PC gaming

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Henky-VII

Re: PC gaming

14 nov 2017, 18:45

Laatste wat ik erover zal zeggen, ten eerste een kijktipje als je designtechnisch geïnteresseerd (gamedesign algemeen) bent waarom sommige mensen verlangen naar het oude World of warcraft. Erg uitgebreid, maar zeer interessant. Deze vid vergelijkt het oude WoW met hoe het hedendaags is, zonder verder een waardeoordeel te hebben. Een aantal dingen: langzaam levelen tegen snel levelen, uitdaging, groepen maken/queue'n, class changes over time. Zéér interessant en veel dingen komen ook voo in die lap tekst die ik eerder plaatste. :) Ook haalt hij de 'experience of the game' aan, de fundamentele veranderingen en welke effecten het had, zoals mounts en flight speed van flying mounts.

Sigma schreef:Maar goed, heb wel een paar mooie collector's editions in de kast staan.. Dát dan weer wel :lol:
Ik heb ze ook allemaal, staan schitterend naast elkaar in mijn boekenkast. :)

Wel enigsinds verrast te lezen dat er een aantal met me eens lijken te zijn.
Afbeelding
"Just because you support something, don't be afraid to point out when they're wrong, because at the end of the day, the truth is all that matters."
Nutsy-Gutsy
Contacteer:

14 nov 2017, 22:04

Classic WOW was voor mij één van de meest memorabele game ervaringen dat ik ooit gehad heb. Ik heb fanatiek gespeeld t/m The Burning Crusade. De meeste uitbreidingen daarna nog wel een kans gegeven, maar vrij snel gestopt. Maar neen, ik heb geen interesse om opnieuw die Classic WOW te spelen. Want hoe leuk de game ook was, het was de groep vrienden die ik in WOW had leren kennen waar ik dagelijks mee speelde die de ervaring zo speciaal maakte. Wij hebben zoveel plezier samen beleefd in die game. Ik heb nog MMORPG's geprobeerd na WOW, maar nooit langer dan een paar maanden, omdat ik nergens nog zo'n leuke guild of groep mensen vond om samen mee te spelen. Dus ik laat WOW zo als het is, een game met geweldig veel goede herinneringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 nov 2017, 22:17

Nutsy-Gutsy schreef:Dus ik laat WOW zo als het is, een game met geweldig veel goede herinneringen.
Na mijn terugkeer aan EverQuest zou ik dat ook doen inderdaad. Toch ga ik in december weer aan WoW beginnen. Want... ja, gaan idee :D
Afbeelding
Pius

15 nov 2017, 20:24

Dynamike schreef:
Nutsy-Gutsy schreef:Dus ik laat WOW zo als het is, een game met geweldig veel goede herinneringen.
Na mijn terugkeer aan EverQuest zou ik dat ook doen inderdaad. Toch ga ik in december weer aan WoW beginnen. Want... ja, gaan idee :D
Pull up a chair by the hearth! Ben benieuwd wat je ervaringen zijn als je er weer aan begint Mike, let us know :)
"Come back when you can put up a fight."
KillingRaptor

22 dec 2017, 19:50

Steam winter sale is er alweer ondertussen! Dit is mijn loot geworden, denk dat ik het ook hierbij ga laten. :)

Afbeelding

Afbeelding

Vanquish zal de volgende worden waar ik mee zal beginnen, één van de enige van PlatinumGames die ik nog niet heb gespeeld. The Witcher III gekocht omdat Galious daar zo lovend over is en What Remains of Edit Finch omdat Nutsy er ook zeer over te spreken was. Die Wallpaper Engine is een app, geen game dus. Is om geanimeerde wallpapers te hebben, zitten echt supermooie tussen (heb er nu eentje van NieR: Automata).
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

22 dec 2017, 20:31

Ooh yeah, The Witcher III, nice!

Afbeelding

Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden :)
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

22 dec 2017, 20:33

Sowieso wil ik wel eerst door ofwel Okami HD zijn ofwel Skyrim, drie grote games door elkaar zou me net iets teveel worden denk ik. :laugh:
Afbeelding
Nutsy-Gutsy
Contacteer:

23 dec 2017, 09:39

Hell yeah, The Witcher 3! Daar gaat 120 uur van je leven! Maar die zijn dan wel goed besteed. ;-) Maar What Remains Of Edith Finch heb ik niet gespeeld. Die waar ik zo over the spreken was is Everybody's Gone To The Rapture. Maar geen probleem, want ik heb al gehoord dat deze nog beter is! Ik ben er zelf ook heel benieuwd naar.
KillingRaptor

23 dec 2017, 10:32

Whoops, mijn fout! Maar de reviews zijn inderdaad erg lovend over Finch en het intrigeerde mij ook.
Afbeelding
Pius

23 dec 2017, 12:14

Voor mij zijn het Edith Finch en Planet Coaster geworden :)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 dec 2017, 14:08

Ik heb nog niets gekocht deze ronde. Wellicht word ik nog verleid. Het is wel zo dat doordat er geen flashsales meer zijn (al tijden niet) je op dag 1 kijkt of er iets is, is er niks dan ben je gelijk klaar voor de rest van de sales. Zonde.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 dec 2017, 14:39

Divinity Original Sin en Pillars en Eternity Complete Edition overweeg ik. Die eerste heb ik al op PS4 maar kun je meestal wel gunstig inruilen bij Game Mania (of iemand van BB moet die willen hebben).
Flozem

24 dec 2017, 06:26

Planescape Torment EE gekocht. Ik wilde deze game nog een keer spelen vanwege de ijzersterke dialogen en het verhaal.

Voor 7 Euro (1,50 via wallet) speel ik wel liever de grafische update, want eerlijk is eerlijk: deze infinity engine titel zag destijds al achterhaald uit...

Ik heb nog even getwijfeld over Farcry 3 of 4, maar ik heb het niet op TP drm. En Just Cause heb ik ook amper gespeeld.
LTGreenBean

24 dec 2017, 13:23

Apenheul schreef:Divinity Original Sin en Pillars en Eternity Complete Edition overweeg ik. Die eerste heb ik al op PS4 maar kun je meestal wel gunstig inruilen bij Game Mania (of iemand van BB moet die willen hebben).
Oh doe eens een voorstel :) heb wel interesse in Divinity
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 dec 2017, 13:40

LTGreenBean schreef:Oh doe eens een voorstel :) heb wel interesse in Divinity
Ik zal em eerst eens uitproberen (zit nog in seal ook), maar als ik hem verkoop heb jij 1st pick :)
KillingRaptor

30 dec 2017, 10:11

Nog één game gekocht in de Steam sale, de prijs was goed en hij stond toch al in mijn wishlist.

Afbeelding
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 dec 2017, 10:19

Ik heb nog helemaal niets gekocht tijdens deze Steam sale, terwijl er wel 9 van mijn 11 wishlistgames in de aanbieding zijn. De twijfel is er nog wel :)
Afbeelding
KillingRaptor

30 dec 2017, 11:35

Dynamike schreef:Ik heb nog helemaal niets gekocht tijdens deze Steam sale, terwijl er wel 9 van mijn 11 wishlistgames in de aanbieding zijn. De twijfel is er nog wel :)
Over dewelke twijfel je?
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 dec 2017, 11:52

Ik heb toch weer twee games gekocht afgelopen week op Steam.

Afbeelding

Afbeelding

Titan Quest komt ook naar de Switch maar op PC is ie nu maar 4 of 5 Euro dacht ik.
KillingRaptor

30 dec 2017, 12:23

Heb toch nog één game gevonden die ik nog wou en maar gekocht ook. Final Fantasy VIII. Ik heb hem op PS1 maar ik kon niet verder door een fout in mijn disc, dan maar zo spelen hé! Sowieso ga ik hem sneller spelen op PC dan op PS1.
Afbeelding
LTGreenBean

30 dec 2017, 14:33

KillingRaptor schreef:Heb toch nog één game gevonden die ik nog wou en maar gekocht ook. Final Fantasy VIII. Ik heb hem op PS1 maar ik kon niet verder door een fout in mijn disc, dan maar zo spelen hé! Sowieso ga ik hem sneller spelen op PC dan op PS1.
Speelt die heel goed?

Ik had toen ook die disc fout
Later gekocht op psn voor psp en ps3 maar die speelt bagger slecht. Hele lange loading times enzo bijna onspeelbaar :/
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
KillingRaptor

30 dec 2017, 16:08

LTGreenBean schreef:
KillingRaptor schreef:Heb toch nog één game gevonden die ik nog wou en maar gekocht ook. Final Fantasy VIII. Ik heb hem op PS1 maar ik kon niet verder door een fout in mijn disc, dan maar zo spelen hé! Sowieso ga ik hem sneller spelen op PC dan op PS1.
Speelt die heel goed?

Ik had toen ook die disc fout
Later gekocht op psn voor psp en ps3 maar die speelt bagger slecht. Hele lange loading times enzo bijna onspeelbaar :/
Ik hoor goede dingen over de PC versie. Enige wat ik wel ga aanpassen is de muziek, de PC versie werkt met MIDI versies maar er zijn mods om de PS1 muziek te gebruiken (dewelke echt wel superieur is).
Afbeelding
KillingRaptor

03 jan 2018, 19:25

Twee screenshots die ik nam van What Remains of Edith Finch, game ziet er echt heel goed uit op PC!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Pius

03 jan 2018, 22:19

Ziet er goed uit. Ik heb hem ook gekocht in de steam sale, dus ben erg benieuwd nu :)
KillingRaptor

04 jan 2018, 13:54

Monster Hunter World verschijnt in de herfst 2018 op PC. Mij maakt het niet zoveel uit, ik heb geduld en er verschijnen deze eerste maanden toch al wat games die ik wil spelen.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”