PC gaming

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

PC gaming

04 jul 2015, 16:36

Even een algemeen topic aanmaken over PC gaming, begin er echt terug meer en meer in te raken en ik weet dat hier nog wel PC gamers zitten.

Ik ben van plan om te kijken voor een gaming PC ook. Zoveel games die daarop zijn verschenen en tegenwoordig begint de scene ook terug volledig uit te bloeien. Vaak ziet alles er ook beter uit (hangt natuurlijk van je PC af ook) en met mods kan je games er nog beter uit laten zien. Skyrim heeft zoiets heb ik al gezien. Consoles zou ik niet laten vallen, exclusives enzo, maar de PC scene boeit me echt enorm.

So PC gamers, chat on!
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: PC gaming

04 jul 2015, 16:59

PC is ook beter, dat kan niemand ontkennen. Er is veel meer, er komen meer en meer games voor uit en het zijn nog maar een handje voor titels die niet op PC uitkomen. Zeker doordat de X1 en PS4 dezelfde architectuur hebben is het gewoon een stuk makkelijker om games op PC uit te brengen. Het enige nadeel is dat je je PC wel altijd up2date moet houden wat kracht betreft. Ik heb zelf het probleem dat ik alles op high of ultra wil draaien, en dat gaat na een jaar of twee meestal niet meer. Maar als je investeert in je PC en je houdt het bij, dan is het het mooiste platform dat er is.

Games als Bloodborne en Ratchet and Clank kan je er niet op spelen, maar daar kan je altijd je consoles voor laten staan. Als je kijkt naar indie's dan is het een walhalla natuurlijk, zoveel titels die er op uitkomen, Steam is een geweldig platform en continue aanbiedingen en goedkope cd-keys die je kan scoren. Voor 20 dollar koop je nu Batman: Arkham Knight op G2A bijvoorbeeld, dat lukt je voor geen enkel ander platform. PC games worden nog wel eens in hun rug getrapt als je kijkt naar Batman en Mortal Kombat X, maar dat lost vanzelf wel op, op den duur. PC is en blijft het beste platform om op te gamen, zeker nu controllers standaard werken, het is alleen stuk onderhoudsgevoelig.
Afbeelding
KillingRaptor

04 jul 2015, 17:06

Toeval dat Batman en MK beide van Warner Bros zijn? :laugh:

Ik keek even rond op het net en was blij om ook te zien dat veel PC games nog steeds fysiek te krijgen zijn ook!
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 jul 2015, 17:18

KillingRaptor schreef:Toeval dat Batman en MK beide van Warner Bros zijn? :laugh:

Ik keek even rond op het net en was blij om ook te zien dat veel PC games nog steeds fysiek te krijgen zijn ook!
Daar lijkt het wel op, al zijn het wel twee verschillende PC-studio's die aan de PC-versie hebben gewerkt. Maar ik heb ergens gelezen dat op Batman slechts 10 man zat voor de port en dat er zoveel problemen waren dat men ze niet afgelost kreeg voor de release datum en dat daar geen fuck om werd gegeven.

Games zijn ook prima nog fysiek te koop, zeker wel.
Afbeelding
sido

04 jul 2015, 18:50

Kijk dit vind ik nou een mooi topic! :thumbup:

PC is wel het platform wat het beste bij mij aansluit. Vooral omdat je meer vrijheid hebt en het wat minder marketing/business gedreven is. Je staat wat dichterbij de developers en ook de mogelijkheid om zelf wat te bouwen is dichterbij. Wat je vroeger ook bij de home computers zoals de C64 en Amiga had, ten opzichte van de consoles. Het motiveerde meer om zelf ook creatief bezig te zijn en dat vind ik wel mooi.

Viel me trouwens tijdens de E3 wel op dat er heel veel console exclusives waren. Dus dan heb je uiteindelijk op de PC nog de meeste games met ook een aantal leuke exclusives zoals XCOM 2 en Star Citizen. Maar de platformen groeien toch steeds meer naar elkaar toe. Xbox One krijgt nu ook bijv. early access en games die echt "PC" waren komen ook naar consoles, bijv. Elite Dangerous en Assetto Corsa. PC loopt alleen met een hoop dingen nog wel voor op console, maar console betaal je dan weer voor gebruikers gemak.

Vind het persoonlijk trouwens wel mee vallen met het altijd up2date houden van je PC. Heb zelf nu nog een oude CPU uit begin 2008 en die komt bij de meeste games nog steeds goed mee. (Wel GPU afgelopen geupgrade naar GTX 970.) Zijn slecht een paar nieuwere titels waar ik er echt tegen aan loop. Laat dat nu weer net race games zijn omdat die physics op allen op CPU kunnen draaien. Maar ik hoef persoonlijk ook niet alles op Ultra en mijn monitor doet is ook gewoon 1080p 60fps, dus dan vallen de requirements ook nog wel mee. Volgend jaar denk ik CPU upgraden (met moederboard en geheugen) en dan kan ik wel weer een paar jaar vooruit :-)

Batman: Arkham Knight was nu geloof ik al weer 15 euro ;-) Tja, mensen waren niet zo te spreken over die port, maar zal van zelf wel goed komen.

@KillingRaptor als nog een leuke kast voor je PC zoekt:

.
Afbeelding
sido

04 jul 2015, 18:55

Dynamike schreef:Games zijn ook prima nog fysiek te koop, zeker wel.
Je hebt ook nog Indie Box (https://theindiebox.com/) die collectors edities maakt van indies. Is ook best tof, alleen jammer van die verzendkosten.

Afbeelding
.
Afbeelding
KillingRaptor

04 jul 2015, 18:59

Haha die kast, geweldig! :laugh:
Ik ben aan het kijken voor Alienware eigenlijk. Ik weet dat er veel voor- en tegenstanders zijn maar mijn broer heeft een laptop van Alienware en die is er ook heel tevreden over (ook een behoorlijke PC gamer dat). Die Area 51 lijkt me wel wat en ik vind die kast ook erg vet eigenlijk.

Afbeelding

Ik zit nu nog op iMac, een model van alweer enkele jaartjes terug. Verschrikkellijk irritant vooral dat je niets kan upgraden daaraan buiten het RAM geheugen. En veel games werken ook simpelweg niet op Mac. Denk dat het nogal een verschil zal zijn...
Afbeelding
Pius

04 jul 2015, 19:09

Ding ziet er inderdaad stoer uit, dat geef ik je toe
"Come back when you can put up a fight."
sido

04 jul 2015, 19:14

Die Area 51 vind ik een hele vette optie, zeker als je geen zin hebt om zelf wat te bouwen!

Je kan wel een dual boot systeem maken van je Mac via Boot Camp. Dus dan kan je tijdens het opstarten kiezen tussen OS X en Windows.
.
Afbeelding
KillingRaptor

04 jul 2015, 19:30

Ja maar met 256MB grafisch geheugen ga ik niet veel doen. :laugh:
En het zelf bouwen zie ik inderdaad totaal niet zitten, ik ben echt een leek op hardware gebied. Mijn broer heeft er gelukkig meer verstand van, hij kijkt ook wat mee naar de opties van die Alienware desktop.
Afbeelding
sido

04 jul 2015, 22:09

Hahaha dat herken ik van mijn Mac Mini, zeker nu mijn zolder zo warm is! Gelukkig draait die wel Darkest Dungeon en games naartoe streamen gaat ook prima :-)

Die Alienware desktop is duidelijk een betere optie. :-) Zou wel zorgen dat die SLI ondersteund, dan kan je er later altijd nog een grafische kaart bijzetten. Dus dat je moederboard SLI kan en je voeding voldoende vermogen heeft voor nog een extra kaart.
.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 jul 2015, 22:15

Ik hoop dat mijn nieuwe laptop van mijn werk straks goed games kan draaien. Al mijn collega's hebben een MacBook Pro en ik een Windows laptop omdat ik er meer mee wil doen dan alleen tekstverwerken :tongue2:
SneakerPimp

04 jul 2015, 22:16

Apenheul schreef:Ik hoop dat mijn nieuwe laptop van mijn werk straks goed games kan draaien. Al mijn collega's hebben een MacBook Pro en ik een Windows laptop omdat ik er meer mee wil doen dan alleen tekstverwerken :tongue2:
Hahahaha, goed geformuleerd! ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HeatherGrace

04 jul 2015, 22:22

Ik heb een BTO voor m'n school/werk, kan er games uit de vorige generatie (op ultra) mee spelen. Maar stiekem gebruik ik die optie alleen om af en toe wat Fraps screenshots te nemen in Mass Effect. :blushing:
Afbeelding
sido

04 jul 2015, 22:39

MacBook Pro was toch wel eens als beste Windows laptop uitgeroepen?

http://www.cnet.com/news/macbook-pro-de ... ws-laptop/
.
Afbeelding
LTGreenBean

05 jul 2015, 09:27

StarCraft legacy of the void.... Daarna ga ik weer terug naar mijn consoles :p
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
KillingRaptor

05 jul 2015, 09:38

Wat ik ook zeker ga hebben als ik die PC heb is dat ik games die al wat ouder zijn (vorige consolegeneratie zeg maar) ook veel sneller zal spelen daarop dan op consoles. Geen gedoe met consoles aansluiten enzo, gewoon meteen spelen. Mass Effect trilogie bijvoorbeeld zou ik erg graag willen spelen dan. :)
En heb even wat comparison shots opgezocht en het ziet er ook haast altijd beter uit op PC.
Afbeelding
HeatherGrace

05 jul 2015, 09:55

KillingRaptor schreef:Mass Effect trilogie bijvoorbeeld zou ik erg graag willen spelen dan. :)
Juist op PC? Ik zou toch de PS3 versie aanbevelen. Mass Effect 2 en 3 zijn na de PC gemaakt en zien er wat beter uit (als je texture mods niet meetelt). Daarnaast heeft ME1 nog een extra DLC op de disc en ME2 heeft nog 3 extra DLC misses. Voor de graphics zou ik het niet doen als je nog een extra 10 uur gameplay hebt op PS3 (gratis) :laugh:
Afbeelding
KillingRaptor

05 jul 2015, 11:00

Meh, ik heb simpelweg geen zin meer om PS3/X360/Wii games op te starten. En dat heb ik eigenlijk al een hele tijd. Lijkt me veel makkelijker op PC. :)
Ik heb vergelijkingen bekeken van ME2 en 3 en de graphics zien er standaard het beste uit op PC voor mij persoonlijk. DLC missies doen me eerlijk gezegd echt niets. Ik ben ook niet zo into Mass Effect als jij hé. ;)
Afbeelding
HeatherGrace

05 jul 2015, 13:07

KillingRaptor schreef:DLC missies doen me eerlijk gezegd echt niets.
Ik zou het meer 'stukjes die in de game horen, maar er zijn uitgeknipt' noemen. :biggrin:
Afbeelding
KillingRaptor

05 jul 2015, 14:46

Doen me nog altijd niets hoor. Zitten standaard al genoeg dingen om te doen in die games. :laugh:

Dat terzijde... Ik heb mijn bestelling geplaatst, de gaming PC wordt een feit! Het enige wat ik niet hoefde te bestellen is een muis en een speakerset, die die ik heb zijn al goed. Dus de volledige toren, monitor en toetsenbord besteld. Ook maar meteen een controller erbij besteld, die van Xbox One die op PC werkt. Blijf ik erg fijne controllers vinden en ideaal voor platformgames enzo, niet alles werkt beter met toetsenbord en muis voor mij. Benieuwd wanneer alles hier zal zijn...
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 jul 2015, 15:45

Gaaf KR! Ben benieuwd hoe die straks bevalt.
KillingRaptor

05 jul 2015, 15:53

Zal me vast heel goed bevallen! Kan ik overigens ook Ori and the Blind Forest spelen dan, lijkt me een erg coole game. En ook het aankomende Cuphead.

Ik kijk er alvast erg naar uit! En denk dat ik toch vooral op Steam zal kijken. Plaatsbesparender dan retail versies in mijn kamer.
Afbeelding
sido

05 jul 2015, 17:09

Okay dan! Ben benieuwd hoe PC gaming je gaat bevallen. Ik speel trouwens meestal gewoon met een xbox 360 controller. Is ondertussen wel bij elk spel ondersteund, alleen oudere games zit je soms wel een beetje vast aan keyboard en muis. Misschien dat die nieuwe steam controller daar wat voor is, maar ik wacht even de recensies af denk ik... en race spellen natuurlijk gewoon met een stuur. Binnenkort denk ik ook een joystick kopen voor space shooters en zo. Vond ik bij Wing Commander, Comanche en X-wing vs. Tie Fighter ook altijd tof.

Ori and the Blind Forest is gewoon op steam verkrijgbaar, staat ook al hoog op mijn whishlist. Maar nog te veel om te spelen. Ik zou ook naar GOG kijken, zeker voor oudere games is dat een goede optie.
.
Afbeelding
KillingRaptor

05 jul 2015, 17:15

Is GOG nog iets anders dan Steam dan of zijn dat games die je via daar kan kopen voor Steam? Met al die dingen op den duur... Heb daar allemaal totaal nog geen ervaring mee. :laugh:

FPS games enzo zou ik dan wel met toetsenbord en muis spelen, vind het nog altijd lekkerder spelen op die manier. Het zal van game tot game afhangen hoe ik ze bestuur. Maar ik ben behoorlijk zeker dat PC gaming mij prima zal bevallen! Vroeger behoorlijk veel op PC gespeeld maar dan overgeschakeld naar Mac en dan was het flink ingestort voor mij, maar nu heb ik er weer helemaal zin in.

Die Black Mesa die op Steam staat lijkt me ook geweldig! Vond de eerste Half-Life een erg vette game, net als deeltje twee eigenlijk. Moet nog eens die andere episodes daarvan spelen (heb ze allemaal) maar ga nu wel wachten tot mijn PC binnen is!
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”