Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

Re: Nintendo Switch

11 sep 2020, 09:25

arjen1981 schreef:
09 sep 2020, 17:00
Ribbelchips schreef:
09 sep 2020, 11:38
- Mario 3d World Deluxe + Bowsers Fury: Wééééér een Wii U Port. En ongetwijfeld weer voor 60 euro. Hier ben ik wel een beetje klaar mee. Bowsers Fury toevoeging is wel nice, maar om daar nou opnieuw weer voor in de buidel te tasten. Had wat meer van BF laten zien...
Eigenlijk vond ik Mario 3d Land ook vooral een goede game en was ik met 3d World al minder onder de indruk. Mario 3d Land was echt één van mijn beste ervaringen op de 3ds
Ik vond 3D Land ook geweldig btw. Het werkte echt en was een flinke stap voorwaarts ten opzichte van de ‘new mario bros’-serie.

Ik weet overigens niet of we reviews moeten downplayen tot iets wat beperkt is voor alleen de fans. De resultaten komen immers ook veelal in de marketingmomenten: prerolls op youtube, posters etc.

Wel een goed los onderwerp. Wat vinden we van reviews? Waardeloze fanzooi, of iets van waarde en welke waarde dan?
- portable-games.nl
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

11 sep 2020, 09:33

Zelf lees ik eigenlijk nog heel heel heel erg zelden echt een review. Meestal is het mijn eigen mening die ik vorm om de echte gameplay beelden die vaak door de producenten zelf wordt uitgebracht maanden of weken voordat de game uit komt. Vervolgens heb ik zelf een groep game journalisten in mijn hoofd. Als zij er van onder de indruk zijn dan ben ik dat waarschijnlijk ook. En zo heb ik ook een groep gamejournalisten in mijn hoofd waarvan ik het omgekeerde heb. Het zijn dan vooral de discussies op podcasts die mij doen overhalen. Bijvoorbeeld een game waar jeff gerstmann enthausiast van wordt is het vaak niet voor mij. Maar wanneer Mark MacDonald die enkele keer echt enthousiast is dan weet ik dat ik die game ook echt ga waarderen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2020, 11:10

Ik heb persoonlijk niet echt een probleem met de prijs, juist omdat er ook alternatieven zijn (die koekiemonster ook aantoont). Het is niet in verhouding met volledige remakes zoals Activision heeft gedaan met Crash en Spyro en ook niet in verhouding met collecties zoals de SEGA Genersis Collection, maar wel weer in lijn met veel andere trilogieën zoals Syberia, Yakuza, Bioshock, Naruto, etc.

Wel vind ik (met name de digitale) limited release discutabel, als de games daarna los in de eShop zouden verschijnen zoals Sadist al aangaf dan is het okay maar dat soort dingen weet je maar nooit met Nintendo.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2020, 11:12

Footage van de nieuwe Pocky & Rocky.

Ribbelchips

11 sep 2020, 11:48

60 euro blijft een hoop geld en als je de moeite die in deze game is gestoken vergelijkt met pak 'm beet een Red Dead Redemption 2 of Breath of the Wild, dan vind ik dat dit best wat harder terug mag komen in de reviews en de boordeling van deze compilatie Zeker omdat het ook nog eens neergezet wordt als dé najaars klapper.

Ik had het veel minder erg gevonden wanneer ze deze compilatie in een mooi steelbook hadden uitgebracht met wat toffe extra's. Dan had het dat cachet gekregen wat een jubileumuitgave verdiend. En dan was €60 iets meer te rechtvaarigen (al blijven het lazy ports). Nu is het én lui, én super karig én kost het de de volle mep.

Over reviews in general: Ik lees altijd wel wat reviews voor ik een game koop. En het liefst kijk ik video-reviews. Dan heb ik er direct een goed beeld bij van de game. Ik zit bijvoorbeeld al een tijdje te azen op een pricedrop van de Langrisser 1 & 2 games voor de Switch. Die scoorde overal 7's, omdat het toch wat verouderd is allemaal. Die game is alleen in kleine oplage uitgebracht, maar kost overal nog wel vrolijk 50+ euro. Dat geef ik dus echt niet uit aan een game die gemiddels zevens scoort. Zelf heb ik nog geen minuut van de game gespeeld, dus ik laat me wel leiden door reviews. Zie ik de game voor 29,99 dan is ie van mij...
Fing3r

11 sep 2020, 12:32

Ik heb dus €70 uitgegeven aan Red Dead Redemption 2 en dat voor een game die ik in totaal 10 uur heb gespeeld. Ik durf te wedden dat ik voor de €55 die ik aan de 3D Mario collectie heb uitgegeven veel meer plezier ga beleven. En ik ben blij dat ze de games uitbrengen zoals ze destijds waren en er niet aan gaan zitten sleutelen omdat het beter kan, ik kan straks gewoon 64, Sunshine en Galaxy spelen waar ik maar wil en dat is voor mij reden genoeg om dat bedrag eraan uit te geven.
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:

11 sep 2020, 13:34

Ik respecteer iedereens mening, maar toch verbazingwekkend hoeveel mensen het helemaal prettig vinden om 60 eu te lappen voor oude games. Geeft te denken.

Als Sony, MS en Nintendo slim zijn steken ze dus geen geld in backwards compatibility, want met heruitgave zonder significante updates kan je gewoon echt bakken met geld verdienen zonder hard werken. Denk dat dit soort releases wel eye-openers zijn. Het is bijna zonde dat Nintendo de nes en snes online verkoopt voor 20 eu per jaar. Kunnen ze veel meer uithalen :)

@Fing3r: dat klinkt meer alsof RDR2 niet je game was. Dat lag niet aan de prijs of de effort.
- portable-games.nl
Sadist

11 sep 2020, 16:47

Veel moeite in een magere game stoppen maakt de game niet per definitie beter ;) (Niet gericht op RDR 2, maar game development in zijn geheel en budget koppelen aan een advies prijs voor een game)

Klinkt als een nogal asshole opmerking, maar de vergelijking om een mega productie zoals RDR 2 (wat ook nog eens een extreme uitzondering is op de regel qua budget) met een simpele heruitgave zoals 3D All-Stars loopt nogal scheef en is ook nog eens per definitie ook nog afhankelijk van de persoon. Ik snap dat iedereen anders hier tegen aankijkt en vanuit dat oogpunt zijn recensies in principe niet je dat van het. Zo zie je hierboven alweer, iemand prefereert om die Mario collectie te kopen.

Wat mensen ook lijken te vergeten, en daarom zei ik ook al meteen "mensen die in een internet bubbel leven", zo'n 3D All-Stars levert ook eigenlijk een optie voor nieuwe spelers of mensen die graag de games willen spelen op moderne hardware vanwege het gemak. Op de vorige pagina zag ik ook al zo'n lekkere post voorbij komen "ja maar er zijn al bestaande versies voor een schijntje te koop", maar dat is zo'n flauw argument. Dat vereist drie aparte twee systemen (twee als je een Wii hebt met GC playback) die je wel in je bezit moet hebben om te kunnen spelen. Ben je misschien ook weer duurder uit. Dit is niet overigens om simpele heruitgaves te verdedigen, maar ik zit hier ook naar te kijken vanuit het oogpunt van de gemiddelde consument, die de Switch hebben gekocht en denken "tof, dat is een goede deal!".

Overigens doen publishers dit weinig gelukkig; hier en daar komen ze wel voorbij (zoals de Yakuza Collection; die het overigens driedubbel dwars waard is; met gemak 200 uur in die collectie zitten), maar je ziet dat publishers liever klassieke games van een facelift voorziet. Tegenover een 3D Allstars staat wel weer een Link's Awakening of een Xenoblade Definitive Edition, Nintendo geeft dat Famicom Detective Club een remake. Andere publishers geven Crash en Spyro weer een spotlight, Sony zegt tegen Blue Point, zeg doe eens wat met Demon's Souls. Dit jaar hebben we zelfs Resident Evil 3 en Final Fantasy VII remakes gekregen. Zou ik bijna Medievil vergeten! Als je dat het dan zo weer bekijkt dan komt 3D Allstars er wat kariger af qua "development", maar die games die ik nu opnoem krijgen dan ook weer hun fair share aan kritiek waardoor mensen weer verlangen naar het origineel...

Overigens voelt deze discussie een beetje aan als tien jaar geleden, toen Nintendo Super Mario Allstars op een Wii schijfje drukte. Hoe kun je Mario's verjaardag nu zo vieren? Dat was nu een karige verjaardag. Hoewel je misschien een iets meer feestelijke update had kunnen gebruiken, wordt het 35th Anniversary ding vooral gebruikt om merchandise te slijten, iets wat Nintendo's andere bron van inkomsten moet gaan worden en wat Iwata al in werking had gesteld; nu komen er ook dingen zoals Mario 35 (reken erop, dat wordt ook een eshop release/wellicht fysiek net zoals Tetris 99 toen), Super Mario 3D World + Bowser's Fury, Mario Kart Live op gaming gebied; maar ook kleding, schoenen (spuuglelijk trouwens), board games, we krijgen nog die animatie film... en als Covid-19 geen roet in het eten had gegooid was Mario heel feestelijk geweest in Nintendo World.
koekiemonster
Contacteer:

11 sep 2020, 17:04

Met de reactie dat het voor nieuwe spelers zou kunnen zijn kan je wel elk oud spel op disc rammen en voor de volle mep in de winkels leggen. Zonder effort.

Overigens kan je alle 3 spelen op een Wii. Mario64 uit de eshop, galaxy op disc en sunshine via backwards compatibility.

Maar goed. Ieder zijn ding en er zijn genoeg redenen om deze games opnieuw te spelen, maar de vraagtekens rondom de prijs en de tijdelijke beschikbaarheid blijven bij mij. Nintendo being greedy.
- portable-games.nl
Galious
Moderator
Moderator

11 sep 2020, 17:13

koekiemonster schreef:
Overigens kan je alle 3 spelen op een Wii. Mario64 uit de eshop, galaxy op disc en sunshine via backwards compatibility.
De Wii Shop Channel is vorig jaar gesloten, dus Mario 64 zou je daar nu niet meer kunnen halen.
nmkl pjkl ftmch
koekiemonster
Contacteer:

11 sep 2020, 17:17

Galious schreef:
11 sep 2020, 17:13
koekiemonster schreef:
De Wii Shop Channel is vorig jaar gesloten, dus Mario 64 zou je daar nu niet meer kunnen halen.
Oja, daar heb ik hem wel vandaan. Dat sluiten van de shop terwijl er dit jaar nog retailgames uitkwamen is ook wel een dingetje...
- portable-games.nl
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

11 sep 2020, 20:05

Komt ook nog eens bij dat een Wii geen HDMI aansluiting heeft. Het is aannemelijk dat de standaard (Nintendo) consument geen zin of kennis heeft om een HDMI omvormer te kopen en te gaan klooien met mods voor backwards compatibility.
koekiemonster
Contacteer:

11 sep 2020, 22:34

Conclusie: oude games moeten gewoon fullprice opnieuw beschikbaar gesteld worden (tijdelijk). Want we willen ze puur spelen en op huidige hardware (gemak) en willen hier flink voor in de buidel tasten.

Scary hoor... hopelijk komen de drie grote spelers straks niet allemaal tot deze conclusie. Dat zal onze hobby een stuk duurder maken.
- portable-games.nl
Sadist

11 sep 2020, 23:00

Koekie, je zei toch dat je respect had voor een ander zijn mening? Trek je er een rare conclusie uit omdat je een keer tegenstand krijgt. ;)

Ik speel natuurlijk de devil's advocate, maar een collectie zoals 3D Allstars is een gevalletje de uitzondering op de regel. Forum dwellers zoals wij kijken er heel anders tegen aan omdat het onze hobby is en wij daadwerkelijk moeite zullen nemen om tegengas te geven wanneer wij het niet eens zijn met een bepaalde actie. Ik begrijp volkomen dat mensen meer hadden verwacht van een 3D Allstars. Wellicht zat ik er persoonlijk anders in omdat ik via via al had gehoord dat de collectie alleen wat minieme verbeteringen had en toen ik deze geruchten hoorde direct moest denken aan de Wii release van All Stars. Ik zelf ben zelf vooral niet te spreken over het feit van de gelimiteerde oplage en het hele "voor 31 maart kopen" ultimatum. Zeker omdat ik zelf al wel een idee heb wat Nintendo daarna gaat doen.

Vandaar ook mijn argument eerder; dit soort "ports" komen bijna niet voor en ik denk dat publishers liever een klassieke game liever voorziet van een remake/ dan een straight rerelease, zeker in de huidige markt. Kijk maar naar de laatste jaren;

Sony: Shadow of the Colossus, Demon's Souls, Medievil
Nintendo: Metroid: Samus Returns, Fire Emblem: Shadows of Valentia, Link's Awakening, Xenoblade Chronicles DE, Famicom Detective Club. Als we verder terug gaan meer gemoderniseerde versies van Star Fox 64, Ocarina of Time, Majora's Mask etc.
Activision: Crash N. Sane Trilogy, Spyro en Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 HD
Square Enix: Trials of Mana, Final Fantasy VII
Capcom: Resident Evil 2 en Resident Evil 3 (Deze zijn trouwens samen met Final Fantasy VII de meest bombastische remakes, in sommige gevallen zelfs een reimagining)
Ubisoft: Prince of Persia the Sands of Time (god ik mag toch hopen dat die game wel wat wordt)

En met uitzondering van een paar hierboven zoals een Medievil, Samus Returns en Shadows of Valentia (al hebben de laatste twee geen groot budget) zijn het allemaal succes verhalen, zeker zoals Activision en Capcom hun games hebben gepresenteerd. Daar valt ook geld mee te halen.
Superplayer

12 sep 2020, 09:55

Ik vind 60 euro voor een nieuwe release een prima prijs. ik kom vanuit een tijd dat je 130 gulden betaalde voor een NES game (heb de bon nog voor Super Mario Bros. 1 en Life Force) en 180 gulden betaalde voor een PS1 import (Valkyrie Profile, Star Ocean etc.). Reken dat maar eens om met inflatie naar huidige prijzen :wink:

Verder ook, 60 euro voor Xenoblade games, Mario of Zelda, Ghost of Tsushima etc. hier haal je ontzettend veel speeluren uit. De games zijn tegenwoordig veel groter qua opzet. Vanuit mijn optiek hebben we nu echt niks te klagen. Ik koop dan ook weer niet veel van die indie rommel aka flash games :biggrin:
Arnold

14 sep 2020, 19:56

Ribbelchips: ik zag je opmerking over het met winst verkopen van 3d Allstars. Maar dat was dus precies wat ik niet bedoelde. Ik wil liever nu deze fysieke game kopen omdat ik verwacht dat als ik hem later alsnog wil kopen de volle pond verwacht te betalen. Ik heb alle drie de games overigens ook op de originele consoles. Maar ik ben gek op Mario en wil het gewoon hebben omdat het mijn inziens toch een soort jubileumuitgave is.

Overigens heb ik soms meer moeite met de prijzen voor retrogames. Daar wordt mijn inziens meer de hoofdprijs voor gevraagd. Maar dat is misschien offtopic :-)
Gameroom: 3.5 x 2.5 meter
Nintendo Nes t/m Switch
Sony Playstation 1 t/m 4
Sega Megadrive en Game Gear
Atari Lynx
Gameboy classic, color, SP en 2DS
koekiemonster
Contacteer:

15 sep 2020, 14:46

Blijkt vandaag dat de 3 games dus daadwerkelijk rommetjes zijn.
Bijzonder.

Voordeel is wel dat Nintendo dus goede n64, gamecube en wii emulator heeft ontwikkeld.

Mijn idee? Nu de wiiu ports opdrogen kunnen we meer romcollecties gaan verwachten van Nintendo om zo de gaten te vullen in de releaseschema’s.

Welke romdumps zou je nog meer willen voor 60 euro?
- portable-games.nl
Fing3r

15 sep 2020, 21:31

koekiemonster schreef:Blijkt vandaag dat de 3 games dus daadwerkelijk rommetjes zijn.
Bijzonder.

Voordeel is wel dat Nintendo dus goede n64, gamecube en wii emulator heeft ontwikkeld.

Mijn idee? Nu de wiiu ports opdrogen kunnen we meer romcollecties gaan verwachten van Nintendo om zo de gaten te vullen in de releaseschema’s.

Welke romdumps zou je nog meer willen voor 60 euro?
Metroid Prime Trilogy Afbeelding

Verder hoef ik eigenlijk geen oude releases, al heb ik de WiiU nooit gehad dus The Windwaker mag er nog wel bij Afbeelding

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

16 sep 2020, 06:58

Zelda's 35th anniversary komt eraan, dus reken maar op een compilatie. Wellicht de GCN en Wii titels.
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
arjen1981

16 sep 2020, 08:41

Het is natuurlijk geen goed verhaal als de community het gewoon beter doet dan Nintendo zelf.

Maar goed voor de 35th anniversary Zelda kijken we natuurlijk uit naar het vervolg op Breath of the Wild. Dat zijn de Nintendo games voor mij. En als deze zo goed wordt als het eerste deel kan daar praktisch ook geen andere game tegenop.

Een Mario 3D All stars zie ik echt als wat anders. Wat extra's voor de nostalgie. Net als Super Mario Bros 35. En ook daarvoor geld dat Mario Battle Royale misschien wel de betere game was. Voor SMS of Galaxy pak ik wel mijn NGC of Wii. Ondertussen wacht ik geduldig op Breath of the Wild 2.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 sep 2020, 09:54

De Nintendo Direct Mini Partber showcase van morgen is weer een live-stream. Incoming Monster Hunter?
KillingRaptor

16 sep 2020, 10:12

Apenheul schreef:
16 sep 2020, 09:54
De Nintendo Direct Mini Partber showcase van morgen is weer een live-stream. Incoming Monster Hunter?
Daar waren geruchten van zeker? Ben wel benieuwd wat ze gaan tonen. Hopelijk eindelijk een releasedatum voor Doom Eternal ook! Weet niet of ze Bayonetta 3 kunnen tonen, is dat nu een third party of een Nintendo titel?
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:

16 sep 2020, 10:40

Ik hoop op een Call of Duty. Ik heb werkelijk alles wat ik graag zou willen zien op de Switch, maar nog geen Call of Duty :(
- portable-games.nl
arjen1981

16 sep 2020, 10:48

Ik ben wel benieuwd hoe je terug kunt schroeven vanuit Monster Hunter World. Toch is er ook een niche publiek voor de originele stijl van Monster Hunter.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 sep 2020, 12:12

arjen1981 schreef:
16 sep 2020, 10:48
Ik ben wel benieuwd hoe je terug kunt schroeven vanuit Monster Hunter World. Toch is er ook een niche publiek voor de originele stijl van Monster Hunter.
Ik ben ook wel benieuwd, al denk ik niet dat het originele stijl MH is want het Monter Hunter World team is dezelfde als die Monster Hunter 4 gemaakt had en die zijn volgens mij alweer bezig met een next-gen Monster Hunter World voor PC, PS5 en XSX. De nieuwe MH voor Switch (als die bestaat, het is natuurlijk nog maar een gerucht) zou van de director zijn die verantwoordelijk was voor de Portable serie op PSP en Generations op de 3DS. Vaak waren die experimenteler dan de 'mainline' titels en spraken ze met name de hardcore Japanse fans aan.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”