Het grote Dark Souls topic! (Dark Souls 1, 2 & 3)

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Het grote Dark Souls topic! (Dark Souls 1, 2 & 3)

03 jun 2018, 22:36

Ja, in sommige gebieden springen die belichting issues meer in het oog. Het is gelukkig niet overal zo erg, maar ik hoop wel dat het nog gepatched gaat worden. In Patches we trust!

De mid-animation hitboxes vind ik zelf niet zo'n punt, dat is altijd zo geweest én - praise the sun - het werkt twee kanten op: als je zelf in een opsta-animatie zit of een deur opent of een hendel overhaalt kunnen de vijanden je ook niet raken :smile:
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 jun 2018, 22:24

Ja, dat is zo, met die hitboxes, maar door BB en DS3 ben ik anders gewend, dus nu moet ik hier weer aan wennen :)

Vanavond even gespeeld en ben door Blighttown heen. Was wel weer even een ramp om eruit te komen via Valley, want ik wist de weg niet meer. En dan is het een rukgebied. Maar goed. Tweede bel is geringed en ben nu bij Sen's Fortress. Dat vind ik toch, vergeleken bij Blighttown een pittig gebied. Het goed gebruikmaken van de traps blijft een dingetje.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

04 jun 2018, 22:35

Sen's Fortress heb ik een keer of drie moeten beklimmen ditmaal. Die smalle balkjes met de pendulums doen het altijd wel een keer. En een keer ging ik nota bene dood vlak naast de bonfire op dat balkonnetje net voordat ik hem aan kon steken omdat zo'n giant een explosief precies op mijn kop had gemikt. Toen was ik ook wel even licht ontvlambaar :cursing:

Goed dat je me aan die hellhole herinnert trouwens, want ik moet er nog eens naar terug voor wat titanite :)
nmkl pjkl ftmch
Niets

05 jun 2018, 13:40

o ja, 1 souls! Moet ik ook maar eens mee verder gaan. Misschien nog eens mijn topic van KF updaten daarover :lol:

Nu bij Sen's Fortress, zal morgen kijken hoe ver ik daar in kan komen.
"Earth" without art is just "eh"...
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

05 jun 2018, 20:37

Dynamike schreef:Ja, dat is zo, met die hitboxes, maar door BB en DS3 ben ik anders gewend, dus nu moet ik hier weer aan wennen :)
Je de hoitboxes laten wel zien dat DS 1 dateerd. Met name het niet kunnen passeren van een mager skalet als je toch duidelijk ziet dat er meer dan genoeg ruimte is ;)

Ben zelf ook net Blighttown weer door.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 jun 2018, 13:52

Gisteravond Sen's Baggerhuis aan Bullshit weer betreden. Ik was behoorlijk close bij de bonfire, maar natuurlijk ging ik dood door een Lizard die aan het schieten op mij was terwijl ik over een dunne balk hakbijlen aan het ontwijken was. Wat. Een. Bullshit. Ik heb gelijk maar besloten dat ik de bonfire moest kindelen, want met dit soort zaken word ik altijd wat onvoorzichtig. En dan ga ik dus grotere stappen nemen en heb ik meer Estus nodig. Maar goed, langzaam maak ik progressie, en dat is altijd goed.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 jun 2018, 21:41

F#ck you Dark Souls. En dit keer niet omdat de game mij genaaid heeft. Alhoewel... Voor het eerste speel in een game in de Souls-reeks online. Ik wil normaal geen spoilers en die zie ik wel door bloedvlekken en de berichten die mensen kunnen achterlaten. Toch een keer doen dus. En tot nu toe beviel het wel. Totdat ik vanavond door FROM Software werd berooft van 14k aan souls. Het PlayStation Netwerk ging namelijk deels offline. En dan zegt Dark Souls, met een popup in beeld die je weg moet klikken, dat de game zich af gaat sluiten. En als je net op weg bent om je 14k aan souls op te halen omdat die halverwege in Sen's Fortress liggen en je op de weg er naartoe in een gevecht in eens PSN down krijgt en doodgaat, dan klopt je game niet.

Dat je dan ineens offline gaat, prima, maar dat je dan niet meer kan rammen omdat je eerst op X moet drukken om het venster weg te krijgen, dat zuigt dikke apenballen. En toen was ik echt pissed. Inmiddels is IJzeren Sjaak wel neer. Dat wel.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

06 jun 2018, 23:00

Dat is wel zuur, maar de aanblik van Anor Londo maakt natuurlijk alles weer goud :)

Ik ben inmiddels in Oolacile aanbeland!
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 jun 2018, 08:20

Shadows die Twice, de teaser van Geoff Keighley en aanvullende informatie vandaag doet vermoeden dat we er allemaal naast zaten.
Spoiler: weergeven
- is gebaseerd op Kuon en heeft Tenchu invloeden.
- wordt door een westerse publisher uitgegeven
Pius

07 jun 2018, 08:23

Mooi om dat een-tweetje te volgen tussen Dynamike en Galious. Wat mij als buitenstaander vooral opvalt is het hoge "Tellsell-gehalte" van de namen van de locaties. "Heeft u ook zo'n last van uw gewrichten? Stap dan op de Anor Londo!" "Geen kalkresten meer in de douche? Oolacile lost het voor u op!"

Zal wel aan mij liggen :P
"Come back when you can put up a fight."
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 jun 2018, 13:38

Pius schreef:Mooi om dat een-tweetje te volgen tussen Dynamike en Galious. Wat mij als buitenstaander vooral opvalt is het hoge "Tellsell-gehalte" van de namen van de locaties. "Heeft u ook zo'n last van uw gewrichten? Stap dan op de Anor Londo!" "Geen kalkresten meer in de douche? Oolacile lost het voor u op!"

Zal wel aan mij liggen :P
Ik moest serieus hardop lachen. Als je de namen zo neerzet het is inderdaad niet best :D "Heeft u een kras op de motorkap? En kost het laten herstellen door een garage honderden euro's? Geen nood! Met Quelaag's smeert u in één beweging alle krassen weg! In elke kleur!"
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

12 jun 2018, 20:28

Door naar New Game+2 voor de laatste loodjes :)
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

12 jun 2018, 22:06

In anderhalf uurtje alweer terug in Anor Londo met de Soul of Sif, dat ging sneller dan verwacht. Nu nog voorbij die f'n archers en dan ben ik home free! Maar dat bewaar ik voor morgen :)
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 jun 2018, 21:44

Ik denk dat ik er inmiddels achter ben waar ik de vorige keer gestopt ben. O en D. Wat ik ook doe, hoe ik ook rol, duik, ren, heal en soms sla, ik krijg het niet voor elkaar. Wat een ruk baas is dit zeg.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

14 jun 2018, 21:58

Ornstein en Smough? Komaan, dat is een van de beste bosses uit de game :)
Ook een van de pittigste, zeker. Je moet daar echt veel geduld hebben om een opening af te wachten. Ik concentreer me meestal eerst op Ornstein omdat die het makkelijkst te baiten is met zijn charge attacks waarna je een opening hebt, mits Smough niet te dicht in de buurt is. Lock-on op Ornstein en blijf achterwaarts rondom de kamer lopen en wacht je kans af.

Je zou eventueel ook de Catacombs in kunnen gaan om de Rite of Kindling te halen, zodat je met 20 Estus de fight in kunt gaan.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 jun 2018, 22:00

Galious schreef:Ornstein en Smough? Komaan, dat is een van de beste bosses uit de game :)
Ook een van de pittigste, zeker. Je moet daar echt veel geduld hebben om een opening af te wachten. Ik concentreer me meestal eerst op Ornstein omdat die het makkelijkst te baiten is met zijn charge attacks waarna je een opening hebt, mits Smough niet te dicht in de buurt is. Lock-on op Ornstein en blijf achterwaarts rondom de kamer lopen en wacht je kans af.

Je zou eventueel ook de Catacombs in kunnen gaan om de Rite of Kindling te halen, zodat je met 20 Estus de fight in kunt gaan.
Wellicht een goede tip inderdaad. Bij sommige bosses zie ik na een aantal keer wel wat de manier is om er doorheen te breken. Daarna moet het nog net maar lukken. Maar bij Bassie en Adriaan van Dark Souls vind ik het lastig. Komt vast wel goed, een keer, maar op dit moment laat ik het heel even een dagje of 2/3 liggen :)
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

15 jun 2018, 11:10

Bassie en Adriaan blijven lastig, ze leverden mij in de remaster ook weer de grootste moeilijkheden van alle bosses. Het is gewoon erg makkelijk om blind-sided te worden door een van de twee.

Maar je zou trouwens ook eerst nog wat andere bosses kunnen doen (terug naar Undead Asylum, The Painted World of Ariamis, The Royal Woods/Sif), dat levert weer bakken met souls op om te levelen of je gear te upgraden en je vindt er de nodige nieuwe items. Een bossweapon forgen/upgraden als Quelaag's Furysword is ook bijzonder effectief, want ze zijn zwak tegen vuur. Dat hielp me enorm in mijn allereerste playthrough, kan ik me nog herinneren.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 jun 2018, 23:37

Seriko: Shadows Die Twice wordt moeilijker dan Dark Souls en/of Bloodborne zegt FROM:
Sekiro: Shadows Die Twice is From Software's latest game. After it was announced at E3--and it was revealed the game would have a resurrection mechanic--some people feared the PS4, Xbox One, and PC title would be easier than previous From Software games such as Dark Souls and Bloodborne. The developer has now reassured fans by telling GameSpot in an interview that Sekiro is "probably even more challenging than previous From games."

"We think the level of enjoyment is going to really vary and be very broad from player to player," Sekiro's director and From Software president, Hidetaka Miyazaki said. "If you are that player who likes to take their time and carefully piece things together and learn the enemies' weaknesses and positioning, and observe everything, you're going to have a great time. It's that sense of discovery as you explore the three-dimensional maps--you're going to find something, maybe a new prosthetic tool that makes you think, 'Hey, why don't I use this against that enemy?' When that clicks and when it works, that's going to be the sense of satisfaction for that player.

"Whereas the other [player] who just likes to rush in there, go katana-on-katana and feel that blade-to-blade, blow-by-blow gameplay, they're going to feel that intensity. They're going to get that really high level challenge that's probably even more challenging than previous From games. So we feel everyone's going to be able to have something to suit them."
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 jun 2018, 16:21

Goed. Terug naar DS. Ben naar Undead geweest en dat is klaar. Daarna Catacombs. Ook klaar. Denk niet dat ik op alle plekken ben geweest, mis denk ik een item, maar de baas is stuk en dan... dan kom ik in een gebied waar ik een tyfushekel aan heb. Tomb of the Giants. Ik vind dit soort gebieden zo cheap. Het makkelijkste is om shit donker te maken, en dan pijlen te laten schieten, afgronden erbij... nee. Ruk. Maar ik moet er wel doorheen, want terug is ook ruk.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

24 jun 2018, 16:45

Heb je Bassie en Adriaan al verslagen? Zo niet, dan zou ik nog niet verdergaan naar Tomb of the Giants, want dan loop je straks letterlijk tegen een muur aan. Je kunt namelijk niet naar Lord Nito zonder de Lordvessel.
En ik hoop dat je de skull lantern wel hebt gevonden in de Catacombs? Dat maakt de Tomb of the Giants een stuk minder ruk :)
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 jun 2018, 17:36

Galious schreef:Heb je Bassie en Adriaan al verslagen? Zo niet, dan zou ik nog niet verdergaan naar Tomb of the Giants, want dan loop je straks letterlijk tegen een muur aan. Je kunt namelijk niet naar Lord Nito zonder de Lordvessel.
En ik hoop dat je de skull lantern wel hebt gevonden in de Catacombs? Dat maakt de Tomb of the Giants een stuk minder ruk :)
Ik heb nu net, omdat ik niet door wilde in de Tombs, Bassie en Adriaan verslagen. Ok, ik geef het toe, ik heb een andere speler gesummoned. Maar ze zijn wel kapot. Ik had zo geen zin om nog langer op deze gasten te zitten. Dus de Lordvessel heb ik nu in handen. Dat uit je spoiler heb ik, maar ik hoopte dat deze verlichting zou brengen, maar dat heb ik er niet in kunnen ontdekken. Wellicht doe ik iets fout, dat zou kunnen. Maar simpelweg equipen helpt blijkbaar niet.

Nu zit ik echt op het punt dat ik geen idee heb van de volgende stap. Ik heb de game nooit verder gespeeld dan dit. Ik ben de vorige ook bij Bassie en Adriaan blijven hangen, maar had de Cata's toen niet gedaan en ook Undead niet. Ik kan nog naar Painted, Demon Ruins .. heb nog even geen idee waarheen ik ga. Tips?
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

24 jun 2018, 17:52

De skull lantern moet je in je linkerhand equippen en dan gebruiken net zoals je een schild gebruikt.

Na Bassie en Adriaan is het wel een mooi moment om The Painted World te doen en ook om terug te gaan naar Darkroot Garden / Royal Woods (door die gesloten deur waar je de Crest van Artorias voor nodig hebt) en Sif te killen. Dat is nog allemaal wat ik qua level range tot de "eerste helft" van de game reken. Als je die gedaan hebt, zou ik via Anor Londo naar The Duke's Archives gaan als eerste gebied van de "tweede helft".
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 jun 2018, 21:02

Ik was nu eigenlijk naar New Londor Ruins gegaan, omdat me dat wel een logische plek leek. Maar ik ga eerst wel naar Painted. Kan nu in ieder geval warpen, maar het valt wel tegen waar naartoe. Het scheelt wel lopen, maar het is meer een intercity dan een sprinter :) Kan ik, denk je, wel richting Giants als ik dat item als shield use?
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

24 jun 2018, 22:31

Ja, als je de Lordvessel geplaatst hebt, kan je best richting Tomb of the Giants gaan. Maar als je naar New Londo Ruins wilt, moet je wel eerst Sif verslagen hebben, anders beland je in de put ;)
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 jun 2018, 22:33

Nou... wat een succes verhaal, die Painted wereld.... in totaal 80k+ aan souls kwijt geraakt en niet alles uitgekamd. Al denk ik dat ik bijna alles wel gezien heb. Ik ben...
Overal boven de grond geweest, ik ben de put in gegaan en heb daar de sleutel gescoord om de deur te openen. Ik zag dat er een grotere open ruimte was met twee van die wielskeletten maar dat heb ik overgeslagen. Ik was al zo vaak dood gegaan daar dat ik er geen zin in had. Geen idee dus wat ik daar gemist heb, maar goed.
Heb wel de boss aan het einde gesloopt en ik moet zeggen dat er random tegenstanders zijn waar ik mee moeite mee heb. Ja, Bassie en Adriaan waren ruk, maar verder was ook bijvoorbeeld Pinwheel echt een super simpele baas. Hoe dan ook, op naar Sif. Die deur is open en daar ben ik nu aan begonnen.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”