Het grote Dark Souls topic! (Dark Souls 1, 2 & 3)

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Het grote Dark Souls topic! (Dark Souls 1, 2 & 3)

25 mei 2018, 23:45

Galious schreef:Ik weet ook niet of je de Artorias of the Abyss DLC al hebt, anders is dat wellicht nog een incentive, want die DLC is echt fantastisch.
Online speel ik nooit, dus daarvoor hoef ik het inderdaad niet te doen. De DLC heb ik niet, dat is het enige. Als ik hem zou kopen, dan voor de PS4. Maar dan vind ik het wel een hoop euro's. Op PC kopen, ondanks dat het 20 euro is, voelt voor wat het is dan weet niet goed. Op de DLC na die nu ook niet meer los te koop is. Maar goed, DLC en ik.....
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

28 mei 2018, 22:27

nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 mei 2018, 11:11

Ok ok. Ik ben ook begonnen aan Dark Souls Remastered op de PS4. Reden: review. Anders had ik de game denk ik toch niet gekocht. Ik moet toegeven dat het er mooier uitziet dan Dark Souls op de PC met DSFix. Dat is zeker zo. Maar, ik ben niet weggeblazen. Die 60fps had ik al op PC, dus dat doet het niet voor me, en veel textures zijn toch wel nog van erg lage kwaliteit. Dat is zonde. Verder zie je dat het een game uit 2011 is. Dat hou je natuurlijk altijd zo met remasters, maar het is toch jammer.

Ik snap dat een remake veel tijd had gekost, maar goed, grafisch is het geen wonder. Laten we het daar op houden. De gameplay is nog steeds erg sterk en ik speel voor het eerst online. Daardoor had ik al gelijk allerlei dingen die ik nog nooit was tegen gekomen, maar gelukkig was Galious ook aan het spelen en kon ik mijn verbazing even op het botvieren.

Wat ik wel merk is dat ik elke keer als DS1 speel, en dit is denk ik de vierde of vijfde keer dat ik begin aan de game (heb hem nog nooit volledig uitgespeeld) ik weer andere dingen doe of koop aan items. Het pad is wel hetzelfde dat ik bewandel, maar ik maak toch elke keer wel iets anders mee. Zo was ik nog nooit in Undead Burg in de toren na de rollende vuur ton, naar beneden gegaan door de deur. Het bleek dat ik er ook nog helemaal niets te zoeken had. Want ondanks dat ik een redelijke tijd alles kon dodgen, was -10 hitpoint elke keer erg weinig dmg op mijn tegenstander. Dus, dood.

Ik moest wel weer wennen aan het tempo. Het laatste dat ik gespeeld had was DS3, met twee weken geleden nog een keer een stukje Bloodborne, en dan is het toch weer trager dan je dacht. Maar de eerste shortcuts zijn geopend, de eerste twee bazen zijn verslagen, dit komt goed. En nu maar helemaal uitspelen denk ik.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

30 mei 2018, 19:37

Nog nooit volledig uitgespeeld? For shame! Maar dan is dit wel de uitgelezen kans om dat eens te doen met de expansion incluis :)
Ik vind het terugschakelen naar het lagere tempo van Dark Souls 1 eigenlijk nooit een probleem, ik ben er altijd binnen no time weer aan gewend en vooral de combat in dit deel voelt misschien wel het beste in de hele serie, wat mij betreft.

Het is wel tof dat je iedere keer weer wat anders meemaakt of iets op een andere manier doet. Dat heb ik zelf na 6 keer ook nog steeds. Ik wil bijvoorbeeld nog altijd een keer Solaire's questline tot een goed einde zien te brengen, dat is me nog nooit gelukt.

Wat me nu trouwens ook weer opvalt is hoe geweldig de world design is, daar steekt dit deel met kop en schouders boven de rest van de serie uit. Dat blijft echt fenomenaal :beg:
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

30 mei 2018, 20:07

Dat is lang geleden dat ik een video van videogamedunkey zag. Hij kan het nogsteeds en als je het een tijdje niet hebt gezien is het weer leuk ;)

Ik ben ook begonnen met remastered. Ben nog echt in het begin en ga het ook rustig aan doen. Maar als ik eenmaal begin is het alweer moeilijk los laten.

De remaster valst mij niks tegen. De DSfix bracht ook veel bugjes. Dat heb je nu niet. Maar het kan zeker beter. Ik blijf de hoop vasthouden dat we deze E3 een remake van Demons Souls gaan tegen komen in alle aankondigingen.

Het is inderdaad waar dat de level design van deel één het beste is. Het is echt een metroidvenia. iets wat met Dark Souls II volledig weer werdt terug gedraaid.
Galious
Moderator
Moderator

30 mei 2018, 23:02

De Solaire amiibo staat weer open voor pre-order in de Bandai Namco store:

https://store.bandainamcoent.eu/eu/prod ... ora-amiibo
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 mei 2018, 23:47

Galious schreef:De Solaire amiibo staat weer open voor pre-order in de Bandai Namco store:

Damn, die verzendkosten zijn gewoon 15 euro. Dat is wel pittig op een stukje plastic van 19.99
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 mei 2018, 23:49

Dynamike schreef:
Galious schreef:De Solaire amiibo staat weer open voor pre-order in de Bandai Namco store:

Damn, die verzendkosten zijn gewoon 15 euro. Dat is wel pittig op een stukje plastic van 19.99
Maar heb het toch gedaan :D
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 mei 2018, 23:52

Galious schreef:Nog nooit volledig uitgespeeld? For shame! Maar dan is dit wel de uitgelezen kans om dat eens te doen met de expansion incluis :)
Ik vind het terugschakelen naar het lagere tempo van Dark Souls 1 eigenlijk nooit een probleem, ik ben er altijd binnen no time weer aan gewend en vooral de combat in dit deel voelt misschien wel het beste in de hele serie, wat mij betreft.

Het is wel tof dat je iedere keer weer wat anders meemaakt of iets op een andere manier doet. Dat heb ik zelf na 6 keer ook nog steeds. Ik wil bijvoorbeeld nog altijd een keer Solaire's questline tot een goed einde zien te brengen, dat is me nog nooit gelukt.

Wat me nu trouwens ook weer opvalt is hoe geweldig de world design is, daar steekt dit deel met kop en schouders boven de rest van de serie uit. Dat blijft echt fenomenaal :beg:
Ja, ditmaal ga ik hem wel uitspelen, dat is zeker. Ik wil alleen wel alles in 1 run zien. Dus ik twijfel nog hoe het aan ga pakken. Ga ik ergens een guide pakken om te zien hoe ik alle bazen tegenkom en overal doorheen loop (niet hoe, maar wel welke route) of ga ik het zelf doen en zie ik wel waar ik eindig. Ik weet het nog niet.

Solaire's quest, ik heb echt geen flauw idee hoe die gaat en wat het precies inhoud moet ik zeggen. Ik praat met iedereen in Souls-games, maar verder doe ik gewoon waar ik zelf zin in heb :D Als ik Solaire wil slopen, dan sloop ik hem gewoon. Niet gedaan hoor, maar ik speel deze games eigenlijk niet voor de quests. Maar, als je hem al zes keer hebt uitgespeeld, dan ga je dat misschien wel proberen inderdaad.
Afbeelding
orphan_of_kos

31 mei 2018, 09:27

Dynamike schreef:
Dynamike schreef:

Maar heb het toch gedaan :D
Ik ook. De hype rondom deze Amiibo is vrij bizar, ik heb geen zin om naast de pot te pissen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

31 mei 2018, 09:34

orphan_of_kos schreef: Ik ook. De hype rondom deze Amiibo is vrij bizar, ik heb geen zin om naast de pot te pissen.
Daarom inderdaad. Ik zie deze niet in de winkel liggen straks of ze zijn super snel weg. Op deze manier ben ik in ieder geval zeker.
Afbeelding
Pius

31 mei 2018, 19:28

Ik heb nog wat gameplay van deze game mogen bewonderen (als dat het goede woord is). Misschien dat het beter zou worden als ik het daadwerkelijk zelf zou spelen, maar dit is echt niks voor mij volgens mij :P
"Come back when you can put up a fight."
Galious
Moderator
Moderator

31 mei 2018, 20:57

De belichting in de remaster is toch wel een apart dingetje. Het ziet er over het algemeen prima uit, maar het is soms opvallend anders dan in het origineel. De licht transities springen sowieso veel meer in het oog en geven soms vreemde effecten. Dit had ik bijvoorbeeld net in The Duke's Archives, op de drempel van een balkonnetje:

Als je nog "binnen" staat is het vrij donker en zie je buiten een rode gloed in de lucht

Afbeelding

Zet je vervolgens letterlijk 1 stapje naar "buiten" is het opeens veel lichter, de rode gloed is praktisch weg en dan popt er ook opeens het gebouw links op, dat eigenlijk ook op de eerste screenshot zichtbaar had moeten zijn.

Afbeelding

Het blijft wat dat betreft een mixed bag. Veel dingen zien er beter uit, en andere toch wat minder dan in het origineel. Ben wel benieuwd hoe jullie dit verder ervaren.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

31 mei 2018, 23:45

Ok, wat is volgens jullie de beste route, zodat ik alles zie en tegenkom in de game? Ik heb gekeken online maar dat is nogal inconsistent. Welke route moet ik bewandelen om niets te missen, en ook de DLC mee te pakken?
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

01 jun 2018, 01:04

Ik kan de inconsistentie wel begrijpen, want er zijn zoveel verschillende routes of volgordes mogelijk. Ik ben zelf na de eerste Bell of Awakening naar Darkroot Garden gegaan voor de Moonlight Butterfly boss, daarna terug naar Undead Burg en via The Depths naar Blighttown voor de tweede Bell of Awakening. Terwijl je in Blighttown bent kun je gelijk de optionele gebieden The Great Hollow en Ask Lake meepakken (maar ik keer daar zelf meestal wat later voor terug). Vervolgens terug bovengronds door Sen's Fortress naar Anor Londo (waar je naast Ornstein en Smough nog een optionele hidden boss hebt).

Nadat je de Lordvessel in Anor Londo hebt is het wel een goed moment om terug te keren naar Undead Asylum voor een optionele hidden boss en de sleutel naar het optionele gebied The Painted World of Ariamis (een van de tofste gebieden uit de game), waarvan de toegang zich in Anor Londo bevindt. In de rest van gebieden kom je vanzelf wel om de Lord Souls te kunnen bemachtigen, maar ik neem doorgaans de volgorde:
- The Duke's Archives/Crystal Cave
- dan naar Sif in Darkroot Garden/The Royal Woods (of via Darkroot Basin) en vervolgens naar New Londo Ruins (en Valley of the Drakes uitkammen)
- The Catacombs/Tomb of the Giants
- Demon Ruins/Lost Izalith

Ik weet niet wat het beste punt is om met de DLC te beginnen, maar doe dat in elk geval voordat je naar Kiln of the First Flame gaat, het laatste gebied van de main game, want als je de boss daar doodt, ga je automatisch door naar New Game+. Ik bewaar de DLC zelf voor wanneer ik in de main game alleen dat laatste gebied nog te gaan heb, want in de DLC zitten een paar hele taaie bosses, maar in principe kun je er al naar toe na Anor Londo.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jun 2018, 12:31

Thanks kerel! Ik ben nu weer door Darkroot Garden aan het struinen na de eerste Bell en vond net deze map. Wel een mooie om af te strepen waar ik allemaal geweest ben en vooral ook niet :)
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jun 2018, 12:56

Dit is wel iets voor jou Mike:

Galious
Moderator
Moderator

02 jun 2018, 13:08

Haha, geweldig. Eindelijk een LEGO game die ik wel zou spelen :laugh:
Ze hebben de wereld wel erg goed nagebouwd.
Dynamike schreef:Thanks kerel! Ik ben nu weer door Darkroot Garden aan het struinen na de eerste Bell en vond net deze map. Wel een mooie om af te strepen waar ik allemaal geweest ben en vooral ook niet :)
Afbeelding
Hele handige map! Om nog even terug te komen op mijn eerdere post: doe The Great Hollow en Ash Lake pas als je de Lordvessel hebt en kunt warpen, anders is het een pokke-eind om terug te lopen :smile:
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jun 2018, 15:08

Haha die LEGO-game zou ik ook zeker spelen. Ik speel die games nu eigenlijk niet meer, de charme is er vanaf, maar deze zou ik een uitzondering voor maken.

Inmiddels heb ik Moonlight Butterfly gesloopt en was ik even vergeten hoe goed Dark Souls een simpel ogende baas toch lastig kan maken. Heeft me geen uren gekost, want na drie keer wist ik weer wat de patronen waren, maar toch.. erg goed gedaan.

Daarna ben ik terug gegaan naar de Firelink Shrine, even wat gerommeld en toen dacht ik, ik ga nog...
Eens terug naar Undead Asylum. Ik weet wel dat Galious pas veel later die kant op gaat, maar even kijken kan geen kwaad. Toch? En daar lag ik, beneden. Dat ging ik niet redden. Maar wel een bakkie met Souls kwijt. Dus terug. Er omheen, en hoppa. Daar stond hij ineens. De man die ik zo netjes had behandeld in het begin. Deze kerel kapot gemaakt. Nog even hier kijken, en daarna.. en flop. Daar lag ik weer. Nu ligt er een bak souls die ik moet gaan ophalen, maar wat natuurlijk nooit gaat lukken. Als ik ze weer heb ga ik wel gewoon Undead Burg en naar de Capra Demon om daarna naar The Depths te gaan. Al vind ik de Capra Demon een rukbaas in een te krap gebied. Maar ik weet een "kaas" voor als het niet lukt ;)
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jun 2018, 17:21

Capra Demon ligt zonder kaas op de grond. Depths binnen gewandeld en ... ik heb ergens een afslag gemist denk ik. De vorige keren kwam ik van de andere kant :D :D
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

02 jun 2018, 17:49

Nice. Capra Demon blijft een onvoorspelbare. Ik had hem zelf deze keer onverwachts in 1x neer. Maar mijn allereerste keer door de game jaren terug heb ik hem moeten kazen met Dung Pies :)

Valt het jou trouwens ook op dat in de remaster die mist wanneer je door een fogwall gaat, langer rond je character blijft hangen voordat het wegtrekt? Niet echt handig wanneer er een Capra Demon en twee hell hounds op je af rennen :laugh:

En er is volgens mij maar 1 ingang naar The Depths? De enige andere manier om er te komen is via Blighttown, maar dan kom je voor een gesloten deur die Blighttown van The Depths scheidt, en de sleutel daarvan ligt in The Depths. Of bedoel je de riolen in The Depths zelf? Daar kun je wel via 2 manieren komen; via een gat achter die grote gast met z'n slagersmes (dan kom je direct bij die enorme rat uit) of de gewone weg via een gang die naar de kamer met de bonfire leidt.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jun 2018, 18:35

Galious schreef:Nice. Capra Demon blijft een onvoorspelbare. Ik had hem zelf deze keer onverwachts in 1x neer. Maar mijn allereerste keer door de game jaren terug heb ik hem moeten kazen met Dung Pies :)

Valt het jou trouwens ook op dat in de remaster die mist wanneer je door een fogwall gaat, langer rond je character blijft hangen voordat het wegtrekt? Niet echt handig wanneer er een Capra Demon en twee hell hounds op je af rennen :laugh:

En er is volgens mij maar 1 ingang naar The Depths? De enige andere manier om er te komen is via Blighttown, maar dan kom je voor een gesloten deur die Blighttown van The Depths scheidt, en de sleutel daarvan ligt in The Depths. Of bedoel je de riolen in The Depths zelf? Daar kun je wel via 2 manieren komen; via een gat achter die grote gast met z'n slagersmes (dan kom je direct bij die enorme rat uit) of de gewone weg via een gang die naar de kamer met de bonfire leidt.
Ja, die mist blijft langer hangen inderdaad. Had ik ook al last van bij de Gargoyles. En een ander ding is toch, nu ik meer gespeeld heb, de belichting. En dan voornamelijk de belichting door objecten. Als je van de trap naar beneden gaat van Burg naar de Capra, dan heb links van je een groot vuur, waar die honden rondlopen. Als dat vuur in beeld is, is de rest bijna pikzwart. Terwijl het gewoon overdag is. Dat merk ik vaker in de game. Het is soms heel erg donker of heel erg licht ineens. Het is geen vooruitgang moet ik zeggen.

Capra is ook nog te kazen door buiten over de muur heen firebombs te gooien. Maar dat is wel heel erg nep. Was gelukkig niet nodig.

Depths ben ik inderdaad naar beneden gegaan bij de Butcher. Daarom kwam ik vanaf de andere kant. Geen probleem. Ben bij de bonfire en kan dus ook nog even terug om iemand te bevrijden. Moet zeggen dat ik me weer goed vermaak en dat ik er makkelijker doorheen kom dan ik een half jaar geleden op PC deed. Al moet ik nog wel door Depths en Blight, maar het gaat me redelijk af tot nu toe. Hoe ver ben jij?
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

02 jun 2018, 19:21

De belichting vind ik ook geen vooruitgang. Het lijkt soms wel dat het al donker wordt wanneer de lichtbron uit beeld is, dan sta je bijvoorbeeld gewoon ergens stil op een goed belichte plek en draai je alleen maar de camera naar beneden en dan wordt het opeens donker, terwijl de lichtbron in de spelwereld gewoon op dezelfde positie staat maar alleen buiten het zicht van de camera gedraaid wordt. In Ash Lake viel me dat best wel op. Erg weird. Ik hoop dat ze de belichting nog gaan fixen met een patch. Gelukkig wordt het nooit echt storend of doet het afbreuk aan de sfeer, maar de belichting had wel een stuk beter kunnen (en moeten) zijn.

Maar ik vermaak me er ook weer uitstekend mee, en de verbeterde framerate is een flinke vooruitgang ten opzichte van de Xbox 360 versie die ik gewend was. Ik ben zelf ongeveer halverwege de main game, ik heb het duo van Anor Londo neer en heb gisteren een paar optionele gebieden afgestreept (terug naar Undead Asylum en The Painted World of Ariamis), en ik ga nu richting Seath the Scaleless.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jun 2018, 20:43

Nu ik inmiddels in Blighttown ben valt me op dat er best een hoop mis is met deze game. En een aantal dingen had best opgelost kunnen worden. En dan bedoel ik niet Blighttown zelf :) Want dat is best een tof gebied. Wat hier nog meer opvalt dan in The Depths is het licht in de game. Dat is echt geen vooruitgang. In Depths heb je soms stukken dan lijkt het wel of er goud op de grond ligt en men er met een stationlamp op gericht staat. Kom je in de buurt brand er een fakkel en is het water. Heel erg overdreven is het.

Nu in Blighttown is het soms geen doen met donker en licht. Sommige stukken is het erg donker, dan is het weer erg verlicht. Er is geen pijl op te trekken. Wat ook wel gefixt had mogen worden zijn hitboxen van tegenstanders die in een animatie zitten. In Blighttown, maar bemerkte het ook op andere plekken, zijn veel ladders. Als er een tegenstander op een ladder loopt kan je hem pas raken als hij zijn animatie heeft afgemaakt. Dan heb je al geslagen en ben je vaak wijd open om geraakt te worden. Heel hinderlijk. Dit gebeurt wel vaker als tegenstanders op de grond liggen en opklauteren. Terwijl je ze raakt, raak je ze niet. Want ze zitten in een slome opsta-animatie.

Verder blijft het tof en ben ik half door Blighttown heen. Ik bemerk nu pas dat een gebied als Depths en Blighttown eigenlijk helemaal niet zo groot zijn. Net als Darkroot Garden.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jun 2018, 21:09

Ter verduidelijking heb ik een korte clip gemaakt. Let op de achtergrond. En wat er gebeurt met het licht. Dat is niet goed. Ronduit slecht eigenlijk en geeft ook een heel raar gevoel tijdens het spelen. En dat is in meerdere gebieden zo.

Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”