Het Witcher 3: Wild Hunt topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Gurtus

Re: Het Witcher 3: Wild Hunt topic

25 okt 2016, 22:54

Lekker bezig peter
I’M HERE TO KICK ASS AND CHEW BUBBLEGUM, AND I’M ALL OUTTA GUM
WorldWaker

25 okt 2016, 23:15

Awesome! Ik ben zelf ook weer helemaal verslaafd. Ik dacht vandaag even een uurtje te gaan spelen... dat zijn zomaar even 6 uurtjes geworden. Lekker door Velen heen aan het rijden... en zo nu en dan rennen voor mijn leven als ik weer eens een nu nog veel te sterke mob tegenkom. Was zelfs een moment dat ik met één pijl van mijn paard geschoten werd en meteen dood was :P
Afbeelding

"Is this really about who gets the magic sword or is everyone just a little on edge because they’re hungry?"
Galious
Moderator
Moderator

26 okt 2016, 16:04

"I used to be a witcher, but then I took an arrow in the knee." :tongue1:
nmkl pjkl ftmch
LTGreenBean

26 okt 2016, 18:31

Ik probeer weer te witchen

Maar ik kan er gewoon amper in komen

Het te ingewikkeld en dan bedoel ik vooral de inventory, manieren van vechten, crafting.

Ik vind de story en characters echt geweldig en het ziet er fucking mooi uit

Maar op gameplay gebied en het veel meer openworld gevoel speel ik liever skyrim

Ik denk dat dit een beetje als het verschil tussen iOS en Android is, het ligt je of helemaal niet

Dit is mijn Android :(

Maar ik wil hem wel uitspelen voor de story
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

26 okt 2016, 18:33

Ik download geralt wel in skyrim. Met ciri als follower. Opgelost :D
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 okt 2016, 18:41

Een Bethesda game boven een CD Projekt RED game gaat er bij mij moeilijk in ;) maar ik kan je kritiek wel begrijpen. Inventory management, crafting en combat zijn ook wel de zwakkere onderdelen van The Witcher 3 en talloze andere games doen die onderdelen beter; het is ook meer dat bepaalde andere onderdelen weer heel erg goed zijn uitgewerkt en velen nemen de issues dan maar voor lief. Ik had The Witcher 3 als mijn een-na-favoriete game van 2015 bestempeld en dus heel hoog zitten, toch raak ik regelmatig de zin kwijt om het weer op te pakken mede om de dingen die je noemt.
Galious
Moderator
Moderator

26 okt 2016, 19:52

Ik houd absoluut niet van crafting en dat sla ik dan ook altijd compleet over in games als het maar even kan, maar in The Witcher III vind ik het juist erg tof om te doen voor de witcher gear sets. Het is overigens volkomen optioneel, dus als je het niets vindt, hoef je je er ook helemaal niet mee bezig te houden. Alchemy is ook 99% optioneel, slechts een enkele keer is het voor een quest nodig. De combat is toch niet zo ingewikkeld? Er zijn zeker games die combat beter doen, maar ik betwijfel of er een andere game is die open-world zo goed doet als The Witcher III. Het is voor mij in elk geval de eerste open game world die echt levendig aanvoelt en waar ik ook zin heb om die op eigen houtje te verkennen omdat er zoveel unieke dingen te ontdekken zijn die ook weer gevolgen kunnen hebben voor het verloop van (latere) quests. Dat is zo geniaal gedaan. Zelfs na 140 uur heb ik nog steeds geen zin om te stoppen met de game. Ik vind het echt jammer dat het einde nadert. Game of the Year for me :)
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 okt 2016, 20:17

Xenoblade Chroncles X doet open world beter dan The Witcher 3 IMO en niet zo'n beetje ook, alleen die doet de quests en character progression dan weer een stuk minder goed waardoor ik in de som der delen The Witcher 3 de betere game tussen de twee vond.
WorldWaker

28 okt 2016, 11:52

Ik kan me ook wel vinden in de kritiek die hier op The Witcher 3 gegeven wordt. Vooral de nogal klunky combat vind ik af en toe best storend. Inventory management en crafting heb ik niet zoveel problemen mee. Het is misschien wat onoverzichtelijk, maar dat heb ik eigenlijk vaker wel dan niet bij games. Zijn er maar weinig die dit echt goed aanpakken. Daarbij ben ik een enorme hoarder, dus wat ik ook speel, mijn rugzak zit bij bijna iedere game wel vol :P

Toch blijft dit voor mij één van mijn favoriete games of all time... misschien wel mijn absolute nummer 1. De sfeer, het verhaal, de personages en de opbouw van de quests maken de wat stugge combat meer dan goed. Geralt blijft voorlopig mijn favoriete main character ooit en de rest van de cast is ook geweldig.

Ben zelf nog steeds lekker door Velen aan het cruisen. Af en toe de main story volgen en dan weer lekker rondrijden en points of interest verkennen. Ik begin het weer redelijk onder de knie te krijgen en heb inmiddels niet meer zo'n moeite met de Death March difficulty. Ik merk wel dat Quen (protective shield) nog steeds van levensbelang is. Veruit de belangrijkste sign. Klappen doen zo ongelooflijk veel schade, dat ik die bescherming nog niet kan missen. Heb trouwens onlangs per ongeluk schema's voor de Griffin Witcher set gevonden in een grot, nice! :D

@Galious: Ik las in een ander topic dat je nog nooit een Elder Scrolls gespeeld hebt. Ik kan je dan toch echt Skyrim wel aanraden. Skyrim heeft de gave om de sfeer van de wereld waar je in beweegt geweldig over te brengen, misschien nog wel beter dan The Witcher 3. Ik heb me nooit eerder zo eenzaam en geïsoleerd gevoeld in een spel als in Skyrim... en ook nooit zo blij om weer in een vertrouwde stad terug te keren. Nu klinkt dit misschien niet erg aantrekkelijk, maar het is juist ontzettend gaaf dat ze die beklemmende sfeer van het onherbergzame sneeuwgebied zo goed kunnen overbrengen. Een beetje zoals Velen en Skellige ook hebben. Misschien niet helemaal het juiste topic om Skyrim te promoten, maar ik weet niet meer precies in welk topic je aangaf nooit een Elder Scrolls game gespeeld te hebben :doh:
Afbeelding

"Is this really about who gets the magic sword or is everyone just a little on edge because they’re hungry?"
Galious
Moderator
Moderator

28 okt 2016, 18:31

Dat was in Gurtus' aanwinstentopic volgens mij. Qua sfeer klinkt dat wel goed in Skyrim, maar ik vraag me dus af of het lekker speelt in third person, omdat de game toch primair ontwikkeld is als first person game, maar dat kan ik dus helaas niet spelen omdat ik daar hoofdpijn van krijg. Een third person optie kan dan best "functioneel" zijn, maar het is toch niet hetzelfde als een game als The Witcher die puur third person is. Wat ik gezien heb op youtube van melee combat in third person in Skyrim dan ziet dat er echt vele malen clunkier uit dan combat in The Witcher III, dus daarom ben ik nogal skeptisch. Maar ik ga het wel eens proberen als ik The Witcher helemaal heb uitgespeeld.

Quen heb ik zelf overigens ook op Story & Sword hard nodig met enemy upscaling aan. Die sign cast ik echt standaard wanneer ik moet vechten. Ik heb ook het idee dat ik in combat nogal speel als een Dark Souls game en misschien nog wel meer als Bloodborne, met alleen maar dodges en rolls in plaats van blocken/parryen :laugh:
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

02 nov 2016, 22:28

At the end of every rainbow...
Spoiler: weergeven
...there's a witcher :laugh:

Afbeelding
We're not in Toussaint anymore!
nmkl pjkl ftmch
Nutsy-Gutsy
Contacteer:

03 nov 2016, 07:58

Haha, dit lijkt wel een screenshot uit een Disney film. Ik heb het gevoel dat Rapunzel elk moment haar haar naar beneden gaat laten. ;-)
Pius

03 nov 2016, 08:09

Om onverklaarbare redenen krijg ik een erg ongemakkelijk gevoel bij deze foto.
"Come back when you can put up a fight."
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 nov 2016, 08:52

Ik moet die DLC ook maar eens aanschaffen..
Galious
Moderator
Moderator

03 nov 2016, 23:14

Neeeeeee, de koek is nu helemaal op voor mij :sad1:
Ik heb Blood and Wine vanavond uitgespeeld. Maar wat een lekkere koek was het, zeg. Beide expansions zijn echt fenomenaal. Ik heb er in totaal meer dan 50 uur inzitten; circa 15 uur in Hearts of Stone en ruim 35 uur maar liefst in Blood and Wine. Er zijn maar weinig games die je na zoveel uren spelplezier (in totaal staat de teller op bijna 151 uur) nog altijd verder doen verlangen naar meer. Dit is echt de beste story-driven action RPG ooit gemaakt en het heeft dan ook een vaste plek veroverd in mijn lijstje van favoriete games aller tijden. Dikke kans op een tweede playthrough volgend jaar :)
nmkl pjkl ftmch
Gurtus

12 nov 2016, 00:02

Galious schreef:Neeeeeee, de koek is nu helemaal op voor mij :sad1:
Ik heb Blood and Wine vanavond uitgespeeld. Maar wat een lekkere koek was het, zeg. Beide expansions zijn echt fenomenaal. Ik heb er in totaal meer dan 50 uur inzitten; circa 15 uur in Hearts of Stone en ruim 35 uur maar liefst in Blood and Wine. Er zijn maar weinig games die je na zoveel uren spelplezier (in totaal staat de teller op bijna 151 uur) nog altijd verder doen verlangen naar meer. Dit is echt de beste story-driven action RPG ooit gemaakt en het heeft dan ook een vaste plek veroverd in mijn lijstje van favoriete games aller tijden. Dikke kans op een tweede playthrough volgend jaar :)
Mooi man ben blij dat ik je destijds toch warm heb kunnen praten voor deze game het is echt een super game al vind persoonlijk als je hem een maal uit heb het moeilijk is om nog een keer te spelen
Galious
Moderator
Moderator

12 nov 2016, 13:45

Daar ben ik ook erg blij om en dankbaar voor, anders had ik dit pareltje zomaar langs me heen laten gaan, maar daar heb je me gelukkig voor behoed :beg:

Een tweede keer spelen zal niet hetzelfde zijn als die magische eerste keer, maar ik ben toch wel benieuwd of en hoe het zal bevallen wanneer ik eraan begin. Het lijkt me wel raar om bewust andere keuzes te maken, want de eerste playthrough ga je toch op je eigen gut feeling af, en voor een tweede playthrough wil ik wel allemaal andere opties verkennen.
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 nov 2016, 14:07

Ik heb de expansions inmiddels ook, nu nog een keer tijd vinden :)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 nov 2016, 20:03

Paar coole mods om The Witcher 3 op PC te superchargen.

Realistic Weather
HD Reworked Project
E3FX Reshade
Galious
Moderator
Moderator

08 feb 2017, 23:07

De season pass is nu in de aanbieding voor 14,99 in de PS Store.
Los kosten ze 5,99 voor Hearts of Stone en 11,99 voor Blood & Wine.
Dus voor wie de expansions nog niet heeft op de PS4: go get 'em, any witcher way you can :)
nmkl pjkl ftmch
Gurtus

18 apr 2017, 16:05

Ik zit er na te denken om nog een keer door de witcher te gaan spelen heb de dlc nog niet echt gespeeld dus twijfel of ik alleen die ga spelen of een nieuwe savegame ga maken en gewoon helemaal er op nieuwe door heen ga
Galious
Moderator
Moderator

18 apr 2017, 19:37

De DLC is echt de moeite waard. Het tofste is natuurlijk een nieuwe savegame maken en er helemaal opnieuw doorheen gaan. Het lijkt me persoonlijk toch een beetje weird om met een preset character aan de DLC te beginnen, dus eentje die niet gevormd is door jouw eigen keuzes. Maar als je twijfelt of je misschien voortijdig afhaakt voordat je bij de DLC komt, begin dan met de expansions. De Hearts of Stone expansion is niet zo lang, maar bevat wel een van de allertofste questlines uit de hele game. Die wil je echt niet missen. Maar wat je ook kiest, you're in for a treat :smile:
nmkl pjkl ftmch
Gurtus

18 apr 2017, 19:44

Galious schreef:De DLC is echt de moeite waard. Het tofste is natuurlijk een nieuwe savegame maken en er helemaal opnieuw doorheen gaan. Het lijkt me persoonlijk toch een beetje weird om met een preset character aan de DLC te beginnen, dus eentje die niet gevormd is door jouw eigen keuzes. Maar als je twijfelt of je misschien voortijdig afhaakt voordat je bij de DLC komt, begin dan met de expansions. De Hearts of Stone expansion is niet zo lang, maar bevat wel een van de allertofste questlines uit de hele game. Die wil je echt niet missen. Maar wat je ook kiest, you're in for a treat :smile:
Ik denk dat ik mijn vaste character van de main Save omzet in ng+ savegame en dan over nieuw begin zo heb ik wel gelijk al wat vette skills enzo
Gurtus

Het Witcher 3: Wild Hunt topic

19 apr 2017, 22:18

Nou ben dus met een ng+ save begonnen en Het valt me niet tegen sterker nog ik vermaak me prima met deze game ook al is dit me mijn tweede playthtough er blijft genoeg te ontdekken en de lore is zo diep dat je lang niet alles ziet leest en hoort de eerste keer dat je er door gaat ik krijg nu nog meer bewondering voor wat cd project red heeft neer gezet met deze game
En wat @LTGreenBean je ook probeert wijs te maken deze game is veel beter dan skyrim hands down
LTGreenBean

20 apr 2017, 17:20

Horizon zero dawn Trumps all !

"They see mee rollin' them hatin"!!

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”