Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

07 jun 2020, 22:14

Ik had EXACT dezelfde ervaring kingoftherain, en dezelfde conclusie..
kingoftherain

07 jun 2020, 23:13

Apenheul schreef:
07 jun 2020, 22:14
Ik had EXACT dezelfde ervaring kingoftherain, en dezelfde conclusie..
Beter, ligt het niet helemaal aan mij, hahaha.
Ik heb de faalactie nog opgenomen ook. Hopelijk gaat het met het echte spel beter.

"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 jun 2020, 09:11

Nou, je bent nog best ver gekomen zo te zien. Ik heb een podcast geluisterd waarin iemand tot de eindbaas gekomen is en daar kwam een hoop grinden en skills unlocken / uitwisselen bij kijken. Niet iets wat ik bereid ben te doen in een demo zoals deze :)
Fing3r

08 jun 2020, 09:35

Ik heb weer eens de fout gemaakt om met teveel games te starten :sad:

Half-Life Alyx
Gears Tactics
Halo 2
The Last of Us Remastered
Reign of Terror (D2 mod voor Grim Dawn)
Blasphemous

En dat is alleen nog maar single player, ik speel ook nog de nodige potjes Warzone en Valorant :scared:
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

08 jun 2020, 09:58

Ik heb de CE van Xenoblade Chronicles alsnog besteld (en voor wel een hele mooie prijs van 77 euro), dus daar ben ik aan begonnen.

Zit er nu een uurtje in dus ben benieuwd of deze mij beter gaat bevallen dan deel 2. :smile:

Afbeelding
kingoftherain

08 jun 2020, 12:33

Apenheul schreef:
08 jun 2020, 09:11
Nou, je bent nog best ver gekomen zo te zien. Ik heb een podcast geluisterd waarin iemand tot de eindbaas gekomen is en daar kwam een hoop grinden en skills unlocken / uitwisselen bij kijken. Niet iets wat ik bereid ben te doen in een demo zoals deze :)
En dan heb ik eerst nog wat geleveled en die sidequest gedaan. Maar dan ging ik er toch niet vanuit dat ik bij de eerste echte battle het loodje zou leggen. Nou begin ik te begrijpen dat mensen hier vier tot vijf uur mee bezig zijn. Misschien dat ik het van de week nog een keer probeer. Het uiteindelijke spel zou wel makkelijker zijn aan het begin, schijnt.

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Galious
Moderator
Moderator

09 jun 2020, 22:38

Ik ben begonnen aan Nioh 2! :evil:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

09 jun 2020, 23:04

Galious schreef:
09 jun 2020, 22:38
Ik ben begonnen aan Nioh 2! :evil:
Die Gaki's verdienen het om een kopje kleiner gemaakt te worden. :lit:

Kunstschilder1987
Contacteer:

12 jun 2020, 01:10

Simpsons hit&run op de eerste xbox,
rocketbird op de psvita,
celeste op de xb1.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

12 jun 2020, 23:35

Nog steeds volop bezig met Final Fantasy VII Remake, 26 uren op de teller en geniet er nog steeds van! Heb ook Beyond Blue aangeschaft voor PS4 en die gestart, hele relaxerende game dit. Ik hou van onderwatergames als dit dus dat is een groot pluspunt voor mij.

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 jun 2020, 00:17

Beyond Blue is ook wel mijn ding. Die Arika games vond ik ook goed op Wii en PS3.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

13 jun 2020, 11:46

Kunstschilder1987 schreef:
rocketbird op de psvita,
celeste op de xb1.
Rocketbirds is echt geweldig! Ben benieuwd wat jij er van vindt!
- portable-games.nl
Kunstschilder1987
Contacteer:

13 jun 2020, 12:05

koekiemonster schreef:
13 jun 2020, 11:46
Kunstschilder1987 schreef:
rocketbird op de psvita,
celeste op de xb1.
Rocketbirds is echt geweldig! Ben benieuwd wat jij er van vindt!
ik heb beide delen in een sale digitaal gekocht. ik ben een paar levels into deel 1. de sfeer, de cutscenes… het is geinig gedaan, passende voiceacting en het doet me ergens denken aan alfred judokus kwak: je weet dat alles een verwijzing is naar de 2wo, zonder het écht te benoemen vecht je tegen nazischijven. Wanneer je dàt met humor kunt... erg gaaf en creatief!
De gameplay voelt een beetje stijf maar dat is zeker niet verkeerd, de puzzels zijn interessant, vooralsnog niet al te moelijk en het werkt in het geheel. op zich vind ik het zover een goede game maar niet helemaal top. ECHTER, als ik dan bedenk dat ik er 3,99 euro ofzo voor betaalt heb, dan is dat dus echt een geweldige aanrader.
Toch blijft cybarian, goedkoper maar ook minder speeltijd, nog een stapje hierboven, die speel ik nóg liever. Kortom, ik ben het helemaal eens met je dat Rocketbirds geweldig is, erg goed en dat voor een indieprijsje, voor zover ik het nu kan beoordelen :thumbup:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

18 jun 2020, 18:53

Productief dagje geweest vandaag. FFVII Remake uitgespeeld en ook de platinum trophy gehaald van Beyond Blue. Ik zal morgen eens kijken welke game ik uit de backlog kan halen om te beginnen, zal nog eens zien tussen de Switch games.
Afbeelding
KillingRaptor

19 jun 2020, 19:58

Ben begonnen met de laatste campaign die ik nog moest doen in Shovel Knight op Switch, namelijk King of Cards. Echt cool dat dit telkens eigenlijk volledig nieuwe games zijn. Ook King Knight heeft weer heel andere moves en zelfs een kaartspel verwerkt erin. Heel erg tof terug dit!

Afbeelding
Afbeelding
Flozem

19 jun 2020, 20:36

Dragon Age Origins... kreeg kramp in mijn handen van de Switch.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 jun 2020, 20:53

Joe & Mac 2
Afbeelding

Deze titel had ooit mijn interesse gewekt vanwege de multiplayer modus en vandaag heb ik eens een begin gemaakt (en volgens mij is de game al bijna uitgespeeld want ik moet nog maar 2 van de 6 edelstenen halen). Wat wel goed gedaan is is de progressie in de levels, zo land je bv op een lopende stegosaurus die op een gegeven moment in slaap valt, een troll slaat het beest op z'n neus waardoor ie wakker wordt en vervolgens wordt je erdoor achtervolgd. Maar hoewel de graphics mooi zijn en het an sich prima speelt is het minder leuk dan ik had verwacht.

Caligula Effect Overdose[
Afbeelding

Een nieuwe game van het creatieve brein achter de eerste twee Persona games, dat moet toch wel veelbelovend zijn he? Nou, dat is het helaas niet. Caligula Effect Overdose probeert een aantal interessante dingen met setting (virtual reality wereld waaruit je probeert te ontsnappen), batlte systeem (turn-based acties met kettingreacties) en artstijl die aan Persona doet denken maar het probleem is dat alles maar halfbakken aanvoelt en de muziek is werkelijk tenenkrommend..

51 Worldwide Games[
Afbeelding

Nadat ik ruim 10 uur de demo van 51 Worldwide Games gespeeld had waar ik toegang tot slechts 4 games heb ik de volledige versie met 51 games gekocht en ik vermaak me er erg goed mee. Het is ideaal om af en toe een potje Last Card (Uno) te spelen tegen andere spelers of CPUs, of Presidents, oh Riichi Mahjong wat mijn nieuwe verslaving is. Het is vooral veel gepolishte content voor een schappelijk bedrag wat deze game voor mij de moeite waard maakt en ik weer eindelijk wat nieuwe bord- en kaartspelletjes kennen.
KillingRaptor

20 jun 2020, 11:40

Nog eentje begonnen uit de backlog om samen met Shovel Knight te spelen, namelijk de eerste Spyro van de Spyro Reignited Trilogy op PS4. Ziet er echt prachtig uit en speelt ook heel lekker. Hier ga ik mij ook heel erg mee vermaken.

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

20 jun 2020, 20:46

Terwijl de hele wereld aan Part II zit, heb ik The Last Of Us Remastered vanmiddag weer eens geïnstalleerd. Ik was er nooit ver mee gekomen en doordat je op het moment overal over het nieuwe spel hoort (m'n YouTube abonnementenlijst staat vol met playthroughs), begon het toch weer te jeuken. Ondertussen ben ik al voorbij het stuk waar ik destijds was afgehaakt, dus dat was inderdaad niet ver. Sowieso ben ik opnieuw begonnen. Het is alweer een paar jaar geleden dat ik het voor het laatst gespeeld had en ook al weet ik in grote lijnen nog wel wat er was gebeurd tot het punt waar ik was, ik wou toch nog even kijken of ik niet iets was vergeten. En ja, de magistrale openings scene wou ik nog eens ervaren. Kippenvel en (ik kom er gewoon voor uit) tranen. Geweldig. Ook heb ik dit spel op mijn lijst voor de backlog challenge staan en ik moet toch eens van die ene punt af. :lol: Een kijken hoe ver ik deze keer kom.

Afbeelding

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 jun 2020, 23:01

Caligula Effect Overdose is weer terug de kast in, Mario + Rabbids Kingdom Battle is de kast uit want ik besloot te beginnen aan de Donkey Kong DLC. Move over Gears Tactics: zo doe je een turn-based strategy game!

Afbeelding
KillingRaptor

23 jun 2020, 10:57

Spyro 1 uitgespeeld dus nu begonnen met Spyro 2: Ripto's Rage op de Reignited Trilogy. Tot nog toe terug een hele toffe game dit al ben ik nog niet zo heel ver. Ik ga proberen terug voor de 100% te gaan ook.

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

27 jun 2020, 15:38

Ik heb gisteren Runner3 gedownload voor Switch. Hij was door korting nog geen €2 en heb hem gratis kunnen afhalen door die gouden punten in de eShop. Echt terug een hele toffe game uit de reeks terug dit, heb de eerste wereld al uitgespeeld.

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

27 jun 2020, 20:25

Ik speel haast altijd 2 games samen tegenwoordig, naast Runner3 ben ik ook begonnen met J-Stars Victory Vs+ op PS4. Even een break van de Spyro trilogy dus. Ik vermaak me hier echt wel mee ook, het is tof om al die manga personages samen te zien ook al ken ik er veel niet eens van.

Afbeelding
Afbeelding
Don Cannoli 79

02 jul 2020, 12:00

Afbeelding

Nu we tegen het eind van deze generatie consoles lopen en ons opmaken voor de next gen ga ik eindelijk maar eens beginnen aan de AAA hardhitters die op de PS4 zijn verschenen. Games als Gof of War, Horizon en Uncharted 4 heb ik nog altijd niet gespeeld. Die laatste is de gene waar ik mee ga beginnen.

Ik heb de voorgaande delen op de PS3 en de Vita met veel plezier gespeeld dus Uncharted 4 keek ik wel naar uit. Hier op het forum ben ik er ook een aantal keer op gewezen dat dit een lekkere game is, dus het werd ook hoog tijd. Ik ben inmiddels in chapter 14 aanbeland en ik heb het enorm naar m'n zin. Het verhaal is weer interessant genoeg om door te willen spelen en damn, ik ben toch echt wel onder de indruk van de graphics hoor. Misschien komt het omdat ik vaak indies speel of in VR zit maar ik ben blijkbaar vergeten hoe mooi het er allemaal uit kan zien op de (standaard) PS4. En dit is een game uit 2016, knap werk! Qua graphics hoef ik eigenlijk helemaal geen next gen.
De combat vond ik altijd het minste onderdeel aan de Uncharted games en dat is ook nu weer het geval. Toch irriteer ik me minder vaak dan in voorgaande delen. Dus ook daar is vooruitgang geboekt. The Lost Legacy zal ik ook nog weleens moeten gaan spelen.

Afbeelding

Tussendoor speel ik ook wat met de Anniversary collection Arcade Classics van Konami op de PS4. Die staat nu voor €4,99 in de store dus die heb ik maar gekocht. Ook al heb ik al deze games al op de PC vind ik het wel fijn om ze op de PS4 te kunnen spelen. Na een sessie van Uncharted is het wel lekker om ff wat simpele graphics en gameplay te zien. Het is best een rare collectie met slechts 8 games waarvan 7 een shoot 'em up zijn. Van die 7 zijn er een stuk of 4 eigenlijk varianten of sequels van de dezelfde game en dan staat daar ineens ook Haunted Castle tussen. Hoe dan ook , je kan nooit genoeg shoot 'em ups hebben wat mij betreft dus ik vermaak (nog altijd) prima.

KillingRaptor

02 jul 2020, 16:23

Nog steeds volop bezig met J-Stars Victory VS+, blijft echt heel tof! Ik heb de mechanics ook al veel meer onder de knie. En super dat er 2 Kenshin personages in de game zitten!
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”