Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

12 sep 2020, 12:38

Apenheul schreef:
12 sep 2020, 12:15
Ok ok ok KR, ik bestel em hoor ;)
Haha, uitstekend! Zal je vast geen spijt van krijgen en al helemaal niet voor die prijs. :biggrin:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

12 sep 2020, 21:23

Vandaag met de drummer van mn bandje vroeger couch co-op gegamed: we hebben bud spencer en terrence hill slaps and beans uitgespeeld. Erg grappige game vond ik het wel, leuke beat m up, simpel to the point (paar afwisselende levels/minigames erdoorheen) en ook verrassend mooie moderne 16 bit stijl graphics.

En een gekidnapte chick die ze in een raket met vergif de ruimte in willen schieten redden, enkel om betaald te krijgen is een top story in mijn ogen :D
Afbeelding

morgen misschien aan stranded sails beginnen. mocht dat het geval zijn hou ik jullie in een apart stukje effe op de hoogte, ik weet dat er een paar nieuwsgierigen naar zijn :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

12 sep 2020, 22:18

Ik ben vanavond eens mijn backlog ingedoken. Van alle PS store aankopen door de jaren heen stond Transistor het langst op de backlog, dus ben ik daar maar eens aan begonnen. De art stijl en het combat systeem hebben wel wat, maar de rokerige voice over stem begint al een beetje te schuren en zorgt voor Bastion flashbacks. Brrrr. Maar over het algemeen bevalt Transistor wel beter dan Bastion tot dusver. Hopelijk blijft dat ook zo :)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

12 sep 2020, 23:09

Ik vond Transistor echt veel beter dan Bastion, de gameplay is erg tof, hou van het grafische stijltje en de muziek is top.
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

13 sep 2020, 05:30

Galious schreef:
Ik ben vanavond eens mijn backlog ingedoken. Van alle PS store aankopen door de jaren heen stond Transistor het langst op de backlog, dus ben ik daar maar eens aan begonnen. De art stijl en het combat systeem hebben wel wat, maar de rokerige voice over stem begint al een beetje te schuren en zorgt voor Bastion flashbacks. Brrrr. Maar over het algemeen bevalt Transistor wel beter dan Bastion tot dusver. Hopelijk blijft dat ook zo :)

Afbeelding
Kan ik hier uit afleiden dat Bastion je niet beviel? Verrassend, die game beviel mij juist uitstekend en de gravely voice over hielp daar juist bij.

Transistor heb ik geprobeerd en die art stijl en toon bevalt me heel goed, maar de combinatie tussen real time en turn based combat voelt awkward en deed mij de game na een uurtje wegleggen..

Wat vind jij ervan?
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 sep 2020, 11:21

Ik vond Bastion traag op gang komen maar richting het einde wel goed, Transistor moet ik nog aan beginnen, het is juist vanwege de meer strategische combat dat ik er naar uitkijk.
Galious
Moderator
Moderator

13 sep 2020, 13:25

Shenglong83 schreef:
13 sep 2020, 05:30
Galious schreef:
Kan ik hier uit afleiden dat Bastion je niet beviel? Verrassend, die game beviel mij juist uitstekend en de gravely voice over hielp daar juist bij.

Transistor heb ik geprobeerd en die art stijl en toon bevalt me heel goed, maar de combinatie tussen real time en turn based combat voelt awkward en deed mij de game na een uurtje wegleggen..

Wat vind jij ervan?
Bastion kon mij niet bekoren, nee. Gameplay had geen enkele diepgang, ik vond het echt een gevalletje style over substance. En dat kan prima zijn, maar de stijl van Bastion wreef me ook tegen de haren in, met name door de vervelende narrative met Mr. gravelly voice.

De combat van Transistor lijkt vooralsnog wel wat meer te bieden te hebben, maar ik heb het ook pas een uurtje gespeeld en ik ben er eerlijk gezegd ook nog niet achter gekomen wat nu precies de toegevoegde waarde is van het turn-based plannen van een aantal stappen/aanvallen versus het in real time uitvoeren ervan. Vooralsnog lijkt dat qua tactische mogelijkheden heel weinig te zijn en voelt het inderdaad best awkward, dus ik ben benieuwd of daar nog verandering in komt met wat meer uitdagende encounters.
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

13 sep 2020, 18:01

Vandaag is mijn broer even langsgeweest, hij is ook fervente gamer dus dat betekende natuurlijk dat we gingen spelen! Eerst hebben we wat races gedaan in Horizon Chase Turbo. Hoe vaak hij niet vlak voor de finish zonder benzine zat en dan met een boost er toch nog overheen raakte, was wel hilarisch. :lol:

Volgende stap was Streets of Rage 4, dit zijn geen soort games die hij zelf zou kopen maar in co-op speelt hij ze wel nog graag. We zijn door de volledige game geweest, was echt heel tof dit! Was voor mij ook de eerste keer dat ik hem in co-op speelde. Na enkele levels hebben we wel de friendly hits afgezet, het kwam iets teveel voor dat we elkaar een pak slaag verkoopten in plaats van de vijanden.

En als laatste even de SNES Mini uitgehaald en gekeken wat voor multiplayer games ik er op had staan. We hebben één van de aanraders van hier op het forum gespeeld, namelijk Sanrio World Smash Ball. Ik weet niet meer precies wie deze had aangeraden maar mijn god, wat een hilariteit in multiplayer deze! Wie had ooit gedacht dat een Hello Kitty game zoveel plezier kon opleveren?
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

13 sep 2020, 18:24

KillingRaptor schreef:
En als laatste even de SNES Mini uitgehaald en gekeken wat voor multiplayer games ik er op had staan. We hebben één van de aanraders van hier op het forum gespeeld, namelijk Sanrio World Smash Ball. Ik weet niet meer precies wie deze had aangeraden maar mijn god, wat een hilariteit in multiplayer deze! Wie had ooit gedacht dat een Hello Kitty game zoveel plezier kon opleveren?
Dat was een van mijn recommendations :) Mooi dat die zo in de smaak viel! :biggrin:
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

13 sep 2020, 18:25

Galious schreef:
13 sep 2020, 18:24
KillingRaptor schreef:
Dat was een van mijn recommendations :) Mooi dat die zo in de smaak viel! :biggrin:
Ik had al een vermoeden dat die van jou kwam maar wist het niet meer helemaal zeker. Als onze Soulsborne man van het forum een Hello Kitty game aanraad moet die wel in orde zijn natuurlijk! :biggrin:
Afbeelding
Fing3r

13 sep 2020, 19:13

Na het uitspelen van Deliver Us the Moon ben ik begonnen aan The Messenger, wat een geweldige game. De gameplay is strak en nodigt uit om van alles te proberen, daarbij is de game ook nog eens hilarisch ik heb na een paar uur spelen al met regelmaat moeten lachen om de dialogen.

Bastion vond ik persoonlijk ook niet bijzonder, het begon wel leuk en de voice over was best verfrissend, maar naar verloop van tijd begon het gebrek aan diepgang mij te irriteren. Gelukkig was de game niet lang en heb ik hem destijds toch uit weten te spelen. Ook is dat de reden geweest dat ik nooit aan Transistor ben begonnen, maar misschien moet ik die toch maar eens een kans geven.

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
KillingRaptor

13 sep 2020, 20:32

The Messenger is inderdaad geweldig! En je hebt helemaal gelijk wat de dialogen betreft, die shopkeeper is briljant. Heb je al de kast proberen te openen?
Afbeelding
TheDarkWanderer

14 sep 2020, 20:29

Ik speel nu Mario Kart 8 Deluxe nadat ik Journey met veel plezier uit mijn backlog heb kunnen wegstrepen. Ik zal binnenkort ook beginnen met de remake van THPS 1 en 2 want die ploft hier donderdag op de mat.
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
Super Smash Brothers Ultimate (NS)
Pokemon Link! (NDS)
Call of Duty WWII (PS4)
Shenglong83
Contacteer:

14 sep 2020, 21:14

Ik ben druk bezig met Hotshot Racing.
Ik bak er nog niet veel van, driften is heel belangrijk in deze game en heb het nog niet helemaal onder de knie.

Maar wat een toffe game is dit zeg! Momenteel zeker m'n favoriete racegame.
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

15 sep 2020, 09:19

Ik had helemaal niet door dat Hotshot Racing van Sumo Digital was! Echt super gaaf! Outrun 2 is de beste vergelijking ben ik inmiddels achter. Ik hoop dta er ook nog een fysieke release voor komt.
KillingRaptor

15 sep 2020, 09:33

arjen1981 schreef:
15 sep 2020, 09:19
Ik hoop dta er ook nog een fysieke release voor komt.
Hier zit ik stiekem ook op te hopen! Horizon Chase Turbo is ook een goede arcaderacer, die is wel al fysiek verschenen op PS4 en Switch ondertussen.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

15 sep 2020, 22:17

Transistor was gelukkig een vrij korte beproeving, dus ik kan door met de volgende game uit m'n backlog en dat is Rabi-Ribi geworden! Een eh... aparte mix van Metroidvania, bullet-hell en bunnies. Ben benieuwd wat dat gaat worden :)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

16 sep 2020, 22:31

Ik heb Rabi-Ribi alweer on hold gezet, want ik ben vanavond gelijk begonnen aan mijn nieuwe aankoop uit de PS Store: Ashen! Het was compleet onder mijn Soulslike radar gevlogen dat deze naar de PS4 was gekomen, maar toevallig kwam ik hem vanmiddag tegen in de nieuwe sales ronde in de PS Store, dus dat was een mooie verrassing. Een nieuwe Soulslike met 50% korting? Shaddap and take my moneys!

Anyway, ik heb er net een klein uurtje op zitten in Ashen en de eerste indrukken zijn bijzonder goed. De grafische stijl die doet denken aan Absolver is erg tof, en ik ben benieuwd naar de mogelijke online encounters met de random ad hoc multiplayer a la Journey. De AI companion heb ik wel uitgezet, want dan speel ik liever solo. Veel zin om hier verder in te duiken!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Ok Impala!

17 sep 2020, 14:08

Ik ben de wondere wereld van Etrian Odyssey IV (3DS) ingedoken. Deze game doet me sterk denken aan games die ik in een ver verleden gespeeld heb, Swords & Serpents (NES) en Ultima Exodus (NES). Vroeger werden dat soort games nog wel eens als RPG geclassificeerd, maar het tegenwoordig gebruikelijke Dungeon Crawler is veel duidelijker. Je speelt dit soort games namelijk met een compleet andere mindset. Waar je met een beetje RPG nog wel aardig door een dungeon heen kunt rushen, daar is dat bij een Dungeon Crawler doorgaans een zeer slecht idee. Elk stapje kan dodelijk zijn, ieder hoekje is belangrijk en bovenal... zonder goede kaart kom je helemaal nergens!

Dat is dan ook het grote plezier van deze first person dungeon exploration games. Zelf een kaart tekenen en met veel geduld langzaam de levensgevaarlijke locaties tot op de bodem uitpluizen. Etrian Odyssey IV (3DS) is een moeilijke game waarin geduld en methodisch te werk gaan beloond worden. Dankzij het touchscreen van de 3DS kun je je kaart on the fly tekenen en hoef je dus geen pen en papier te gebruiken. Dit werkt zeer fijn en geeft een heerlijk zen gevoel tijdens het spelen. Ik ben nu zo'n 10u bezig en ben nog steeds in het 1e gebied. Het gaat dus nog wel eventjes duren voordat ik de credits van deze game ga zien! :smile:

Afbeelding

En voor de volledigheid nog wat nostalgie beelden van Swords & Serpents en Ultima Exodus:

Afbeelding

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 sep 2020, 09:37

Etrian Odyssey IV is zo goed dat het bijna alle andere first person dungeon crawlers voor mij heeft verpest. Shin Megami Tensei Strange Journey (DS / 3DS) en Labyrinth of Refrain (PS4 / Switch) komen nog wel in de buurt IMO.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

18 sep 2020, 12:54

Super Mario 3D All-Stars plofte net op de mat dus ben gelijk begonnen aan Sunshine. Ziet er prima uit voor een rommetje van 60 euro! :smile: :wink:

Afbeelding
TheDarkWanderer

18 sep 2020, 15:40

synergy schreef:
18 sep 2020, 12:54
Super Mario 3D All-Stars plofte net op de mat dus ben gelijk begonnen aan Sunshine. Ziet er prima uit voor een rommetje van 60 euro! :smile: :wink:

Afbeelding
Kun je vergelijken hoe de graphics van deze versie eruitzien tov de Gamecube versie?

Ben wel benieuwd of er een groot verschil is, zeker op een grote 4K/OLED TV
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
Super Smash Brothers Ultimate (NS)
Pokemon Link! (NDS)
Call of Duty WWII (PS4)
HeatherGrace

18 sep 2020, 15:57

Heel tof! Ik wist eigenlijk niet dat ze deze remaster gingen maken tot ik hem hier voorbij zag komen. Dit zijn naar mijn mening de drie beste Mario games. Als ik een Switch had, had ik deze zeker gelijk gekocht!
Afbeelding
synergy

18 sep 2020, 16:15

TheDarkWanderer schreef:
18 sep 2020, 15:40
Kun je vergelijken hoe de graphics van deze versie eruitzien tov de Gamecube versie?

Ben wel benieuwd of er een groot verschil is, zeker op een grote 4K/OLED TV
Eerlijk gezegd niet, want ik heb Sunshine nog nooit op de Gamecube gespeeld. Het ziet er prima uit in ieder geval (ik speel op een 55 inch OLED).

Heb wel een goede vergelijking gezien van Digital Foundry:

HeatherGrace schreef: Heel tof! Ik wist eigenlijk niet dat ze deze remaster gingen maken tot ik hem hier voorbij zag komen. Dit zijn naar mijn mening de drie beste Mario games. Als ik een Switch had, had ik deze zeker gelijk gekocht!
Het is helaas geen echte remaster of remake, maar gewoon ports van de originele games met betere upscaling zodat het er goed uit ziet op moderne TV's. Dat mag de pret niet drukken natuurlijk. :smile:
HeatherGrace

18 sep 2020, 16:55

synergy schreef:
18 sep 2020, 16:15
Het is helaas geen echte remaster of remake, maar gewoon ports van de originele games met betere upscaling zodat het er goed uit ziet op moderne TV's. Dat mag de pret niet drukken natuurlijk. :smile:
Als ik zo naar deze video kijk, dan is het toch wel mijn definitie van een remaster. Of wel: anti-aliasing on! :biggrin:
Ziet er best lekker uit!
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”