Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

20 nov 2020, 11:31

Don Cannoli 79 schreef:
20 nov 2020, 11:18
KillingRaptor schreef:
20 nov 2020, 10:20
Ken die ja, maar zelf nooit gespeeld. Het ding is wel een beetje dat ik eigenlijk niet meer speel op consoles van de vorige generaties. Mijn enige manier van retro spelen is momenteel SNES Mini en Evercade. :lol:
Dus...je speelt eigenlijk niet meer op consoles van de vorige generaties.....hmm.......WAKKER WORDEN ! PS5 en Xbox series X/S zijn hier.
Die PS4 van je is zooooo last gen ! :wink:

edit : Ok, moeilijk te bemachtigen die nieuwe consoles maar toch
Haha, die tel ik even niet mee want heb er momenteel nog geen interesse in. :biggrin:
Afbeelding
Don Cannoli 79

20 nov 2020, 13:38

KillingRaptor schreef:
20 nov 2020, 11:31

Haha, die tel ik even niet mee want heb er momenteel nog geen interesse in. :biggrin:
Ah prima,dan reken ik hem goed ! :smile: :thumbup:
Fing3r

20 nov 2020, 15:00

Ik ben begonnen aan Halo 3 en dat is ineens een flinke sprong voorwaarts vanaf de vorige delen, daarnaast druk bezig met Cuphead wat voor flink wat frustraties zorgt maar ben onderhand al ongeveer halverwege en de voldoening die het geeft op het moment dat je een level haalt blijft heerlijk :love:

Verder is het nog een paar weekjes wachten en dan mogen we los met Cyberpunk :lit:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

20 nov 2020, 15:30

Bij chapter 9 aanbeland in Yakuza 3 Remastered. Ik vermaak me boven verwachting goed met dit 3e Yakuza deel! Het verhaal is tof en zelfs redelijk gefocussed voor een Yakuza game, de optionele side stories zijn vermakelijk, maar het leukst van alles vind ik misschien nog wel de revelations :biggrin:
Als ik deze indertijd had gespeeld, zou ik waarschijnlijk helemaal weggeblazen zijn, want dit is echt een huge step up van de originele Yakuza 2 en gelukkig blijkt het ook weer niet zo'n grote step down t.o.v. Kiwami 2.

Enige minpuntje vind ik misschien de AI in de boss fights. Die krengen blocken echt bijna alles en dat kan best wel frustrerend zijn :cursing:

Maar desondanks denk ik dat dit zomaar eens mijn favoriete Yakuza deel kan zijn die ik tot dusver op de PS4 heb gespeeld :smile:

nmkl pjkl ftmch
TheDarkWanderer

20 nov 2020, 16:54

Ik speel momenteel Sonic & SEGA All-Star Racing op de DS. Controls zijn erg wennen, maar ik vind het wel een leuke game.
Daarnaast speel ik Tetris Ultimate op de 3DS. Op mijn PS4 speel ik momenteel niet zoveel, maar ik denk dat ik maar eens Ratchet & Clank ga spelen, heb erg genoten van A Crack In Time namelijk.
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
The Legend of Zelda: Link's Awakening (NS)
Super Mario Advance 3: Yoshi's Island (GBA)
Call of Duty WWII (PS4)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

21 nov 2020, 10:24

Het punt van Kiwami 1 en Kiwami 2 is dat het toch ongeachte de engine upgrades PS2 games blijven. Dat merk je zeker als je Yakuza 3 speelt.
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 nov 2020, 07:44

Primal Light op Steam is mijn nieuwste verslaving!
Het speelt ongeveer als "the messenger", iets in die richting ongeveer.

Afbeelding

het kost 12 euro in de steam store, maar op kinguin.net de steamcode voor 6 euro gekocht.... erg leuk zover maar wel hels moeilijk!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

22 nov 2020, 15:44

Net zo'n 1,5 uur tegen Theo79 gebattled in de Street Fighter 30th Anniversary Collection. Was heel erg tof! In Street Fighter II Turbo en Super Street Fighter II Turbo waren we erg aan elkaar gewaagd en eindigde de stand in beide games uiteindelijk op 10-8 in mijn voordeel, maar in Street Fighter Alpha 3 maakte ik als verwacht geen schijn van kans tegen zijn Akuma en lukte het mij maar 1 keer om te winnen en stond Theo binnen no time op 10 wins. Als het goed is post Theo zo wat opnames die hij heeft gemaakt, mij lukte het om een of andere reden niet om op te nemen.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

22 nov 2020, 15:45

Ben erg benieuwd om de battles te zien!
Afbeelding
kingoftherain

22 nov 2020, 15:55

Da's wel mooi als je een beetje aan elkaar gewaagd bent. Die beelden wil ik wel zien. :lit:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
kingoftherain

22 nov 2020, 16:56

!!! EPILEPSIE WAARSCHUWING !!!

Ik wou even een paar spellen proberen op te nemen om te kijken in hoeverre dat vlekkeloos gaat op 60fps. Street Fighter V gisteravond liep lekker. Tomb Raider Definitive Edition vanmorgen had dezelfde stotters als Bloodborne toen ik mijn Elgato voor het eerst probeerde. Nu wou ik dus even kijken wat Nioh 2 deed enneeeee.... oh Dear Lord!

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 nov 2020, 20:31

Galious schreef:
22 nov 2020, 15:44
mij lukte het om een of andere reden niet om op te nemen.
ik lees in die zin dat er een poging tot bewijsverdoezeling is geweest nadat theo de meeste potjes gewonnen heeft, hahaha.
Afbeelding
Theo79

22 nov 2020, 21:38

Haha kunstschilder....ik won alleen de meeste potjes bij Alpha 3. Galious is erg sterk in de oudere Street fighters. Het enige wat ik daar kon doen was het hem heel moeilijk maken. We gingen gelijk op met die oudere delen maar uiteindelijk wist hij daar toch eerder tot de 10 te komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A105FN met Tapatalk

Kunstschilder1987
Contacteer:

22 nov 2020, 22:27

Theo79 schreef:
22 nov 2020, 21:38
Haha kunstschilder....ik won alleen de meeste potjes bij Alpha 3. Galious is erg sterk in de oudere Street fighters. Het enige wat ik daar kon doen was het hem heel moeilijk maken. We gingen gelijk op met die oudere delen maar uiteindelijk wist hij daar toch eerder tot de 10 te komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A105FN met Tapatalk
vooruit, dan geven we galious het voordeel van de twijfel dat hij ook tot een pun-chout is gekomen ;) haha
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

23 nov 2020, 13:49

Afbeelding

Phew...
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

23 nov 2020, 16:45

De platinum trophy gehaald in Slayaway Camp vandaag en dus met een nieuwe game begonnen. Het is Control geworden op PS4, één van de games die ik had overgenomen van Ricepuppet. Wist er haast niets van en het is zeker geen slechte game! Niet het beste wat ik ooit heb gespeeld maar vermaak mij er wel goed mee.

Afbeelding
Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

24 nov 2020, 03:24

LesserMagic schreef:
10 nov 2020, 09:17
Afbeelding

Vandaag mee begonnen. Schijnt de beste AC tot nu toe te zijn, dus ben benieuwd.
Inmiddels Londen aan mijn clan toegevoegd en op 34% completion na 39 uur spelen. Erg prettig dat je nu per provincie je missies doet, dat maakt het gevoel van progressie beter en je hoeft niet 600.000 kilometer te reizen voor je volgende missie.
RKR

24 nov 2020, 08:36

Control ga ik dus halen voor PS5. Die game heb ik op PS4 (niet de ultimate edition dus geen free upgrade), en gelukkig maar tot een derde ofzo gespeeld. Deze game is veel beter met mooiere effecten en framerate.

Alhoewel ik de PS5 heb met Demon's en DMCV kan ik toch niet stoppen met Yakuza Like a Dragon op de S. Ik denk dat deze eerst ga uitspelen. Het verhaal is weer te interessant. En de combat is na het halfway point best uitdagend. Je moet dan echt wel zwakheden blootleggen en het probleem is, de Engelse versie mist deze indicator! Zet hem op een andere taal en het is er. wtf.
Galious
Moderator
Moderator

25 nov 2020, 22:27

Ik ben weer teruggekeerd naar Dead Cells! Door de laatste podcast aflevering had ik weer zin gekregen in een nieuwe run. Ik ben helemaal weer van scratch begonnen met een nieuwe save file, want ik ben benieuwd naar alle veranderingen en nieuwe content die de vele patches hebben aangebracht sinds ik de game 2 jaar geleden had uitgespeeld :)

Ik moet er wel weer helemaal inkomen, maar man man man, wat speelt deze game toch heerlijk :love:

Afbeelding

En welke soundtrack past er het beste bij Dead Cells? Dead Embryonic Cells natuurlijk!

Het gevoel van het spelen van deze game wordt het best vertaald door de breakdown op 3:08. Get in that groove :evil:
nmkl pjkl ftmch
toejam

26 nov 2020, 10:44

Ik heb RDR2 gespeeld tot ik zelf wat kon doen maar ben alweer hopeloos afgeleid door EA Access in Gamepass Ultimate. Want daar zit Star Wars Jedi: Fallen Order in. En ik moet zeggen dat dat toch een akelig vermakelijke game is. Vooral omdat alles wat verteld wordt canon is. Uiteraard zijn er alweer genoeg van die puntjes..

Staat met lightsaber voor een deur. Hmm, this door is locked

Ja, en? Dus? Use the force? Snij er doorheen ofzo?

Wel lachen is dat die eerste levels met BD-1 op je rug allemaal odes zijn (lijken) aan de training van Luke op Dagobah
Yo, homeboy gimme five!
TheDarkWanderer

26 nov 2020, 11:01

Afbeelding

Ik ga later vandaag beginnen aan Legend of Zelda: The Phantom Hourglass.
Want ik ben wel toe aan een lekkere Zelda game voor op de bank!
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
The Legend of Zelda: Link's Awakening (NS)
Super Mario Advance 3: Yoshi's Island (GBA)
Call of Duty WWII (PS4)
kingoftherain

26 nov 2020, 20:53

Ik ben de afgelopen weken Gamepass een beetje aan het doorspitten om te kijken of er leuke spellen tussen zitten die ik nog een keer wil kopen. :thinking:
Ja, die zijn er. Welke? Ze zullen vast wel een keer in mijn aankopentopic voorbij komen. :cool:

Galious
Moderator
Moderator

27 nov 2020, 22:13

Oh man, net zo'n lekkere run in Dead Cells, kon bijna full Tactics gaan. Maar toen kwam ik per ongeluk terecht in de Forgotten Sepulcher... RIP! :doh:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
RKR

28 nov 2020, 00:00

Yakuza maar het is wel een grind hoor. De eerste helft is doodsimpel en in de 2e helft worden er bosses op veel te hoge levels op je afgegooid waardoor je uren moet grinden. Verder wel leuk, toch ga ik liever weer terug naar beat em up combat. Maar dan wel wat strakker dan tot nu toe.
Don Cannoli 79

29 nov 2020, 14:45

Ik ben nooit een persoon geweest die graag iets op z'n hoofd zet. Petjes, hoeden, mutsen(nee, ik bedoel die gebreide) of zonnebrillen zijn aan mij niet besteed.
Er is 1 uitzondering: die VR headset van Playstation.
Laatst in een sale 2 games opgepikt.

Pixel Ripped 1989
Knettervage game waarin je steeds twee games tegelijk speelt. Je zit in een soort gameboy/GameGear wereld en tegelijkertijd ben je een meisje op school die stiekem tijdens de les probeert te gamen. Beide werelden lopen soms ook nog door elkaar heen. Dit alles speelt zich af in 1989. Vrij korte game maar what a trip !
Er is ook een Pixel Ripped 1995, die ga ik ook maar eens oppikken.

Theseus
De Griekse mythe van Theseus en de Minotaur wie kent het niet.
Ook deze is vrij kort, je moet de mythe in een paar uur kunnen doorspelen. Het is dus eigenlijk meer een mythje.
Het is eigenlijk een soort van God of War in VR. De controls zijn wat clunky en de camera is soms echt slecht maar die Minotaur is echt huuuge in VR. Wat zou ik graag een God of War game volledig in VR spelen. Een hoop mensen snappen VR in third person niet maar ik vind het misschien wel gaver dan in een game in first person.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”