Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

Re: Welke games speel je momenteel?

27 mei 2020, 14:03

Ik speel nu Ion Fury. Potverdikkie wat een geweldige game.
Stiekem, heel stiekem heeft deze game een link met Breath of the Wild. In elk hoekje hoop je namelijk iets moois te vinden en vaak is dat ook zo. De beloning is groot.
De eerste game sinds BotW die ik dus niet kan loslaten.Elke secret is een fijne ontdekking en noopt mij om verder te zoeken.
Veel diversiteit, grote omgevingen, en gave verrassingen.

Dit is Duke Nukem 3D, maar dan x100.
En let wel.... Duke Nukem 3D staat in mijn top 5 games ooit.
- portable-games.nl
Galious
Moderator
Moderator

28 mei 2020, 22:39

Ik ben nu Concrete Genie aan het spelen. Bevalt erg goed tot dusver! Het schilderen en het tot leven wekken van de genies en de omgeving doen me denken aan Okami en Flower. Je werkt volgens vaste templates, maar je kunt er toch lekker creatief mee omgaan en de resultaten van de tot leven gewekte muurschilderingen zijn visueel prachtig.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

30 mei 2020, 13:46

Ben nog eens begonnen met Bleed op Switch als tussendoortje. Vroeger was het mijn ding niet maar nu gaat het mij veel beter af en heb ik er wel plezier in. De eerste 3 levels al gedaan.

Afbeelding

Uiteraard ook nog steeds volop bezig met Red Dead Redemption II.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 mei 2020, 17:53

Golf Story

Afbeelding

Deze game had ik al een hele tijd in de kast staan, het was geloof ik de eerste fysieke Switch release die uitgegeven werd door LRG. Inmiddels heb ik zo'n 4 uur in de game zitten en hoewel het golfen niet het niveau haalt van Neo Turf Masters speelt het erg lekker. Het is echter meer RPG dan sport game; als iemand mij had verteld dat Level-5 hem had gemaakt dan had ik het geloofd want de manier waarop quests ontworpen zijn en de sfeer doen daar erg aan denken. Ik vermaak me er dus goed mee.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

30 mei 2020, 19:56

Golf Story is leuk! Zo'n lekker gevoel als dat balletje tegen die vlaggenstok tikt en erin rolt. :perfect:

Ik ben zelf bezig met Shantae And The Seven Sirens. Vrijwel dezelfde formule als de vorige delen, maar ik ben toch weer helemaal hooked. Het sfeertje blijft lekker vrolijk in deze serie.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 mei 2020, 20:20

Jazeker, ik kijk ook al erg uit naar Sports Story!

Ik las dat Jake Kaufman niet heeft meegewerkt aan de OST van The Seven Sirens, maar van wat ik gehoord heb klinkt de OST nog steeds wel erg goed.
synergy

30 mei 2020, 20:48

Apenheul schreef:
30 mei 2020, 20:20
Jazeker, ik kijk ook al erg uit naar Sports Story!

Ik las dat Jake Kaufman niet heeft meegewerkt aan de OST van The Seven Sirens, maar van wat ik gehoord heb klinkt de OST nog steeds wel erg goed.
Oh wow, ik wist helemaal niet dat er een Sports Story kwam. Ziet er tof uit en komt blijkbaar ook al binnenkort!

Klopt, prima OST verder maar natuurlijk wel heel erg veel geleend van de vibe van Jake Kaufman. :smile:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

31 mei 2020, 13:52

Jake Kaufman is een echte held. Ik vind vooral deze track prachtig:

Golf Story staat ook op mijn lijstje. Lijkt mij heel vermakelijk. Net als Spoirt Story. Shantae moet ik ook echt een keer een start mee maken.
Ok Impala!

01 jun 2020, 13:08

Ik ben weer volop aan het Vita gamen dankzij Summer Santa.

Killzone: Mercenary is een prachtig vormgegeven shooter met veel spannende momenten. Je voert geheime missies uit waarbij je mensen moet redden, dingen opblazen, iemand elimineren etc. Best een lastige game, maar de genereuze checkpoints zorgen ervoor dat je altijd snel weer verder kunt! :smile:

Afbeelding

Ys: Memories of Celceta past precies in mijn straatje. Lekker exploreren, prachtige soundtrack en intense battles. Bij Ys ligt de nadruk op actie en snelheid, dus er wordt niet teveel tijd besteedt aan conversaties of verhaal. Daardoor voelt de game een beetje oldschool, wat ik alleen maar prima vind. :perfect:

Afbeelding
KillingRaptor

01 jun 2020, 20:42

Red Dead Redemption II vandaag uitgespeeld dus op naar de volgende en dat moest natuurlijk Final Fantasy VII Remake op PS4 worden. De eerste chapter gedaan nu en wow, dit is echt super!

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

01 jun 2020, 22:30

Ook al heb ik hem gisteren uitgespeeld, ik ben toch nog even bezig met Concrete Genie, op zoek naar de laatste collectibles en geheimpjes. En voor dit pareltje wil ik ook wel voor de platinum gaan :)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

02 jun 2020, 07:13

Ben weer eens verder gegaan met m'n Patinum Trophy run van Bloodborne. In principe hoef ik alleen nog maar de Beast Claw en Queen Yharnam. Gister heb ik de Lower Phtumerian en Lower Hintercomb (ik weet dat deze niet verplicht is, maar ik dacht hierdoor nog een beetje extra te levelen) chalice dungeons afgerond, dus de Beast Claw is in zicht. De weg naar Queen Yharnam schijnt pittig te zijn vanwege de Defiled Phtumerian dungeon, dus dat zal misschien nog wel even duren. Ook ben ik niet zo'n fan de chalice dungeons, dus ik moet er ook niet teveel achter elkaar spelen.

Van The Old Hunters moet ik voor de trophies alleen nog Orphan Of Kos en een paar wapens. Maar omdat ik opnieuw was begonnen voor deze run ben ik nog niet zo ver. Gister Ludwig, de research hall en de Living Failures gedaan, dus ik kom wel in de buurt, maar ik ben er nog niet. Lady Maria had ik de vvorige keer echt de grootste moeite mee en Orphan Of Kos is me toen niet gelukt. Maar ik heb er ook niet echt haast mee, dus ik zie wel hoe het loopt.

Afbeelding
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jun 2020, 08:16

Succes d'r maar mee :)
Shantomio

02 jun 2020, 10:53

Met wat vrienden een game-avondje op de beamer gehouden.
Ouwe gouwe games gespeeld:
-Mashed en Wrecked
-F1 Race Stars
-Virtua Tennis 3 (Doubles)
-Track Mania Turbo

-Grid autosport

Was een topavond!
Blijven toch maar toffe games.
****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Don Cannoli 79

02 jun 2020, 11:13

Gamen op een beamer blijft toch wel 1 van de vetste dingen van de laatste jaren voor mij. Ok, het is nog niet zo tof als VR maar het komt aardig in de buurt moet ik zeggen.En het is wel lekker om af entoe geen headset op te hebben.
Zelf projecteer ik iets meer dan 120 inch op de muur in de gameroom. Ook al is de resolutie slechts opgeschaalde 1080p vind ik het zo veel toffer dan 4K op bijvoorbeeld een 55 inch tv.
Ik spaar daarom ook voor een 4K(pixel shift) beamer en niet voor een 4K tv.

En ouderwets game avondje is wel heel nice natuurlijk. Ook coole games gespeeld zo te zien !
Galious
Moderator
Moderator

02 jun 2020, 22:15

Ik speel nu Oniken op de PS4. Toffe retro-inspired action platformer, voelt echt aan als een authentieke NES game :thumbup:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

02 jun 2020, 23:03

kingoftherain schreef:
02 jun 2020, 07:13
Ben weer eens verder gegaan met m'n Patinum Trophy run van Bloodborne. In principe hoef ik alleen nog maar de Beast Claw en Queen Yharnam. Gister heb ik de Lower Phtumerian en Lower Hintercomb (ik weet dat deze niet verplicht is, maar ik dacht hierdoor nog een beetje extra te levelen) chalice dungeons afgerond, dus de Beast Claw is in zicht. De weg naar Queen Yharnam schijnt pittig te zijn vanwege de Defiled Phtumerian dungeon, dus dat zal misschien nog wel even duren. Ook ben ik niet zo'n fan de chalice dungeons, dus ik moet er ook niet teveel achter elkaar spelen.

Van The Old Hunters moet ik voor de trophies alleen nog Orphan Of Kos en een paar wapens. Maar omdat ik opnieuw was begonnen voor deze run ben ik nog niet zo ver. Gister Ludwig, de research hall en de Living Failures gedaan, dus ik kom wel in de buurt, maar ik ben er nog niet. Lady Maria had ik de vvorige keer echt de grootste moeite mee en Orphan Of Kos is me toen niet gelukt. Maar ik heb er ook niet echt haast mee, dus ik zie wel hoe het loopt.

Oh man, de weg naar de Platinum trophy is echt heel gaaf. Zo veel unieke bosses en een dijk van een challenge in de diepste Chalice Dungeons. May the good blood guide your way!
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

03 jun 2020, 18:09

Ik heb PSO 2 een kans gegeven:

Afbeelding

Zet de regio van je PC op US en je haalt deze zo uit de Windows Store. Het is leuk om er in te duiken als je PSO lange tijd op de Dreamcast speelde. Maar de herhaling deed mij toch te snel weer afhaken. Maar was jij zelf doorgewinterd PSO fan ga dan eens een middag kijken zou ik zeggen. Daarvoor is het zeker leuk.
kingoftherain

03 jun 2020, 19:08

arjen1981 schreef:
03 jun 2020, 18:09
Ik heb PSO 2 een kans gegeven:

Afbeelding

Zet de regio van je PC op US en je haalt deze zo uit de Windows Store. Het is leuk om er in te duiken als je PSO lange tijd op de Dreamcast speelde. Maar de herhaling deed mij toch te snel weer afhaken. Maar was jij zelf doorgewinterd PSO fan ga dan eens een middag kijken zou ik zeggen. Daarvoor is het zeker leuk.
Download loopt! Kun je wel je computer terug zetten naar Nederlands en dan gewoon spelen of moet-ie op de VS blijven staan?

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Shantomio

03 jun 2020, 20:17

Don Cannoli 79 schreef:
02 jun 2020, 11:13
Gamen op een beamer blijft toch wel 1 van de vetste dingen van de laatste jaren voor mij. Ok, het is nog niet zo tof als VR maar het komt aardig in de buurt moet ik zeggen.En het is wel lekker om af entoe geen headset op te hebben.
Zelf projecteer ik iets meer dan 120 inch op de muur in de gameroom. Ook al is de resolutie slechts opgeschaalde 1080p vind ik het zo veel toffer dan 4K op bijvoorbeeld een 55 inch tv.
Ik spaar daarom ook voor een 4K(pixel shift) beamer en niet voor een 4K tv.

En ouderwets game avondje is wel heel nice natuurlijk. Ook coole games gespeeld zo te zien !
Ja, een 4k beamer zou ik ook wel willen. Alleen niet echt te betalen. Ik heb een full hd beamer maar de lichtopbrengst is iets mager. De kleuren zijn wel echt top en ik heb denk ik 115 inch ofzo geprojecteerd. Meer dan genoeg iig.

Ja, ik heb even mijn vr-headset afgezet. Ik speel soms even half Life Alex maar ik ben nu weer in mijn retrovibe met afwisseling van 3dbeamerģames via Dolphin of met behulp van tridef, vorpx of oldschool ps3 3dGames zoals Gran Tourismo 5 of motorstorm Apocalyps.
****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
arjen1981

03 jun 2020, 22:01

Ja king of the rain je kunt deze daarna gewoon terug zetten. Is alleen nodig voor de juiste store front
KillingRaptor

04 jun 2020, 18:13

Final Fantasy VII Remake is momenteel nog steeds mijn main game om te spelen, hij blijft erg vet en ben nu in chapter 8. Ik heb vandaag wel Shantae and the Seven Sirens op Switch gekocht en die speel ik als tussendoortje. De eerste dungeon gedaan en hij is terug erg tof!

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

04 jun 2020, 22:47

Fe was flink afgeprijsd in de PS Store, dus ik denk die pik ik efFe op. Na het eerste uurtje spelen weet ik nog niet goed wat ik ervan moet vinden. Het is een mooie game, maar niet echt heel bijzonder tot dusver... To be effin' continued!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 jun 2020, 15:45

Afbeelding

Ik had de demo van 51 Worldwide Games gedownload, daarmee kun je 4 spelletjes gratis spelen en het functioneert als 'download play' achtige app voor wanneer je een spelletje wilt spelen met iemand die de volledige versie gekocht heeft. Ik geef niet zoveel om vier-op-een-rij, slot car racing of dominos, maar president daarentegen... ik kan er geen genoeg van krijgen. Het is allemaal heel polished met de aandacht voor sound design die we sinds de afgelopen jaren van Nintendo games hebben mogen verwachten. Ik heb er geen haast mee maar deze demo heeft me wel overtuigd om het volledige spel aan te schaffen, zelfs al speel je nooit online dan heeft de game genoeg te bieden met CPUs die invallen voor spelers.
kingoftherain

07 jun 2020, 20:32

Net even de Bravely Default II demo geprobeerd. En daar bleef het bij. Niet dat ik het slecht vond, maar mijn party werd bij de eerste battle van de main story in de ruïnes met de grond gelijk gemaakt. Ik had al begrepen dat de gevechten wat moeilijker waren in de demo en misschien dat ik eerst nog net wat meer had moeten grinden, maar sowieso heb ik dat default/brave systeem niet onder de knie. En toch zie ik mezelf dit spel wel kopen. Art style is prachtig, voice overs klinken erg goed en de muziek bevalt ook zeker.

Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”