Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Ribbelchips

Re: Nintendo Switch

09 sep 2020, 11:38

Maanden kijk je uit naar een nieuwe Direct en ben je hyped voor die geruchten over een 3d Mario collectie en dan nog krijgen ze het voor elkaar dat je enigszins teleurgesteld bent na afloop...

- Mario 3d World Deluxe + Bowsers Fury: Wééééér een Wii U Port. En ongetwijfeld weer voor 60 euro. Hier ben ik wel een beetje klaar mee. Bowsers Fury toevoeging is wel nice, maar om daar nou opnieuw weer voor in de buidel te tasten. Had wat meer van BF laten zien...

- Mario 3d Allstars: De lui-heid spat er vanaf. Van de lelijke boxart tot het feit dat Mario 64 niet eens in breedbeeld is. Spyro, Crash en Sly Raccoon kregen recent echte remakes. Volledig opnieuw gemaakt naar hedendaagse maatstaven en voor 30-40 euro in de winkels. Dit zijn gewoon rom-dumps waarvan alleen de resolutie wat is opgekrikt en dan ook nog doodleuk 60 euro vragen. En het allerergste is nog wel dat ze inspelen op de fomo's want tijdelijk beschikbaar. En het werkt ook nog, want op moment van schrijven is de game overal al stijf uitverkocht.

Geruchten over de 4k Switch vind ik wel interessant. Als Nintendo er dan ook maar meer mee doet dan met de New 3DS. Anders heeft upgraden niet zoveel zin. Ik hoop in ieder geval op een OLED scherm, een betere batterij en joycons die wat stabieler aan het systeem vast zitten zodat het beter in de hand ligt in handheld mode. En wat opties om het menu of je profiel wat op te fleuren zou ook nice zijn.
Ok Impala!

09 sep 2020, 13:52

Die nieuwe Hyrule Warriors is echt fantastisch nieuws voor mij. Ik heb zeer veel plezier gehad van Hyrule Warriors en dit lijkt het allemaal nog een niveau hoger te trekken. Dit wordt één van de zeldzame games die ik bij de launch ga aanschaffen! :love:
TheDarkWanderer

09 sep 2020, 14:01

Ribbelchips schreef:
Maanden kijk je uit naar een nieuwe Direct en ben je hyped voor die geruchten over een 3d Mario collectie en dan nog krijgen ze het voor elkaar dat je enigszins teleurgesteld bent na afloop...

- Mario 3d World Deluxe + Bowsers Fury: Wééééér een Wii U Port. En ongetwijfeld weer voor 60 euro. Hier ben ik wel een beetje klaar mee. Bowsers Fury toevoeging is wel nice, maar om daar nou opnieuw weer voor in de buidel te tasten. Had wat meer van BF laten zien...

- Mario 3d Allstars: De lui-heid spat er vanaf. Van de lelijke boxart tot het feit dat Mario 64 niet eens in breedbeeld is. Spyro, Crash en Sly Raccoon kregen recent echte remakes. Volledig opnieuw gemaakt naar hedendaagse maatstaven en voor 30-40 euro in de winkels. Dit zijn gewoon rom-dumps waarvan alleen de resolutie wat is opgekrikt en dan ook nog doodleuk 60 euro vragen. En het allerergste is nog wel dat ze inspelen op de fomo's want tijdelijk beschikbaar. En het werkt ook nog, want op moment van schrijven is de game overal al stijf uitverkocht.

Geruchten over de 4k Switch vind ik wel interessant. Als Nintendo er dan ook maar meer mee doet dan met de New 3DS. Anders heeft upgraden niet zoveel zin. Ik hoop in ieder geval op een OLED scherm, een betere batterij en joycons die wat stabieler aan het systeem vast zitten zodat het beter in de hand ligt in handheld mode. En wat opties om het menu of je profiel wat op te fleuren zou ook nice zijn.
Die collecties zijn toch echt een cash grab van Nintendo. 4K switch vind ik wel interessant, maar met de specs die @ribbelchips noemt wordt het wel een prijzige aangelegenheid ben ik bang.
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
Super Smash Brothers Ultimate (NS)
Mario Kart: Double Dash (GC)
Call of Duty WWII (PS4)
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

09 sep 2020, 15:08

Die collectie is de ultieme luiheid. De verpakking alleen al. Een photoshop van de 3 oude covers en klaar, geen geschiedenisboekje, kartonnen hoes, überhaupt geen boekje, helemaal niks. Plastic en de cartridge. Het is het goedkoopste wat ik in de gamingindustrie heb gezien in 2020.

En guess what? Het wordt beloond met megasales....

Hoe dan?

Ik kan niet wachten op de volgende romdumps voor 60.

Dit soort dingen zijn de reden waarom backwards compatibility uit consoles worden gehaald hehe.
- portable-games.nl
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

09 sep 2020, 17:00

Ribbelchips schreef:
Eigenlijk vond ik Mario 3d Land ook vooral een goede game en was ik met 3d World al minder onder de indruk. Mario 3d Land was echt één van mijn beste ervaringen op de 3ds
Flozem

09 sep 2020, 17:16

Yup. Dit is de reden dat ik gestopt ben met full set / special editions verzamelen voor moderne consoles.

Easy cash grabs al dan niet gedreven door kunstmatig schaarse oplages, en belabberde extras. :thumbdown:

Laat staan dat ik veredelde rom dumps ga ondersteunen...
Arnold

10 sep 2020, 08:33

Drie complete games voor €60.- vind ik nog wel meevallen.

Het is voor Nintendo wellicht aan de makkelijke en lucratieve kant. Maar koop deze spellen eens los voor de betreffende consoles. Dan red je het waarschijnlijk ook niet. Daarnaast denk ik dat dit een verzamelobject kan worden. Dan wil ik het liever meteen kopen ipv later voor veel meer geld moeten aanschaffen.

Nu maar hopen dat mijn in pre order bestelde exemplaar ook daadwerkelijk aankomt.
Gameroom: 3.5 x 2.5 meter
Nintendo Nes t/m Switch
Sony Playstation 1 t/m 4
Sega Megadrive en Game Gear
Atari Lynx
Gameboy classic, color, SP en 2DS
TheDarkWanderer

10 sep 2020, 09:21

Arnold schreef:

Het is voor Nintendo wellicht aan de makkelijke en lucratieve kant. Maar koop deze spellen eens los voor de betreffende consoles. Dan red je het waarschijnlijk ook niet. Daarnaast denk ik dat dit een verzamelobject kan worden. Dan wil ik het liever meteen kopen ipv later voor veel meer geld moeten aanschaffen.

Nu maar hopen dat mijn in pre order bestelde exemplaar ook daadwerkelijk aankomt.
Ik snap je punt. Maar Super Mario Sunshine heeft wel unieke mechanics die ook 1-op-1 ontworpen zijn op de Gamecube-controller (shoulder buttons, waterkanon).

Daarom zou ik misschien toch opteren voor het origineel.

Ben ook wel benieuwd hoe Super Mario Galaxy (en vooral de controls ervan) gestalte gaan krijgen op de Switch.
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
Super Smash Brothers Ultimate (NS)
Mario Kart: Double Dash (GC)
Call of Duty WWII (PS4)
arjen1981

10 sep 2020, 09:27

De Gamecube controller is natuurlijk ook beschibaar op de Switch. Sterker nog het is mijn goto control voor bijna eke Switch game.
Ribbelchips

10 sep 2020, 10:42

Arnold schreef:

Het is voor Nintendo wellicht aan de makkelijke en lucratieve kant. Maar koop deze spellen eens los voor de betreffende consoles. Dan red je het waarschijnlijk ook niet.
Meevallen? Het zijn gewoon romdumps hé! Geen HD textures, geen breedbeeld voor 64, niet de minigames van de DS versie, geen extra's... niks. Sony geeft ook wel eens van dit soort bundels uit (Ico+SotC, Sly Raccoon, Heavy Rain+Beyond two Souls), maar dan zijn de game wél op de schop gegaan en kosten ze maar de helft. En Spyro werd zelfs van de grond af opnieuw gemaakt en kostte ook maar €40. Dat zijn misschien geen games die zich qua kwaliteit kunnen meten met Mario, maar het verschil in effort is echt schrijnend.

En dan is de release ook nog ter ere van het 35 jarig jubileum van dé game-mascotte. En in plaats van het te vieren met de fans en er moeite voor te doen OF geen moeite doen, maar het voor een leuk prijsje aan te bieden, maken ze zich er met een jantje van leien van af en maken ze er dé najaarstitel van. En als klap op de vuurpijl spelen ze in op de sentimenten die blijkbaar ook bij jou leven dat het wel eens duur kon worden omdat het gelimiteerd zou zijn (terwijl ze aangeven te verwachten 10 miljoen te verkopen). Ik heb er echt geen goed woord voor over.

Ik durf trouwens mijn hand in het vuur te steken dat ik de games los goedkoper kan vinden dan in deze bundel.
Arnold schreef:
Daarnaast denk ik dat dit een verzamelobject kan worden. Dan wil ik het liever meteen kopen ipv later voor veel meer geld moeten aanschaffen.
Zoals ik al zei verwacht Nintendo zelf 10 miljoen copy's van deze bundel te kunnen verkopen (en alle pre-orders zijn al uitverkocht). Met dat soort aantallen is de kans heel erg klein dat je ooit meer voor de game krijgt dan dat je er voor betaald hebt. Laat staan dat je er winst op maakt.

Plus als dit zo enorm goed verkoopt dan wordt de kans dat Nintendo ooit nog een N64 of GameCube 'virtual console' toevoegt aan de Switch natuurlijk bijzonder klein.

Maar iedereen moet vooral doen wat ie wil hoor, ik geef alleen aan waarom ik hier met een boog omheen loop. Ik snap wel dat het leuk is om die games eens te spelen als je dat nog niet hebt gedaan. Nintendo heeft trouwens wel al aangegeven dat de NGC controller niet wordt ondersteund voor FLUDD in Galaxy...
Ok Impala!

10 sep 2020, 11:08

Het doet me de hele tijd denken aan wat ze deden toen Mario 25 jaar bestond. Weten jullie nog? Super Mario Allstars op een schijfje voor de Wii? :perfect:

@Ribbelchips: Ik was even nieuwsgierig of jouw voorspelling over de waarde voor de 35th anniversary uit zou kunnen komen. Als ik zo op E-bay kijk naar de 25th Anniversary edition, dan denk ik dat je wel eens gelijk zou kunnen krijgen... :evil2:

Zie bijvoorbeeld: https://www.ebay.com/itm/Wii-Super-Mari ... c&LH_BIN=1

Edit: En ik was het al vergeten... maar in die collectie ontbrak Super Mario World. Ze doen het er gewoon om! :giggle:
koekiemonster
Contacteer:

10 sep 2020, 11:18

Hier, twee seconden op marktplaats. Ik denk dat ik met jog 5 minuten nog veel betere deals kan vinden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is bizar dat Nintendo zo’n freepass krijgt van velen. Zou je dit ook doen bij romdumps van Activision of EA?
- portable-games.nl
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

10 sep 2020, 11:22

Niet iedereen heeft nog een Gamecube, Wii en N64 thuis staan he? Laat staan aangesloten op een moderne TV.

Daarbij zijn de graphics wel degelijk iets beter en kun je ze makkelijker handheld spelen nu. Beetje kort door de bocht om het romdumps te noemen.

Ik heb Sunshine en Galaxy bijvoorbeeld nog nooit gespeeld. Heb ze wel fysiek maar vind het fijner om ze nu even snel op de bank te kunnen spelen in handheld ipv m'n gameroom op te starten. :smile:
koekiemonster
Contacteer:

10 sep 2020, 11:28

Het scheelt niet zoveel en staat absoluut in schril contrast met de trilogy van bv Spyro en Crash die ook nog eens voor 39.99 in de winkels gelegd zijn.

En ja, niet iedereen heeft niet meer de oude consoles, maar zeg je dan dat je 60 eu een redelijke prijs vind? Ik zou ze ook graag op de Switch willen spelen, maar dan voor 29.99 ipv 59.99. Dat klinkt al stukken meer redelijk en dan zijn de titels ook extreem winstgevend voor Nintendo. Ik vind -persoonlijk- dat ze hier net te ver zijn gegaan. Ze zoeken altijd graag grenzen qua prijzen en beperkte features etc, maar dit is echt een stapje te ver. Nintendo being Nintendo is nu geen excuus meer. De effort die in deze fomo-collectie zit is beschamend.

Het genoemde handheld aspect is geen feature van deze romdumps, maar een feature van het platform. Deze romdumps hebben daar dus niet aan bijgedragen. Daarmee is het een geldende reden om deze games te kopen, absoluut, maar dat praat de effort en de hoge prijs natuurlijk niet goed. Op die manier zou elke oude videogame weer als fullprice naar de Switch kunnen komen. Oh shit... hopen maar dat ze niet meelezen!
- portable-games.nl
synergy

10 sep 2020, 11:35

Ik had ook graag complete remakes gezien ipv "ports" in een mooie uitgebreide collector's editie, zeker omdat het om een anniversary gaat, maar voor iemand die toch deze titels wilt spelen vind ik dit een prima oplossing.

Over de prijs, tja, het is Nintendo, het is Mario dus ze zouden gek zijn om die prijs laag te houden. Verkopen doet het toch wel, zoals bewezen.
koekiemonster
Contacteer:

10 sep 2020, 11:46

Het is best prijzig ten opzichte van hun eigen beleid.

Op de wii:
Mario 64 download 9.99
Mario Galaxy download 19.99

Met die gedachte kan een Gamecube game niet ineens 29.99 zijn. Maar die zou op de eshop dan 14.99 zijn.

Opgeteld: 9.99 + 19.99 + 14.99 == 45 euro en dat is met het prijzige beleid van Nintendo zelf. Die 59.99 snap ik dus echt niet. Denk dat die fomo dan helpt om die 10 miljoen sales te krijgen die ze willen. En gek genoeg denk ik dat ze er misschien nog over heen gaan ook :(
- portable-games.nl
Ribbelchips

10 sep 2020, 11:58

Door dit soort bedragen te blijven betalen voor dit soort gemakzuchtige uitgaves hou je het in ieder geval in stand en kun je op je buik schrijven dat je ooit een toffe Zelda 35 bundel krijgt met allerlei extra's er in. Want waarom zouden ze extra kosten maken als het zonder ook als een tiet verkoopt?

Een mooi voorbeeld van hoe het ook kan vind ik de Rare Replay voor de Xbox One. Daar zaten 30 games in voor de prijs van 30 euro (ter ere van het 30 jarig jubileum van Rare) Van oude NES games tot op moment van uitbrengen twee jaar oude Xbox 360 games. Met behind the scenes video's, achievements, toegevoegde challenges, interviews en info over gecancelde games.. Veeeel meer effort, veeeeel meer games en de helft van de prijs...
Galious
Moderator
Moderator

10 sep 2020, 12:17

arjen1981 schreef:
De Gamecube controller is natuurlijk ook beschibaar op de Switch. Sterker nog het is mijn goto control voor bijna eke Switch game.
Nintendo heeft bevestigd dat de GameCube controller voor de Switch niet compatible is met de Super Mario 3D All-Stars Collection :doh:
nmkl pjkl ftmch
Shenglong83
Contacteer:

10 sep 2020, 13:18

Ik ben het met de meesten van jullie eens dat 3 ports op een compilatie disk zonder enige franje voor 60 euro erg veel is en ik koop hem dan ook niet.
Mario 3D land ben ik wel in geïnteresseerd, maar ook daar ga ik geen 60 euro voor neerleggen. Wellicht dat ik hem over een jaar 2de hands ergens oppik.
Maar wat een spel jou waard is, is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik heb persoonlijk die Nintendo-tax nooit begrepen, tot in het oneindige volle pond blijven vragen voor oude titels en/of re-releases.
Maar als ik me even in Nintendo verplaats.. neemt het ze eens kwalijk: Ports met minimale moeite en ze gaan als warme broodjes over de toonbank!
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
koekiemonster
Contacteer:

10 sep 2020, 13:20

Vanuit perspectief Nintendo is deze situatie natuurlijk geweldig!
- portable-games.nl
Swey

10 sep 2020, 13:25

Persoonlijk wel gekocht, meer omdat ik dit gewoon erg handig vindt en ik geen Wii heb. Houd m’n collectie forward compatibel. Dat gezegd is het zeker niet de goedkoopste optie en die limited crap die Nintendo elke keer pullt is gewoon BS.
Ribbelchips

10 sep 2020, 14:15

Het zou al een stuk helpen als de pers eens flink kritisch zou zijn in hun reviews. Maar dan komt weer om de hoek kijken dat veel gamejournalisten fanboys zijn (zeker bij Nintendo media) en dat veel media gewoon afhankelijk zijn van de review copy's die uitgevers hun verstrekken. Met andere woorden; heb je teveel kritiek, dan kun je de volgende keer fluiten naar een review copy twee weken voor de release en mag je net als het klootjesvolk de game op de releasedag in de winkel halen en heb je de review pas twee weken later dan je concurrentie gepubliceerd. Dus ben je voor je bezoekers minder relevant. Minder bezoekers=minder sponsoren=minder geld, dus dat gaan ze niet doen.

Ik ben oprecht benieuwd hoe deze collectie er in de media van af gaat komen. Ik zat net voor de gein even wat recensies van Rare Replay door te neuzen en die werd serieus aangepakt omdat Goldeneye er niet in zat, omdat de N64 games eigenlijk met een N64 controller gespeeld moeten worden en omdat de jaren 90 games niet grafisch opgepoetst waren.
Sadist

11 sep 2020, 02:28

Ach alsjeblieft de “pers”. Geen ziel buiten de gebruikelijke internet bubbel die het een moer kan schelen wat ze online zeggen over deze game; ik kan je nu al vertellen dat de game wel kritiek krijgt, maar de gemiddelde tekst zal gewoon vertellen “ondanks de magere aanpassingen blijven de drie Mario games uitstekende games. Sunshine is het minst overeind gebleven, maar desondanks leuk om te spelen. Zeker mensen die nooit de kans hebben gehad om de games in kwestie te spelen”

Graag gedaan. Het is heel simpel, het blijft mijn uitgangspunt voor ports, remasters of complete editions; ze zijn vooral voor nieuwe mensen of echt de super fans. Het meest kwalijke aan de release is de limited release, maar ik ga er gewoon van uit dat na 31 maart 2021 deze games gewoon los verkocht gaan worden voor € 19,99 per stuk. Ik ken Nintendo langer dan vandaag.
Kunstschilder1987
Contacteer:

11 sep 2020, 06:47

Ribbelchips schreef:
10 sep 2020, 14:15
Het zou al een stuk helpen als de pers eens flink kritisch zou zijn in hun reviews. Maar dan komt weer om de hoek kijken dat veel gamejournalisten fanboys zijn (zeker bij Nintendo media) en dat veel media gewoon afhankelijk zijn van de review copy's die uitgevers hun verstrekken. Met andere woorden; heb je teveel kritiek, dan kun je de volgende keer fluiten naar een review copy twee weken voor de release en mag je net als het klootjesvolk de game op de releasedag in de winkel halen en heb je de review pas twee weken later dan je concurrentie gepubliceerd. Dus ben je voor je bezoekers minder relevant. Minder bezoekers=minder sponsoren=minder geld, dus dat gaan ze niet doen.

Ik ben oprecht benieuwd hoe deze collectie er in de media van af gaat komen. Ik zat net voor de gein even wat recensies van Rare Replay door te neuzen en die werd serieus aangepakt omdat Goldeneye er niet in zat, omdat de N64 games eigenlijk met een N64 controller gespeeld moeten worden en omdat de jaren 90 games niet grafisch opgepoetst waren.
ik heb zelf rare replay op de xbox one en ben er hartstikke blij mee. ik vermoed overigens dat de reden dat goldeneye er niet op stond toch echt met licensing te maken zal hebben. movie titels als deze zijn niet geheel in eigen bezit.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
arjen1981

11 sep 2020, 09:06

Galious schreef:
10 sep 2020, 12:17
arjen1981 schreef:
Nintendo heeft bevestigd dat de GameCube controller voor de Switch niet compatible is met de Super Mario 3D All-Stars Collection :doh:
Moet niet veel gekker worden....

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”