn de textures (nog) lower res.
Flozem

30 jul 2020, 19:35

hmm... vreemd dat er dan op het doosje staat dat een download required is. :happy:

Dat is voor mij namelijk reden om een spel links te laten liggen. (tenzij digital only nut heeft zoals bij Borderlands om sporadisch te spelen)
HeatherGrace

30 jul 2020, 22:00

Flozem schreef:

Weet je zeker dat je niet voor een PS4/Xbox One versie wilt gaan? :innocent:
Afbeelding
Flozem

31 jul 2020, 00:50

Ik heb geen PS4/Xbox One.... :thinking:
HeatherGrace

31 jul 2020, 09:58

Flozem schreef:
31 jul 2020, 00:50
Ik heb geen PS4/Xbox One.... :thinking:
Ah, dan is het je gegeven! Ik lees vaak dat mensen liever een Switch versie halen om dan on-the-go te kunnen spelen. Maar als dat niet de reden is zou ik de port zeker een kans geven! Te mooie game om te missen. :thumbup:
Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

31 jul 2020, 13:38

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

31 jul 2020, 13:58

Grim Matchstick is down en ik ben bij het 3e eiland in Cuphead!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

31 jul 2020, 14:04

Ik ben ook bij het derde deel! Maar dan wel in Ghost of Tsushima. :lol:
Afbeelding
Mark

31 jul 2020, 14:35

KillingRaptor schreef:
31 jul 2020, 14:04
Ik ben ook bij het derde deel! Maar dan wel in Ghost of Tsushima. :lol:
Die speel ik ook! Grafisch hoogstaand, al is dit mijn 1e PS4 game die ik speel sinds ik die spelcomputer gekocht heb (donderdag). Ben eigenlijk alleen maar aan het rondlopen en side quests aan het doen, kan erg genieten van de omgeving.
KillingRaptor

31 jul 2020, 16:11

Ja ik kan mij ook enorm verliezen in het verkennen van die game! Ziet er prachtig uit.
Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

31 jul 2020, 21:06

Afbeelding
Ok Impala!

01 aug 2020, 14:39

Ik speel een leuke kleine rythm game met de naam Hiragana Pixel Party (NS). In deze game leer je de Japanse Hiragana en Katakana tekens. Een leuke manier om de basis van de Japanse taal te leren! :smile:

Afbeelding

En daarnaast nog altijd volop verdwaald in de wereld van Ys VIII (NS). Bijna 50% van de map vrijgespeeld. Ik voer alle sidequests uit die ik tegenkom. Dus ik ben nog wel eventjes bezig, en dat is zeker geen straf! :smile:

Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

01 aug 2020, 16:01

Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

01 aug 2020, 21:53

Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

02 aug 2020, 00:04

Afbeelding

Oké, niet lachen, maar het is hier Pokemon Go wat de klok slaat. Mijn zoontje en ik lopen samen met enige regelmaat een rondje en hij heeft een week lang gevraagd of we mee gingen doen met het GoFest. Ach ja, het is vakantie, laten we het maar een keer doen. Voor alle duidelijkheid: Voor het GoFest heb je een ticket nodig, á 16,99€. Dat is geen kattenpis en we hebben er drie (andere zoon wilde ook mee doen) gekocht. Het GoFest levert je als ticket houder veel voordeel op. Mits je speelt... het is twee dagen van 10.00-20.00 lang spelen. En ik kan je vertellen dat ik met mijn scherm tijd nieuwe records heb gevestigd. Ontzettend tof om te doen en hier in het dorp zag je ontzettend veel mensen mee doen (je herkent ze aan het oplaadsnoertje uit de broekzak).

Tijdens het fest waren er globale challenges. Dingen zoals vang 3.4 miljoen fire Pokemon binnen een half uur. Al die challenges zijn behaald en daarmee zijn er drie bonus weken verdiend. En we zitten midden in week 1.

Tijdens het fest ook mensen ontmoet die me wezen op het bestaan van een lokale Pokemon go Discord. Daarin worden er raids afgesproken, waar mijn zoon en ik nu ook regelmatig aan mee doen.

Dus ja, ik ben er compleet ingezogen...
Swey

02 aug 2020, 19:43

Ik heb vandaag twee keer de jungle gehaald in
Spelunky, nog een keertje en dan heb ik de shortcut te pakken. Lastige game,maar wel keihard verslavend
Galious
Moderator
Moderator

03 aug 2020, 22:34

Ik heb de eerste stages van Streets of Rage 4 erop zitten! In het begin even zitten experimenteren met de vele grafische opties en de filters, maar het CRT filter is het qua look toch net niet voor m'n gevoel, dus ben ik maar zonder gaan spelen en dat bevalt eigenlijk wel prima. Ze hebben de feel van de combat in elk geval voor de volle 100% genailed, en daarbij moet ik een dikke plus geven voor de Legacy Mode bij de control options, gewoon alles op 3 knoppen als op een Mega Drive controller, dat speelt toch het lekkerst!

Een kleine pet peeve is wel dat je geen items kunt oppakken als je een wapen beet hebt, want dat hoort natuurlijk wel te kunnen in SoR, dus dat voelt een beetje off. [EDIT: dat blijkt dus wel te kunnen]. En het geluid van de ijzeren buis op een schedel was in SoR2 toch ook een stuk lekkerder en crunchier. Dat zijn echt nitpicks geef ik toe, maar het valt me toch op als de rest zo spot-on is. Verder speelt het als oldschool brawler wel heel errug lekker, dus ik heb zin om daar morgen weer mee verder te gaan!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

03 aug 2020, 22:43

@Galious

Als het goed is moet je gewoon items op kunnen pakken als je een wapen in de hand hebt, ik speel de game momenteel op de Switch. Het komt wel eens voor dat ik niet helemaal goed sta en dan gooi ik mijn wapen wel eens weg :biggrin:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

03 aug 2020, 22:53

Dan ga ik daar nog eens extra goed op letten! Ik moest juist steeds expres m'n wapen weggooien om een item op te kunnen pakken omdat het maar niet wilde lukken :biggrin:
Het zou eventueel ook kunnen dat het door de Legacy Mode controls niet lukt, bedenk ik me, want met de normale controls heb je een aparte knop om items op te pakken, maar met de Legacy Mode controls heb je die niet en gebruik je de attack button net als in de Mega Drive games. Maar misschien stond ik inderdaad wel gewoon niet goed. Ik ga het nog eens proberen!
nmkl pjkl ftmch
LesserMagic
Contacteer:

03 aug 2020, 23:18

Afbeelding

Na FFXV moet ik mijn JRPG flow even voortzetten.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”