PC gaming

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: PC gaming

10 mei 2017, 18:18

Nog twee Bayo screenshots. Ingame ziet het er wel beter uit, Steam compressie van screenshots hé.

Afbeelding

Afbeelding

Edit:
Vanquish is ook bevestigd voor PC vandaag! Yes, meer PlatinumGames goodness! :happy:
Deze heb ik zelfs nog nooit gespeeld, geen excuus meer dus om hem niet aan te schaffen. Mensen die Bayonetta hebben op Steam krijgen 25% korting op Vanquish tot release datum dewelke 25 mei is.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 mei 2017, 19:53

Gaaf Vanquish!!
sido

11 mei 2017, 15:33

Dynamike schreef:Ja, Prey is nice hoor. Ik heb er inmiddels bijna 13 uur inzitten en heb me nog niet verveeld. Er zijn inmiddels wel wat dingetjes die me tegenstaan, maar al met al is echt wel een toffe titel.
Heb nu ongeveer 9 uur in Prey zitten en echt een toffe game! Het is ook wel echt het type game wat ik leuk vind, veel vrijheid om dingen te doen zoals je ze wilt doen. Het enige dingetje wat me tot nu toe een beetje tegenstaat, is hoe audio wordt gemixt. De instellingen al wel een beetje aangepast en nu is het beter, maar hoop dat ze dat nog even patchen.

Wat vind jij trouwens van de combat en vijanden in de game? Daar zijn de meningen nog wel een beetje over verdeeld op het internet. Ik ben er tot nu toe zeer over te spreken. Vind de vijanden juist wel tof en hoe combat werkt ook en ik moet nog een hoop uitproberen. Ik zit alleen wel te twijfelen om 'm iets moeilijker te zetten. Heb nu me wapens een beetje geupgrade en de vijanden voelen nu niet echt meer als een bedreiging, zolang je je kop er een beetje bijhoud. Want ze kunnen je wel flink raken als je niet oplet :laugh:
.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 mei 2017, 16:00

sido schreef:
Dynamike schreef:Ja, Prey is nice hoor. Ik heb er inmiddels bijna 13 uur inzitten en heb me nog niet verveeld. Er zijn inmiddels wel wat dingetjes die me tegenstaan, maar al met al is echt wel een toffe titel.
Heb nu ongeveer 9 uur in Prey zitten en echt een toffe game! Het is ook wel echt het type game wat ik leuk vind, veel vrijheid om dingen te doen zoals je ze wilt doen. Het enige dingetje wat me tot nu toe een beetje tegenstaat, is hoe audio wordt gemixt. De instellingen al wel een beetje aangepast en nu is het beter, maar hoop dat ze dat nog even patchen.

Wat vind jij trouwens van de combat en vijanden in de game? Daar zijn de meningen nog wel een beetje over verdeeld op het internet. Ik ben er tot nu toe zeer over te spreken. Vind de vijanden juist wel tof en hoe combat werkt ook en ik moet nog een hoop uitproberen. Ik zit alleen wel te twijfelen om 'm iets moeilijker te zetten. Heb nu me wapens een beetje geupgrade en de vijanden voelen nu niet echt meer als een bedreiging, zolang je je kop er een beetje bijhoud. Want ze kunnen je wel flink raken als je niet oplet :laugh:
Ik vind de vijanden wel wat eentonig. Veelal hebben ze dezelfde vorm en wat aankleding betreft zijn ze bijna allemaal zwart en een beetje fuzzy. Makkelijk vind ik het niet, ik heb al wat zwaardere gevechten gehad waarbij ik echt wel heftige tegenstanders voor mijn kiezen kreeg. Misschien moet je ze nog tegenkomen, of ik ben er gewoon niet goed genoeg in. Maar zodra de Gloo Gun z'n werk niet echt meer doet, dan ben je vrij snel gevloerd.

De audio is inderdaad raar. Vooral de overgang naar wel of geen muziek en hoe hard dat staat, dat is echt heel erg vreemd allemaal. De combat zelf is prima. Er zijn genoeg wapens en granaten om goed te kunnen bewegen in en rondom Talos I. En als het te zwaar lijkt of ik red het niet, dan sluip ik er langs of ik zoek het hogerop. Dit is wel zo'n game waarbij ik op een gegeven moment de side-quests en de omgevingen zat ben en gewoon het verhaal ga uitspelen.

Dat is mijn enige ding, de omgevingen zijn bijna allemaal gelijk. Het is een ruimte station, dus ik snap wel dat er geen woestijn is, maar toch.
Afbeelding
sido

11 mei 2017, 16:40

Ja ze zijn wel allemaal van het zelfde zwarte spul en zo gemaakt, maar tot nu toe stoor ik me daar nog niet aan.

Ik loop er tot nu toe wel behoorlijk rustig doorheen en bekijk alles. Net ook een paar van die upgrade kits in de fabricator uitgeprint en mijn shotgun geupgrade. Dus waarschijnlijk dat daardoor nu de dreiging even een beetje weg is. Maar ik sta net op het punt weer verder in de main questline te komen, dus hopelijk doen ze er even een schepje boven op.

Ik probeer ze ook meestal naar een turret toe te lokken, dat scheelt ook al een hoop. Die plassen benzine en zo in de omgeving moet ik ook nog eens uitproberen om daar wat mee te doen.
.
Afbeelding
Svardskampe
Contacteer:

11 mei 2017, 16:40

Ik game ook veel op PC, maar ik vind het dan enigszins een beetje "jammer" dat er een digitale rerelease van is gekomen. Hoopte toch wel een cult classic diamantje in wording te hebben.
sido

11 mei 2017, 16:43

Ik hoopte ook op een collectors editie van Prey, maar er is alleen een steelbook editie uit gekomen. Ik kijk wel uit naar het art boek van Prey.
.
Afbeelding
sido

11 mei 2017, 23:44

@Dynamike net nog even verder gegaan met Prey en zodra ik verder ging in het verhaal werd het echt meteen wat pittiger. Het is ook meteen een stuk meer op je ammo letten. Het eerste stukje heb ik wel meteen alles afgeknald en vrijwel meteen mijn shotgun en silent gun helemaal leeg. Vanaf nu maar wat meer sluipen en kijken of ik er ook gewoon omheen kan :laugh:
.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 mei 2017, 23:47

sido schreef:@Dynamike net nog even verder gegaan met Prey en zodra ik verder ging in het verhaal werd het echt meteen wat pittiger. Het is ook meteen een stuk meer op je ammo letten. Het eerste stukje heb ik wel meteen alles afgeknald en vrijwel meteen mijn shotgun en silent gun helemaal leeg. Vanaf nu maar wat meer sluipen en kijken of ik er ook gewoon omheen kan :laugh:
Ja klopt, en dat wordt nog wel een stukje pittiger denk ik. Ik ga niet aangeven wanneer ik het echt lastig vond worden, maar dat werd het toch nog wel een stuk. Ammo is nu inderdaad wel een kostbaar goedje geworden. Maar dat maakt het wel zo mooi. Daardoor is het meer dan een hersenloze shooter in mijn ogen.
Afbeelding
sido

12 mei 2017, 13:58

Zeker. Weinig ammo dwing je wel om wat creatiever te spelen en keuzes te maken die je anders niet zou hoeven te maken. Ik vind het ook zeker wat toevoegen.

Nu even totaal wat anders, namelijk dat Dungeons 2 op dit moment gratis is in de humble store -> https://www.humblebundle.com/store/dungeons-2
Op dit moment nog 1 dag en 5 uur, dus haal 'm als je 'm wilt.
.
Afbeelding
sido

01 jun 2017, 17:04

Formula Fusion is uit! Is eigenlijk gewoon een nieuwe Wipeout, alleen hadden ze de rechten voor de naam niet. Zelfde devs (of deel daarvan), zelfde music connecties en ook weer The Designers Republic die mee helpt. Dus een volwaardig vervolg op wipeout, alleen de naam is anders.

.
Afbeelding
LTGreenBean

08 jun 2017, 15:56

sido schreef:Formula Fusion is uit! Is eigenlijk gewoon een nieuwe Wipeout, alleen hadden ze de rechten voor de naam niet. Zelfde devs (of deel daarvan), zelfde music connecties en ook weer The Designers Republic die mee helpt. Dus een volwaardig vervolg op wipeout, alleen de naam is anders.

oeh wow , nice :)

tevens de Summer sale is begonnen op GOG.

lekker zo net een week of 2 voor steam, lol

ik heb toch maar BroForce en Torchlight 2 gekocht voor 8 euro samen. want die had ik nog niet
(broforce wel op ps4) (jammer dat torchlight 2 nooit op console is gekomen want op xbox speelde deel 1 geweldig)
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
sido

08 jun 2017, 19:19

LTGreenBean schreef:oeh wow , nice :)
Morgen ook Dirt 4 release! Ga je die nog halen?

Project CARS 2 kijk ik trouwens ook wel naar uit. Hopelijk deze keer niet zo'n slordige release en minder fouten in physics, want het ziet er toch wel heel erg tof uit!

.
Afbeelding
LTGreenBean

08 jun 2017, 19:29

sido schreef:
LTGreenBean schreef:oeh wow , nice :)
Morgen ook Dirt 4 release! Ga je die nog halen?

Project CARS 2 kijk ik trouwens ook wel naar uit. Hopelijk deze keer niet zo'n slordige release en minder fouten in physics, want het ziet er toch wel heel erg tof uit!

nope, ben nooit dirt fan geweest. uberhaupt geen rally fan echt. ik vond Colin tof toen op ps1 en pc maar verder niet echt.

project cars ga ik me nog niet aan branden. ik had de eerste toen op release maar man, wat jammer :(

ik had Forza 5 geheel aan mij voorbij laten gaan dus die speel ik momenteel :) al is het alleen maar om de forza familie kompleet uit te hebben.
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
sido

08 jun 2017, 19:37

Waarschijnlijk komt er ook wel een nieuwe Forza aan bij E3. Forza 6 Apex vond ik alleen niet zo geweldig. Maar had 'm alleen vlak na release gespeeld en heeft geloof ik nog wel een hoop updates gehad. En GT Sport komt waarschijnlijk ook nog wel dit jaar uit, dus genoeg om te racen :-P
.
Afbeelding
LTGreenBean

08 jun 2017, 19:43

sido schreef:Waarschijnlijk komt er ook wel een nieuwe Forza aan bij E3. Forza 6 Apex vond ik alleen niet zo geweldig. Maar had 'm alleen vlak na release gespeeld en heeft geloof ik nog wel een hoop updates gehad. En GT Sport komt waarschijnlijk ook nog wel dit jaar uit, dus genoeg om te racen :-P
apex nooit gedaan want mijn pc is verre van toerijkend. het was ook meer een test platform voor future forza releases volgens mij.

forza 7 nu al? zou kunnen voor eind van het jaar natuurlijk. ik dacht wel dat dat het plan moest zijn, elk jaar een forza dan wel racer dan wel horizon.

ik vind het best :)

lijkt er inderdaad ook weer op dat de nieuwe NFS tof word. als ik Blackpanthaa mag geloven, lol

ik keek heel erg uit naar Hellblade , maar nu die op GOG aangekondigd is als pre order is die maar 30 euro. is het geen volledige game vraag ik me dan af.
sido

08 jun 2017, 19:50

Ja, Apex was ook een soort van open beta om voor te bereiden op Forza 7 geloof ik. Dat is ook wel goed dat ze dat hebben gedaan.
Forza 7 zou toch ook wel een leuke game zijn om te scorpio mee te tonen ;-)

NFS Payback trailer zag er ook tof uit. Ik hoop dat de gameplay wat meer diepgang heeft, want de vorige was tof maar deed net niet genoeg om een echt goede game te zijn. Sowieso je wagens pimpen en garage vullen was wel tof om te doen, dat zit er deze keer ook wel weer in.

Hellblade kijk ik ook wel naar uit. Zal wel volledige game zijn, maar niet zo groot als AAA. Geen idee of ze zelf al iets van lengte van de game hebben aangegeven.
.
Afbeelding
LTGreenBean

08 jun 2017, 20:12

waar ik naar uit kijk zou The Crew 2 zijn, hoop dat die veel aandacht gaat krijgen. ik was verslaafd aan the crew ook al heb ik nieteens de twee laatste dlcs.
sido

08 jun 2017, 20:33

The Crew 2 heb ik zo mijn twijfels bij. De single player campaign vond ik tof, maar daarna had ik het vrij snel gezien met die game. De richting van de dlcs sprak me ook niet altijd aan, maar ik ben wel benieuwd wat ze er mee gaan doen en waar 't zal plaatsvinden.
.
Afbeelding
KillingRaptor

25 jun 2017, 19:55

Het heeft een eindje stilgelegen maar ik ben terug in de PC gaming wereld! Het ziet er toch allemaal beter uit dan op een PS4 en het draait vaak ook beter (zijn natuurlijk uitzonderingen). Multiplatform ga ik dus gewoon terug op PC spelen behalve als ik ze op Switch kan spelen, dan krijgt die de voorkeur. Firewatch gespeeld en dat was zeker erg tof en ben nu bezig met Shadow of Mordor, was maar €4 in de Steam sales voor de GOTY editie dus die kon ik toch niet laten voorbijgaan. Ik vind hem zeker goed! Draait ook erg goed, heb alleen wel de vsync in-game moeten afleggen en die van het Nvidia control panel moeten aanleggen voor de game anders kreeg ik screen tearing maar nu is dat dus volledig opgelost.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 jun 2017, 23:15

Vandaag heb ik weer heerlijk Starcraft 2, Civilization V (alle DLC die ik nog niet had gekocht in de Steam Summer Sale) en Tyranny gespeeld.
KillingRaptor

29 jun 2017, 11:06

Twee Shadow of Mordor screenshotjes die ik nam. :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

01 jul 2017, 11:13

Shadow of Mordor.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jul 2017, 13:25

Tyranny lijkt tot nu toe bedoeld te zijn voor spelers die nog heel recentelijk soortgelijke games gespeeld hebben. Het spel gooit je onmiddelijk in het diepe zonder ook maar iets over de stats en het combat-systeem uit te leggen (hoogstens wordt de UI uitgelegd). Ik heb het idee dat ik nu al enkele beslissingen genomen heb die het mij nog moeilijk gaan maken, maar ik benader het spel echt als 'role-playing game' en omdat ik de kwaadaardige vijand speel kies ik vaak bewust voor de niet-rationele kwade oplossingen. Ik ben benieuwd waar het mij brengt!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jul 2017, 14:37

Apenheul schreef:Tyranny lijkt tot nu toe bedoeld te zijn voor spelers die nog heel recentelijk soortgelijke games gespeeld hebben. Het spel gooit je onmiddelijk in het diepe zonder ook maar iets over de stats en het combat-systeem uit te leggen (hoogstens wordt de UI uitgelegd). Ik heb het idee dat ik nu al enkele beslissingen genomen heb die het mij nog moeilijk gaan maken, maar ik benader het spel echt als 'role-playing game' en omdat ik de kwaadaardige vijand speel kies ik vaak bewust voor de niet-rationele kwade oplossingen. Ik ben benieuwd waar het mij brengt!
Ben heel erg benieuwd naar een gametalk met deze game. Ik moet nog steeds opnieuw beginnen aan Pillars of E. en het lijkt als ik dit zo lees, dat dat ook een verstandige game is om mee te beginnen, ondanks dat het geen vervolg is.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”