Xbox One

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Wouter

Xbox One

26 dec 2013, 22:29

Bij deze een topic over Microsofts nieuwe console, de Xbox One! Helaas is de One nog niet in Nederland uit, maar gelukkig is deze super simpel te importeren uit een aantal Europese landen. Zo heb ik zelf op de launchdag m'n Xbox One Day 1 console ontvangen uit Duitsland. Had hem tijdig gereserveerd, dus had gelukkig een Day 1 edition. Importeren brengt vaak een aantal nadelen met zich mee, met de Xbox One is daar gelukkig geen sprake van!

-de One is regiovrij en speelt dus games af vanuit alle regio's
-je huidige account / gamertag / Xbox live gold / Msoft tegoed werkt gewoon op de One
-je moet een store en locatie kiezen van een land waar de One al uit is. Zo heb ik zelf m'n One ingesteld staan op Amerika. Ik kan nu dus ook gewoon zonder problemen bij alle content komen uit de Amerikaanse store. Games, muziek, films en tv series, geen probleem, alles werkt! DLC kopen? Werkt gewoon! DLC is niet regio gebonden. Je kan met een game uit de UK gewoon DLC kopen uit de Amerikaanse store. Vanwege de gunstige wisselkoers Dollars naar Euros heb ik nu dus aardig voordeel op m'n digitale aankopen!
-Microsoft Nederland accepteerd geimporteerde consoles mbt garantie!!

Dan het apparaat zelf, de console is echt bizar stil! Je hoort de One amper. Zo'n mega leap forward tov de luidruchtige 360. Console is mooi en strak vorm gegeven en is in real life veel minder groot dan ik had verwacht. Kinect 2.0 werkt echt veel beter tov Kinect 1.0 in alle opzichten! Vooral mbt registratie van bewegingen.

Vond de 360 controller al de fijnste controller, de One controller is zowaar nog fijner. Ligt toch allemaal net weer even beter in de hand en de sticks zijn echt gefinetuned. Kan zo precies en accuraat richten met shooters bijvoorbeeld. De impulse triggers zijn echt heel gaaf. Voegt echt iets toe. In Forza 5 geeft het zoveel meer gevoel aan het rijden. Interface van de One is overzichterlijk, werkt snel en is zonder poes pas. Geen menu in menu verstopt, maar gewoon duidelijk.

Op het gebied van de launch lineup vind ik de One een stuk sterker dan de PS4. Ryse Son of Rome, Dead Rising 3, Forza 5 en Killer Instinct zijn de vette first party games. En daarnaast natuurlijk ook nog eens alle toffe third party games zoals Assassins Creed Black Flag, Battlefield 4 en Call of Duty Ghosts. Waarbij Ryse Son of Rome voor mij echt duidelijk de mooiste nextgen game is op het moment. Man o man, wat ziet die game er belachelijk mooi uit! Er staan ons nog mooie dingen te wachten de komende jaren!

Nog meer mensen hier een One geimporteerd? Of misschien aan het overwegen dit te doen?

Heb nu een aantal weken kunnen spelen met zowel de PS4 als de Xbox One. Misschien wel even leuk om mijn bevindingen en verschillen onder elke te zetten:

-accuduur PS4 controller is dramatisch. 6 uurtjes en hij is leeg. Dit terwijl de accuduur van de PS3 controller fantastisch was. Accuduur van de Xbox One is een stuk beter. Op een setje batterijen gaat deze ongeveer een dikke 30 uur mee.

-PSN met PS Plus is tof, gratis games en extra content. Is er nog niet met games for gold op de One, maar komt nog wel.

-nu PSN een betaalde service is had ik meer stabiliteit verwacht. Dit is helaas niet het geval. PSN is onstabiel en nog steeds storingsgevoelig. Xbox Live staat echter weer als een huis en werkt echt fantastisch en stabiel.

-zo stil als de Xbox One is, zo aanwezig is de PS4 qua geluid. Waar je de One enkel lichtjes hoort bij de installatie van een game, zo is de PS4 constant hoorbaar. De blu ray drive in de PS4 maakt veel lawaai en na een tijde beginnen de fans echt flink te draaien in de PS4. In mijn geval tijdens Killzone Shadow Fall zelfs op het niveau Xbox 360 eerste generatie. PS4 word ook aanzienlijk warmer.

-kwaliteit van de standaard bijgeleverde headsets is bij de One een stuk beter. Geluid is helderder.

-PS4 controller is op het gebied van vorm en sticks enorm verbeterd tov de PS3 controller! Is direct merkbaar bij de eerste kennismaking met de PS4 controller.

-touchpad op de PS4 controller is op het moment een gimmick en voegt nog niets toe.

-impulse trigger van de One geven echt een andere dimensie aan sommige games.

-verschil op het gebied van hardware is echt veel minder groot dan men vooraf afschilderde. Sterker nog, met Ryse heeft de One duidelijke de mooiste nextgen game in handen. Verschil met multiplatformgames zijn minimaal. AC4 op de PS4 1080p en op de One 900p. Verschil is minimaal te zien met het blote oog. Zelfde geld voor Call of Duty Ghosts. Bij Battlefield 4 zie je dat de PS4 versie net ietsje scherper is, maar verschil is echt minimaal. Wat wel opvalt is dat de PS4 versies van CoD en BF te maken hebben met framerate issues, iets wat bij de One versies niet zo is. CoD op de PS4 heeft daarnaast ook nog last van Vsync problemen.

-Waar de Xbox One exclusives stabiel lopen op 60fps of 30 fps (zelfs Dead Rising 3 loopt na de updates gewoon op een steady 30fps), zo hebben de PS4 exclusives Killzone Shadow Fall en Knack framerate issues. Vooral Knack kakt soms echt mega in. Vind ik not done met deze krachtige nextgen hardware.

Al met al heeft de One de eerste paar weken veel meer indruk op me gemaakt dan de PS4. En dat had ik niet verwacht enkele maanden geleden. De One gaat bij iedere mogelijkheid die ik heb aan, terwijl de PS4 toch al wat stof begint te happen atm.
Laatst gewijzigd door Wouter op 26 dec 2013, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
aapje

Re: Xbox One

26 dec 2013, 22:45

Ik heb in Schotland ff met de xbox one gespeeld.
Ben helemaal geen xbox of ps gamer, dus kan slecht oordelen, maar wat een lekkere controller zeg :wub:
Heb forza 5 ff gespeeld, die shoulderbuttons zijn super!
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Parasola w dupie nie otworzysz. 
Youtube - pink aipom
KillingRaptor

26 dec 2013, 23:03

Ik neig zelf nog altijd meer naar de Xbox One dan naar de PS4 simpelweg omwille van de exclusieve titels die op het moment bekend zijn. En de controller... Die van Xbox 360 vind ik al echt super om mee te spelen en nu ze de D-pad hebben verbeterd op die van de One kan dat alleen maar goed zijn.
Afbeelding
Centauri

26 dec 2013, 23:20

Moest er een next-gen console komen is het 100% de xbox one.
Maar ik ga zeker nog wachten tot ze hier officieel uitkomen en iets lager in prijs is.

Als ik kijk hoeveel er de laatste weken zijn verscheept, doen ze het alvast niet slecht.
Vae Victis !
Fortis cadere, cedere non potest!
JokerJur
Veteraan
Veteraan
eBay gebruikersnaam: Collector_jur

27 dec 2013, 17:01

Ik was heel erg klaar met Microsoft maar ben inmiddels zover dat hij er toch gaat komen, heb alleen nog geen tijd of zin gehad om naar Duitsland te gaan, komt wel in 2014! Er zijn enkele games die ik toch wil gaan spelen. Ik ben eigenlijk ook nog niet "klaar" met de huidige generatie dus heb er nog geen haast mee.
Afbeelding
Joey
Moderator
Moderator

27 dec 2013, 22:19

Zodra hij hier uit komt ga ik hem halen!
JokerJur
Veteraan
Veteraan

27 dec 2013, 22:23

Kan ook in Duitsland Joey! Microsoft heeft bekend gemaakt dat ze de garantie dan vanuit Nederland ondersteunen.
Afbeelding
Centauri

27 dec 2013, 23:10

In België doet Microsoft dat nog altijd niet, ze kijken naar het serienummer en naar welk land die werd toegewezen. Ondertussen versturen ze er zelf wel vanuit Ierland naar de Benelux ... :wallbash:
Een algemene regel zouden ze toch eens mogen krijgen vind ik, voor mij krijgen ze hiervoor een dikke :thumbdown:
Vae Victis !
SneakerPimp

29 dec 2013, 22:28

Mogen irritaties over handelaren en idiote verkoopprijzen hier ook naar voren worden gebracht?
Of is de opmerking, waar (idiote) vraag is, ontmoet (idioot) aanbod elkaar voldoende?

Sent from my iPhone using Tapatalk
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 dec 2013, 23:20

Goed topic. Erg uitgebreide hands-on ervaring. Niet wat ik verwacht had. Wat vragen en toevoegingen.

- Die accuduur van de PS4 controller valt mij ook erg tegen en begrijp ik niet. Dat moet haast wel die LED zijn. Dat is tot nu toe mijn grootste en enige echte irritatie met de PS4. Eigenlijk heb je op deze manier gewoon twee controllers nodig, dan is dat probleem opgelost. Die headset die bij de PS4 zit geleverd is echt belachelijk, dat mag je niet eens een headset noemen.

- Mijn PS4 ging eerst ook tekeer als een beest toen ik hem had ingebouwd in een la, echt niet normaal. Daar staat hij inmiddels bovenop en nu is hij stil, niet merkbaar luider dan een PS3 slim. Hoe heb jij hem staan?

- Hoe ervaar jij de snelheid van de interface en integratie tussen de verschillende elementen daarvan? Dat is wat ik op internet had gelezen als grootste irritatiepunt bij Xbox One gebruikers. Veel mensen ervaarden dat als een stap terug ten opzichte van de 360 met wachttijden die soms in de buurt van de eerste versies van de Wii U firmware kwamen.

Inmiddels ken ik net zoveel mensen met een Xbox One als PS4, terwijl dat ding hier nog niet eens uit is. Wel bijzonder.
Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Hananas
Hosselking 2014
Hosselking 2014
Contacteer:

30 dec 2013, 02:50

Ik vindt het echt nergens op slaan dat NL zo lang moet wachten ook al had ik de console toch niet direct gehaald.

Maar goed er zijn op het moment toch nog niet genoeg games uit om de aankoop te ondersteunen dus voor mij persoonlijk is het langere wachten niet zo'n probleem. Zoals Jur al zei ik ben ook nog niet klaar met de huidige generatie.

Maar stieken begint het nu wel een beetje te kriebelen hoor :P misschien maar ff een NES maken met de looks van een XBONE
Wouter

31 dec 2013, 22:06

MrSirius schreef:Goed topic. Erg uitgebreide hands-on ervaring. Niet wat ik verwacht had. Wat vragen en toevoegingen.

- Die accuduur van de PS4 controller valt mij ook erg tegen en begrijp ik niet. Dat moet haast wel die LED zijn. Dat is tot nu toe mijn grootste en enige echte irritatie met de PS4. Eigenlijk heb je op deze manier gewoon twee controllers nodig, dan is dat probleem opgelost. Die headset die bij de PS4 zit geleverd is echt belachelijk, dat mag je niet eens een headset noemen.

- Mijn PS4 ging eerst ook tekeer als een beest toen ik hem had ingebouwd in een la, echt niet normaal. Daar staat hij inmiddels bovenop en nu is hij stil, niet merkbaar luider dan een PS3 slim. Hoe heb jij hem staan?

- Hoe ervaar jij de snelheid van de interface en integratie tussen de verschillende elementen daarvan? Dat is wat ik op internet had gelezen als grootste irritatiepunt bij Xbox One gebruikers. Veel mensen ervaarden dat als een stap terug ten opzichte van de 360 met wachttijden die soms in de buurt van de eerste versies van de Wii U firmware kwamen.

Inmiddels ken ik net zoveel mensen met een Xbox One als PS4, terwijl dat ding hier nog niet eens uit is. Wel bijzonder.
-Accuduur van de PS4 is echt een flinke stap terug tov de PS3 controller. Het moet inderdaad wel die LED zijn. De touchpad is amper uberhaupt te gebruiken en verder is de controller hetzelfde gebleven qua functies. Of er zit een zwakkere accu in (lijkt me niet) of het is die LED lamp. Zou graag een optie zien waarbij de LED uit kan. Voegt uberhaupt weinig toe. Headset is absoluut belachelijk! Is gewoon een goedkoop prul.

-Goed om te horen dat het probleem met het geluid is opgelost bij je! Hij staat bovenop m'n audio-video meubel en staat helemaal vrij. Dus daar kan het niet aan liggen. Zelfs in het dashboard hoor ik de koeling nu steviger gaan draaien. Misschien toch eens even contact op gaan nemen met Sony, lijkt me niet helemaal ok.

-Vind de snelheid van de interface op de One erg fijn en snel! Het switchen werkt echt snel. Vanuit een game zit je binnen een paar seconden in de store en een paar seconden later zit je weer in je game. Werkt allemaal snel en vloeiend. Ze maken natuurlijk gebruik van de Windows 8 tiles en dat is overzichtelijk. Ook de snap functie werkt top! Zo had ik laatst een muziek blu-ray aanstaan, ging naar het dashboard, snapte de blu-ray en starte in het scherm ernaast internet explorer op. Loopt echt vlekkeloos naast elkaar en kan met een druk op de knop switchen naar een van de applicaties.
JokerJur
Veteraan
Veteraan

14 jan 2014, 00:02

De XBOX One is nu ook te bestellen bij Nedgame. Ze hebben ze uit Duitsland gehaald en vragen maar liefst €599!
100 euro meer dus. Lijkt me dat ze een slaatje uit de hype willen slaan, vind ik toch niet helemaal netjes voor een bekende shop.
Ik zie mezelf wel 30/40 euro extra betalen voor de moeite van het importeren. Maar het blijft voor een shop toch een service, bovendien zouden ze verdienen aan de games en accessoires die je er bij koopt als je eindelijk zo'n ding hebt.

Beetje jammer! Als ik een dezer dagen nog ergens 100 euro vind zal ik er eens over nadenken!
Afbeelding
Centauri

14 jan 2014, 13:19

Dan zijn de Belgische winkels toch eerlijker, hier betaal je gewoon de normale prijs, spijtig dat er op dit moment geen meer voorhanden zijn ...

Wat Nedgame hier doet vind ik ronduit schandalig, lager kan bijna niet ! Denk dat je dit kan melden bij Microsoft, denk niet dat die het leuk vinden dat winkels hun prijzen zo verkrachten ...
Vae Victis !
JokerJur
Veteraan
Veteraan

14 jan 2014, 13:44

Het had een mooie service geweest als ze ze gewoon voor de standaard prijs zouden aanbieden. Dat zou toegevoegde waarde hebben en een hoop goodwill kweken. Nu hebben ze van een goed iets helaas iets kwalijks gemaakt. Geen lange termijn visie!
Afbeelding
DrRetro
Contacteer:

14 jan 2014, 15:18

Als Nedgame ze zelf nog niet kan bestellen tegen inkoopprijs (aangezien de one in NL nog niet uit is) betalen ze dus de winkelprijs (miss wat korting voor een grote partij), vervolgens betalen ze invoerrechten en hebben moeten ze BTW etc afdragen..
Jullie vinden het laag dat ze 100 euro meer vragen? (waarvan waarschijnlijk de helft aan kosten kwijt is). Ik vind het een zeer schappelijke prijs voor de service die ze leveren. Nedgame is geen stichting zonder winstoogmerk he ;) ze doen iets extra dus mogen ze daar ook geld aan verdienen naar mijn mening. Jullie zijn soms wel ERG Calvinistisch qua opvatting over geld verdienen ^^

on topic. Ik zie nog steeds geen enkele reden om een Xbox One te kopen (net zoals ik nauwelijks redenen had om een X360 te kopen) aangezien de titels die ik interessant vind exclusief op de PS4 uitkomen
Afbeelding
Dr. Retro's Video Game Channel
Website - Youtube - Facebook - Twitter
Playstation Collecting Community
JokerJur
Veteraan
Veteraan

14 jan 2014, 16:46

Op consoles wordt normaliter ook geen winst gemaakt, dat is puur een serviceproduct. Nedgame is er enkel bij gebaat al wij een X One hebben zodat we meer gaan kopen daar. Ze willen hun games en accessoires natuurlijk ook graag verkopen.

Zoals gezegd had ik 540, desnoods 550 schappelijk gevonden. Bovendien heeft Nedgame genoeg contacten, ik denk niet dat Niels ze voor verkoopprijzen heeft ingekocht.
Afbeelding
Centauri

14 jan 2014, 18:02

DrRetro schreef:Als Nedgame ze zelf nog niet kan bestellen tegen inkoopprijs (aangezien de one in NL nog niet uit is) betalen ze dus de winkelprijs (miss wat korting voor een grote partij), vervolgens betalen ze invoerrechten en hebben moeten ze BTW etc afdragen..
Jullie vinden het laag dat ze 100 euro meer vragen? (waarvan waarschijnlijk de helft aan kosten kwijt is). Ik vind het een zeer schappelijke prijs voor de service die ze leveren. Nedgame is geen stichting zonder winstoogmerk he ;) ze doen iets extra dus mogen ze daar ook geld aan verdienen naar mijn mening. Jullie zijn soms wel ERG Calvinistisch qua opvatting over geld verdienen ^^

on topic. Ik zie nog steeds geen enkele reden om een Xbox One te kopen (net zoals ik nauwelijks redenen had om een X360 te kopen) aangezien de titels die ik interessant vind exclusief op de PS4 uitkomen
Welke invoerrechten ? In Europa zijn er geen invoerrechten ...
En de BTW die ze betaald hebben recupereren ze gewoon.
Als ze geen korting kunnen bedingen is het verkopen aan de officiële prijs gewoon een nuloperatie met er gratis een mooie mediastunt bij.

En zoals JokerJur het al schrijft ( en als ex- gameshophouder kan ik dat bevestigen ) op consoles verdien je niets, de randaankopen erbij, daar heb je je marge op.
Vae Victis !
Wouter

14 jan 2014, 20:27

Zou zelf toch eerder aan de slag gaan met de import van een One. 507,- euro (de NL btw word berekend, vandaar 507 euro ipv 499) heb ik neergeteld bij Amazon voor een Day One console met Fifa. Heb inmiddels ook een 20 euro kortingvoucher gekregen die ik kan inwisselen op de aanschaf van een game. In alle opzichten een betere deal dan 599,- euro neer te tellen bij een shop zoals Nedgame. Trouwens, er zijn ook een aantal internetshops die Xbox One console voor rond de 550,- euro aanbieden.
DrRetro
Contacteer:

15 jan 2014, 01:35

Centauri schreef:
DrRetro schreef:Als Nedgame ze zelf nog niet kan bestellen tegen inkoopprijs (aangezien de one in NL nog niet uit is) betalen ze dus de winkelprijs (miss wat korting voor een grote partij), vervolgens betalen ze invoerrechten en hebben moeten ze BTW etc afdragen..

Welke invoerrechten ? In Europa zijn er geen invoerrechten ...
En de BTW die ze betaald hebben recupereren ze gewoon.
Als ze geen korting kunnen bedingen is het verkopen aan de officiële prijs gewoon een nuloperatie met er gratis een mooie mediastunt bij.

En zoals JokerJur het al schrijft ( en als ex- gameshophouder kan ik dat bevestigen ) op consoles verdien je niets, de randaankopen erbij, daar heb je je marge op.
klopt er zijn geen invoerrechten, was ff in de war met over het water heen ;)

Ik denk zelfs dat het voor nedgame nadelig is om nu al xbox one's te verkopen, aangezien mensen die dan extra dingen willen, ergens anders gaan kopen (of ze moeten ook de games etc op voorraad nemen)
Afbeelding
Dr. Retro's Video Game Channel
Website - Youtube - Facebook - Twitter
Playstation Collecting Community
SneakerPimp

15 jan 2014, 19:37

Ik merk wel dat sinds Nedgame de XboxOne aanbied, de prijzen op MP dalen. Beetje prijsconcurrentie kan wat dat betreft geen kwaad, vooral vanwege de belachelijke prijzen die werden gevraagd. Maargoed, vraag en aanbod maken het mogelijk.
Maar any-hoe, leuke ontwikkeling voor de mensen die niet willen/kunnen wachten tot die in NL komt! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Centauri

17 jan 2014, 23:13

IN België kan je ze weer bij fnac kopen tegen de gewone prijzen, ze hebben ook de games en toebehoren.
Moest je erom gaan, check dan best wel even, want ze vliegen er weg. ( het zijn dan ook geen wii U's :evil: )
Vae Victis !
DuoRox

19 jan 2014, 16:12

Ik ben er erg tevreden mee, enkel is de controller iets te klein naar mijn zin, en de LB vind ik erg moeilijk om in te drukken.
Afbeelding
HeatherGrace

19 jan 2014, 20:34

Xbox controller vind ik fijn, 360 is met net te groot. M'n kleine dames handjes gaan beter samen met de PlayStation, al ben ik wel jaloers op de rumble in de triggers bij de One!
Afbeelding
aapje

19 jan 2014, 22:22

Die 360 controller is toch juist een stuk kleiner als de 360?
Controller van de One is echt nice!
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Parasola w dupie nie otworzysz. 
Youtube - pink aipom

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”