Xbox One

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Xbox One

15 apr 2018, 15:16

Zo dat is niet verkeerd voor 1 speelsessie, maar ik neem aan dat jullie beiden niet vies zijn van een beetje hand-oog coördinatie :)
aapje

15 apr 2018, 15:41

Die is erg tof! Maar ook moeilijk.
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Parasola w dupie nie otworzysz. 
Youtube - pink aipom
ghoul

15 apr 2018, 19:01

Apenheul schreef:Zo dat is niet verkeerd voor 1 speelsessie, maar ik neem aan dat jullie beiden niet vies zijn van een beetje hand-oog coördinatie :)
Nou, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik wel een beetje gecarried werd door de skills van Galious in de co-op. Maar ik ga dadelijk beginnen aan een solo playthrough. Eén van de dingen die co-op modes in dit soort run 'n gun of shoot 'em ups soms zelfs wat moeilijker maken is de chaos op het scherm, dus ben benieuwd hoe de moeilijkheidsgraad solo is! Maar het is vol genieten geblazen met Cuphead, wat een prachtige game en wat een fun. :happy:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 apr 2018, 00:09

ghoul schreef:
Apenheul schreef:Zo dat is niet verkeerd voor 1 speelsessie, maar ik neem aan dat jullie beiden niet vies zijn van een beetje hand-oog coördinatie :)
Nou, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik wel een beetje gecarried werd door de skills van Galious in de co-op. Maar ik ga dadelijk beginnen aan een solo playthrough. Eén van de dingen die co-op modes in dit soort run 'n gun of shoot 'em ups soms zelfs wat moeilijker maken is de chaos op het scherm, dus ben benieuwd hoe de moeilijkheidsgraad solo is! Maar het is vol genieten geblazen met Cuphead, wat een prachtige game en wat een fun. :happy:
Die Run 'n Gun stukjes zijn best pittig inderdaad, maar een heerlijke game. Ook die bazen zijn gaaf om te leren kennen en ze daarna neer te halen. Top game is het.
Afbeelding
iStreet
eBay gebruikersnaam: Aerox_Boy_NL

22 nov 2018, 22:56

Oke; ik heb mijn xdoos één nu twee dagen. Speelt goed af moet ik zeggen; maar... ik heb soms midden in mijn game dat het beeld heel even hapert.. wat je zegmaar ook wel eens hebt bij een pc, als die de grafics even nie aan kan. Dit heb ik met de nieuwe forza 4.. iemand anders ook wel eens last van op de xdoos? Ik sta hier best van te kijken dat een console dit kan.. aangezien de games voor de console gemaakt worden met de zelfde eisen.. :doh:
Op de ps4 namelijk nog nooit last van gehad
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 nov 2018, 23:08

Ik heb dat nog niet meegemaakt iStreet, is dat alleen met Forza Horizon 4 of ook met andere games?
iStreet
eBay gebruikersnaam: Aerox_Boy_NL

23 nov 2018, 10:50

Apenheul schreef:Ik heb dat nog niet meegemaakt iStreet, is dat alleen met Forza Horizon 4 of ook met andere games?
Ik heb nog geen andere games voor de xbox.. Dus dat kan ik helaas niet testen.. :sad:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 nov 2018, 11:26

Ik kan een paar redenen bedenken maar je kan aan de meeste niets doen:
- Iets is op de achtergrond met de HDD bezig (een update die gedownload wordt) en FH4 komt bandbreedte tekort bij het streamen van assets.
- Netcode had een sync issue (betekent meestal dat de game een verkeerde voorspelling had gedaan en dat iets gecorrigeerd wordt).
- Bandbreedte van RAM.

Je kan haast uitsluiten dat de GPU de bottleneck vormt omdat FH4 ontzettend goed geoptimaliseerd is, ik kan de game op mijn laptop prima draaien met alle grafische opties aan.
Jalf

01 nov 2019, 13:01

Wow, ik verbaas me over het gebrek aan liefde voor de Xbox One hier op het forum. Bijna een jaar al niet in dit topic gepost. Dat was langer geleden dan in het PS Vita en Wii U forum!

Ik ben gister overstag gegaan en heb een Xbox One X gekocht. Nedgame had nu een mooie aanbieding (399,- met Forza Horizon 4, Forza Motorsport 7, Gears of War 4, Halo 5, Rare Replay en de nieuwe Call of Duty: Modern Warfare). En aangezien er nog een aantal Xone games zijn die ik graag wil spelen (Gears 4 +5, Zoo Tycoon, Sea of Thieves en Quantum Break) na wat twijfelen (volgend jaar Scarlett) toch toegehapt. Vorig jaar wilde ik na het aanschaffen van een 4K TV mijn PS4 omruilen voor een Pro, maar dat heb ik niet doorgezet. Nu dan toch eindelijk 4k gaming in huize Jalf.

Zijn er meer mensen met een One X hier? Welke 'enhanced' games hebben echt echt een meerwaarde? En welke exclusives moet ik echt spelen?
Ik doe niet aan onderschriften.
OldSchool
Contacteer:

01 nov 2019, 13:11

Ik heb veel consoles, zelfs van Microsoft, maar de Xbox One is de enige die in mijn rijtje nog ontbreekt.

Ik heb niets tegen Microsoft, sterker nog, ik merk dat ik steeds vaker iets op de 360 speel, maar het is uiteindelijk voor mij toch ondergeschikt aan de Playstation. Hij gaat er vast wel een keer komen, maar tot die tijd zul je me in dit topic niet veel zien ben ik bang...
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 nov 2019, 13:22

Congrats met een hele mooie console, Jalf!

Ik heb geen Xbox One X, wel een Xbox One. Een Day One Edition zelfs. Maar aan staan doet hij nooit meer. De reden is dat er voor mij eigenlijk geen reden is om hem aan te zetten. De PS4 Pro heeft dat wel, want dat hebben de meeste maten. De Microsoft exclusieve games speel ik op PC, dus dan blijft er weinig reden over voor de One.

Dat wil niet zeggen dat ik geen liefde heb voor de Xbox One. Ja, de Xbox One is te slap naast de PS4, maar is sterker in de vorm X naar de Pro. Maar goed, ik had geen zin en geld om ook mijn Xbox One te upgraden naar een Xbox One X toen ik een 4K tv kocht. Jij hebt het andersom gedaan, dat had bij mij ook gekund, maar er waren toch wat games (MK11, Division 2) die de groep vrienden ging spelen die op de PS4 gespeeld werden. Dus dat is de reden.

Maar voor de volgende generatie ga ik kijken naar de welke console de meest krachtige is, de meeste features heeft etc. Want ik ben er van overtuigt dat cross-platform toch wel een standaard ding wordt. Maar ook dan is het, als iedereen een PS5 koopt, wel makkelijk om zo nu en dan eens wat games met elkaar uit te wisselen. Dus het blijft een dingetje, maar liefde is er zeker wel.
Afbeelding
Jalf

01 nov 2019, 14:18

Ik heb een jaar of drie geleden ook een One gehad (eerste model), maar na het spelen van Dead Rising 3, Sunset Overdrive, Ori & the Blind Forest en het uitstel van Cuphead heb ik hem de deur uit gedaan om dezelfde reden als hierboven: iedereen die ik ken speelde op PS4 en veel exclusives had de Xbox One niet. Nog steeds niet trouwens.

De voornaamste reden om toch een One X te halen voor mij was de 4K ervaring en de beste versies van current gen (console) games.De kans dat ik in 2020 een nieuwe console in huis haal is bijzonder klein want het eerste jaar PS4 staat me nog goed in het geheugen. Je betaalt de hoofdprijs en krijg een jaar lang voornamelijk opvoerde versies van last-gen software voorgeschoteld (eveneens voor de hoofdprijs) en dan zit je een jaar daarna vaak ook nog eens met een 'oud model' opgescheept.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 nov 2019, 15:16

Ik heb mijn Xbox One bij mijn broer gezet die daar voornamelijk Fifa games op speelt, die leen ik wanneer ik een fysieke game koop voor de Xbox One maar de meeste games speel ik tegenwoordig ook via de Game Pass op mijn PC. Op het werk staat een Xbox One X waar ik af en toe op meekijk, zonder meer een beduidend krachtigere console dan mijn PS4 Pro maar van beide consoles het topmodel hebben vond ik een beetje overdreven :)
kingoftherain

01 nov 2019, 16:53

Ik ben voornamelijk een PlayStation speler. De consoles van Nintendo, Microsoft en (tegenwoordig ook) Sega koop ik voor de exclusives. Met dat idee heb ik een paar jaar geleden een Xbox One S gekocht voor Sunset Overdrive (want Insomniac), Rare Replay (ZX Spectrum spellen op m'n HD tv!), Forza Horizon 3 en natuurlijk Gears Of War en Halo spellen. Twee spellen die toen nog niet uit waren, maar waar ik wel interesse in had, waren Cuphead en Scalebound. Cuphead heb ik gekocht toen-ie uit kwam (helaas niet fysiek, maar dat kan ik met de Switch nog goedmaken) en Scalebound weten we hoe dat is afgelopen.

Helaas gebruik ik 'm niet zo vaak, aangezien Microsoft 't een beetje af heeft laten weten qua exclusives. Wat dat betreft heb ik een stuk meer spellen voor m'n OG Xbox en de 360.

Oh, Super Lucky's Tale vind ik nog wel een leuk spel op de One voor een paar euro.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Fing3r

01 nov 2019, 18:03

Ik heb hetzelfde als anderen hierboven al zeiden, bijna alle Xbox exclusives komen ook naar de PC. En de spellen die Sony exclusief naar de PS4 brengt spreken mij ook veel meer aan, God of War en The Last of Us 2 bijvoorbeeld.

Ik heb wel een Xbox 360 en ik heb daar ook veel plezier aan beleefd (voornamelijk Gears, Blue Dragon, Viva Pinata en Kameo).

Dus ik zal waarschijnlijk ook nooit een Xbox One of een Xbox Scarlett gaan aanschaffen.
Afbeelding
Jalf

04 nov 2019, 12:45

De vorige generatie was de Xbox 360 mijn 'main' console en had ik de PS3 eigenlijk alleen voor Ni No Kuni en The Last of Us er bij. Microsoft heeft het zelf echt verprutst met de Xone en al die dreigementen op het gebied van DRM, always online, afschaffen 2e hands games en natuurlijk 100 euro meer betalen voor een verplichte Kinect.

Ik heb geen game PC, dus alle Windows games zijn voor mij Xbox exclusives. Ik heb dit weekend veel plezier gehad met Zoo Tycoon en Forza Horizon 4. En ook nog wat 360 games uit mijn library gedownload en gespeeld. De Sega Wonder Boy collectie, Civilization Revolution en Red Alert 3 (L)
jukujosuki

04 nov 2019, 13:07

Jalf schreef:De vorige generatie was de Xbox 360 mijn 'main' console en had ik de PS3 eigenlijk alleen voor Ni No Kuni en The Last of Us er bij. Microsoft heeft het zelf echt verprutst met de Xone en al die dreigementen op het gebied van DRM, always online, afschaffen 2e hands games en natuurlijk 100 euro meer betalen voor een verplichte Kinect.

Ik heb geen game PC, dus alle Windows games zijn voor mij Xbox exclusives. Ik heb dit weekend veel plezier gehad met Zoo Tycoon en Forza Horizon 4. En ook nog wat 360 games uit mijn library gedownload en gespeeld. De Sega Wonder Boy collectie, Civilization Revolution en Red Alert 3 (L)
Jalf van InsideGamer.. Damn ik word oud :happy:
Jalf

04 nov 2019, 13:39

Haha, alive & kicking! Wat was jouw forumnaam daar?
jukujosuki

04 nov 2019, 13:59

Jalf schreef:Haha, alive & kicking! Wat was jouw forumnaam daar?
FlyingDot en Motionman. Volgens mij beide gebanned ooit. Zal wel teveel getrolled hebben destijds was heel vervelend :lol: Al meer dan 10 jaar niet op die site geweest.

Jij en Rano (de graphic designer) kan ik nog goed herinneren. En toen kwam FreshStudios. Altijd battle tussen Rano en FreshStudios. En natuurlijk Jelle. Tijd gaat snel.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 nov 2019, 15:39

jukujosuki schreef:FlyingDot en Motionman. Volgens mij beide gebanned ooit. Zal wel teveel getrolled hebben destijds was heel vervelend :lol:
:scared:

Hehe j/k, lijk om deze reunie mee te maken!
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

04 nov 2019, 17:41

Woohoo IG reünie!
- portable-games.nl
LesserMagic
Contacteer:

08 nov 2019, 01:44

Jalf schreef:Wow, ik verbaas me over het gebrek aan liefde voor de Xbox One hier op het forum. Bijna een jaar al niet in dit topic gepost. Dat was langer geleden dan in het PS Vita en Wii U forum!

Ik ben gister overstag gegaan en heb een Xbox One X gekocht. Nedgame had nu een mooie aanbieding (399,- met Forza Horizon 4, Forza Motorsport 7, Gears of War 4, Halo 5, Rare Replay en de nieuwe Call of Duty: Modern Warfare). En aangezien er nog een aantal Xone games zijn die ik graag wil spelen (Gears 4 +5, Zoo Tycoon, Sea of Thieves en Quantum Break) na wat twijfelen (volgend jaar Scarlett) toch toegehapt. Vorig jaar wilde ik na het aanschaffen van een 4K TV mijn PS4 omruilen voor een Pro, maar dat heb ik niet doorgezet. Nu dan toch eindelijk 4k gaming in huize Jalf.

Zijn er meer mensen met een One X hier? Welke 'enhanced' games hebben echt echt een meerwaarde? En welke exclusives moet ik echt spelen?
Ik ben sinds Xbox Live van start ging een echte Xbox-gamer geweest. Jarenlang met hetzelfde groepje vrienden tientallen games gespeeld. En dat ging door met de Xbox360. Met de launch van de Xbox One had ik de mijne uit Duitsland laten komen (want Nederland was een paar maanden later aan beurt) en de eerste maanden ook daar weer intensief op zitten gamen. Eigenlijk vanaf het moment dat ik een gaming PC kreeg, ben ik helemaal gestopt met console gaming. Elke keer wanneer ik werd uitgenodigd voor een potje op Live, kwam ik erachter dat ik 600 updates achter liep. En het updaten van de Xbox gaat nu eenmaal niet zo heel snel. Dan had ik meteen zoiets van "Laat maar." Nu de first party games van Microsoft ook nog eens standaard op Windows uitkomen, heb ik helemaal geen reden meer om nu, of in de toekomst, de Xbox aan te zwengelen.
Jalf

08 nov 2019, 10:33

Als je een game PC hebt is dat vrij logisch ja. Die heb ik echter niet, dus al die windows games zijn voor mij gewoon exclusives.

Ik heb eergister die gamepass Ultimate trial geactiveerd en man, dat is echt wel een veel en veel betere deal dan PSPlus zeg. Godnondeju!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 nov 2019, 10:40

Jalf schreef:Als je een game PC hebt is dat vrij logisch ja. Die heb ik echter niet, dus al die windows games zijn voor mij gewoon exclusives.

Ik heb eergister die gamepass Ultimate trial geactiveerd en man, dat is echt wel een veel en veel betere deal dan PSPlus zeg. Godnondeju!
Zeker, maar dan zou je bij PS Plus eigenlijk ook PS Now moeten nemen om een beetje de vergelijking te maken natuurlijk. Want in Game Pass is niet echt te vergelijken met PS Plus. Maar inderdaad, als je een brede smaak hebt aan games, dan zou je bijna (ok, iets overdreven) aan de Game Pass voldoende hebben om te gamen. Want er zitten echt heel veel games in en ook echt goede games.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 nov 2019, 11:33

Game Pass Ultimate is beter dan PSNow, PSPlus, Xbox Live en Nintendo Online bij elkaar IMO. Bizar goed qua beschikbare content.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”