PC gaming

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: PC gaming

04 jul 2017, 18:15

Meer Shadow of Mordor? Tuurlijk meer Shadow of Mordor. ;)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
sido

04 jul 2017, 19:48

Meer Dead Cells? Tuurlijk! :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
.
Afbeelding
KillingRaptor

04 jul 2017, 19:56

Haha, waarom ook niet hé! Ziet er ook wel goed uit, wat voor soort game is dat nu eigenlijk?
Afbeelding
sido

04 jul 2017, 20:14

Rogue-lite, metroidvania action-platformer zeggen ze op de steam page :-) Dat omschrijft het ook wel goed. Een 2D hack 'n slash waarbij je karakter een beetje als een RPG opbouw. Als je dood gaat moet je over nieuw beginnen, maar je skill tree en alle unlocks blijf je wel houden. Daarnaast heeft het ook wel iets weg van Dark Souls in 2D, vooral de boss fights. Deze game speelt trouwens echt perfect, echt verslavend en de wapens zitten echt tof in elkaar. Verschillende builds spelen ook duidelijk anders.
.
Afbeelding
sido

04 jul 2017, 20:16

Gamekings had trouwen ook net vandaag een preview gedaan -> https://www.gamekings.tv/videos/dead-ce ... ss-review/

Waren ook heel erg positief over de game :-)
.
Afbeelding
KillingRaptor

04 jul 2017, 20:20

Hmmm, klinkt interessant. Mooie om te onthouden alvast! Ik heb net nog Shadow Tactics: Blades of the Shogun gekocht in de summer sales, ga er nog niet meteen aan beginnen maar wel nadat ik Shadow of Mordor heb uitgespeeld. Had de demo gespeeld en dat beviel me zeker.
Afbeelding
sido

04 jul 2017, 20:26

Shadow Tactics heb ook eens in de aanbieding gekocht na het spelen van de demo. Moet er ook nog aan beginnen, maar demo vond ik wel tof. Deed me erg aan Commando's denken, alleen dan met Ninja's en zo.
.
Afbeelding
KillingRaptor

09 jul 2017, 09:39

Ik ben gisteren begonnen met Shadow Tactics en het bevalt me echt enorm! Ik doe wel behoorlijk lang over de missies maar dat maakt me niet uit, zolang ik me maar goed vermaak. Hier ook nog een screenshotje die ik nam.

Afbeelding
Afbeelding
Thud

09 jul 2017, 10:46

Hollow Knight had ik opgepakt uit de steam sale, dat is echt een prachtige game. Screenshots doen het geen eer aan gezien er altijd wel dynamische effecten zoals regen aanwezig zijn.
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

10 jul 2017, 18:33

M'n acht jaar oude Phenom II processor begint het te begeven (draait enkel nog stabiel onderklokt), dus tijd voor een upgrade. Toch knap dat ik er nog zo lang best fatsoenlijk mee heb kunnen gamen. Nu de leuke en taaie taak om fatsoenlijke vervanging uit te zoeken. :D
KillingRaptor

12 jul 2017, 11:45

Hier nog een screenshot van Shadow Tactics.

Afbeelding

Echt een enorm toffe game dit! Lekker uitdagend, het ziet er goed uit, het bestuurt echt goed, de muziek is tof,... Echt een mooi totaalpakketje dit, heel erg blij dat ik hem heb aangeschaft. Had ik geweten dat ik hem zo goed ging vinden dan had ik hem vroeger aangeschaft, dat is zeker.
Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

16 jul 2017, 20:07

KillingRaptor schreef:Hier nog een screenshot van Shadow Tactics.
Echt een enorm toffe game dit! Lekker uitdagend, het ziet er goed uit, het bestuurt echt goed, de muziek is tof,... Echt een mooi totaalpakketje dit, heel erg blij dat ik hem heb aangeschaft. Had ik geweten dat ik hem zo goed ging vinden dan had ik hem vroeger aangeschaft, dat is zeker.
Shadow Tactics is ook een heerlijke game om te zien gespeeld worden. :smile:
KillingRaptor

16 jul 2017, 20:09

Dat kan ik best wel geloven ja. Maar hoe vaak ik al niet quicksave en quickload gebruikt heb in deze game, ongelofelijk. :laugh:
Ben er nu zo'n 13-14 uren mee bezig en hij blijft gewoon top. Denk dat ik in missie 7 of 8 zit. In deze eigenlijk (had toevallig screenshot genomen vandaag):

Afbeelding
Afbeelding
Slimer80

13 aug 2017, 13:33

Ik ben niet bekend met websites waar ze steam cd-keys verkopen.
Met google ben ik verschillende websites tegen gekomen ik weet niet of die betrouwbaar zijn.
Op allkeyshop zag ik GTA V staan waar bij staat region social club of steam gift.
Op steam is GTA V € 59,95 :confused1:
Waar is het belangrijkste om op te letten bij het kopen van een steam key.
Kan ik ook Skyrim en GTA V mods gebruiken met steam?
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 aug 2017, 16:14

Slimer80 schreef:Ik ben niet bekend met websites waar ze steam cd-keys verkopen.
Met google ben ik verschillende websites tegen gekomen ik weet niet of die betrouwbaar zijn.
Op allkeyshop zag ik GTA V staan waar bij staat region social club of steam gift.
Op steam is GTA V € 59,95 :confused1:
Waar is het belangrijkste om op te letten bij het kopen van een steam key.
Kan ik ook Skyrim en GTA V mods gebruiken met steam?
Het kopen van Steamkeys, niet via Steam, blijft altijd een beetje een spannend moment. Ik kijk zelf altijd via allkeyshop.com en kijk dan naar welke winkels de games aanbieden. Net als in het echte leven blijft de gouden regel "if it's too good to be true...". Voor GTA 5 zie ik inderdaad redelijk wat website die net boven de 23 euro zitten. Die prijs zal dus wel kloppen. Je hebt de game dan inderdaad niet met een code voor Steam, maar via het Rockstar-platform.

Voor de mods maakt het niets uit, die kan je op beide gebruiken.
Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

13 aug 2017, 22:54

Ik heb goede ervaringen met Kinguin, HRK, Instant Gaming en Cdkeys.com. Nog nooit een slechte deal gehad daar.

https://www.kinguin.net
https://www.hrkgame.com
https://www.instant-gaming.com
http://www.cdkeys.com
Henky-VII

24 aug 2017, 02:02

Gewoon, omdat het een mooie animatie is, maar ook omdat het een animatie over mijn Mei'n is. :'D

<3 overwatch! <3
Afbeelding
"Just because you support something, don't be afraid to point out when they're wrong, because at the end of the day, the truth is all that matters."
Sigma

24 aug 2017, 07:53

Henky-VII schreef:Gewoon, omdat het een mooie animatie is, maar ook omdat het een animatie over mijn Mei'n is. :'D

<3 overwatch! <3
Blizzard maakt echt geweldige animaties. En ja.. Mei is BAE! ;)
Henky-VII

31 aug 2017, 18:43

Jammer dat de Collector's edition zo duur is, wat kijk ik uit naar deze game :( Relatief goedkoop voor wat je er voor krijgt, maar toch, ik kan het op het moment even niet missen.

Dan maar enkel de game, het si wel een mooie CE. :)
Afbeelding
"Just because you support something, don't be afraid to point out when they're wrong, because at the end of the day, the truth is all that matters."
Henky-VII

31 aug 2017, 21:08

Gelezen dankzij Duimscroef (Mike zijn schuld, door het linken van zijn review, Mario Rabbids):

Wat een awesome verhaal. Ik heb gelijk een goed gevoel over de ontwikkelaars. Erg tof dat ze dit doen! Kunnen we gelijk zien of "elke pirate is een gemiste koop" (zoals veel analitici beweren) echt waar is, of het verhaal wellicht wat genuanceerder is in de werkelijkheid, zoals ik zelf denk.
Afbeelding
Henky-VII

09 nov 2017, 14:57

Even een kickje, want het Warcraft topic kan ik niet vinden en wellicht is het te specifiek om in gaming algemeen te zetten. Het gaat om World of Warcraft: Classic, die laatste Blizzcon is aangekondigd. Ik zie hier en daar online wat meningen wat betreft vanilla WoW, een kamp die het 'beter' vond en een kamp die beweert dat het echt enorm slecht is. Ik zit er een beetje midden in. Sommige dingen zijn beter, sommige slechter. Voor mij persoonlijk is de 'core', of wat ik als dé core beschouw, echt enorm minder geworden. Laat ik het proberen te omschrijven. Ik wilde gewoon even mijn mening hier dumpen. :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

In den beginne was WoW nog een MMORPG, nu is het gewoon een MORPG. Er is geen 'massaliteit' of 'sociaal aspect' meer. Buiten een guild om. Mijn inziens is de serie verpest na/tijdens Wrath of the Lich King, toen eigenlijk steeds minder sociale interactie nodig was, gewoon queue'en (toen nog enkel op de server zelf) en whatever. Het maken van contact/vriendschappelijke verbonden was vrijwel meteen onbelangrijk geworden, welke eerst vrij essentieel was. Whatever als jij je als een ass gedroeg, je kon toch wel elke instance doen, heroic of niet. (Heroics waren in WotLK ook nog eens super simpel in vergelijking met TBC, maar dat is een ander verhaal).

Raiden heb ik weinig gedaan omdat ik altijd gekicked werd, omdat ik geen add-ons gebruikte/wilde gebruiken. Een simpele game als dit nóg simpeler willen maken vind ik echt saai persoonlijk. Kan net zo goed een bot gebruiken, maar soit, ieder zijn ding. Heb sinds de WotLK ook nooit meer echt geraid dus, en om eerlijk te zijn, ik mis het niet meer echt als het op die manier moet.

Waar ik vanilla voor mis, is niet de eentonige quests, die zijn tegenwoordig veel beter, want er is duidelijk meer afwisseling in het soort quests en de lore zit er meer in gegoten. Alleen alles is zó gestroomlijnd als het gaat om groepen maken.... teveel als je het mij vraagt. Voor jou een duizendtal anderen. De cross-server merges leek mij in het begin gaaf, ik zat namelijk op een server met rond de 200 man tijdens piekuren (ik meen het, alliance en horde gecombineerd). Rare mobs lagen er voor het oprapen en mensen tegenkomen was heel bijzonder, dus een server merge was cool. Achteraf gezien vond ik crossrealm echt het kutste wat de serie is overkomen. Niet alleen ben jij als speler vervangbaarder geworden voor een meervoud aantal aan spelers, je bent ook nog eens een nobody als mens. Sociaal zijn is een bijzaak geworden, buiten de guild om.

Dit heeft NIKS meer met een MMORPG te maken mijn inziens, als dat wel zo is dan is wat een "MMORPG" omvat gewoon gedegradeerd tot een random potje counterstrike, waar je guild/vriendengroep wordt aangesproken via een externe app zoals whatsapp. Je kan 100'en mensen tegenkomen, elk potje andere mensen. Maar waarom zou je ze tegenwoordig nog benaderen en moeite doen om elkaar te leren kennen? Om samen te levelen? Dat doet vrijwel niemand meer (naast dat het ACHTERLIJK snel gaat imo, nog een reden om het niet te doen). Om samen te questen? Groep quests bestaan vrijwel niet meer tenzij je end-game speelt. Daarnaast bestaan ze ook niet meer omdat het te snel gaat, het levelen. Zou je dan iemand aanspreken om een dungeon te doen? Niet nodig, je queue'd gewoon. Heb je vragen? "SUKKEL gebruik gewoon wowhead" Er is geen sociaal aspect meer nodig in die game, behalve end-game. Tenzij je al een hoge gear-rating hebt (gatverdamme, ook die gear rating werd min of meer gehanteerd vanaf WotLK :sneaky: ), dan kan je ook met randoms groupen, want je hebt een getal. Of misschien iemand aanspreken om gezellig te doen? de meeste mensen doen dat enkel in de guild... Weg game.

En nee, WoW: Classic gaat geen zelfde ervaring opleveren. Dat weet ik.
Afbeelding
Pius

09 nov 2017, 15:14

WoW wat een verhaal! (sorry, moest hem maken). Heb altijd met (te) veel plezier WoW gespeeld. Cataclysm was de laatste uitbreiding die ik speelde. Daarna besloot ik dat het allemaal te veel tijd kostte (zeker de raids) en ben ik cold-turkey gestopt met spelen. Ik kan dus ook niets zeggen over dat het sociale aspect achter is gegaan met wotlk, maar dat is wel vervelend om te horen. Zoals ik het lees klinkt het alsof alles wat WoW zo bijzonder maakte uit de game is gesloopt, doodzonde :(
"Come back when you can put up a fight."
Sigma

09 nov 2017, 18:31

Ik speel World of Warcraft sinds de zomer van 2007 zo rond het midden/einde van The Burning Crusade. Dus ja, dat is inmiddels 10 jaar geleden... poeh.. wat gaat de tijd soms snel.

Anyway, ik heb eigenlijk sinds ik begonnen ben praktisch elke dag wel even gespeeld. Zo ook de welbekende 'end-game raids'. Niet op extreem hoog niveau maar onze guild haalde uiteindelijk wel altijd de eindstreep al was het nooit 'server-first'. Maar sinds enige tijd zie ik mijzelf steeds minder in Azeroth. Elke keer log ik in... loop ik een rondje.. en denk ik.. tja.. wat heb ik hier te zoeken? En log weer uit. Ben gestopt met raids voorlopig omdat het echt saai is. Ze versimpelen het spel steeds meer en meer en dat vind ik erg jammer. Had je vroeger nog Hitrating, weaponskills, gekleurde gemslots, praktisch alles kon je enchanten etc.. allemaal weg... En ja.. zeker de gearscore is echt killing voor dit spel..

Maar goed, heb wel een paar mooie collector's editions in de kast staan.. Dát dan weer wel :lol:
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

10 nov 2017, 17:33

Ik kan me voor een groot deel aansluiten bij Henk. Het sociale aspect in World of Warcraft is er een groot deel uitgesloopt en het is nu niet meer dan een singleplayer game waar je af en toe wat mensen tegenkomt met een soort lobby om co-op dingen te doen. Dat heeft de community geen goed gedaan, aangezien het het internet blijft en je makkelijker wegkomt met de klootzak uithangen (wat dus ook gebeurt). Wat dat betreft vind ik de aankondiging WoW Classic dan weer leuk, maar de eerste versie van World of Warcraft had ook tig ergenissen die nu moeilijk door de vingers te zien zijn. Ik zou liever een volledig nieuwe MMO willen zien van Blizzard in geest van het origineel, maar met de nodige verbeteringen op het gebied van balans, interface, etc. Het mag overigens ook best wat gestroomlijnder dan 1.12. Dat houdt het ook wat toegankelijker voor nieuwe spelers die je ongetwijfeld nodig gaat hebben.
Sp33dFr34k

10 nov 2017, 20:32

Ik vond dit topic altijd best ok, totdat er hele lappen tekst over WoW in voorkwamen :P
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”