Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Flozem

Re: Welke games speel je momenteel?

02 jul 2020, 16:48

Ben voorlopig weer deel van het PC master-race...

Naast DragonAge Origins, speel ik nu ook Borderlands 3.
Galious
Moderator
Moderator

02 jul 2020, 16:59

Don Cannoli 79 schreef:
02 jul 2020, 12:00
Tussendoor speel ik ook wat met de Anniversary collection Arcade Classics van Konami op de PS4. Die staat nu voor €4,99 in de store dus die heb ik maar gekocht. Ook al heb ik al deze games al op de PC vind ik het wel fijn om ze op de PS4 te kunnen spelen. Na een sessie van Uncharted is het wel lekker om ff wat simpele graphics en gameplay te zien. Het is best een rare collectie met slechts 8 games waarvan 7 een shoot 'em up zijn. Van die 7 zijn er een stuk of 4 eigenlijk varianten of sequels van de dezelfde game en dan staat daar ineens ook Haunted Castle tussen. Hoe dan ook , je kan nooit genoeg shoot 'em ups hebben wat mij betreft dus ik vermaak (nog altijd) prima.

Mooi prijsje voor een mooie collectie! Helemaal mooi dat we ook de Japanse versies er achteraf bij hebben gekregen, dat maakt voor sommige games echt een huge difference. Thunder Cross is bijna een compleet andere (en veel minder goede) game geworden voor de Amerikaanse release, en de Japanse versie van Haunted Castle is iets minder absurd moeilijk :thumbup:
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

02 jul 2020, 18:43

Galious schreef:
02 jul 2020, 16:59

Mooi prijsje voor een mooie collectie! Helemaal mooi dat we ook de Japanse versies er achteraf bij hebben gekregen, dat maakt voor sommige games echt een huge difference. Thunder Cross is bijna een compleet andere (en veel minder goede) game geworden voor de Amerikaanse release, en de Japanse versie van Haunted Castle is iets minder absurd moeilijk :thumbup:
Ja die Japanse versies die Konami er steeds aan toevoegt vind ik ook erg nice. Ik ben sowieso gewend om van dit soort games de Japanse versie te spelen. Dus bijvoorbeeld Life-Force ken vooral als Salamander. Helemaal briljant hoe de Japanners dit zelf noemen:
Salamander (沙羅曼蛇 Saramanda), Life Force (ライフフォース Raifu Fōsu)
Thunder Cross lijkt idd bijna een compleet andere game en Haunted Castle iets minder moeilijk is een dik pluspunt. Voorlopig vermaak ik me er zeker mee voor die 5 euro.
kingoftherain

02 jul 2020, 18:55

Deze week weer wat tijd in Animal Crossing: New Horizons gestoken. Sinds vanmorgen is Tom Nook's tent pleite en staat er een mooi stenen gebouw voor in de plaats. Meteen maar m'n huisje laten verplaatsen voordat ik verder ga uitbreiden. Blijft grappig om een beetje mee aan te ploeteren. Zeker omdat je het gewoon in je eigen tempo kan doen.

Afbeelding
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Ok Impala!

07 jul 2020, 14:47

Ik speel verschillende games momenteel. Na mijn goede ervaringen met Ys: Memories of Celceta (Vita), ben ik begonnen aan Ys VIII: Lacrimosa of Dana (NS). Erg leuk om deze games zo snel achter elkaar te spelen, omdat veel mechanics hetzelfde zijn. Dat maakt het makkelijk om er in te komen. Grafisch is Ys VIII ook meteen een stuk verder dan Celceta. Je ziet echter wel meteen dat de Switch moeite heeft met zo'n grote open wereld. De resolutie bereikt lage cijfers zodra je in beweging komt, wat je goed ziet aan pixel gras en watereffecten die verloren gaan. Voor dit soort spellen hoop ik toch dat er nog een Switch Pro komt. Verder zal het de pret vast niet drukken als ik er eenmaal aan gewend ben!

Afbeelding

Een verrassende game voor mij is Mana Spark (NS). Deze game was één van de 10 gratis games die Qubic Games weg gaf tijdens hun kerst actie. Mana Spark is een roguelite met totaal zo'n 10 'verdiepingen' waar je je doorheen moet vechten. Dat klinkt vrij eenvoudig, maar tot op heden ben ik nog niet verder gekomen dan verdieping 8. Wat het moeilijk maakt is dat de verdiepingen iedere keer random opgebouwd worden. Je leert de patronen van de vijanden na verloop van tijd steeds beter kennen, maar nog altijd kan één fout fataal zijn. En fataal betekent.... game over en helemaal opnieuw beginnen. Het helpt dat dit geen lang spel is. Als je weer wat je doet kun je waarschijnlijk alle 10 verdiepingen binnen 30min uitspelen. Op een dag zal het me lukken... iedere dag blijf ik proberen! :evil2:

Afbeelding
Joey
Moderator
Moderator

09 jul 2020, 17:00

Ik heb weer een periode waarin ik veel Pokémon speel. Geen Sword of Shield zoals misschien voor de hand zou liggen, maar Let's Go Pikachu! Stiekem vind ik dit spel leuker dan de nieuwe generatie. Ik probeer alle 150 monsters shiny te krijgen. Groot voordeel bij dit spel is dat je in de overworld al kan zien of een spawn shiny is of niet.

Afbeelding
KillingRaptor

10 jul 2020, 11:05

Nog steeds J-Stars Victory VS+ aan het spelen, wil zoveel mogelijk trophies halen. Ook Smash Bros. Ultimate aan het spelen om die laatste spirits te halen die ik nog moet hebben. Alles in afwachting tot Ghost of Tsushima er is eigenlijk.
Afbeelding
Flozem

13 jul 2020, 09:12

Uit noodzaak moeten stoppen met de pc games, omdat de pc is overleden. Om toch aan mijn Borderlands fox te komen, heb ik de Borderlands Legendary Edition op de Switch gekocht.

Digitaal, omdat de fysieke versie alleen een installatie cartridge voor deel 1 is. En daarnaast is dit typisch een spel om af en aan te spelen.

De controls waren wel ff wennen, maar met Gyro aiming is het te doen. Speelt wel wat trager dan op de pc met mouse aiming. En ik ga vaker dood. :p
Zach

13 jul 2020, 22:08

Afbeelding

Ik vermaakt mij weer opperbest.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 jul 2020, 19:37

Hmmm..... komt daar je username vandaan Zach? :)
LesserMagic
Contacteer:

15 jul 2020, 02:06

Afbeelding

Sinds afgelopen weekend begonnen met Final Fantasy XV op de PC en heb er nu een kleine 20 uur opzitten. Leuke open world RPG die mijn OCD voor het afvinken van quests perfect serveert. Enig minpunt is dat er in de wereld zelf vrij weinig te doen is buiten de quests en exploratie dus minder beloont. Ook zijn sommige quests een beetje vreemd opgezet, zoals een level 12 quest, waarbij je een item moet gaan fetchen die bewaakt wordt door level 34 vijanden. De quests zijn ook vrij simpel van opzet (fetch this, kill that), dus als je geen Witcher 3-achtige uitgebreide side quests verwacht, dan is dit een game waarbij de tijd als een gek voorbij vliegt.

Oja, en het helpt enorm voor de beleving als je de film Kingsglaive en de anime Brotherhood vooraf kijkt. Kingsglaive dienst als een soort uitgebreide prologue en Brotherhood geeft meer achtergrondinformatie over de personages en waarom ze bevriend met elkaar zijn. Bepaalde gesprekken in de game krijgen een hele andere dimensie wanneer je deze achtergrondinfo kent.
Ok Impala!

15 jul 2020, 08:35

Ik zit helemaal in Ys VIII - Lacrimosa of Dana (NS). Wat een fantastische game is dat zeg! :smile:

Deze game is echt helemaal gericht op exploratie en avontuur. In Ys VIII hebben ze een heel interessante wereld weten neer te zetten, waar het heel leuk is om on onderzoek uit te gaan. Het verhaal wat alles aan elkaar bindt is ook dusdanig goed geschreven dat je het gevoel krijgt dat je een belangrijke taak te volbrengen hebt, waardoor je acties ook nuttig voelen. Het is super knap hoe ze alle verschillende karakters een rol laten spelen en de hele wereld, gameplay en verhaal elkaar versterken. Daarnaast is de actie combat supersnel en verplaats je je ook heel snel over de wereld, waardoor van A naar B reizen nooit lang duurt. Het voelt een beetje als de beste momenten van Xenoblade Chronicles X, maar dan constant! En dan heb ik het nog niet over de muziek... wauw die muziek! :smile:

Ik raad iedereen YS VIII van harte aan! Ik speel 'm zelf op Switch, maar er is ook een PS4 en PC versie.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jul 2020, 08:59

Ok Impala! schreef:
Ik zit helemaal in Ys VIII - Lacrimosa of Dana (NS). Wat een fantastische game is dat zeg! :smile:
Ik ben er een paar dagen geleden ook aan begonnen, zit er pas een uur of 6 in maar het klikt nog niet helemaal bij mij. Maargoed, het heeft wellicht wat meer incubatietijd bij mij nodig :)
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

15 jul 2020, 10:41

LesserMagic schreef:
Afbeelding

Sinds afgelopen weekend begonnen met Final Fantasy XV op de PC en heb er nu een kleine 20 uur opzitten. Leuke open world RPG die mijn OCD voor het afvinken van quests perfect serveert. Enig minpunt is dat er in de wereld zelf vrij weinig te doen is buiten de quests en exploratie dus minder beloont. Ook zijn sommige quests een beetje vreemd opgezet, zoals een level 12 quest, waarbij je een item moet gaan fetchen die bewaakt wordt door level 34 vijanden. De quests zijn ook vrij simpel van opzet (fetch this, kill that), dus als je geen Witcher 3-achtige uitgebreide side quests verwacht, dan is dit een game waarbij de tijd als een gek voorbij vliegt.

Oja, en het helpt enorm voor de beleving als je de film Kingsglaive en de anime Brotherhood vooraf kijkt. Kingsglaive dienst als een soort uitgebreide prologue en Brotherhood geeft meer achtergrondinformatie over de personages en waarom ze bevriend met elkaar zijn. Bepaalde gesprekken in de game krijgen een hele andere dimensie wanneer je deze achtergrondinfo kent.
Ik vond dit ook een erg vermakelijke Final Fantasy, ondanks alle negatieve verhalen van de JRPG puristen die weer liepen te haten op het combat systeem, uiterlijk van de characters, etc. :lol:
Flozem

15 jul 2020, 10:57

Apenheul schreef:
Ok Impala! schreef:
Ik ben er een paar dagen geleden ook aan begonnen, zit er pas een uur of 6 in maar het klikt nog niet helemaal bij mij. Maargoed, het heeft wellicht wat meer incubatietijd bij mij nodig :)
Ik heb deze game twee jaar terug op mijn Switch uitgespeeld. Maar na Xenoblade Chronicles 1, 2 en X viel Ys XIII toch wat tegen. Ik vond het vooral erg lineair en geforceerd aanvoelen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jul 2020, 11:29

Flozem schreef:
15 jul 2020, 10:57
Ik heb deze game twee jaar terug op mijn Switch uitgespeeld. Maar na Xenoblade Chronicles 1, 2 en X viel Ys XIII toch wat tegen. Ik vond het vooral erg lineair en geforceerd aanvoelen.
Dat is zo ongeveer ook mijn voorlopige indruk, het is natuurlijk ook een game die z'n oorsprong vond op Vita met een klein budget dus waren mijn verwachtingen ook niet zo heel hoog; maar de beperkingen qua scope zijn wel erg voelbaar. Nu heb ik me laten overtuigen om in ieder geval tot de plottwist te spelen omdat het tweede deel van de game enorm schijnt te verrassen maar de combat vind ik tot nu toe heel spam-gevoelig en exploratie is zeer beperkt, maar de wereld is wel mooi ontworpen en dat je villagers moet verzamelen om obstakels uit de weg te halen bij wijze van soft-gates is wel leuk gevonden. De muziek is iig erg tof en de karakters zijn weliswaar simpel (beetje a la Dragon Quest Builders) maar dat heb ik liever dan hele lange dialogen.
Ok Impala!

15 jul 2020, 13:33

Wat ik zelf erg prettig vind is de nadruk op gameplay en snelheid (zoals ook in de dialogen). Daardoor is er altijd wat te doen en ontdekken. Ys heeft daarmee een veel hoger tempo dan de Trails games van dezelfde ontwikkelaar. Ik vind het ook erg leuk om villagers te zoeken en materialen te verzamelen om je kamp te upgraden. Daarnaast heeft het verhaal nu al genoeg mysterie om verder te willen spelen. De combat is inderdaad nogal hack & slash vergeleken met Zelda, maar sinds Hyrule Warriors heb ik ontdekt dat dat mijn guilty pleasure is. :giggle:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

15 jul 2020, 20:20

Zach schreef:
13 jul 2020, 22:08
Afbeelding

Ik vermaakt mij weer opperbest.
Nice!
arjen1981

15 jul 2020, 20:24

synergy schreef:
15 jul 2020, 10:41
LesserMagic schreef:

Ik vond dit ook een erg vermakelijke Final Fantasy, ondanks alle negatieve verhalen van de JRPG puristen die weer liepen te haten op het combat systeem, uiterlijk van de characters, etc. :lol:
Ik heb hem echt wel uit gedaan naar 5 tot 10 uur. Kon er niet meer tegen. Zat hem niet direct in de personages of het verhaal maar vooral in het quest systeem en de gedateerde open wereld mechanismen dat na zo kort spelen al veel te herhaaldelijk voelde. Daar stoorde ik mij vooral aan maar ver op afstand ja toch ook wel het combat systeem. Maar wat wil je als je net enthousiast van Dragon Quest XI komt als JRPG purist.
KillingRaptor

18 jul 2020, 07:38

Gisterenavond uiteraard al begonnen met Ghost of Tsushima. Heb er al een uurtje of 2 inzitten nu en hij bevalt mij echt enorm! De intro is echt super en ik werd ook al meteen afgeleid door vanalles in de open wereld. Wat ik niet had verwacht is dat je niet meteen stealth skills kunt doen, ik kan ze nog niet uitvoeren nu. Ook super vind ik dat je nieuwe equipment enzo in de open wereld kunt vinden, lang niet alles via de story missies dus. Dit belooft heel wat voor mij dus, echt mijn ding tot nu toe deze game!

Afbeelding
Afbeelding
Swey

18 jul 2020, 12:33

Begonnen aan God of War: Ghost of Sparta op de PSP. Leuke titel tot nu toe, ik moet wel echt even wennen aan de controls, maar dit gaat wel een fijne game worden denk ik, lekker gory ook !
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 jul 2020, 21:10

Apenheul schreef:
Klik
Ok Impala!

18 jul 2020, 21:16

Apenheul schreef:
18 jul 2020, 21:10
Apenheul schreef:
Klik
Yeah! Bij mij klikt ie ook nog steeds meer dan prima. Inmiddels zo'n 10u erin zitten! :smile:
Ribbelchips

20 jul 2020, 11:33

Na ruim 90 uur heb ik Animal Crossing wel gezien, dus tijd voor iets nieuws. De keus is op Luigi's Mansion 3 gevallen.

Ik heb het eerste setje liftknoppen gevonden, E-Gadd (K. Wibus, ik speel in het Nederlands) bevrijdt en de Virtual Boy gekregen. Het is tot nu toe vermakelijk, maar ik ben nog niet echt enthousiast om eerlijk te zijn. Je kunt echt elk kastje, deurtje of laadje openen en daar zitten dan een handje vol munten of biljetten in waar ik nog niks mee kan. En die hond houdt nog net niet mijn handje vast om me door de gangen te leiden. Hoop dat het snel wat uitdagender wordt.
KillingRaptor

20 jul 2020, 13:02

Ghost of Tsushima blijft geweldig! De combat opties gaan al meer open doordat ik meer vrijspelen wat het echt geweldig maakt. Ik blijf mezelf ook verliezen in de open wereld, zoveel te doen erin! En het spel ziet er prachtig uit, de setting is super en de muziek past er ook perfect bij.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”